2016-08-01, 21:50
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
vet du vem som påstod detta- tror inte på´t- sånt var en del i smutskastningen mot Madde i trådens början.
Det är inte ett påstående från trådens början utan något som kom fram i samma veva som det omhäktades.
Vill minnas att whak bekräftade ett rykte om att Madde och JH hade haft sex på fyllan..

Edit..
Har hittat whak's inlägg, men ännu inte det (som jag minns det) allra första inlägget som tog upp det ryktet..
Citat:
Ursprungligen postat av whak
..
Jag har även fått höra att Madde och JH hade haft sex en gång på fyllan.
MJ fick reda på det, men "var okey" med det om det "bara hände en gång".
Senast redigerad av linkebodabo 2016-08-01 kl. 22:16.
Citera
2016-08-01, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stocious
Det var mycket negativa och äckliga saker som sades om både Madde och MGM. Jag beblandade mig dock främst pga MGM då jag inte kände Madde personligen. Saker som sades om MGM pga deras föräldrar och uppväxt och annat var verkligen riktigt äckligt och långt från sanningen. Det kröp långt under skinnet på mig

För övrigt moshes, är det många som spekulerat till och från i trådens gång om hon knullat på någon i gänget eller försökt iaf

Kröp under skinnet på dig?

DU försökte ju uppmärksamma publiken om hjärngängets föräldrars historik. Det enda som saknas är en länk, men du försöker inte få till lite saftigare drama, nej då.

Citat:
MB's pappa och hans sambo är dömda för det. Finns en hel tråd om det här på FB nånstans. Befarande BH's familj vet jag inte säkert men folk här har ju grävit fram en del trovärdigt, plus att folk skrivit att dom vet vilken det är osv.

Jag älskar att kasta sten i glashus, men man kan inte vara bäst på allt.

(INTE OT och jag tänkte tre gånger innan jag tryckte på "Skicka svar")
Citera
2016-08-01, 22:04
Medlem
Citat:
Det var mycket negativa och äckliga saker som sades om både Madde och MGM. Jag beblandade mig dock främst pga MGM då jag inte kände Madde personligen. Saker som sades om MGM pga deras föräldrar och uppväxt och annat var verkligen riktigt äckligt och långt från sanningen. Det kröp långt under skinnet på mig

För övrigt moshes, är det många som spekulerat till och från i trådens gång om hon knullat på någon i gänget eller försökt iaf
Men uppgifter kring gärningsmäns föräldrar osv- och foton av badbilderna, veckan efter mordet har ändå kommit från gängets egna kompisar-det är komisarna som fick kännedom om dådet, de har lämnat ut uppgifter som bara kompisar borde känna till.
Lämnat uppgifter till oss på flashback som vi sedan spekulerar i-
Citera
2016-08-01, 22:17
Medlem
Spettishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Madde framträdde i en öppenhjärtlig intervju- som finns i tråden, hela hennes kamp och hennes beslut att bli kvinna beskriver hon öppet och ärligt. Kan inte exakt hitta sidan men den finns
och var innan sid. 80. Det var antingen Motala tidningen, el förresten det finns bara en sådan intervju,i tråden den var rätt lång men mycket bra gjord.

Tack för det! 👍🏻
Citera
2016-08-01, 22:24
Medlem
Spettishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Oftopic/Eftersom den ena gått in med ensam vårdnad....

Madde har gått ut offentligt med hur hon mådde innan.... finns om man googlar tror jag, på Madeleine Delbom...... hoppas du kan respektera, både Madde som död, och mig som vän till henne...

Ok, fattar. Tack för svar.

Självklart respekterar jag det. Man får bara en känsla av att man vill veta mer om Madde. Känns som om hon kämpat en del i livet och förtjänade bättre än att råka ut för detta. Må hon vila i frid.
Citera
2016-08-01, 22:47
Medlem
Mielkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Det blir så extremt pinsamt när en norrman kommer hit för att ordna upp allt. Och sedan gör det så bra.

