2016-08-04, 16:30
  #1141
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av udon
"grundläggande värderingarna om västvärlden vilar på". Vilka är det då? Få etniciteter i världen har väl krigat lika mycket som just europeer. De senaste 70 åren (om vi räknar bort balkankriget) har varit en parentes i historien.

Om du inte ens vet det så finner jag ingen orsak att diskutera vidare med dig då du tillhör en av de förtappade i min bok. Ja, de senaste 70 åren har varit mycket bra. Frågan är om vi vill fortsätta åtnjuta relativt lugn och fred i väst även i framtiden. Läs lite om Roms fall. Där finns många paralleller med väst.

För att återknyta till trådens ämne, så är det starkaste argumentet emot kvinnlig rösträtt just detta. Många kvinnor, speciellt yngre, är otroligt naiva och förstår inte värdet i en kulturell enhetlighet. De röstar med känslor och tror att vi kan bjuda hit alla världens folk utan problem. Även många förslappade män tror detta, och deras rösträtt tvivlar jag också på. Vad tror du kommer hända när/om Europa åker på en riktigt fet ekonomisk baksmälla? Tror du alla nytillkomna människor kommer känna lojalitet gentemot Europa? Tror du att dom vill dra sitt strå till stacken i tider av nöd? Tror du dom kommer känna solidaritet och lojalitet mot folket av Europa när svångremmen dras åt?
Du kan ju se hur många av dessa beter sig redan nu, för att få en liten glimt av framtiden ifall inget görs.
__________________
Senast redigerad av frusciantelo 2016-08-04 kl. 16:41.
Citera
2016-08-04, 18:29
  #1142
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Men 90% av vård och omsorg går ut på att kvinnor ska slippa att ta hand om sina barn och äldre släktingar. Istället betalar män (genom skatten) för att anställa andra kvinnor som gör det jobbet.

2) Det gör att kvinnor kan jobba deltid och sitta och fika med sina vännner.

3) Att kvinnor lämnar bort sina barn + släktingar till institutioner visar hur lata och själviska kvinnor är right?

4) Tycker du att det är okay att du betalar in 2 miljoner extra i skatt som tas ut av en kvinna som jobbar deltid och att hon har samma rösträtt som dig så att hon kan rösta för att få ännu mer av dina skattepengar?
Vad babblar du om?

Tror du att du kan utföra avancerad sjukvård utan utbildning och utrustning? Hur dum i huvudet är du? Kvinnor i vården utför operationer, röntgen, suturering, sköter avancerad teknisk utrustning osv. Du har ju noll koll.

Män jobbar generellt och traditionellt sett inte inom sjukvården eftersom det är dåligt betalt. Du är skamligt obildad men det passar ju in i det du påstår om kvinnor, dvs att ni är dumma i huvudet. Nej, jag tycker inte att kvinnor generellt sett är dumma i huvudet men dukallar dem utvecklingsstörda, okunniga, lata osv. Du känner uppenbarligen inte till hurotroigt hårt både män och kvinnor har slitit genom historiens lopp. Du borde lämna burqan och internet och gå ut i världen.
Citera
2016-08-04, 18:58
  #1143
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Vad babblar du om?

Tror du att du kan utföra avancerad sjukvård utan utbildning och utrustning? Hur dum i huvudet är du? Kvinnor i vården utför operationer, röntgen, suturering, sköter avancerad teknisk utrustning osv. Du har ju noll koll.

Män jobbar generellt och traditionellt sett inte inom sjukvården eftersom det är dåligt betalt. Du är skamligt obildad men det passar ju in i det du påstår om kvinnor, dvs att ni är dumma i huvudet. Nej, jag tycker inte att kvinnor generellt sett är dumma i huvudet men dukallar dem utvecklingsstörda, okunniga, lata osv. Du känner uppenbarligen inte till hurotroigt hårt både män och kvinnor har slitit genom historiens lopp. Du borde lämna burqan och internet och gå ut i världen.

