2016-07-24, 08:59
Medlem
Var på dejt igår, blev 4 mg ikto nån timme innan. Gick väldigt bra

Nu återgår jag till "normaldos" på 1 mg/dag
Citera
2016-07-24, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag tycker att Xanor är trevligast att blanda med Iktorivil Diazepams muskelrelax är inte lika stark som Klonazepam tycker jag.
Kanske därför den fungerar bättre som EP-medicin än Diazepam

Däremot så bryter man EP-anfall med Diazepam. Iktorivil har mer bättre profylaktiska egenskaper och påverkar epileptiska foci hos epilepsipatienter. Jag tycker inte Iktorivil eller Klonazepam har bättre muskelrelax än Diazepam. Men är bättre lämpad för epilepsi med grund i det jag förklarar. Klonazepam är förmodligen stabilare mot muskelrelaxtolerans, med tanke på vilka doser som ofta används vid epilespsi. Men inte anxiolytiska egenskaper.

Håller inte med om Xanor + Iktorivil jämfört med Stesolid + Iktorivil, även om båda kombinationer är sjyssta om man söker rus av bensodiazepiner. Upplever mer synergi med Stesolid + Iktorivil.

Xanor + Oxascand är en höjdare i rätt doser.
Senast redigerad av Elementary1 2016-07-24 kl. 12:31.
Citera
2016-07-26, 09:13
Medlem
magica69s avatar
Jag blir ev tvingad att byta fr stess till Ikto. Inget jag vill men farmakolog o läkare o säkerligen vill min kropp det då jag saknar huvudenzymet som bryter ner diazepam. Jag har bara 5 mg kvar från totalt 20 mg och har jag kommit så här långt vad gör en månad till. Kommer nolla när jag har 1 mg kvar. Är ju såååå nära. Kommer jag märka ngn skillnad på ett byte? Jag är livrädd för att den dos de säger jag ska ta dvs 0,25 ikto inte stämmer med 5 mg o med mitt enzymfel är koncentrationen högre i mitt blod än hos en vanlig frisk metaboliserare. Jag är för första ggn på flera mån på väg att bli stabil och jag har trappat fort. Bort med 15 mg på 2 1/2 månad. Fattar inte att jag stått ut. Har nu inga utsättningssymtom/abstinens, dag 18 sedan jag sänkte fr 10 mg till 5 mg.
Som jag förstått det har inte ikto lika lång halveringstid. Hur snabbt får jag effekt på en tablett Ikto? Det tar 2 timmar innan jag ens känner att jag tagit stess.
Citera
2016-07-26, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magica69
Jag blir ev tvingad att byta fr stess till Ikto. Inget jag vill men farmakolog o läkare o säkerligen vill min kropp det då jag saknar huvudenzymet som bryter ner diazepam. Jag har bara 5 mg kvar från totalt 20 mg och har jag kommit så här långt vad gör en månad till. Kommer nolla när jag har 1 mg kvar. Är ju såååå nära. Kommer jag märka ngn skillnad på ett byte? Jag är livrädd för att den dos de säger jag ska ta dvs 0,25 ikto inte stämmer med 5 mg o med mitt enzymfel är koncentrationen högre i mitt blod än hos en vanlig frisk metaboliserare. Jag är för första ggn på flera mån på väg att bli stabil och jag har trappat fort. Bort med 15 mg på 2 1/2 månad. Fattar inte att jag stått ut. Har nu inga utsättningssymtom/abstinens, dag 18 sedan jag sänkte fr 10 mg till 5 mg.
Som jag förstått det har inte ikto lika lång halveringstid. Hur snabbt får jag effekt på en tablett Ikto? Det tar 2 timmar innan jag ens känner att jag tagit stess.

