2016-07-30, 13:11
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
(...)
Lisa Holms misstänkta mördare förnekar allt trots starka bevis. Den sortens förnekande trots överväldigande bevis kan vara personlighetsstörning, konstaterar Ulf Åsgård.
(...)
- Om det finns en person som beter sig på det sättet på detta lilla område på Kinnekulle, så har det nästan ett 100-procentigt samband med mordet på Lisa Holm. Det finns inte två personer på Kinnekulle som försökt få tag på kvinnor för sadistiska övergrepp.

Vad är det för fantasier som ligger bakom den här typen av mord?

- Det är de mest bisarra tankar du kan föreställa dig...
Det handlar om att se rädslan i ögonen på offret och att njuta av det.
http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/den-misst%C3%A4nktes-f%C3%B6rflutna-%C3%A4r-ett-svart-h%C3%A5l-1.157811

Dina personangrepp lämna jag därhän och koncentrerar mig på ett av dina många citat från s.k. "experter", nämligen Åsgårds uttalanden här.
Det är helt uppenbart att Åsgård inte gör någon självständig bedömning. Han utgår bara från att åklagarens teori är riktig och uttalar sig därefter. Samma sak med LGWP faktiskt, men nu gällde det Åsgård.

1. Om vi tar mitt fetade i tur och ordning kan man börja med att fundera på varför det inte gjordes någon sinnesundersökning av NB, när en så tung expert säger att det rör sig om en personlighetsstörning.

2. Helt uppenbart är också att Åsgård väger in Adrianas vittnesmål i sin analys. Här blir det intressant eftersom det är helt avgörande för sadismteorin att det var NB som stoppade joggerskan. "Det finns inte två personer på Kinnekulle som försökt få tag på kvinnor för sadistiska övergrepp", är Åsgårds förvisso rimliga slutsats. Men han gör det tankefelet, att den som frågade efter vägen hade en sadistisk agenda, vilket ju är något som vi inte har en aning om. Åsgård utgår helt okritiskt från att åklagarens idé är riktig. Inte särskilt skarpsinnigt enligt mig, åtminstone tillmäter jag inte en sådan "expert" någon större tyngd.
Här vill jag rikta ett tack till Moretex som fortsätter att nagelfara bevisningen kring lördagens händelse. Som andra har varit inne på, kryllade det förmodligen av folk på Kinnekulle som kunde tänkas vilja ha vägbeskrivningar, både turister och tillfälliga gästarbetare. Adrianas utpekande är ytterst svagt, vilket tingsrätten också höll med om, men ändå är det just detta vittnesmål som "skapar" sexualsadisten.

3. Om man vill se lidandet i offrets ögon, varför då tejpa för dem?
Det tänkte inte Åsgård på...
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2016-07-30 kl. 13:14.
2016-07-30, 13:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Arne och IB hade en mycket bra relation. Nästan som en far - son relation. Arne hjälpte tex NB när han hade magproblem och även vid andra tillfällen.

Det du skriver visar på att Arne trots sin ca 20 år i området fortfarande inte anses tillhöra Det Gamla Riket utan han är (också) en inträngling. Det visar att det också kan finnas ett motiv att smutskasta Arne genom förklara hans "gunstling" som syndabocken.

Polisen vände också i attityden mot Arne.
Från början var de nog tacksamma för hans hjälp men det vände efter att BS fått litauerna gripna.
Senare har polisen betett närmast nonchalant mot Arne precis i samma anda som du skriver.
Han är "skyldig" via vidhäftning för att han har anställt litauer. Poliser var t o m så säkra på utgången att "slog vad" med Arne. Det kallas korruption i andra länder.
Ja, det kan du tro...

Men du är rätt blåst som inte ens begriper vem jag skriver om.
Jag smutskastar inte AJ - jag skriver om den sexuellt rubbade Nerijus och hans uppenbart enormt sjuka hjärna då han mördat Lisa på det mest horribla sätt.

Arne hjälpte NB när han hade magproblem.
Ja, det var ju ett supertecken på att NB gillar honom som en far.