1) Titta här,

Citat:
A section in the GMC’s 2013 report is illuminating. It lists the number of female doctors by speciality for 2012, and shows how many are attracted to general practice rather than other areas of medicine: general practice 29,272; anaesthesia 3,118; paediatrics 2,477; psychiatry 1,778; general medicine 1,054; general surgery 467; trauma and orthopaedics 191.
Compare this with the number of male doctors by speciality, and you can see the huge difference in general surgery as well as trauma and orthopaedics — both of which involve the complex, antisocial hours that deter so many women: general practice 31,711; anaesthesia 6,940; paediatrics 2,578; psychiatry 3,302; general medicine 3,737; general surgery 3,779; trauma and orthopaedics 3,629.

du kan se att i UK finns det 3800 manliga kirurger men bara 470 kvinnliga kirurger. Trauma and orthopaedics är 200 för kvinnor men 3600 för män. Så vilken är det avancerade sjukvården som kvinnor utför? Pediatrik och psykiatri?

2) Sjukvård är inte dåligt betalt det är bara gnäll från kvinnor.

3) Om kvinnor tog hand om sina barn och gamla i hemmet skulle det finnas lika mycket behov av skatte-finansierad vård och omsorg då?
Citera
2016-08-04, 19:05
  #1144
Bannlyst
Lite intressanta fakta från Stefan Molyneux senaste presentation om romarrikets fall och familjesituationen som rådde strax innan det gick åt helvete:
  • Roman authors often complained that in the late Republic, wives no longer played the ideal role that they had fulfilled in the past
  • In the first century BCE and first century CE, divorce became increasingly frequent after 200 BCE, easily initiated by the husband or (often) by the wife.
  • Wives gained control of their own property, which they could sell, give away or bequeath as they liked. As a result, women gained power over their husbands.
  • By the late republic, a rich wife who could divorce and take her wealth with her had a real threat against her husband and could wield influence over him. This increasing female power manifested in escalating sexual promiscuity and adultery.
  • "Roman men deplored the fact that these rich women were more concerned with their own figures and luxuries than with their families. Unlike the good, old-time matrons, according the historian Tacitus around 100 CE, these modern women did not spend time with their children and did not nurse their infants but left them to slave wet nurses. Furthermore, children were handed over to be raised by child-minders, usually the most useless slaves of the household"

Ju mer man läser om romarrikets fall, desto mer likheter med nuvarande situation finner man. Och familjesituationen och kvinnors ökande ovilja att satsa på familjebildning samt ökande inflytande och makt över män är på intet sätt något nytt. Men är ett säkert recept på stadig nedgång av en civilisation.
Citera
2016-08-04, 20:21
  #1145
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Ja, men det finns skillnader i iq distrubitionen. Vi har samma snitt, men de är fördelade olika. Dvs män är både dummare, men också smartare. Kvinnor klustrar kring medelintelligensen medans män har en mer planare kurva åt båda hållen. Jag vet inte hur många gånger jag måste påpeka detta i tråd efter tråd, det verkar vara svårt för vissa att fatta. Detta förklarar varför vi har fler manliga nobelpristagare, samtidigt som vi har fler manliga loosers och idioter. Läs på lite om bell curve. "Same Avarage, Different Variability".http://4.bp.blogspot.com/_tMf89VnFjEE/RrTzq7iu99I/AAAAAAAAB_M/u7r7WI9BNDU/s400/SexIQ+vs+Payment.jpg

Ge gärna bevis för det, tack!

Och hur ser det ut nu för tiden? Varför ser vi inte fler kvinnliga innovatörer i modern tid trots att kvinnor har alla möjligheter i världen att satsa på sin karriär? Borde det inte, speciellt i Sverige vara mycket mer utjämnat nu? Varför har världens mest jämställda samhällen en otroligt könsstereotypisk arbetsmarknad? Förklara!
I flera inlägg har jag påpekat att variabiliteten minskat över tid, är mindre och t o m obefintlig i länder med jämställd kultur. Det är vetenskapligt belagt. Kvinnornas medel-IQ har ökat snabbare än männens de senaste hundra åren.

Du såg väl vilka barn som studerades enligt din länkade artikel. Man studerade barn som föddes 1958, för femtioåtta år sedan. 1974 var de sexton år gamla. Det skilde 1.8 poäng i IQ mellan de 16 år gamla pojkarna och flickorna (år 1974). Titta själv på tabell 3 sista raden på sidan 323. På både Ellis och Meckels tid (1800-talet) var skillnaden ca 5 poäng till männens fördel.

