2016-08-01, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Du har en poäng. Det gänget har gjort är avskyvärt och det är lätt att känna avsmak inför det man får veta om individerna och med viss sympati inför att Madeleine Delbom också har en trasig bakgrund...men jag kan inte låta bli att fundera på om bedömningen varit densamma om hon fortfarande varit man....särskilt uppgiften att hon varit inneboende och betalat hyra mat och kläder och uppges haft sex med killen. Hade Madeleine varit man och haft sex med tjejen hade hon betraktats på samma sätt som entydigt snäll och hjälpsam? Jag menar inte att det behöver handla om bakomliggande illvillja.
Fast nu är det väl rena spekulationer om hon haft sex med nån. Vet inte vem det skulle vara då bokstavligen alla inblandade haft förhållanden på olika håll?
Citera
2016-08-01, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Varför framställer nästan samtliga i tråden Madde som en osjälvisk ängel samtidigt som de automatiskt svartmålar de misstänkta? Detta brott handlar om något sjukt tilltrasslat som kommer att uppdagas först under rättegången.

Det är motbjudande att läsa hur flera av er förlöjligar personer med lågt IQ och likt en hetsande lynchmobb frossar i nedvärderande tillmälen och sjukt dåliga omdömen. Varför hånar många av er dessa olyckliga människor innan ni har hela bilden?! Jag skulle inte säga något om det handlar om enstaka postningar men, tråden dräller av skadeglada upprepningar som hånar de misstänktas utseenden och liv, om och om igen, likt en tuggad spya.

Edit:

Vaddå "vår" och "sexbomb"? Tala för dig själv! Att du häcklar någon som "sexbomb" är fullkomligt irrelevant för trådens ämne.

Du har rätt att vi ska inte döma männskor efter ytliga attribut. Via media har framkommit att ett gäng under lång planering och för sin egen vinning skull begått ett grovt dåd. Detta mot en person som tillhör en redan utsatt grupp. Att många reagerar med upprördhet, är faktiskt inte konstigt. Det är tydligt att du har kännedom om omständigheter som vi inte har, och att du ser det utifrån ett personligt perspektiv. Det är så klart OK. MEn-Flera vuxna har i samförstånd begått ett mord-4-5st har varit aktiva. Stämmer inte det+
enligt häktningsframställan så rör det sig om flera gärningsmän. Mot en ensam kvinna- tycker inte du att det är fel och omoraliskt? Att mörda?
Citera
2016-08-01, 20:29
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stocious
Fast nu är det väl rena spekulationer om hon haft sex med nån. Vet inte vem det skulle vara då bokstavligen alla inblandade haft förhållanden på olika håll?

Ja det är rena spekulationer men reaktionerna på det oavsett om det är sant. Hade hon fortfarande varit en 60-årig gubbe utan status som film eller rockstjärna tänker jag mig att reaktionerna skulle bli annorlunda, då hade nog några betraktat det som ett slags utnyttjande. Särskilt som tidigare missbruk finns i bakgrunden för även denna person. Hade hon varit kvinna från början och fortsatt vara det med allt annat lika så tror jag några hade talat om gammal fylltant.

Men hon har tur och är väl mer mentalt och intelektuellt begåvad än individerna i gänget som dödade henne. Det underlättar nog en del om man åtminstone är normalbegåvad och kan reflektera över tillvaron om man ska ta sig ur ett missbruk.För Madeleine ledde det även då till könsbyte och diverse fördjupningar i olika andliga aktiviteter. Så det är det att hon fastnar i detta gäng. Jag kan förstå motivationen att försöka inspirera till att de ska hitta positiv livsinriktning, den är inte helt ovanlug bland nyktra alkoholister eller narkomaner. Men det verkar gränslöst att låna ut sådär mycket pengar. Summorna som nämns och till vad är ju avsevärt mer än ett par hundra till det nödvändigaste (och som i såfall inte varit omöjligt att betala tillbaka).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-08-01 kl. 21:02.
Citera
2016-08-01, 20:31
Medlem
Citat:
Du vet ännu väldigt lite om vad de gjort, vem/vilka som mördat och på vilka grunder. Ändå dömer du, utan fakta. Varför ens kalla de inblandade öknamnet "hjärngäng", det är förnedrande och imbecillt.

