2016-08-04, 13:21
Medlem
Nalixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nermed
Upprop/registrering
Datum: 2016-08-22
Tid: 10.00
Plats: Aulan, Södertörns högskola, Flemingsberg
Ekonomie kandidatprogrammet med inriktning företagsekonomi, 180hp, HT 2016

Information till dig som är antagen* eller reserv* till utbildningsprogrammet Ekonomie kandidatprogrammet med inriktning företagsekonomi, 180 hp, med start höstterminen 2016. (*Se i ditt antagningsbesked vad som gäller för dig.)

Välkommen på upprop
Uppropet är obligatoriskt för antagna och kallade reserver. Om du inte deltar i uppropet, så förlorar du din plats (som antagen eller på reservlistan). Om du inte själv kan delta i uppropet, så kan du skicka ett ombud som tackar ja till din eventuella plats på programmet.

Asså jag fattar inte. Ska jag som är reserv närvara vid uppropet för att ens ha chans att komma in?

som de andra skrivit, ja du ska närvara vid uppropet om någon annan inte närvarar och du t.ex. är nr 1 så tar du hens plats direkt
Citera
2016-08-04, 22:42
Medlem
CTCs avatar
Nu står det att min ansökan behandlas

Håller tummarna för att man får besked snart
Citera
2016-08-05, 20:57
Medlem
CaraDelevingnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CTC
Nu står det att min ansökan behandlas

Håller tummarna för att man får besked snart

Samma här. Mailade och de (UU) ska ta in folk nästa vecka. Blir att hetsleta boende Bara pluggat på universitet på distans förr så är taggad.
Citera
2016-08-08, 14:31
Medlem
Kan man bli antagen som lokal reserv in i septembers månad? Tänker man är reserv men ingen hoppar av förrän en månad in? Ringer dem då in en reserv eller struntar dem i det då de har gått såpass lång tid?

Mvh
Citera
2016-08-08, 14:37
Medlem
hoppahulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykedeliskt
Kan man bli antagen som lokal reserv in i septembers månad? Tänker man är reserv men ingen hoppar av förrän en månad in? Ringer dem då in en reserv eller struntar dem i det då de har gått såpass lång tid?

Mvh

Har det gått så lång tid som en månad är min gissning att de inte tar in någon ny. En månad är ju nästan en hel kurs på 7,5 hp (5 veckor). Fast det beror säkert på vad det är för program eller om det är en fristående. Maila och fråga någon?
Citera
2016-08-09, 03:14
Bannlyst
Alexander Bard sa att alla universitet kommer lägga ner inom en snar framtid så..

Låt säga att man vill poänghora lite och därför inte vill göra gruppövningar, har redan dessa så det räcker..

En distanskurs som man kan kladda in på typ right now. Bara för att samla lite poäng.

Hjälp. Tackar!
Citera
2016-08-09, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykedeliskt

Mvh

Hos oss tar vi inte in reserver när det gått mer än 2 veckor av terminen. Tror att de flesta har liknande regler.
Citera
2016-08-09, 11:47
Bannlyst
Sökte igår en hel drös med kurser med sen anmälan.

Satsat lite med vänner om att jag klarar av att läsa ett antal hp utan att kollapsa

Läser runt och verkar som att det finns kommunistgränser i det här landet, då man max kan läsa 45hp per termin. Men program ska man kunna stå på hur många som helst så jag antar att det är 45hp utöver mitt program
Citera
2016-08-09, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daftdark
Sökte igår en hel drös med kurser med sen anmälan.

Satsat lite med vänner om att jag klarar av att läsa ett antal hp utan att kollapsa

Läser runt och verkar som att det finns kommunistgränser i det här landet, då man max kan läsa 45hp per termin. Men program ska man kunna stå på hur många som helst så jag antar att det är 45hp utöver mitt program

Varför skulle maxgränsen på 45 hp (vilket motsvarar 150% studietakt) ha någon som helst koppling till kommunism? Är det kanske så att du behöver läsa statskunskap A?
Citera
2016-08-09, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kmpa
Varför skulle maxgränsen på 45 hp (vilket motsvarar 150% studietakt) ha någon som helst koppling till kommunism? Är det kanske så att du behöver läsa statskunskap A?

Känns jävligt fjantigt hursomhelst.
Citera
2016-08-09, 17:57
Medlem
Drog iväg några sena anmälningar till kurser förra veckan.
I en vecka har det stått handläggning pågår men idag ändrades det till "behörig"

Vad menas med det?
Citera
2016-08-09, 18:21
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gs94
Drog iväg några sena anmälningar till kurser förra veckan.
I en vecka har det stått handläggning pågår men idag ändrades det till "behörig"

Vad menas med det?

Det är ju onekligen ett framsteg med tanke på att du alltså har bedömts uppfylla de förkunskapskrav som kursen ställer. Huruvida du blir antagen eller ej beror alltså på huruvida det finns lediga platser på de aktuella kurserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in