2016-07-11, 02:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RoGra
Frågan är ju varifrån uppgiften om grillning kommer. Om det är något av alla pm som påstått det eller om det verkligen finns relevans. Hade inga som helst tankar på grillning tidigare utan var helt inne på att hon "lurades" över till MJ:s lägenhet och att det var där allt startade. På grund av att den avspärrades och genomsöktes så snart efter att kroppen hittades. Och att de påbörjade någon sorts misshandel/rånförsök i lägenheten som sedan blev en obehaglig bilresa utan klart mål men som till slut blev Långshyttan och någon ödslig plats i närheten av gruvhålet.

Så det här med grillkväll kanske vi ska lägga åt sidan i nuläget? Det kanske inte alls var fråga om det.

Polisen har bekräftat att Madde frivilligt var på platsen med gänget. Så tror inte att det/något har börjat i en lägenhet.

De åkte sannolikt ut till en plats med en förevändning om umgänge/fest. Sen att de inte grillade är väl skitsamma.
Citera
2016-07-11, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Jag har också läst det någonstans, att det började i någon lägenhet någonstans, strypförsök som misslyckades, och att BO eventuellt vaknat till. Då kan man ju anta att det blev ännu viktigare att röja henne, möjligen hot om anmälning för mordförsök och misshandel. Och att de var skyldiga henne pengar. Det är ju helt klart en hotbild att bli anmälda för.. så de var tvugna att fullfölja på ett annat sätt, och dra in fler i det, hjälp med bil, chaufför etc.. hon kanske inte följde med frivilligt, utan under hot...

Det här med strypningen i lägenheten var ett rykte som påståtts komma ifrån att JH "skrytit" om det. Om det skulle vara sant eller inte är ju svårt att spekulera om. Även om han skulle sagt det behöver det ju inte betyda att han talade sanning. Men om misshandeln startade i lägenheten och BO tvingades med på den där bilresan är det mycket möjligt att det finns ett korn av sanning i det. I så fall tycker jag det tyder på att mordet var ganska mycket mer oplanerat än jag tror det var.
Citera
2016-07-11, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Polisen har bekräftat att Madde frivilligt var på platsen med gänget. Så tror inte att det/något har börjat i en lägenhet.

De åkte sannolikt ut till en plats med en förevändning om umgänge/fest. Sen att de inte grillade är väl skitsamma.

Jag såg också det att hon frivilligt följt med. Samtidigt har jag tänkt att man lika gärna kunnat mena att hon frivilligt gick till MJ:s lägenhet.
Citera
2016-07-11, 02:48
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Jag nämnde grillplatsen därför att det talats så mycket om grillning här på tråden. Men också därför att en grillplats avsöktes noggrant. Det är den som finns på de flesta bilder i i artiklarna som skrivits de senaste dagarna. Så det blev på något vis logiskt att det skulle handlat om en grillkväll. Men från början trodde jag också att det startade i lägenheten med tanke på att den avspärrades ganska snart efter gripandena.

Det är möjligt att BH fick MH att köra henne till någon mötesplats i Långshyttan och att det var så han blev indragen. Men då är det fortfarande sex personer inklusive BO som tog sig 4 mil från Borlänge och dit. Någon måste ju kört någon typ av fordon.

POH har väl inte bil och körkort?

Nej, jag tror inte POH har körkort, men hans flickvän EA har, men hon sitter ju anhållen för underlåtenhet att rappotrera brott så hon var nog inte med.

DW har bil, och jag tror att han har körkort också, men som du skrev tidigare så är kanske de här människorna inte så nogräknade.

En i tråden antog att det var en oreggad Volvo inblandad på något sätt
Citera
2016-07-11, 02:50
Avslutad
Tror faktiskt inte att det har börjat inomhus, av det jag hört skulle spåren i sådana fall varit så uppenbara och tydliga att polisens tekniker på en sekund skulle kunnat fastställa mordplatsen.

