fredrik686s avatar

Moderatormeddelande

Postat av fredrik686 2016-08-03, 20:51
Moderator
Tänk på att det finns en annan klistrad tråd som bör användas för vissa frågor (FB) Kommer jag in med mina betyg/mitt reservnummer?

/Mod
2016-08-03, 21:27
Medlem
Nalixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anbers
Denna fråga har säkert ställts massor med gånger förut, men när brukar man få reda på om man kommit in eller ej med sen anmälan? Står "Handläggning pågår" på samtliga av mina sent anmälda kurser.

Vissa får mejl andra går in på hemsidan och läser, en vän som också sökt med sen anmälan fick reda på från universitetet att de behandlar de sena anmälningarna 29 augusti på den skolan. Vilket innebär att det är efter uppropet, starten på terminen men 2 dagar innan kursstart
Citera
2016-08-03, 21:28
Medlem
Nalixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaraDelevingne
Jag trodde det var idag. Undrar detsamma, har samma "problem". Dock skulle ju beskedet komma i eftermiddag och det är väl eftermiddag någon timme till

Se kommentaren jag gav över
Citera
2016-08-03, 21:28
Medlem
Nalixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CTC
Är i samma sits, sitter med lite småångest.

Har dock googlat lite efteråt och oss som har sena anmälningar verkar gå utanför vanliga processen som andra klassen medborgare och slängs in om det råkar bli en plats ledig. så våra anmälningar är väl "pending" tills terminen är slut (lätt pessimistiskt)

se 2 kommentarer upp
Citera
2016-08-04, 00:35
Medlem
CTCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalix
Vissa får mejl andra går in på hemsidan och läser, en vän som också sökt med sen anmälan fick reda på från universitetet att de behandlar de sena anmälningarna 29 augusti på den skolan. Vilket innebär att det är efter uppropet, starten på terminen men 2 dagar innan kursstart

Citat:
se 2 kommentarer upp

Får man veta vilken högskola som din polare snackade med?
Citera
2016-08-04, 10:50
Medlem
JudgeBootys avatar
Citat:
Du är antagen, de har skrivit ut att hotmail osv haft problem att ta emot mejl och att de kan komma upp till 24 h senare. Grattis!

Tack så mycket!
Jag fick mejlet sent igår kväll, där det endast stod att antagningsbeskedet nu finns på antagning.se. Finns det någon här som vet när och hur man får registreringssuppgifterna till universitetskontot?
Citera
2016-08-04, 11:16
Medlem
Nalixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CTC
Får man veta vilken högskola som din polare snackade med?

Linnéuniversitetet
Citera
2016-08-04, 11:18
Medlem
Nalixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JudgeBooty
Tack så mycket!
Jag fick mejlet sent igår kväll, där det endast stod att antagningsbeskedet nu finns på antagning.se. Finns det någon här som vet när och hur man får registreringssuppgifterna till universitetskontot?

In på SU och läs brukar finnas info för nya studenter, jag fick all info i välkomstmejlet från skolan, fr.o.m. 22 augusti kan jag ansöka om datorid och allt annat jag behöver

EDIT: Jag ska inte läsa på SU så kan vara andra datum för ditt universitet
Citera
2016-08-04, 13:05
Bannlyst
Upprop/registrering
Datum: 2016-08-22
Tid: 10.00
Plats: Aulan, Södertörns högskola, Flemingsberg
Ekonomie kandidatprogrammet med inriktning företagsekonomi, 180hp, HT 2016

Information till dig som är antagen* eller reserv* till utbildningsprogrammet Ekonomie kandidatprogrammet med inriktning företagsekonomi, 180 hp, med start höstterminen 2016. (*Se i ditt antagningsbesked vad som gäller för dig.)

Välkommen på upprop
Uppropet är obligatoriskt för antagna och kallade reserver. Om du inte deltar i uppropet, så förlorar du din plats (som antagen eller på reservlistan). Om du inte själv kan delta i uppropet, så kan du skicka ett ombud som tackar ja till din eventuella plats på programmet.

Asså jag fattar inte. Ska jag som är reserv närvara vid uppropet för att ens ha chans att komma in?
Citera
2016-08-04, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nermed
Välkommen på upprop
Uppropet är obligatoriskt för antagna och kallade reserver. Om du inte deltar i uppropet, så förlorar du din plats (som antagen eller på reservlistan). Om du inte själv kan delta i uppropet, så kan du skicka ett ombud som tackar ja till din eventuella plats på programmet.

Asså jag fattar inte. Ska jag som är reserv närvara vid uppropet för att ens ha chans att komma in?
Ja, det är ju det som står?
Citera
2016-08-04, 13:17
Medlem
JuristPers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailol
Ja, det är ju det som står?

Du som KALLAD reserv, så har du blivit kallad?
Citat:
Ursprungligen postat av nermed

Välkommen på upprop
Uppropet är obligatoriskt för antagna och kallade reserver.
Senast redigerad av JuristPer 2016-08-04 kl. 13:21.
Citera
2016-08-04, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuristPer
Du som KALLAD reserv, så har du blivit kallad?

Alla reserver känner sig kallade oavsett de är kallade eller inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in