Jag tror det inte med tanke på att 1) NB beskrivs som en rövslickare och 2) uppvisar beteende inom väggarna som inte är den supergulliga person han ger sken av att vara utåt. Utöver detta råkar han ha mördat på det mest sexuellt våldsamma sätt vilket ger en viss vägledning om att han en extremt rubbad person. Rubbat sexuellt - inte psykotisk.

Dettta gör följande ställningstagande:

Jag inte är lika lättlurad som dig och inser till skillnad från dig att dessa avarter har en förmåga att leva dubbelliv.
2016-07-30, 13:41
Medlem
arkmikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Att sexualsadisten avpersonifierar sitt offer och gör det till ett objekt i syfte att få utlopp för sina drifter verkar ju klarlagt. Vad är det som kan tänkas räknas som den allra mäktigaste kraften i driften, det som gör att han slutligen övergår från fantasier till handling? Är det en känsla av att "demonerna" ska försvinna då, att det är något han måste göra för att överleva, eller är det för att hans sexualsadistiska drifter vuxit sig så starka att fantasierna inte längre ger någon stimulans utan bara tomhet? Är offret en symbol för någon som han tycker gjort honom väldigt illa? Hur ser han på sig själv vid själva gärningen, avpersonifierar han sig själv också, inte bara sitt offer? Intressant att veta det här med att de oftast inte vill ha någon närhet till offret, ingen penetrering, den fysiska "närheten" finns bara i det våld han utför. Titta på bröst och kön, inte komma för nära och sen - eventuellt - gå undan, glida in i den trygga fantasivärlden och tillfredställa sig själv.

En adekvat viktig frågeställning och jag återkommer.
2016-07-30, 13:54
Medlem
arkmikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
I ung ålder ses antisociala beteenden hos NB utifrån broderns förhör. Han är aggressiv på fyllan och provocerar fram slagsmål för att få bråka. Jag undrar allt om flytten till mormor berodde på skolan.

Han bildar familj men förmår inte hålla trådarna samman. Han utövar våld mot sin fru så att hon tar ut skilsmässa.
Han försöker slå sin nuvarande fru så att hon får avvärja slaget samt hota med skilsmässa för att han inte ska slå henne. Han har impulskontrollstörningar - när nånting går emot honom på jobbet reagerar han i affekt. Det går inte prata med honom när han får ett anfall.
Han tappar kontakten med dottern. Frågan är om han ens tilläts ha kontakt, att uppbrottet och resan till England har nåt med detta att göra. Hans mor nämner inte ens att han är pappa bland alla andra superlativ, inte ett ord om sitt barnbarn.
Han hankar sig runt på svartjobb inledningsvis utan fast arbetsgivare (ter sig inte välorganiserat). Åker fast för rattfylla.

Hans mamma uppger att han endast dricker vid högtidliga tillfällen. Exakt samma mening som NB uppger i personutredningen så det låter väldigt inövat. Jag får en stark känsla av falska fasader.
Min son har aldrig varit i slagsmål. Fylla verkar vara big no no och det har säkert med våldsamt uppförande att göra.

"Min son har inte blivit uppfostrad på detta sätt.
Mamma med sina fosterbarn och fina utmärkelser från kommunen vill nog inte veta av att hon har ett mycket svart får i sin fålla. Det är idel lovord som "exemplarisk".

Jag minns inte om jag skrev detta i samband med att hon verkar ha bett akut om pengar till skolan då de blev häktade. Artikeln är från dec 2014 och det framkom följande via google translate (det är hennes namn under bilden):

Ja, jag undrar hur han tacklat olika separationer och om det var frid och fröjd (flyttat hemifrån som 14 åring) och sen in med fosterbarn i samma veva som hans egen relation ballar ur. Det lär landa runt 2003 när hon tog fosterbarnen. Enligt NB hade han kontakt med dottern de första åren. Han flyttar till England 2005 när dottern är fyra år.
Han hade det säkert bra hos sina morföräldrar men jag funderar kring det samma som dig (känsla av besvikelse, svek, utrangerad). Brodern fick stanna. Sen in med fosterbarn (känsla av ersatt).
NB kanske pressar sig in i formen. Den hårt arbetande sonen. Den duktiga. Bit ihop. Visa ingen ilska. Var vuxen nu. Gör inte mamma besviken (igen?). Han ringer mamma varje kväll och uppvisar en god sida. Skypande i sängen, utstrålande familjelycka, nykter.
.. och sjukt nog det samma direkt efter mordet.
Den perfekte - inte den perverse.

