Citat:
Ursprungligen postat av
mattep74
Opinionsundersökningarna har varit ganska trovärdiga så här långt under primärvalen och i tidigare amerikanska val. Dessutom, den tysta majoriteten var den majoritet som GOP kallade te party rörelsen. Tvivlar på att Trump kommer att locka dem till valurnorna i större del.
Skulle dock kunna vara så att det är de mest politiskt aktiva, som är mest öppna med sina åsikter, som röstar i primärvalen. Därmed blir det relativt lätt att mäta opinionen.
Eventuellt skulle det vara annorlunda i det verkliga valet. Nu har jag ingen uppfattning ifall man förväntas skämmas ifall man stödjer Trump i USA?
Skulle jag gissa hur det går själv så tror jag på Trump. Mest därför att han faktiskt verkar ha entusiastiska anhängare som verkligen vill rösta på honom. Det är dessa som kommer att vara valarbetare när det närmar sig. Entusiasm brukar lysa igenom i samtal och det påverkar osäkra...
När det gäller Hillary så är hon i bästa fall den minst onda. Jag har svårt att se hur de delegater som stödde Bernie Sanders skall kunna frammana någon riktig entusiasm för en Hillary kampanj efter alla avslöjanden om falskspel från partiledningen.
Visst det var säkert Putin och det är hemskt obehagligt men ändrar inte faktum att de flesta inser att partiledningen har agerat felaktigt och att Hillary är korrupt.