Så klart jag dömer dem!!!
De har ju de fakto bragt en annan människa om livet!!
Jag skiter i vad som hänt före!!
Varför???
Man går inte ihop ett helt jävla sjukt gäng, planerar slutför och skryter om ett MORD MAN BEGÅTT på EN människa!!
Du säger jag dömer utan fakta?!?!
BO är död, enligt GM BH, hon har erkänt mord och sedan samarbetat med polisen i förhören!!
Det är FAKTA!!!
MB HAR ERKÄNT HAN OCKSÅ!!
DE HAR ERKÄNT PLANERING, DE HAR ERKÄNT MEDHJÄLP??
ÄR INTE DET FAKTA??
Har inte några stycken vetat om det också, men inte gjort en enda anmälan, varken före, under eller efter dådet??
Det är FAKTA!!

Det finns länkar här till förhandlingar angående detta jävla puckogäng!! Läs på själv du, så du får in lite FAKTA I DITT
HUVUD!!
Nu handlar det om EN MÄNNISKA,
Oavsett kön, man kvinna hen... det är de FAKTO EN MÄNNISKA DE BRAGT OM LIVET!!

Det enda vi väntar på, är HUR DETTA HAR GÅTT TILLVÄGA, och i det har jag min jävla fulla rätt att spekulera vad fan jag vill, tycka vad fan jag vill, tills fup, och rättegångar är klara!

Och jag tycker de ena riktigt fega kräk allihop på ett eller annat sätt har de varit involverade i detta utan att lyfta ett enda jävla finger för att det de gjort är fel! De som mördat, de som hjälp till, och de som hållt käften!!
Senast redigerad av knepplenning 2016-08-01 kl. 20:49.
Citera
2016-08-01, 20:46
Medlem
Citat:
Du vet ännu väldigt lite om vad de gjort, vem/vilka som mördat och på vilka grunder. Ändå dömer du, utan fakta. Varför ens kalla de inblandade öknamnet "hjärngäng", det är förnedrande och imbecillt.

Jag tar till mig din feedback. Förstår mycket väl att jag och några andra borde skämmas. Tror du inte vi skäms?

Du fick också ett svar som handlade om att vi som försöker muntra upp stämningen är osäkra i oss själva som personer. Det stämmer antagligen det också.

Sen så är det här ett anonymt forum. Det är ett ställe för fria tankar. Det finns inte så många andra ställen där det går att tänka högt. Flashback är lite som en ventil. Du kanske skriver ner dina drömmar i en liten drömbok som ligger på nattduksbordet, jag skriver ner mina drömmar, tankar och totalt fucked upp påhittade sagor på Flashback.

Du borde nog kanske hålla dig undan från Flashback. Håll dig till vanlig media eller Familjeliv.

Och nu kanske ni mods tror att det här är OT, det är icke OT. Den här tråden har ett eget liv. De etiska reglerna måste sättas. Precis som hjärngänget satte sina regler inom sin grupp så sätter vi våra regler nu. Tråden kommer fortsätta i minst 3300 inlägg till. Hjärngänget kommer fortfarande vara den korrekta Flashback-termen för De Stackars Misstänkta. Åtminstone i min drömbok på nattduksbordet.

Edit: rättade ett stavfel, skrev med fötterna eftersom mina armar håller hårt i skämskudden just nu. Sen så menade jag inte att vara dryg mot moderatorerna som håller forumet i ett bra skick utan adekvat betalning, försökte enbart klargöra min ståndpunkt.
Senast redigerad av FetManDansar 2016-08-01 kl. 21:12.
Citera
2016-08-01, 20:49
Medlem
Citat:
Varför framställer nästan samtliga i tråden Madde som en osjälvisk ängel samtidigt som de automatiskt svartmålar de misstänkta? Detta brott handlar om något sjukt tilltrasslat som kommer att uppdagas först under rättegången.

Det är motbjudande att läsa hur flera av er förlöjligar personer med lågt IQ och likt en hetsande lynchmobb frossar i nedvärderande tillmälen och sjukt dåliga omdömen. Varför hånar många av er dessa olyckliga människor innan ni har hela bilden?! Jag skulle inte säga något om det handlar om enstaka postningar men, tråden dräller av skadeglada upprepningar som hånar de misstänktas utseenden och liv, om och om igen, likt en tuggad spya.