Jag tror inte det är en slump att han ger sig på just Adriana när han ser henne komma joggande. Samma dag som AJ lotsat runt sin svärdotter och son.
Jag tror nämligen att NB hyser agg mot det familjära. Det varma, det funktionella, familjelycka, normal sammanhållning.
Hans hätska angrepp mot Lisas pappa är intressanta i sammanhanget.
Med tanke på hans affektstörningar, våldsamheter och trolig uppdämd frustration så ligger det väldigt nära till hands att hans fantasier handlar om våld och perversioner.
Mot kvinnor och han agerar ut en fantasi som handlar om makt och kontroll. Att hämnas. Har han sen psykopatiska drag så blir hämnden givetvis förstärkt i kubik.

Utmärkt feedback på mitt allmänt hållna inlägg. Konkretisering av Nerijus uppväxt- och vuxenliv samt moderns desperata försök att efter förmåga mörka Nerijus öden och äventyr. Ytterst handlar det förstås om att skydda sig själv då hon inte nämnde sig själv som en del av problemet. Man frågar sig förstås var i glödheta skogen kommer den manliga förebilden in i dramat, och svaret är uppenbart då han aldrig är med i matchen,annat än som typ statist på läktaren.. Rätta mig gärna.

Din hypotes om Adrianas roll köper jag rakt av. Hon står för allt han saknat och hon är dessutom kvinna. Avundet och hatet hos honom har skannat in ett objekt på radarn, och till råga på allt blir han avvisad. Den perfekta stormen börjar nu drar ihop sig i Blomberg på allvar.

Uttrycket "en perfekt storm" används för att beskriva ett oförutsägbart sammanflöde av händelser som leder till något förvånande och ofta katastrofalt. Begreppet "Den perfekta stormen" har hämtats från metrologin; den inträffar när havsvattnet är varmare, det finns instabilitet i luften, jetvinden går på precis rätt ställe och hög- och lågtryck ligger på precis rätt positioner. De enskilda händelserna är inte särskilt anmärkningsvärda, men när händelserna kombineras, kan resultaten vara överväldigande. "Perfect storm" begreppet används inte bara inom metrologi utan även inom andra vetenskaper och har sin grund i kaosteorin.
More to come
Senast redigerad av arkmike 2016-07-30 kl. 14:03.
2016-07-30, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arkmike
Utmärkt feedback på mitt allmänt hållna inlägg. Konkretisering av Nerijus uppväxt- och vuxenliv samt moderns desperata försök att efter förmåga mörka Nerijus öden och äventyr. Ytterst handlar det förstås om att skydda sig själv då hon inte nämnde sig själv som en del av problemet. Man frågar sig förstås var i glödheta skogen kommer den manliga förebilden in i dramat, och svaret är uppenbart då han aldrig är med i matchen,annat än som typ statist på läktaren.. Rätta mig gärna.

Din hypotes om Adrianas roll köper jag rakt av. Hon står för allt han saknat och hon är dessutom kvinna. Avundet och hatet hos honom har skannat in ett objekt på radarn, och till råga på allt blir han avvisad. Den perfekta stormen börjar nu drar ihop sig i Blomberg på allvar.

Uttrycket "en perfekt storm" används för att beskriva ett oförutsägbart sammanflöde av händelser som leder till något förvånande och ofta katastrofalt. Begreppet "Den perfekta stormen" har hämtats från metrologin; den inträffar när havsvattnet är varmare, det finns instabilitet i luften, jetvinden går på precis rätt ställe och hög- och lågtryck ligger på precis rätt positioner. De enskilda händelserna är inte särskilt anmärkningsvärda, men när händelserna kombineras, kan resultaten vara överväldigande. "Perfect storm" begreppet används inte bara inom metrologi utan även inom andra vetenskaper och har sin grund i kaosteorin.
More to come

Precis. Avvisandet blir en ytterligare glöd i stormens vrede.
2016-07-30, 16:40
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Precis. Avvisandet blir en ytterligare glöd i stormens vrede.
Och numera befinner sig kanske Nerijus i stormens öga, en stilla plats mitt i den stormiga och kaotiska tillvaron....
2016-07-30, 17:02
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det har avhandlats tidigare. Klingskor (Klingspor) ringde in under natten till polisen. Där började missförståndet som sedan blommade ut att AB var hans dotter. Detta är en del av frågetecknen i fupen. Det har inte klarats ut någon gång.