Hur ser det ut hos barn födda 1988-1998? Säkert mindre än 1 poängs skillnad i medel-IQ. Skillnaden i länder med större jämställdhet är mindre och svänger till och med åt andra hållet. Så din länkade artikel stödjer min tes. Dagens unga flickor spelar mer dataspel vilket förbättrar deras spatiala förmåga.

Det är bara snittskillnader och de säger inte ett skit om individernas förmågor. De individuella skillnaderna är större inom könet än dem mellan män och kvinnor.

Jag har postat massor av inlägg i tråden "Är kvinnor sämre på matematik" med massvis med länkar till nyare forskningsrapporter som stödjer min ståndpunkt. Läs dem där så slipper jag upprepa mig här.

http://tech.mit.edu/V131/N23/veldman.html
"Why the Greater Male Variability hypothesis is not an established fact

First, this effect is not consistent across race: A 2008 study using Minnesota state math assessments showed that at the 99th percentile, the male-to-female ratio was 2.06 for Whites, but 0.91 for Asian-Americans. There were more math-proficient Asian girls than boys.

Second, it is not consistent across countries: In a 2003 Trends in International Mathematics and Science study, one-third of the 50 participating countries showed either no significant disparity among variances between girls and boys or a disparity showing greater variability among girls. For example, while the variance ratio — a measure that is exactly what it sounds like — for boys versus girls in the U.S. was 1.19, in the Netherlands and Denmark the ratios were 1.00 and 0.99 respectively.
"

Trenden går mot fler kvinnliga nobelpristagare, även om det går sakta. Under åren 1901-1999 delades totalt 20 Nobelpris ut till kvinnor (varav 11 inom fysik, kemi eller medicin). Enbart under 2000-talet har redan 17 pris tilldelats kvinnor (varav 6 inom de tre naturvetenskapliga fälten).

Det tog 100 år för de 6 första kvinnliga Nobelpristagarna i fysiologi eller medicin men bara 14 år för ytterligare fem kvinnliga medicinpristagare. Så nog är vi på rätt väg.

http://www.svt.se/opinion/erkann-de-bortglomda-kvinnorna-nobelstiftelsen
http://news.nationalgeographic.com/news/2013/13/130519-women-scientists-overlooked-dna-history-science/

De förbisedda kvinnorna som borde ha fått Nobelpriset var: Rosalind Franklin, Jocelyn Bell Burnell, Esther Lederberg, Chien-Shiung Wu, Lise Meitner och Nettie Stevens.

Citat:
Ge gärna bevis för det, tack!
Har du aldrig undrat över varför män kände sig nödgade att stifta lagar som förbjöd kvinnor att utbilda sig och få sina patent utfärdade i sitt eget namn? Om kvinnor vore så intellektuellt underlägsna hade det inte behövts sådana inskränkande lagar.

http://www.motherjones.com/media/2013/10/ada-lovelace-eight-inventions-women-erasure-credit
T ex Monopol var uppfunnet av en kvinna.

Citat:
Och hur ser det ut nu för tiden? Varför ser vi inte fler kvinnliga innovatörer i modern tid trots att kvinnor har alla möjligheter i världen att satsa på sin karriär? Borde det inte, speciellt i Sverige vara mycket mer utjämnat nu? Varför har världens mest jämställda samhällen en otroligt könsstereotypisk arbetsmarknad? Förklara!
Än idag har kvinnor större ansvar för barn och hem även i ett mer jämställt land. Det finns dock inget land som är helt jämställt.

Anledningen till att Sverige har en starkt könssegregerad arbetsmarknad är helt enkelt kvinnornas höga sysselsättningsgrad. I mindre jämställda länder är färre kvinnor förvärvsarbetande. Ju färre kvinnor som förvärvsarbetar, desto mindre könssegregerad arbetsmarknad och tvärtom. Sambandet beror på var omsorgsarbetet ligger – i hemmen eller på arbetsmarknaden.

