2016-07-29, 23:02
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Var glad att du har en kille som du väntar på och som du kan krama och få stöd av! Önskar jag hade en sådan tjej! Senaste dagarna har jag bara velat öppna några starköl och sen dricka kanske 3-4 st 7.5r men har sagt att det får räcka nu. Min kropp ska läka både utvändigt och invändigt och sen hoppas jag hitta kärleken men det är fan inte enkelt! Finns det inga tjejer som gillar killar som är företagsamma och har kärlek i överflöd samt tar han dom hemmet - men får svackor ibland där man behöver extra mycket bekräftelse? Vore ju galet
Du beskrev just en människa. Vi är inte perfekta, de som ser ut att vara det lägger bara väldigt mycket energi på att spackla fasaden konstant - istället för att leva livet.

Tids nog kommer det ploppa upp en människa som du flätas samman med. Då kommer du inse att det var värt väntan. Lita på att du är på rätt väg bara!
Citera
2016-07-29, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Du beskrev just en människa. Vi är inte perfekta, de som ser ut att vara det lägger bara väldigt mycket energi på att spackla fasaden konstant - istället för att leva livet.

Tids nog kommer det ploppa upp en människa som du flätas samman med. Då kommer du inse att det var värt väntan. Lita på att du är på rätt väg bara!
Ja, du har kanske rätt. Det är rörigt på alla plan just nu!

Kanske mist min bästa tjejvän eller så vet jag inte hur relationen kommer se ut om och när hon kontaktar mig igen! Så nu är jag extra känslig!
Citera
2016-07-31, 12:39
Medlem
Isnatts avatar
Halloj.

Jag får väl skriva här lite på nåder då jag inte tänkt bli nykter då jag inte är alkoholist (tror jag) utan tänkt dricka mindre pga vikten. Och det är skäl nog, vissa slutar pga levern, andra pga våld, jag pga vikten.

Jag började dricka när jag var 12 och har sedan dess druckit på helger. Hade vilda år från 15-28/29 ungefär med allt ni kan tänka er av olyckor, våld och slarv.
Lyckligtvis har turen varit på min sida och jag har klarat mig ostraffad men ärrad och även gett ärr eftersom jag var rätt farlig, orädd och våldsam då och alkoholen gjorde det inte bättre.
Har mest varit varannan helg eftersom jag förut jobbade varannan helg.
Då drack jag utan stopp, kunde dricka hur mycket som helst och kände aldrig att det fick räcka.

Lugnade ner mig lite vid 30 och slutade gå på krogen och drack hemma istället i samband med att jag lagade käk på helgerna och somnade i soffan efter kanske 8 starköl. Nu var min aggressivitet även som bortblåst sen några år.
Tyckte det var bättre än att vara ute och supa eftersom jag då nästan alltid blev väldigt full och hemma blev jag bara berusad och trött.
Drack mycket mindre och gick för ca 1-2 år sedan över till mellanöl, 4,2% och har sedan dess inte varit full en enda gång, bara påverkad.
Har alltid bara druckit öl.
Så på kanske 4-5 år har jag gått från 15 starköl per utekväll fre-lör till 4-5 mellanöl per kväll fre/lör och oftast söndagar hemmavid.
Har druckit varje helg dom senaste 5 åren skulle jag gissa.
Nu i sommar blev det varje dag, 28 dagar i sträck tror jag.
Inte mycket med 5-6 mellanöl och nån starkis varje dag hemma vilket bara lett till trötthet, muntorrhet, viktuppgång på ca 5 kg till redan stabil övervikt, likgiltighet och dåligt samvete dagen efter 'det där vara ju bara onödigt' även om jag inte ställt till nåt.
När jag jobbar dricker jag inte på vardagar utan bara helgen alltså.

Jag går upp i vikt så förbannat av öl som jag dricker.
Förra veckan tänkte jag att jag ska försöka dra ner ännu mer och bara dricka en helg i månaden i samband med lön eller om det är nån särskilt som händer i sociala sammanhang, alltså sluta med det slentrianmässiga ensamdrickande på helger.
Slutade vardagsdricka sista dagen i onsdags förra veckan och drack inget i helgen (första nyktra helgen på 5 år alltså!).
Min motivation är att gå ner i vikt, spara ännu mer pengar och förhoppningsvis bli piggare.
Jag har varit så förbannat trött senaste åren så jag har knappt gjort nånting.
Dessutom vill jag kunna dricka i framtiden också.

