2016-07-31, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Körde precis in senaste uppdateringen. Verkar bra.

Nu kan jag inte skicka iväg pokemons mer och de har officiellt gett upp att få "fotstegen" att fungera genom att plocka bort dem helt.

Undra om det är en bugg att man inte ska kunna skicka iväg pokemons, eller om det är något försök att tvinga folk att köpa mer utrymme. Någon som vet om det finns en apk till föregående version tillgänglig?

Sen är det jävligt b att de inte lägger in fotstegen. När andraparts appar lyckas peka ut exakt var de finns så finns det inga ursäkter, det är helt enkelt ett medvetet val.
Funkar hur bra som helst att skicka iväg pokemons. Du får bara trycka på menycirkeln till höger för att välja transfer.
Citera
2016-07-31, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
Det går visst, man trycker på den där streck ikonen så finns det där inne

Aha, vad smart att lägga den där 😊. Aja, då är jag lite mindre sur iaf 😊.
Citera
2016-07-31, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
och vad jag läste om fotstegen var att dem tog bort dem tillfälligt för funktionen helt enkelt inte fungerade och dem inte ville ha en trasig funktion, så den kommer tillbacka

Det sjukaste jag sett ute nu är att folk går runt med en telefon och en surfplatta. Pokemon på telefonen och karta över var de finns på surfplattan. Känns som att de borde kunna fixa det om de vill.
Citera
2016-07-31, 00:53
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cykelkuken
Förresten http://imgur.com/mMnLoUI lite retsamt när man sitter på jobbet och man absolut inte kan avvika den dök dock inte upp på pokevision så vettefan hur väl det stämmer
Exakt det där hände mig, snorlax dök upp, gick ut och letade som en tok - förgäves... hatar det!

-------

Angående uppdateringen, är den safe att köra eller är det nåt man för undvika? Skicka iväg, är det transfer ni menar? Det funkar men ligger på en menyrad istället för längst ner eller vaD?
Senast redigerad av NirvanA 2016-07-31 kl. 00:56.
Citera
2016-07-31, 01:34
Medlem
Illusioners avatar
Vad är det för app ni använder för att tracka? Hittar ingen "pokevision" i appstore
Citera
2016-07-31, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Vad är det för app ni använder för att tracka? Hittar ingen "pokevision" i appstore

Det är en webbsida: https://pokevision.com/.
Citera
2016-07-31, 02:03
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Aha! Tack!
Citera
2016-07-31, 02:07
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Fungerar ju inte överallt precis, men spelet är ju gjort för urban stadsmiljö vad det verkar.
Citera
2016-07-31, 04:37
Medlem
VincentLels avatar
Någon som känner till när/om de ska fixa pokémons på nearby?
Citera
2016-07-31, 08:27
Medlem
Drinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStalker1988
Hur fan kan vuxna spela detta spelet? Vad är det som är så kul att gå ut och jaga pokemon? Höll man inte på med pokemon när man var typ 8-10 år? Var ute nyss och joggade och såg en folkmassa stå med sina jävla mobiler och höll på med pokemon go. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Vart fan är världen påväg?
Jo jag var typ 7-8 när pokemon först kom. Slutade efter ett par år och inte brytt mig för fem öre tills detta släpptes.

Som gammal turfnörd (som enbart spelas av vuxna och typ skolklasser på idrottslektionerna) men som sen tröttnade då det blev lite enformigt att cykla runt 4-5h/dag, ta zoner och medaljer men sen var det liksom inte så mycket mer.

Pokemon go är gåvänligt, bra för mig som hundägare. Nu har jag någonting att göra medans jag promenerar och en anledning att gå lite längre och variation. Plus att det är rätt kul att vara spontant social med människor man aldrig träffat förut. Tycker det är kul att se folk i åldrarna 7-40år spela.

Barnen lockas nog mer av pokemon konceptet i sig. Medans det för mig och många andra vuxna handlar om att ha någon extra motivation till att röra på sig.
Citera
2016-07-31, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VincentLel
Någon som känner till när/om de ska fixa pokémons på nearby?

Patchen som kom igår ändrade flera saker med den.
T.ex att stegen är borta och man måste vara närmare en pokemon för att spawna den.
Citera
2016-07-31, 09:43
Medlem
Drinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bedredford
Vad har ni för tekniker när det kommer till att kasta pokebollen? Sett att många snurrar bollen innan samt kastar den med pekfingret, själv brukar jag inte snurra dem utan skickar iväg dem rakt med tummen på handen jag håller mobilen i, känns bäst för mig iallafall.
Sen har jag sen några dagar tillbaka börjat kasta bollen såfort det går när pokemonen dyker upp på ens skärm, dem hinner väldigt sällan "hoppa undan" samt att bollen träffar nice/great säkert 70% procent av gångerna samt exellent lite då och då, väldigt väldigt sällan den missat helt.

Håller med vänster, kastar curveballs med höger pek.
Större chans att dem fångas med curveballs och jag har märkt att det aldrig buggar för mig då, samt att jag slinter av misstag mycket mer sällan.
+minimum 10 extra xp för varje pokemon man fångar utan att behöva göra något svårare/jobbigare känns värt.

Slösde typ 20 pokeballs första ggn jag startade appen innan jag googla fram hur fan man gjorde och sen dess har jag bara gjort curveballs =p Får väl nice/great like ofta som vem som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in