Vad säger läkare/psykiatriker då? De måste ju ha några synpunkter eller så ang. Enzymfelet eller dosvalet på Ikton? Jag tycker de tar 30-60 min för att Iktorivil börjar verka om man tar de på relativt tom mage. Effekten håller i hela dagen, för mig.
Citera
2016-07-26, 10:49
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magica69
Diazepam har den längsta halveringstiden, efter den kommer klonazepam. 1 Mg Ikto = 20 mg diazepam, så den ekvivalenta dosen läkarna säger stämmer. Varför inte ge den ett försök?
Citera
2016-07-26, 17:05
Medlem
Nån som råkat ut för fejk-rivotril/ikto i blister, alltså som ser riktigt rejäla ut? Såg nån dokumentär om förfalskade läkemedel och och att få det att se proffsigt och tillförlitligt ut verkade inte speciellt svårt. Dessutom finns det ju stora pengar att tjäna.

Nu smakar ju ikto som det gör, men lite mintsmak kan ju inte vara så jävla svårt att fixa heller.
Citera
2016-07-26, 17:09
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Nån som råkat ut för fejk-rivotril/ikto i blister, alltså som ser riktigt rejäla ut? Såg nån dokumentär om förfalskade läkemedel och och att få det att se proffsigt och tillförlitligt ut verkade inte speciellt svårt. Dessutom finns det ju stora pengar att tjäna.

Nu smakar ju ikto som det gör, men lite mintsmak kan ju inte vara så jävla svårt att fixa heller.

Jag har stött på fejkikto. Reagerade både på utseende och smak för dom såg inte ut som dom skulle och smakade inte mint/sött alls.
Två benso som är svåra att göra falska är Xanor och Iktorivil, för dom två smakerna är svåra att få till så att t.o.m en van användare inte kan känna skillnad. FM1 (flunisar) ska ni passa er för
Citera
2016-07-26, 17:11
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Jag har stött på fejkikto. Reagerade både på utseende och smak för dom såg inte ut som dom skulle och smakade inte mint/sött alls.
Två benso som är svåra att göra falska är Xanor och Iktorivil, för dom två smakerna är svåra att få till så att t.o.m en van användare inte kan känna skillnad. FM1 (flunisar) ska ni passa er för

Ska lägga till att florerar ju fejkstavar (Xanor) men dom är spröda och har inte alls den här starka, bittra smaken som Xanor ska ha.
Be helst om att få all benso ni köper i blister. Med stavar blir det ju dock lite svårare
Citera
2016-07-26, 17:19
Medlem
Jag är verkligen ingen storbrukare av benz, men xanor verkar jag få AT på av kort användande och låga doser.

Ikto känns väldigt mycket lättare att kontrollera, bara att trappa ut försiktigt och i mitt fall inte få några känningar alls, förutom lätta sömnstörningar. Dock har jag ingen ångestproblematik, utan använder dom som boost till andra grejer eller nån gång då och då när jag sover kass.

Tycker också att ev obehag från utsättning går utmärkt att hålla helt i schack med 5 km löpning eller lite styrketräning.
Senast redigerad av SmileyCulture 2016-07-26 kl. 17:22.
Citera
2016-07-26, 17:24
Medlem
Citat:
Ska lägga till att florerar ju fejkstavar (Xanor) men dom är spröda och har inte alls den här starka, bittra smaken som Xanor ska ha.
Be helst om att få all benso ni köper i blister. Med stavar blir det ju dock lite svårare
Varför skulle man inte kunna få dom i bilister/originalförpackning?
Citera
2016-07-26, 17:29
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Varför skulle man inte kunna få dom i bilister/originalförpackning?

Du menar att man får fejktabletter i blister? Det händer inte. De små luffarna som sitter och pressar egna tabletter blistrar dom inte.
Köper du tabletter i blister så kan du vara 99% säker på att det är äkta vara
Citera
2016-07-26, 23:39
Medlem
nokos avatar
Sållar mig till fancluben, nog den bästa benson i vardagslivet. Alprazolam funkar bättre för ångest, men klonazepam är underbar för det sociala. Är det enda bortsett från heroin som fungerar för mig. Blir nästan 'påtänd' av det, orkar göra saker och ta kontakt med människor. All annan benso blir jag ångestfri och trött av, men klonazepam blir jag pigg och uppåt. Undrar nu hur länge jag kan ta det innan jag blir beroende. Fast har tänkt ta 2-4mg resten av livet typ. Är så underbart och gör mig till en människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in