2016-08-02, 07:56
Medlem
Okej nu får det vara slut på dumheterna, tog 6mg Iktorivil igår efter att jag sugit i mig 4 st 50cl starköl.. Gav inget förutom att jag blev trött.

Samma skit tidigare ggr, nä nu återgår jag till medicinska morgondosen som faktiskt gör sitt jobb bra

Rätt konstigt för skulle jag smälla i mig enbart 6mg Iktorivil istället för 1mg som jag brukar ta så får jag mycket mer ångestlindring såklart.
Citera
2016-08-02, 20:42
Medlem
magica69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spazzman
Vad säger läkare/psykiatriker då? De måste ju ha några synpunkter eller så ang. Enzymfelet eller dosvalet på Ikton? Jag tycker de tar 30-60 min för att Iktorivil börjar verka om man tar de på relativt tom mage. Effekten håller i hela dagen, för mig.

De är mest rädda för att de skrivit ut ett läkemedel som jag inte alls skulle haft, tro mig jag har tjatat i månader om mitt enzymfel men först när jag hotade med att anmäla dem till IVO om de inte tog kontakt med en farmakolog för att kontrollera om jag kan ta diazepam så blev det fart. Från början sa farmakologen att jag skulle byta pga mitt nedbrytningsfel men jag har trappat ut så pass mycket nu att blodprov visat att diazepam/nordiazepam sjunker i mitt blod och farmakolog har gett grönt ljus om jag trappar ut dessa sista 5 mg fort, men min mängd i mitt blod motsvarar INTE endast motsvarande ekvivalent dos av ikto dvs 0.25 mg det är mkt högre än så. Jag kommer bli tokabstinent på att byta till 0.25 mg ikto. Dessutom menar farmakologen att det är vansinne att byta nu, jag måste få en mycket högre dos att börja trappa på och speciellt nu när jag inom kort kommer nolla ska de ge mig en ännu mer potent benzo?! Min överläkare är med på tåget, och de följer min koncentration av diazepam i blodet med jämna mellanrum...
Citera
2016-08-02, 20:43
Medlem
magica69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Diazepam har den längsta halveringstiden, efter den kommer klonazepam. 1 Mg Ikto = 20 mg diazepam, så den ekvivalenta dosen läkarna säger stämmer. Varför inte ge den ett försök?
Det blir fortsatt stess tills jag nollar...Jag har bara 4 mg kvar som jag ska ta bort, nollar när jag har 1 mg kvar...Så det är nära nu...
Citera
2016-08-02, 20:49
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magica69
Det blir fortsatt stess tills jag nollar...Jag har bara 4 mg kvar som jag ska ta bort, nollar när jag har 1 mg kvar...Så det är nära nu...
Okey, bra jobbat
Citera
2016-08-03, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Ah Lyrica boostar alla droger o det hårt, finns nog ingen drog som boostar droger så mkt som Lyrica.

Word bästa boostern!
Citera
2016-08-03, 08:22
Medlem
randones avatar
Jag är så med i fancluben, det tråkiga är ju att jag inte får tag i ikto, och fattig är jag också.
Men dom gångerna jag har käkat dom så har jag mått så sjukt bra, ingen ångest.. ingenting.
Jag har väl säkert en romantiserad bild av dom i huvudet också, för att om jag hade fått tag i dom lätt så skulle jag vara sååå fast, sååå fort. Och sånt är ju inte bra.
Citera
2016-08-04, 11:07
Medlem
KringExs avatar
En fråga till någon kunnig:

Klonazepam har en biotillgänglighet på 90% vid oralt intag. Om man smälter tabletten under tungan (som många gör) blir biotillgängligheten sämre då?
Det slår ju på snabbare om man lägger tabletten under tungan men tas 90% upp som det gör om man sväjer tabletten?
Citera
2016-08-05, 11:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
En fråga till någon kunnig:

Klonazepam har en biotillgänglighet på 90% vid oralt intag. Om man smälter tabletten under tungan (som många gör) blir biotillgängligheten sämre då?
Det slår ju på snabbare om man lägger tabletten under tungan men tas 90% upp som det gör om man sväjer tabletten?
Man borde inte förlora något på det, då det som inte tas upp under tungan rimligen följer med saliven ner.
Citera
2016-08-05, 13:24
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Man borde inte förlora något på det, då det som inte tas upp under tungan rimligen följer med saliven ner.

Min tanke också.
Fast man vet ju aldrig. Jag vill ju få ut så mkt så möjligt ur mina Iktorivil så jag har slutat att smälta dom under tungan, utan tuggar istället sönder dom med framtänderna och sväljer
Citera
2016-08-05, 14:07
Avslutad
Citat:
Min tanke också.
Fast man vet ju aldrig. Jag vill ju få ut så mkt så möjligt ur mina Iktorivil så jag har slutat att smälta dom under tungan, utan tuggar istället sönder dom med framtänderna och sväljer
Jag tar de normalt genom att svälja de hela (jag tar de varje dag). Men ibland när jag känner ångest, så försöker jag smälta de under tungan, men det brukar ta för lång tid. Så jag tuggar också sönder de med framtänderna o "maler" ner de under tungan. Kanske placebo-effekt, men jag tycker de verkar snabbare.
Citera
2016-08-05, 17:35
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iDuno
Ibland tuggar jag bara sönder dem så att allt blir en sörja det borde kanske vara det snabbaste vad vet jag. Goda är dem i alla fall.

Citat:
Min tanke också.

Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag tar de normalt genom att svälja de hela (jag tar de varje dag). Men ibland när jag känner ångest, så försöker jag smälta de under tungan, men det brukar ta för lång tid. Så jag tuggar också sönder de med framtänderna o "maler" ner de under tungan. Kanske placebo-effekt, men jag tycker de verkar snabbare.

Jag tror att tugga dem till en sörja sedan lägga det under tungan eller bara låta munnen göra sitt ger snabbast och starkast effekt.

vem vet mortla dem och blanda det med något som skyndar på upptagningsförmågan vad det nu skulle vara. gör en liten shot av det eller något.

Hur är det att röka ikto ? aldrig provat inte sugen på att göra det.
Citera
2016-08-05, 18:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av iDuno
Jag tror att tugga dem till en sörja sedan lägga det under tungan eller bara låta munnen göra sitt ger snabbast och starkast effekt.

vem vet mortla dem och blanda det med något som skyndar på upptagningsförmågan vad det nu skulle vara. gör en liten shot av det eller något.

Hur är det att röka ikto ? aldrig provat inte sugen på att göra det.
Tja, kanske, en liten shot gör susen. Har druckit en halv liter sprit nu, o har en halv kvar. Men jag tror att jag hoppar över Iktoirivilen ikväll....

Men, rök inte dem! Du förlorar en massa på det, o dessutom smakar det äckligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in