Jag hoppas att jag kan bryta vanan och hålla mig till en gång i månaden. Jag behöver en pysventil och skulle jag aldrig dricka så skulle längtan bli för stor och dessutom skulle jag tacka nej till ännu fler sociala sammanhang.

Håll tummarna så gör jag mitt bästa
Citera
2016-07-31, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huavilkensyn
För mig är det nästan tvärt om när det kommer bakslag, det är då jag är tacksam över att vara nykter.
Har på senare tid märkt en annan "approach" av hjärnan till att lura i mig sprit, förut var det mest så att jag inbillade mig att jag saknade festandet och känslan efter några öl/drinkar när alkoholen börjar kännas av på ett bra sätt.
Nu för nån vecka sen så kände jag för att supa till ordentligt, bara jag och spriten i en stuga nånstans, helt utan de sköna känslorna, mer som ett tvång liksom. Förut när jag blivit sugen på en bläcka så har jag ändå sett fram emot det sköna i berusningen, men inte den här gången.
Märkligt som fan.

Jaja, det gick ju över till slut, det gör det alltid.

Jaha, den där varningen skulle man ha tagit på allvar...

Tillbaka på ruta ett igen.
Citera
2016-07-31, 23:20
Medlem
Laroque32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huavilkensyn
Jaha, den där varningen skulle man ha tagit på allvar...

Tillbaka på ruta ett igen.

Nej fan oxå stämmer det, är du tillbaka på ruta 1??
Men då är det bara o kavla upp armarna igen

Har länge sen är det sen du drack??
Citera
2016-08-01, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laroque32
Nej fan oxå stämmer det, är du tillbaka på ruta 1??
Men då är det bara o kavla upp armarna igen

Har länge sen är det sen du drack??

1,5 år utan fylla.
Ja det är ju bara att börja från början, nu vet jag ju vad jag gjorde rätt och vad som gick snett.
Får se om jag tar hjälp från vården den här gången.
Citera
2016-08-03, 10:35
Medlem
bongloards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongloard
Tjo!

Nu var det dags för mig att säga hejdå till alkoholen för gott, kanske t.om gräset.

Har haft HPPD i 3 år och har nästan alltid tyckt om det. När jag röker gräs så har jag fått en bonus på ruset men på senaste så har mina symptomer förvärrats och jag har kommit till insikten att jag måste sluta berusa mig för annars kommer jag att dö. Har rökt varje dag i 1½ år, supit nästan varje dag sedan årsskiftet. Lite mdma, svamp och tjack har också hänt någon gång under detta halvår.

I söndags drack jag lite vin och rökte. Varje klunk alkohol sköt igång mina OEV's markant, tillslut kunde jag inte fokusera på tv-programmet jag tittade på. En svag reflektion på en vägg från ett ljus långt ute i mitt periferiseende blev starkare och starkare tills det var bländande som en sol. När jag ska sova så kokar mitt synfält av skuggor. Förutom OEV/CEV så har jag givetvis blivit oerhört ostabil i mitt beteende och välmående.

Nu när min HPPD blivit för stark så orsakar alkoholen okontrollerbara snedtripp flashbacks. Eller så har alkoholen gjort mig svag i psyket så att ångesten triggar igång och får HPPD symptomerna att kännas starkare. Har t.ex vaknat upp bakis i level 3 tripp några gånger. Effekten av alkohol gör det nästan omöjligt att bryta negativa tankebanor när jag har mycket oev's.

Ska börja med att åka och avgifta mig 1-2 veckor med att jobba och göra så mycket som möjligt så att jag får naturligt dopamin igen sen blir det nog att ta min sista DMT resa. Efter det bör framtiden vara spikad.

Wish me luck!