Men tack ska du ha igen, jag är inte ens klar med att bearbeta ditt förra inlägg.

Tror det nämns i tråden, även den här artikeln ger en bra översikt: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=6468145

Finns inlägg i tråden som sagt. (FB) Snabbguide till Flashbacks sökfunktion
Ovan mening var inte menad att låta dryg, du som har huvudet på skaft kan nog få ut mer med hjälp av sökfunktionen än jag.

Sen när det gäller översättning så hoppas jag också på att någon med ännu mer fritid än jag nappar på den förfrågan. Norska är för svårt för mig.

Edit: håller också med om att sammanfattningen bör uppdateras. Fotosammanfattningen borde uppdateras också. De med makt kanske kan göra något, eller har allt svammel skrämt bort er?

Når ingen andre gjør det, da må nabolandet Norge trå til med hjelp vet du!

Takk for komplimangene FetManDansar, jeg tar det ikke som kritikk eller at du er "dryg". Du virker å forstå mer av det jeg skriver enn hva du er klar over.

Men seriøst: Drapet på Madeleine og noen andre svenske drap følges godt med på her på andre sida riksgrensa av både norsk media og norske Flashbackbrukere (jeg er ikke alene!).
Citera
2016-08-01, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spettish
Ok, fattar. Tack för svar.

Självklart respekterar jag det. Man får bara en känsla av att man vill veta mer om Madde. Känns som om hon kämpat en del i livet och förtjänade bättre än att råka ut för detta. Må hon vila i frid.

Ja, så klart, att veta vem offret var, är väl kanske en fördel i alla dessa spekulationer...
Även om jag kände henne, kan jag faktiskt tillåta vissa spekulationer, på grund av att jag själv spekulerar om MGM.
Det är mänskligt, men skulle någon fara med ren och skär osanning, då står jag upp för offret.

Men jag går inte in på privata eller allt för personliga saker, varken om mig, Madde eller om våran relation.
Den är privat.
Det har de flesta respekterat här i denna tråd!
Citera
2016-08-01, 22:52
Medlem
Spettishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Varför framställer nästan samtliga i tråden Madde som en osjälvisk ängel samtidigt som de automatiskt svartmålar de misstänkta? Detta brott handlar om något sjukt tilltrasslat som kommer att uppdagas först under rättegången.

Det är motbjudande att läsa hur flera av er förlöjligar personer med lågt IQ och likt en hetsande lynchmobb frossar i nedvärderande tillmälen och sjukt dåliga omdömen. Varför hånar många av er dessa olyckliga människor innan ni har hela bilden?! Jag skulle inte säga något om det handlar om enstaka postningar men, tråden dräller av skadeglada upprepningar som hånar de misstänktas utseenden och liv, om och om igen, likt en tuggad spya.

Edit:

Vaddå "vår" och "sexbomb"? Tala för dig själv! Att du häcklar någon som "sexbomb" är fullkomligt irrelevant för trådens ämne.

Det här är Flashback! Och begår du ett brott som gör att du hamnar här som MGM så får du skylla dig själv, Madde är mördad, ett brottsoffer, sen har vi flertalet MGM, som antagligen inte kommer få det straff de förtjänar så rätt åt dem om de häcklas eller hånas. Skulle det framkomma senare i tex FUP att de hade anledning så borde de ändå agerat annorlunda, tex öppnat käften tidigare, att det är så många MGM mot en enda person... Då får man kalla dem vad man vill, hjärngänget är ganska harmlöst...
Citera
2016-08-01, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mielke
Når ingen andre gjør det, da må nabolandet Norge trå til med hjelp vet du!

Takk for komplimangene FetManDansar, jeg tar det ikke som kritikk eller at du er "dryg". Du virker å forstå mer av det jeg skriver enn hva du er klar over.

Men seriøst: Drapet på Madeleine og noen andre svenske drap følges godt med på her på andre sida riksgrensa av både norsk media og norske Flashbackbrukere (jeg er ikke alene!).