Tror att de har dödat henne utomhus, och sen dumpat kroppen på en annan plats.
Husvagnen som brann upp är också intressant.
Senast redigerad av GenesisP 2016-07-11 kl. 02:54.
Citera
2016-07-11, 02:54
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Jag såg också det att hon frivilligt följt med. Samtidigt har jag tänkt att man lika gärna kunnat mena att hon frivilligt gick till MJ:s lägenhet.

Så uppfattade jag det också, men jag kan ju ha blivit förvirrad av ryktet om strypning i lägenhet...

Citat:

Eftersom hon uppenbarligen gärna umgicks med de här människorna så är det väl ganska sannorlikt att så var fallet..
Citera
2016-07-11, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Nej, jag tror inte POH har körkort, men hans flickvän EA har, men hon sitter ju anhållen för underlåtenhet att rappotrera brott så hon var nog inte med.

DW har bil, och jag tror att han har körkort också, men som du skrev tidigare så är kanske de här människorna inte så nogräknade.

En i tråden antog att det var en oreggad Volvo inblandad på något sätt

Kan ju egentligen vara vilken bil som helst. Någon oregistrerad volvo som de efteråt försökt göra sig av med låter ju logiskt, men det som blir konstigt är att de var så många. Det är trots allt fyra mil. Att köra två vändor blir 16 mil. Jag har lite svårt att få ihop det. Men de kanske åkte i två bilar.

Nej POH:s flickvän har nog inte gjort sig skyldig till mer än att hon fått det berättat för sig och låtit bli att slå larm.
Citera
2016-07-11, 02:56
Avslutad
Citat:
Så uppfattade jag det också, men jag kan ju ha blivit förvirrad av ryktet om strypning i lägenhet...

Det var i början av tråden som det spekulerades om det, bl.a av mig själv.
Tror hon blev bragd om livet utomhus.
Citera
2016-07-11, 02:59
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Tror faktiskt inte att det har börjat inomhus, av det jag hört skulle spåren i sådana fall varit så uppenbara och tydliga att polisens tekniker på en sekund skulle kunnat fastställa mordplatsen.

Jag tror också att själva mordet skedde utomhus, annars skulle, som du säger, detta ha upptäckts mycket tidigare.
Jag har inte riktigt koll på vart den här husvagnen finns någonstans, och skulle den ha brunnit under mordnatten?
Citera
2016-07-11, 02:59
Medlem
Citat:

Det skulle ha kunnat börja inomhus som en misshandel och att de pressat henne på pengar. Men mordplatsen var man mycket snabba med att konstatera var utomhus på en plats relativt nära fyndplatsen. Det tyckte jag var märkligt. För även om de misstänkta beskrivit i förhör ungefär var det skedde brukar man inte vara så snabb att bekräfta sånt. Min tanke var att polisen borde haft mer som gjorde dem så tvärsäkra. Som jag skrev tidigare i mitt långa inlägg så tror jag en eller flera tog bilder på offret med mobiler.

Husvagnen är mer än intressant! Visst förekommer slumpen men det är nästan lite för bra.
Citera
2016-07-11, 03:02
Avslutad
Citat:
Jag tror också att själva mordet skedde utomhus, annars skulle, som du säger, detta ha upptäckts mycket tidigare.
Jag har inte riktigt koll på vart den här husvagnen finns någonstans, och skulle den ha brunnit under mordnatten?

Jag vet inte exakt när den brann. Men konstigt dock att media inte snappat upp något om en husvagn.
Någon nämnde också i tråden att en man som bodde i närheten hade ringt och klagat på en utbrunnen husvagn. Och det är avspärrat runt den, så något intressant är det med den.
Citera
2016-07-11, 03:04
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Det var i början av tråden som det spekulerades om det, bl.a av mig själv.
Tror hon blev bragd om livet utomhus.

Och jag har ju bara kunnat läsa i tråden tills igår, när mitt konto blev aktiverat, så jag har nog inte riktigt dumpat den tanken än
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in