2016-08-09, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Den bilden är lätt att få här bland alla bubbelbabblare (även om en del kanske har flera konton), men de senaste mätningen som presenterades i förra veckan är att andelen som tror på högre priser ökar och är långt fler än de som tror på fallande priser.

Du brukar vara så skeptisk till mätningar, plötsligt hänvisar du till denna flera gånger, kan det vara för att den följer din agenda?
2016-08-09, 15:20
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Du brukar vara så skeptisk till mätningar, plötsligt hänvisar du till denna flera gånger, kan det vara för att den följer din agenda?

Jag bemötte ett påstående som sa motsatsen till den mätningen som finns, stör det dig? Skönare att fritt få säga vad som helst som ni fantiserar ihop utan att bli emotsagda förstår jag.
2016-08-09, 15:20
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Den bilden är lätt att få här bland alla bubbelbabblare (även om en del kanske har flera konton), men de senaste mätningen som presenterades i förra veckan är att andelen som tror på högre priser ökar och är långt fler än de som tror på fallande priser.

Ja, men visade den inte att fler tror på fallande priser än innan? Innan 08 kraschen trodde också alla på ökande priser. Men så blev det plötsligt inte. En händelse, o cykeln vänds om. Att man kan låna på både hem o bil utan måtto - någon gång måste ponzibubblan spricka?
2016-08-09, 15:23
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Ja, men visade den inte att fler tror på fallande priser än innan? Innan 08 kraschen trodde också alla på ökande priser. Men så blev det plötsligt inte. En händelse, o cykeln vänds om.

Den visade både att andelen som tror på fallande priser är klart lägre än dem som tror på stigande priser samt att gapet mellan dessa grupper har ökat nu den senaste månaden. Tvärtom mot vad du tyckte dig känna alltså.
2016-08-09, 15:49
Medlem
Norpheuss avatar
[quote=Svenne-i-Banan| Tvärtom mot vad du tyckte dig känna alltså.[/QUOTE]

*Arrogant attityd? Check
*Alfa-cool-snubbe profilbild? Check
*Länkar sina egna inlägg i sin signatur? Check
*Otrevlig online? Check
*Argumenter från sin egen tro och inte för att komma närmare sanningen? Check

Jag kan inte göra annat än att tycka synd om dig tyvärr. Du ignorerade helt min poäng om att marknadens uppfattning idag inte är något argument, men glöm det.
2016-08-09, 15:55
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
*Arrogant attityd? Check
*Alfa-cool-snubbe profilbild? Check
*Länkar sina egna inlägg i sin signatur? Check
*Otrevlig online? Check
*Argumenter från sin egen tro och inte för att komma närmare sanningen? Check

Jag kan inte göra annat än att tycka synd om dig tyvärr. Du ignorerade helt min poäng om att marknadens uppfattning idag inte är något argument, men glöm det.

Okej så du tycker jag är otrevlig för att jag ger dig information om att undersökningar visar att din känsla inte överensstämmer med verkligheten.

Förstår att det är jobbigt att behöva förhålla sig till verkligheten istället för sina egna fria fantasier men när du tycker så bör du kanske uppsöka ett annat forum är Nationalekonomi. Religion funkar kanske bättre?
2016-08-09, 15:59
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Okej så du tycker jag är otrevlig för att jag ger dig information om att undersökningar visar att din känsla inte överensstämmer med verkligheten.

Nej, nu skrev du en halmgubbe också. Jag citerade den lilla piken i slutet för att göra det extra uppenbart, men man ser vad man söker efter så att säga

Citat:
Förstår att det är jobbigt att behöva förhålla sig till verkligheten istället för sina egna fria fantasier men när du tycker så bör du kanske uppsöka ett annat forum är Nationalekonomi. Religion funkar kanske bättre?

Ja här har vi ytterliggare dumbesserwisser beteende, att tro att det bara finns en sanning och det är ens egen. Kan det bli mer standard?
2016-08-09, 16:07
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej, nu skrev du en halmgubbe också. Jag citerade den lilla piken i slutet för att göra det extra uppenbart, men man ser vad man söker efter så att säga

Ja här har vi ytterliggare dumbesserwisser beteende, att tro att det bara finns en sanning och det är ens egen. Kan det bli mer standard?

Okej du är överkänslig och klarar inte av att bli emotsagd av verkligheten, gå till religionsforumet nu istället!
2016-08-09, 16:08
Medlem
Citat:
Okej du är överkänslig och klarar inte av att bli emotsagd av verkligheten, gå till religionsforumet nu istället!

Frågan är varför de källor du väljer att tro på alltid är verkligheten och de källor vi väljer att tro på är trams........
2016-08-09, 16:09
Medlem
Citat:

Ja, mer traditionellt skulle man kalla honom skitstövel.
2016-08-09, 16:10
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Frågan är varför de källor du väljer att tro på alltid är verkligheten och de källor vi väljer att tro på är trams........

Halmgubbe, styrk dina påståenden med citat istället för att hitta på saker.
2016-08-09, 16:10
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:

"Emotsagd av verkligheten", och du representerar verkligheten förstås Det är som att diskutera med en schymanfeminist. Folk som tror att det bara finns en sanning är likadana, själva sanningen spelar ingen roll. Googla sollipsism, tips från coachen!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in