Citat:
Ursprungligen postat av
MrStalker1988
Hur fan kan vuxna spela detta spelet? Vad är det som är så kul att gå ut och jaga pokemon? Höll man inte på med pokemon när man var typ 8-10 år? Var ute nyss och joggade och såg en folkmassa stå med sina jävla mobiler och höll på med pokemon go. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Vart fan är världen påväg?
Jo jag var typ 7-8 när pokemon först kom. Slutade efter ett par år och inte brytt mig för fem öre tills detta släpptes.
Som gammal turfnörd (som enbart spelas av vuxna och typ skolklasser på idrottslektionerna) men som sen tröttnade då det blev lite enformigt att cykla runt 4-5h/dag, ta zoner och medaljer men sen var det liksom inte så mycket mer.
Pokemon go är gåvänligt, bra för mig som hundägare. Nu har jag någonting att göra medans jag promenerar och en anledning att gå lite längre och variation. Plus att det är rätt kul att vara spontant social med människor man aldrig träffat förut. Tycker det är kul att se folk i åldrarna 7-40år spela.
Barnen lockas nog mer av pokemon konceptet i sig. Medans det för mig och många andra vuxna handlar om att ha någon extra motivation till att röra på sig.