De flesta av kvinnorna i Sverige har endast gymnasieutbildning och väljer av gammal tradition yrken inom vård och omsorg. Det existerar fortfarande föreställningar om skillnader mellan kvinnor och män, bl a att kvinnor är svagare och bättre på omvårdnad. De stereotypa könsrollerna består än idag. Det är uppfostran och förväntningar som gör att män och kvinnor väljer olika. Man fostras in i de traditonella könsrollerna även om de nu är lite mer uppluckrade. Det "fria valet" finns därför inte och är således en myt.

Det finns flera orsaker till att färre kvinnor än män blir innovatörer. T ex inom teknikfronten är det fortfarande få kvinnor som blir ingenjörer. Endast 20 % av ingenjörerna är kvinnor.

https://www.prv.se/sv/om-oss/nyheter/fa-kvinnor-soker-patent/
"...relativt få kvinnor utbildar sig till ingenjörer. Flest kvinnor läser kemiteknik och det är även där vi har högst andel inkomna ansökningar; 11 procent från kvinnliga sökanden. En annan faktor är att kvinnor inte har samma tillgång till forskningsmedel som män."

Några exempel på senare innovationer från kvinnor: rollator, nikotinfritt snus, onlinespelbolaget Bet365, virtuellt tangentbord (Senseboard), stöldskydd för fasta och bärbara datorer, den gröna knappen på mobiler och så vidare.

Solgun Drevik är den kvinna i Sverige som har flest patentansökningar, nästan 50 stycken.
Citera
2016-08-04, 20:24
  #1146
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Titta här,



du kan se att i UK finns det 3800 manliga kirurger men bara 470 kvinnliga kirurger. Trauma and orthopaedics är 200 för kvinnor men 3600 för män. Så vilken är det avancerade sjukvården som kvinnor utför? Pediatrik och psykiatri?

2) Sjukvård är inte dåligt betalt det är bara gnäll från kvinnor.

3) Om kvinnor tog hand om sina barn och gamla i hemmet skulle det finnas lika mycket behov av skatte-finansierad vård och omsorg då?
Vad har Storbritannien med Sverige att göra?

Jo, en karriär inom sjukvården lönar sig dåligt ekonomiskt i Sverige. Det är därför svenskar (män som kvinnor) sticker utomlands och arbetar i allt högre utsträckning. Har du nån koll alls?

Det finns många specialiteer inom sjukvård men du har så dålig koll så det är pinsamt.

Hur vårdar du svårt sjuka människor hemma? Svåra skallskador, cancer, lungsjukdom, hjärtsjukdom etc? När din fete man blir uppsprättad ute på stan tänker du vårda honom i källaren som nån sorts dr Frankenstein eller? Dialysapparat för hans uselt fungerande njurar, respirator, MR, CT, operationssal, sterila instrument, ett team specialister och kunskap har du förstås hemma liksom all annan upptänklig utrustning?
Patienter som kräver ständig övervakning och uppkoppling och tillgång till avancerad vård vårdas inte hemma ditt jävla pucko.

Det enda dina inlägg går ut på är att förnedra kvinnor. Inte ens forumets värsta mansgrisar och kvinnohatare håller på såhär.
Citera
2016-08-04, 20:43
  #1147
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Men om du jämför det med allt annat som krävs för att samhället ska funka och som har uppfunnits av män är det lol.
Vilka är det nu som uppfunnit räddningsflotten, strykjärnet, spisen, kevlarn, glassmaskinen, reflexfritt glas, signalraketen, övervakningskameran, cirkelsågen, rollatorn och så vidare? Ännu en gång postar jag följande länkar:

Uppfinnare
17 uppfinnare som ändrade världen
Vetenskapare
Vetenskapare före 1900-talet
Berömda vetenskapare
Matematiker
Filosofer
Konstnärer
Kompositörer
Genier

Klicka på samtliga länkar och läs om samtliga kvinnors bidrag till samhället. Vet du förresten att världens första roman skrevs av en japansk kvinna (Murasaki Shikibu)?