Update:

Alkoholfri från 10 Juli
Gräsfri från 13 Juli
Nikotinfri från 29 Juli

Landade från min planerade DMT resa för ca en timme sedan. Det var obeskrivligt jobbigt i peaken men för varje våg av intensitet så löstes mina problem upp. Nu är allt mitt sug borta. Bekymmer, rädslor och ångest finns inte mer. Jag är bäst och livet är bäst!
Citera
2016-08-03, 11:51
Medlem
Isnatts avatar
Kan ni hjälpa mig tror ni?
Har ni fått några 'biverkningar' av att sluta dricka? Jag tänker på närmaste tiden efter. Jag har snart inte druckit på en vecka och har känt mig lite irriterad ja nästan arg och ont i huvudet. Min situation finns beskriven här ovan.

Sover väldigt bra.
Citera
2016-08-03, 12:02
Medlem
bongloards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Kan ni hjälpa mig tror ni?
Har ni fått några 'biverkningar' av att sluta dricka? Jag tänker på närmaste tiden efter. Jag har snart inte druckit på en vecka och har känt mig lite irriterad ja nästan arg och ont i huvudet. Min situation finns beskriven här ovan.

Sover väldigt bra.

Ja jag hade rejäla humörsvängningar i 1-1½ vecka efter att jag la ner alkoholen. Har aldrig i mitt liv blivit så arg för ingenting. Har fortfarande huvudvärk väldigt ofta men det är för att jag nyss slutat med kaffe.

Det kommer att bli bättre
Citera
2016-08-03, 13:09
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongloard
Ja jag hade rejäla humörsvängningar i 1-1½ vecka efter att jag la ner alkoholen. Har aldrig i mitt liv blivit så arg för ingenting. Har fortfarande huvudvärk väldigt ofta men det är för att jag nyss slutat med kaffe.

Det kommer att bli bättre
Mmm, jag har varit lugn som en filbunke i 10 år men nu plötsligt:
Jag hoppas det ger med sig snart snart. Huvudvärken ger väl lite ilska också antar jag, men om bara mitt humör försvinner så är det ok, vill inte känna mig arg för det är inte bra.
Citera
2016-08-04, 02:43
Medlem
Cancertids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Mmm, jag har varit lugn som en filbunke i 10 år men nu plötsligt:
Jag hoppas det ger med sig snart snart. Huvudvärken ger väl lite ilska också antar jag, men om bara mitt humör försvinner så är det ok, vill inte känna mig arg för det är inte bra.

Räkna med humörsvängningar, störd nattsömn, bergochdalbana i det psykiska måendet, irritation, rastlösthet, ångest och så vidare, i olika perioder en ganska lång tid. Det tar tid att återhämta sig från 10 års (?) supande. Det ger med sig och kom ihåg att när oroskänslan kommer från ingenstans att det bara är en känsla och att det kommer att gå över.

Personligen så skulle jag vilja säga att mitt mående stabiliserades nu först vid 6 månaders nykterhet, även om det sakta men säkert har blivit bättre hela tiden. Mycket av dem känslorna man känt har ju varit saker som jag inte hanterat nyktert på många många år. Ge det tid!
Citera
2016-08-04, 10:33
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancertid
Räkna med humörsvängningar, störd nattsömn, bergochdalbana i det psykiska måendet, irritation, rastlösthet, ångest och så vidare, i olika perioder en ganska lång tid. Det tar tid att återhämta sig från 10 års (?) supande. Det ger med sig och kom ihåg att när oroskänslan kommer från ingenstans att det bara är en känsla och att det kommer att gå över.

Personligen så skulle jag vilja säga att mitt mående stabiliserades nu först vid 6 månaders nykterhet, även om det sakta men säkert har blivit bättre hela tiden. Mycket av dem känslorna man känt har ju varit saker som jag inte hanterat nyktert på många många år. Ge det tid!
Tack! Ja, jag har ju inte druckit varje dag, men varje vecka i princip i 20 år.
Har inte druckit på en vecka nu och det känns bra. Jag får ju dricka men inte lika stora mängder och lika ofta, jag ska trappa ner. En gång i månaden om det inte är nåt speciellt som middag på sjön eller kalas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in