2016-10-27, 12:03
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
I detta fallet- Ingen sekretess kommer att råda angående de åtalades identiteter.
Lyckta dörrar, brukar vara vanligt vid sexualbrott, där offrets identitet skyddas-förblir hemligt.
Det är framförallt för brottsoffrets skull man beslutar om lyckta dörrar.
Här är brottsoffret död.
När åklagaren i sin sakframställan går igenom obduktionsprotokollet och visar bilder från brottsplatsen beslutas det alltid om lyckta dörrar, och så kommer ske även i detta fall.
Citera
2016-10-27, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
När åklagaren i sin sakframställan går igenom obduktionsprotokollet och visar bilder från brottsplatsen beslutas det alltid om lyckta dörrar, och så kommer ske även i detta fall.
ja-rätt när obduktionrapport och foton tas fram igenom - så stängs dörrarna.
Det är nog tur för åhörarna.
Citera
2016-10-27, 20:02
Medlem
Citat:
ja-rätt när obduktionrapport och foton tas fram igenom - så stängs dörrarna.
Det är nog tur för åhörarna.
När är rättegången?
Citera
2016-10-27, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kriminologen2016
När är rättegången?

Det är ju du som är kriminologen?
Moshes må vara bra, men så bra är hon/han inte. Men man vet aldrig!

DreamTwister: när skulle du tro att rättegången blir av?
Citera
2016-10-28, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Det är ju du som är kriminologen?
Moshes må vara bra, men så bra är hon/han inte. Men man vet aldrig!

DreamTwister: när skulle du tro att rättegången blir av?
Utreder varför folk begår brott , ställde en fråga om när rättegången äger rum.😝
Citera
2016-10-28, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kriminologen2016
Utreder varför folk begår brott , ställde en fråga om när rättegången äger rum.😝

Men det vet ju inte ens rättsväsendet ännu. :/
Citera
2016-10-28, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja, masspsykos ser vi många fall av även här på fb där trådar kan förvandlas till rena lynchmobbar på väldigt tunt underlag.

förstår inte ditt inlägg, alls.
Menar du att vi skribenter lynch-mobbar gärningsmännen? Vafalls ? tunt underlag? Vad menar du?
Jag anser att det finns hopp om mänskligheten, just därför att några personer här uttrycker sin ilska över ett ovanligt bestialiskt brott.
OK -man ska skilja på gärningsmännens skändliga handling, och mördarnas personlighet i övrigt.
Det kan finnas goda egenskaper hos dessa gärningsmän.
Men att man som vän och nära anhörig till Madde, uttrycker sorg/ilska, är faktiskt normalt.
En empatisk normalfungerande person blir förbannad över vad Madde fått utstå.
Normalt folk med normalt känsloliv- blir förbannade och upprörda. Vilket är sunt

OM vi skulle gillat/tyckt om gärningsmännen innan mordet så borde även gärningsmännens nära anhöriga, reagera när rättegången visar hur mördarna agerat.
Någon lynchmobb är det inte tal om- tänk till. Stegling är inte heller aktuellt.
Citera
2016-10-28, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Men det vet ju inte ens rättsväsendet ännu. :/
Men den 18 Nov har sagts eller ???
Citera
2016-10-28, 18:45
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Men den 18 Nov har sagts eller ???
Nej, det är tills dess de kommer att begäras häktade när nuvarande häktning går ut 4/11 (om jag är rätt uppdaterad) så möjligen tänker åklagaren väcka åtal då (jag blir inte överraskad om det blir fler omhäktningar iofs). Men därefter ska ju rättegången planeras in så att den passar i kalendrarna för såväl domstol och åklagare som försvarare.
Citera
2016-10-28, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nej, det är tills dess de kommer att begäras häktade när nuvarande häktning går ut 4/11 (om jag är rätt uppdaterad) så möjligen tänker åklagaren väcka åtal då (jag blir inte överraskad om det blir fler omhäktningar iofs). Men därefter ska ju rättegången planeras in så att den passar i kalendrarna för såväl domstol och åklagare som försvarare.
du har rätt. fel av mig. det var du som skickade länken från Expressen.
Citera
2016-10-28, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
pågå en månad avslut innan jul?
Citera
2016-10-29, 21:42
Medlem
Citat:

förstår inte ditt inlägg, alls.
Menar du att vi skribenter lynch-mobbar gärningsmännen? Vafalls ? tunt underlag? Vad menar du?
Jag anser att det finns hopp om mänskligheten, just därför att några personer här uttrycker sin ilska över ett ovanligt bestialiskt brott.
OK -man ska skilja på gärningsmännens skändliga handling, och mördarnas personlighet i övrigt.
Det kan finnas goda egenskaper hos dessa gärningsmän.
Men att man som vän och nära anhörig till Madde, uttrycker sorg/ilska, är faktiskt normalt.
En empatisk normalfungerande person blir förbannad över vad Madde fått utstå.
Normalt folk med normalt känsloliv- blir förbannade och upprörda. Vilket är sunt

OM vi skulle gillat/tyckt om gärningsmännen innan mordet så borde även gärningsmännens nära anhöriga, reagera när rättegången visar hur mördarna agerat.
Någon lynchmobb är det inte tal om- tänk till. Stegling är inte heller aktuellt.

Emellanåt blir trådarna likt lynchmobbar och ger sig på personer mot vilka det endast finns väldigt tunna bevis. Att uttrycka sin ilska mot gärningsmän, som bevisligen är skyldiga, kräva rimliga straff etc är inget problem. Gör jag själv. Däremot att hålla personer som skyldiga enbart baserat på rykten odyl är helt förkastligt. Du håller säkert med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in