Citat:
1) Men om du tittar på kvinnors bidrag som helhet har kvinnor aldrig bidragit med något. De har suttit hemma och levt på mäns arbete. Kvinnor fick inte gå på utbildningar för att de har inget seriöst intresse av det. En kvinna behöver inte skaffa utbildning + jobb för att klara sig i livet hon kan bli försörjd av en man när som helst. Så kvinnor som går på utbildningar gör det för att tramsa.
Har de aldrig bidragit med något?! Gå tillbaka till min ovanstående kommentar och läs om samtliga geniala kvinnor som satte avtryck i historien. Vilka är det som bidrar med att föda och uppfostra framtidens arbetskraft? Idag har kvinnorna genom preventivmedel makten över den reproduktiva delen. De kan välja bort barn om det inte finns tillräckligt med utbyggd barnomsorg.

Citat:
2) Here you go,

du kan se att kvinnor gjorde administrativt arbete aka sekreterare och när företagen var tvungna att konkurrera på marknaden fick kvinnorna sparken.
Någonsin hört talas om ingenjörer med ledarbefattningar? Chefer har som bekant en hel del administrativa uppgifter att utföra. De sovjetiska kvinnliga ingenjörerna fick sparken helt enkelt för att männen ville ta över deras chefsjobb. Läs förresten hela artikeln och inte bara "cherry-pickade" delar som passar din sjukligt misogyna ståndpunkt.

http://www.smithsonianmag.com/smart-news/soviet-russia-had-a-better-record-of-training-women-in-stem-than-america-does-today-180948141/

"Between 1962 and 1964, 40 percent of the chemistry PhD's awarded in Soviet Russia went to women. At that same time in the United States, that number was a measly five percent. In 2006, that number was still lower than the Soviets' from the '60s—just 35 percent, according to the American Institute of Physics Research Center. In 2012, still only 37 percent of chemistry PhDs in America went to women."

Sovjetiska kvinnliga kemister med filosofie doktorsexamen varken bryggde kaffe eller jobbade som sekreterare.

Du är en duktig papegoja som pladdrar hela tiden samma nonsens om och om och om igen. Det är bara trist.
Citera
2016-08-04, 20:57
  #1148
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
I flera inlägg har jag påpekat att variabiliteten minskat över tid, är mindre och t o m obefintlig i länder med jämställd kultur. Det är vetenskapligt belagt. Kvinnornas medel-IQ har ökat snabbare än männens de senaste hundra åren.

Du såg väl vilka barn som studerades enligt din länkade artikel. Man studerade barn som föddes 1958, för femtioåtta år sedan. 1974 var de sexton år gamla. Det skilde 1.8 poäng i IQ mellan de 16 år gamla pojkarna och flickorna (år 1974). Titta själv på tabell 3 sista raden på sidan 323. På både Ellis och Meckels tid (1800-talet) var skillnaden ca 5 poäng till männens fördel.

Hur ser det ut hos barn födda 1988-1998? Säkert mindre än 1 poängs skillnad i medel-IQ. Skillnaden i länder med större jämställdhet är mindre och svänger till och med åt andra hållet. Så din länkade artikel stödjer min tes. Dagens unga flickor spelar mer dataspel vilket förbättrar deras spatiala förmåga.

Det är bara snittskillnader och de säger inte ett skit om individernas förmågor. De individuella skillnaderna är större inom könet än dem mellan män och kvinnor.

Jag har postat massor av inlägg i tråden "Är kvinnor sämre på matematik" med massvis med länkar till nyare forskningsrapporter som stödjer min ståndpunkt. Läs dem där så slipper jag upprepa mig här.

http://tech.mit.edu/V131/N23/veldman.html
"Why the Greater Male Variability hypothesis is not an established fact

First, this effect is not consistent across race: A 2008 study using Minnesota state math assessments showed that at the 99th percentile, the male-to-female ratio was 2.06 for Whites, but 0.91 for Asian-Americans. There were more math-proficient Asian girls than boys.