Hon jobbade ju i Norge som busschaufför ett tag, så det finns nog några i vårt grannland som både känner henne och har träffat henne..
Citera
2016-08-01, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rappakalja2
Ja herre jisses.
I "Dalarna" hänger man ihop - oavsett hur DUMMA en del kan tyckas vara (är)
Potätfolket - allmänt kallat.
Speciellt i Borlänge och dess omgivningar. Inge nytt.
Detta - dråpliga fall - verifierar detta fakto.

Ursäkta mig, men hittade ett lite äldre inlägg..
På grund av att gemene man skulle vara nedlåtande angående de misstänkta mördarna i detta fall...
Vad sägs om detta då??
Nedlåtande mot en minoritet, dalfolk!?!?
Citera
2016-08-01, 23:19
Medlem
Vi ska väl inte vara sämre än att vi kan ta till oss av kritik och det är kanske onödigt att kalla MGM hjärngänget. Borlängeakademien?
Citera
2016-08-01, 23:24
Medlem
Mielkes avatar
Oppdatering av lista over de mistenkte (igjen):

Bassert på hva SVT sier i disse to artiklene
Fyra personer begärs omhäktade
Tre omhäktade i mordhärva
og artikel i Dala Demokraten
Trion som ska ha tigit om Långshyttemorde omhäktade
og artikel i Expressen
Madeleines sista timmar före mordet
og hva vi vet siden tidligere i tråden.
Er det noen som har noen rettelser eller flere detaljer å komme med så hjelp gjerne til. (Alternativt om så bare hjelpe til med å oversette fra norsk til korrekt svensk.)

----------

Omhäktade i två veckor 2016-07-29:

Dan*el V*berg W*hlgren (*=i,i,a) f. 19950330
Omhäktad på sannolika skäl misstänkt för mord.
Medger delaktighet i planering av brottet.

*rica Ax*lsson (*=e) f. 1986
Omhäktad på sannolika skäl misstänkt för medhjälp till mord.
Tidigare häktad för underlåtenhet att avslöja mord.
Förnekar brott.

D*n M*lmberg (*=a) f. 19790614
Omhäktad på sannolika skäl misstänkt för medhjälp till mord.
Tidigare häktad för underlåtenhet att avslöja mord. Även misstänkt för grovt häleri.
Förnekar brott.

P*r-Ol*v Höffling*r (*=e,o,e) f. 19701006
Omhäktad på sannolika skäl misstänkt för mord.
Förnekar mord, medger medhjälp till förberedelse till misshandel.

Omhäktade i 4 veckor 2016-07-15 fram till och med 2016-08-12:

Benit* Hokk*nen (*=a) f. 19951213
Häktad på sannolika skäl misstänkt för mord.
Gick med på ytterligare fyra veckors häktning, fram till 12 augusti.
Erkänner brott.

Annel* L*ndström (*=i) f. 19941130
Häktad på sannolika skäl misstänkt för medhjälp till mord.
(Motsatte sig omhäktning, omhäktades av Falu tingsrätt i ytterligare fyra veckor, fram till 12 augusti.)
Förnekar brott.

Mart*n* Brol*ng (*=i) f. 19920518
Medger delaktighet i brott.

Joak*m Hessl*ng (*=i)f. 19900621
(Tidigare häktad för underlåtenhet att avslöja brott)
Förnekar brott.

M*ts H*din (*=a,i) 19711120
Förnekar brott.

Släppta men fortfarande misstänka:

Mar*e J*smo (*=i) f. 19870510
Satt på fri fot 160704.
Fortfarande misstänkt för underlåtenhet att avslöja mord.
Förnekar brott.

L*ll-Mar*e Er*ksson (*=i) f. 19830705
Satt på fri fot 160729.
Fortfarane misstänkt för underlåtenhet att avslöja mord.
Förnekar brott.
Senast redigerad av Mielke 2016-08-02 kl. 00:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in