Citat:
Ursprungligen postat av
Roi
Vad jag minns blev ingen bankhöjdare åtalad efter finanskrisen, trotts väldigt uppenbart bedrägeri (exvis "repo 105"). Det är helt enkelt lite svårare att lita på att rättsväsendet kan hantera folk på den nivån.
Det kan jag för lite om för att invända mot. Massor av Enron-höjdare, ett kanske besläktat exempel, blev däremot åtalade och dömda.
Citat:
White flight har varit standard sedan de befriade slavarna började röra på sig. Dessa stadskärnor har inte alltid varit obeboeliga. Senaste ca 2 decennierna har man börjat sätta hårt mot negerplågan, genom exempelvis "War against drugs" och nolltolerans mot småbrott. Detta har gjort att man i vissa tidigare ockuperade områden kunnat få en inlyttning a vita och en höjjning av boendekostnaden, vilket i sin trycker bort oönskade element.
Gentrifiering tycks förutsätta trygghet. Hur man uppnår sådan är säkert olika beroende på vilken stad man har att göra med. Men Giuiliani verkar ha varit den mest framgångsrike lokalpolitikern i västvärlden på just det området.
Citat:
Dock har denna trend vänt ganska hårt sedan BLM fick vatten under vingarna. Våldsbrottsligheten går upp kraftigt eftersom polisen blir allt mer försiktig. Folk märker detta, vliket leder oss till.
Våldsbrottsligheten minskar i princip överallt. Hur kan du se en statistiskt relevant ökning och hur tycker du kunna se en statistisk kausalitet mellan BLM och våldsbrottslighet?
Citat:
Folk har märkt att McCharthy hade rätt - hollywood och media är fullt av (((kommunister))) som vill den vita majoritetsbefolkningen illa. Den närmaste jämförelsen med Trump är en ny Nixon.
Rätt eller fel vad gäller åsikten är en smaksak. Att offentligt anklaga och formellt förstöra människors liv för att de eventuellt har en impopulär politisk åsikt är inte amerikanskt.
Citat:
Västvärlden blir inte bättre. Asien får mer industri, vilket leder till extrem miljöförstörelse. Afrika får mer mat, vilket leder till extrem överbefolkning.
Vi är oense om detta. Jag är optimist.
Citat:
Om du vill kontra med bnp-siffor tycker jag att du först bör läsa
detta. Väl långt, men troligtvis nödvändigt.
Jag läser när jag har tid.
Citat:
Vad anser du om hennes tal till GS?
Vilket tal? Hon har säkert hållit flera.