Second, it is not consistent across countries: In a 2003 Trends in International Mathematics and Science study, one-third of the 50 participating countries showed either no significant disparity among variances between girls and boys or a disparity showing greater variability among girls. For example, while the variance ratio — a measure that is exactly what it sounds like — for boys versus girls in the U.S. was 1.19, in the Netherlands and Denmark the ratios were 1.00 and 0.99 respectively.
"

Trenden går mot fler kvinnliga nobelpristagare, även om det går sakta. Under åren 1901-1999 delades totalt 20 Nobelpris ut till kvinnor (varav 11 inom fysik, kemi eller medicin). Enbart under 2000-talet har redan 17 pris tilldelats kvinnor (varav 6 inom de tre naturvetenskapliga fälten).

Det tog 100 år för de 6 första kvinnliga Nobelpristagarna i fysiologi eller medicin men bara 14 år för ytterligare fem kvinnliga medicinpristagare. Så nog är vi på rätt väg.

http://www.svt.se/opinion/erkann-de-bortglomda-kvinnorna-nobelstiftelsen
http://news.nationalgeographic.com/news/2013/13/130519-women-scientists-overlooked-dna-history-science/

De förbisedda kvinnorna som borde ha fått Nobelpriset var: Rosalind Franklin, Jocelyn Bell Burnell, Esther Lederberg, Chien-Shiung Wu, Lise Meitner och Nettie Stevens.


Har du aldrig undrat över varför män kände sig nödgade att stifta lagar som förbjöd kvinnor att utbilda sig och få sina patent utfärdade i sitt eget namn? Om kvinnor vore så intellektuellt underlägsna hade det inte behövts sådana inskränkande lagar.

http://www.motherjones.com/media/2013/10/ada-lovelace-eight-inventions-women-erasure-credit
T ex Monopol var uppfunnet av en kvinna.


Än idag har kvinnor större ansvar för barn och hem även i ett mer jämställt land. Det finns dock inget land som är helt jämställt.

Anledningen till att Sverige har en starkt könssegregerad arbetsmarknad är helt enkelt kvinnornas höga sysselsättningsgrad. I mindre jämställda länder är färre kvinnor förvärvsarbetande. Ju färre kvinnor som förvärvsarbetar, desto mindre könssegregerad arbetsmarknad och tvärtom. Sambandet beror på var omsorgsarbetet ligger – i hemmen eller på arbetsmarknaden.

De flesta av kvinnorna i Sverige har endast gymnasieutbildning och väljer av gammal tradition yrken inom vård och omsorg. Det existerar fortfarande föreställningar om skillnader mellan kvinnor och män, bl a att kvinnor är svagare och bättre på omvårdnad. De stereotypa könsrollerna består än idag. Det är uppfostran och förväntningar som gör att män och kvinnor väljer olika. Man fostras in i de traditonella könsrollerna även om de nu är lite mer uppluckrade. Det "fria valet" finns därför inte och är således en myt.

Det finns flera orsaker till att färre kvinnor än män blir innovatörer. T ex inom teknikfronten är det fortfarande få kvinnor som blir ingenjörer. Endast 20 % av ingenjörerna är kvinnor.

https://www.prv.se/sv/om-oss/nyheter/fa-kvinnor-soker-patent/
"...relativt få kvinnor utbildar sig till ingenjörer. Flest kvinnor läser kemiteknik och det är även där vi har högst andel inkomna ansökningar; 11 procent från kvinnliga sökanden. En annan faktor är att kvinnor inte har samma tillgång till forskningsmedel som män."

Några exempel på senare innovationer från kvinnor: rollator, nikotinfritt snus, onlinespelbolaget Bet365, virtuellt tangentbord (Senseboard), stöldskydd för fasta och bärbara datorer, den gröna knappen på mobiler och så vidare.

Solgun Drevik är den kvinna i Sverige som har flest patentansökningar, nästan 50 stycken.

Och hur ser det ut i verkligheten när kvinnor lämnar skolan och skaffar jobb? Jo vid 30 skaffar de flesta kvinnor barn sen jobbar de deltid eller mommy-track. Vid 40-50 är det väldigt få kvinnor som har kommit någonstans. Så 20 år av utbildning är bortkastad på kvinnor.
Citera
2016-08-04, 20:59
  #1149
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Men vård och omsorg som koncept är trams. Det finns bara för att kvinnor inte vill ta hand om sina familjer.
Jag svarar som Cineasten: "Aha, så när jag och kollegorna räddar liv, vårdar svårt sjuka och skadade så är det bara trams? Du är verkligen seriös du. Säger du det när dina ungar har sprungit ut framför en bil eller när din fete man rullat nedför trapporna och brutit nacken?"

