2010-02-10, 00:36
Medlem
Vandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankAbagnale
Hur undviker man att bli så jäkla trött erter man tagit ikto?

Tog 2mg för ca 1 timme sedan och känner inget rus över huvud taget. Vill bara gå och lägga mig.

Skulle 2mg till fixa det? HAr en dag i morgon att tänka på också.

Ut och rör på dig lite så slipper du tröttheten, iktorivil är muskelavslappnande så seg i kroppen lär du bli ändå om du inte har någon tolerans men som sagt, aktivera dig med något så blir du nog lite piggare
Citera
2010-02-10, 01:50
Medlem
fenazepams avatar
vad tycks om Clonazepam 2mg(Epizep/Zafa)?
Citera
2010-02-10, 03:04
Medlem
Tinnituss avatar
Ang sömighet:

Jag har ikto som sömnmedicin, och ätit dem i typ tre år nu... alltsomoftast kommer man ju på att det finns bra mycket bättre saker att göra än att sova, efter att man tagit dem, så man kommer ju på saker som motverkar själva tröttheten.

Bästa tipset är att dra i sig lite socker, typ godis, en redbull eller något annat med energi i, öppna ett fönster och släppa in kall luft, samt röra lite på sig.

Det kan vara motigt till en början, men iaf för mig så slår den första tröttheten till efter 20-30 minuter efter intaget, och sen ebbar den ut om man bara håller sig vaken en timma, och man är bara flummig och seg, men inte trött längre. så det gäller att besegra den första chocken eller vad man ska kalla det.

Flummar inte speciellt mycket på just ikto, eftersom de funkar så bra för det jag får dem utskrivna för, men det händer ju titt som tätt att en polare tittar förbi och spelar tvspel, eller man går ut eller inser att det börjar en skitbra film på tv osv, så man inte är sugen på att sova längre.

Hoppas det kan vara till hjälp för er som blir trötta.
Citera
2010-02-11, 18:10
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phiber
Cashew, alkohol+benso är boven och något man helst ska undvika att blanda. Det slutar alltid på samma sätt förr eller senare.

Tro mig jag vet, har ärren som bevisar det!
Hundra burkar som tar slut på en helg samt veckolånga minnesluckor osv osv har alltid haft vår vän alkohol med som en djävul på axeln, "Ta tre till, du känner ju knappt av dom". Ni fattar vad jag menar.
Citera
2010-02-11, 18:24
Medlem
Jag åt 2.5 iktorivil, 2mgare i fredags. Är jag ren imorgon?
Citera
2010-02-11, 18:29
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ephedra
Jag åt 2.5 iktorivil, 2mgare i fredags. Är jag ren imorgon?

Från google, han pratar om halveringstid. Och det är på 2mg ikto
(20 - 60 timmar, medeltal 30 enligt fass)

Fan vad jag stavar dåligt.
Citera
2010-02-12, 14:07
Medlem
Astronomics avatar
Vad tycker folk om märket "ZAFA"? eller "Epizep"?

Hur många mg tippar ni att det är i tvåorna?
Citera
2010-02-12, 14:28
Medlem
Zopicas avatar
Tycker ZAFA är riktigt bra!
Lika potenta som ROCHE.
Citera
2010-02-12, 14:35
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zopica
Tycker ZAFA är riktigt bra!
Lika potenta som ROCHE.

Du tycker det? Jag har alltid svårt att avgöra hur pass potenta benso är för jag blandar och tar så mycket alltid. Det jag saknar med dom är att dom saknar den där sockersöta mintsmaken. Första gången jag skulle smälta dom under tungan smulades dom sönder direkt. Därför tvekade jag på hur pass potenta dom är.
Citera
2010-02-15, 05:46
Bannlyst
Kommer Ikto bara i hundrapack eller hur ligger det till?
Citera
2010-02-15, 07:51
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedicatedPete
Kommer Ikto bara i hundrapack eller hur ligger det till?

Ja, om du köper dom på apoteket.
Citera
2010-02-15, 09:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Ja, om du köper dom på apoteket.

Japp, försökte få Ikto av min psykiatriker idag. Hon insisterade att det inte alls används för ångest/panikattacker utan kramp. Vilket stämmer till viss del.

Har redan fått Stesolid som nu slutat verka på mig så försökte få Ikto nu, efter mkt tjat skulle hon höra med sin "boss" om man kan få det när man mår dåligt under den första veckan på Sertralin (Zoloft). Men det lät inte bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in