Edit:

Vaddå "vår" och "sexbomb"? Tala för dig själv! Att du häcklar någon som "sexbomb" är fullkomligt irrelevant för trådens ämne.
En enkel fråga till dig att fundera över+
Anser Du att Madde förtjänade att bli mördad ? PLanerat och genomgört av dessa personer. Alltså en enkel fråga- kan du ge ett svar?
Citera
2016-08-01, 21:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
En enkel fråga till dig att fundera över+
Anser Du att Madde förtjänade att bli mördad ? PLanerat och genomgört av dessa personer. Alltså en enkel fråga- kan du ge ett svar?

Av det passepartout skriver uppfattar jag inte alls att det är så hen menar (jag har svårt att se att man ens kan tolka det som så).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-08-01 kl. 21:10.
Citera
2016-08-01, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Du får nog inget svar... det är väl någon som tycker synd om någon i detta gansterhjärngäng..
Jag kan tänka mig att det är någon som känner en eller flera i detta gäng sen innan detta hände. Med tanke på att alla som känt dom anser att det här är så långt ifrån nått någon trodde dom någonsin skulle kunna vara kapabla till så kan set ju bli väldigt blandade känslor.

Men det ska sägas att somliga saker som blivit sagt av vissa i den hör tråden är motbjudande. Typ att för att vissa föräldrar till de häktade har gjort saker så blir de häktade automatisk av samma kaliber. Det var dels därför jag beblandade mig i tråden från början för vissa saker som sagts här var verkligen riktigt äckliga. Jag rättfärdigar absolut inte vad dom gjort men flashbacktomtar vill ju gärna ha en så saftig historia som möjligt känns det som
Citera
2016-08-01, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Av det passepartout skriver uppfattar jag inte alls att det är så hen menar (jag har svårt att se att man ens kan tolka det som så).
Indirekt så tolkar jag det som att -det finns omständigheter som gör att jag inte ska uppfatta Madde som en ängel- och när dessa omständigheter blottläggs så skulle mordet bli begripligt -

men mord kan aldrig rättfärdigas- eller ?
Citera
2016-08-01, 21:39
Medlem
Citat:
Jag kan tänka mig att det är någon som känner en eller flera i detta gäng sen innan detta hände. Med tanke på att alla som känt dom anser att det här är så långt ifrån nått någon trodde dom någonsin skulle kunna vara kapabla till så kan set ju bli väldigt blandade känslor.

Men det ska sägas att somliga saker som blivit sagt av vissa i den hör tråden är motbjudande. Typ att för att vissa föräldrar till de häktade har gjort saker så blir de häktade automatisk av samma kaliber. Det var dels därför jag beblandade mig i tråden från början för vissa saker som sagts här var verkligen riktigt äckliga. Jag rättfärdigar absolut inte vad dom gjort men flashbacktomtar vill ju gärna ha en så saftig historia som möjligt känns det som
visst i början av tråden var det mycket negativa antydningar om brottsoffret- det var därför jag började läsa här, tänkte vad hemskt skriva antydningar och allt signalerade ljug-direkt.
Hemskt så Madde blev behandlad och nerskriven- så småningom så kom fler fakta fram och det blev klart att hon försett gänget med pengar, bott runt och betalade hit o dit.
Hon var utsatt-och detta är inget att sticka under stol med- förstår att deras kompisar vaknat till liv- hoppas de tänker en tanke på brottsoffret också.
Citera
2016-08-01, 21:41
Medlem
Citat:
vet du vem som påstod detta- tror inte på´t- sånt var en del i smutskastningen mot Madde i trådens början.
Citera
2016-08-01, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
visst i början av tråden var det mycket negativa antydningar om brottsoffret- det var därför jag började läsa här, tänkte vad hemskt skriva antydningar och allt signalerade ljug-direkt.
Hemskt så Madde blev behandlad och nerskriven- så småningom så kom fler fakta fram och det blev klart att hon försett gänget med pengar, bott runt och betalade hit o dit.
Hon var utsatt-och detta är inget att sticka under stol med- förstår att deras kompisar vaknat till liv- hoppas de tänker en tanke på brottsoffret också.
Det var mycket negativa och äckliga saker som sades om både Madde och MGM. Jag beblandade mig dock främst pga MGM då jag inte kände Madde personligen. Saker som sades om MGM pga deras föräldrar och uppväxt och annat var verkligen riktigt äckligt och långt från sanningen. Det kröp långt under skinnet på mig

För övrigt moshes, är det många som spekulerat till och från i trådens gång om hon knullat på någon i gänget eller försökt iaf
Senast redigerad av stocious 2016-08-01 kl. 21:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in