Citat:
2) Nej typ 90% av handeln vänder sig till kvinnor med skräp som kvinnor vill ha kläder, smink, skor, hår-produkter, och så vidare. Kvinnors förmögenheter kommer från deras fäder eller ex-män. I princip inga kvinnor tjänar ihop sina egna förmögenheter. Kvinnor som har förmögenheter är generellt inte för kvinnors rättigheter btw. Jag skulle säga att en majoritet av kvinnor med pengar skulle säga att de är emot att kvinnor får rösta om du frågade dem.
Så män köper inga kläder, skor, schampo, balsam och så vidare? Går de ut både smutsiga och nakna? Bara för att de inte vill köpa sådant skräp?

Även mäns förmögenheter kommer från sina fäders. Särskilt förr i tiden då endast sönerna fick ärva familjeförmögenheten. Fler kvinnor än förr skaffar sig egna rikedomar genom att arbeta ihop dem i sina egna företag. Hälften av världens rikaste kvinnor kommer från Kina.

Varför tror du att rika kvinnor skulle vara EMOT kvinnors rättigheter och säga att de är EMOT att kvinnor får rösta om de blev tillfrågade? Dina befängda påståenden kan du i alla fall inte styrka.

Citat:
3) Det är inte raket-kunskap att vårda folk de får lära sig eller betala vårdare ur sina mäns ficka. Hur har det gått med gymnasiet sen majoriteten av lärarna blev kvinnor?
Hur vårdar man en cancersjuk dotter? Eller en multihandikappad bror med många livshotande sjukdomar? Det krävs faktiskt avancerad utbildning till att kunna ge adekvat vård till svårt sjuka eller gamla anhöriga.

Din ignorans är så uppenbar att jag tar mig för pannan.

Citat:
4) Lol jo? Det är stor skillnad på att vara kirurg och att vara barnläkare.
Det är endast skillnad i status. Och skillnad i arbetsförhållanden. En kirurg kan ha uppemot 70 timmars arbetsvecka och obekväma arbetstider.

Idag är 20 % av de svenska kirurgerna kvinnor. Siffran stiger i och med att fler kvinnor blir läkare. Inte 1 % som du fått för dig. Med tanke på de långa arbetsdagarna och oregelbundna arbetstiderna är den nuvarande siffran ca 20 % en relativt hyfsad siffra. Kvinnor har ju fortfarande det största ansvaret för hem och barn.

En av mina kusiner var kirurg och tjänstgjorde något år i sultanatet i Brunei för många år sedan. Enligt honom innebär allmän kirurgi huvudsakligen rutiningrepp. För att bli hjärnkirurg eller transplantationskirurg krävs ytterligare utbildning. Min kusin anser att allmänmedicin och psykiatri hör till de mer krävande specialistområdena, trots att de till skillnad från kirurgi är lättare att förena med hem och barn. En specialitet blir inte per automatik mer värdelös och mindre intellektuellt krävande bara för att fler kvinnor än män väljer den. Jag litar mer på hans omdömen än ditt sinnesslöa pladder och ständiga kvinnoförakt.

Citat:
5) Om kvinnor vägrade banka män som begick brott då skulle män sluta begå brott det skulle inte finnas någon incitament.
Män begår brott av andra skäl. Det är bara några procent av kvinnorna som dras till kriminella män. De flesta våldsbrottslingar har lägre medel-IQ. Alltså korkade losers som arbetsgivare inte vill anställa. Kvinnor vill inte inleda relationer med imbecilla och våldsamma losers.

Citat:
6) Jämfört med män är kvinnor lätt utvecklingsstörda.
Ja, som du med ditt tramsiga tjatter. En person med en IQ 55-70 räknas som lindrigt utvecklingsstörd. Idag är kvinnorna i snitt lika intelligenta som männen. Dessutom har den manliga variabiliteten minskat över tid, är mindre och t o m obefintlig i länder med mer jämställd kultur. Det finns vetenskapliga studier som styrker att kvinnans IQ är i paritet med mannens.

Citat:
7) Jag vet min plats så jag har inte det problemet.
Det återstår att se.

Citat:
För sex? Det är det enda som kvinnor duger till.
Inte ens du duger till sex eftersom du sitter här på FB och sprider misogyn dynga hela dagarna. Vem ser efter dina två små barn när du sitter fastklistrad vid datorn/surfplattan från morgon till kväll och postar skitinlägg eller laddar upp trista bilder på din kropp? Är det din fete man som passar dem?
Citera
2016-08-04, 21:20
  #1150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Envisas du fortfarande med ditt påstående att konservativa har högre IQ än demokraterna?

Nu diskuterar vi som bekant inte om konservativa har högre intelligens än demokrater utan om högerväljare, alltså republikaner, har högre än demokrater och den frågan har vi som bekant redan svaret på. "I find that individuals who identify who supported the Republican Party in elections have slightly higher verbal intelligence than those who supported the Democratic Party (2 IQ points)". Jag vet inte om du lever i villfarelsen att det fortfarande är detta vi diskuterar?

Vad min länk säger är exakt det jag sa att den säger och det var andelen som var mixliberaler eller mer och mixkonservativa eller mer i varje parti. Vad jag funderar på är hur mycket av korrelation mellan låg intelligens och social konservatism som drivs av den stora populationen svarta, som både är väldigt religiös och konservativ. De röstar dock på demokraterna.

Vad detta betyder är två saker, antingen kompenserar de som inte är konservativa bland republikanerna så att snittintelligensen är högre bland republikanerna eller så har de konservativa bland demokraterna (primärt svarta) så låg intelligens att de drar ner demokraternas medel under republikanerna. Förmodligen är det en kombination av båda.
Citera
2016-08-04, 21:33
  #1151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Personer med bättre kognitiv förmåga är mer benägna att ha vänsteråsikter
Nej, vänstermänniskor tenderar att ha socialliberala åsikter men inte marknadsliberala åsikter. Det är en av förklaringarna till att republikanerna verkar ha högre snittintelligens trots att en stor del av dem är konservativa.

Citat:
Äldre människor har på grund av sin längre livserfarenhet samlat på sig kunskaper vilket givetvis har avspeglats i Pews kunskapstest från 2010 som du länkade till.
Fast: Republicans tend to be older, well-educated and male, which are characteristics associated with political and economic knowledge. Still, even when these factors are held constant, Republicans do somewhat better than Democrats on the knowledge quiz. Nytt försök.

Citat:
För övrigt hänvisar jag till Merapis kommentarer som jag till fullo instämmer i.
Kul, hon har nämligen erkänt att republikaner har högre snittintelligens jämfört med demokrater (mätt med verbal iq). Jag fick nämligen intrycket av ditt första citat att du inte ansåg detta.

Citat:
Eftersom du blivit totalt överkörd, stekt och manglad av dina betydligt mer intellektuellt överlägsna meningsmotståndare
Märkligt definition av överkörd med tanke på att vi kommit fram till att amerikanska högerväljare (Republikaner) har högre snittintelligens mätt med verbal iq (se ovan), de har högre snittinkomst och är mer politiskt och ekonomiskt insatta än vänsterväljare (demokrater). I Sverige har män som röstar höger högre snittintelligens än de som röstar vänster.
__________________
Senast redigerad av Oantastlig 2016-08-04 kl. 21:57.
Citera
2016-08-04, 21:42
  #1152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Citat:
Vad anser konservativa högermuppar själva om homosexualitet?
Jag vet inte riktigt men förmodligen samma som svarta i USA som är väldigt konservativa och tenderar att ogilla homosexuella.

Ja, det är en rad kvinnorättsorganisationer men de flesta människorättsorganisationerna samt de flesta organisationer där de prostituerade själva är engagerade i samt de flesta organisationer som arbetar emot trafficking är emot den Svenska sexköpslagen.


Jag är emot den Svenska sexköpslagen av samma anledning som alla organisationerna jag länkade till ovan men jag låter The Global Alliance Against Traffic in Women (GAATW, samlingsorgan för 120 organisationer som arbetar emot trafficking) summera det:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in