Jävla petitesser som vanligt från din sida .
Vad spelar det här samtalet för en avgörande roll i fallet ?
Det är väl inget frågetecken .
Möjligen i din hjärna men knappast hos någon annan .
Varför skulle man lägga energi på att klara ut ett totalt oviktigt samtal ?
Bättre att koncentrera arbetet på att få fast mördaraset Nerijus istället .
Vilket man ju också lyckades med på ett utmärkt sätt .
Han hjälpte ju till bra själv också med maskdramat på Martorp .
Tala om att peka ut sig själv med hela handen .
2016-07-30, 17:22
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Dina personangrepp lämna jag därhän och koncentrerar mig på ett av dina många citat från s.k. "experter", nämligen Åsgårds uttalanden här.
Det är helt uppenbart att Åsgård inte gör någon självständig bedömning. Han utgår bara från att åklagarens teori är riktig och uttalar sig därefter. Samma sak med LGWP faktiskt, men nu gällde det Åsgård.

1. Om vi tar mitt fetade i tur och ordning kan man börja med att fundera på varför det inte gjordes någon sinnesundersökning av NB, när en så tung expert säger att det rör sig om en personlighetsstörning.

2. Helt uppenbart är också att Åsgård väger in Adrianas vittnesmål i sin analys. Här blir det intressant eftersom det är helt avgörande för sadismteorin att det var NB som stoppade joggerskan. "Det finns inte två personer på Kinnekulle som försökt få tag på kvinnor för sadistiska övergrepp", är Åsgårds förvisso rimliga slutsats. Men han gör det tankefelet, att den som frågade efter vägen hade en sadistisk agenda, vilket ju är något som vi inte har en aning om. Åsgård utgår helt okritiskt från att åklagarens idé är riktig. Inte särskilt skarpsinnigt enligt mig, åtminstone tillmäter jag inte en sådan "expert" någon större tyngd.
Här vill jag rikta ett tack till Moretex som fortsätter att nagelfara bevisningen kring lördagens händelse. Som andra har varit inne på, kryllade det förmodligen av folk på Kinnekulle som kunde tänkas vilja ha vägbeskrivningar, både turister och tillfälliga gästarbetare. Adrianas utpekande är ytterst svagt, vilket tingsrätten också höll med om, men ändå är det just detta vittnesmål som "skapar" sexualsadisten.

Med tanke på vilka trådar du brukar hänga i så ska du inte uttala dig alls.
Man förstår verkligen varför du försvarar äcklet NB med näbbar och klor.
Hur kommer det sig att du vet hur Åsgård går till väga när han uttalar sig?
Apropå tankefel, hur vet du att NB inte redan på lördagen hade en sadistisk agenda?
Inte särskilt skarpsinnigt enligt dig (skrattkramp x 1000).
Inget vittnesmål skapar sexualsadisten NB.
Sexualsadisten NB skapar sig själv genom sitt handlande när han mördar Lisa.
Ingen annan behövs för att skapa detta, din polare NB gör detta väldigt bra på egen hand.
Och som sagt, det fina i kråksången är att han genom sin psykopatiska sida har lurat
nästan alla inklusiva ALLA er i hans stora beundrarskara.
2016-07-30, 18:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är jag som citerat experterna du påstod inte uttalat sig.
... och enbart okunnigt trams från ditt håll.

1. Du kan vara väldigt säker på att Åsgård klarar sig galant på egen hand att bedöma mordet och uttala sig om denna sorten gärningsmän då han studerat profilering vid FBI och haft flertal fortsatta kontakter. Han insåg behovet av just GMP då han profilerade Lasermannen och startade upp verksamheten.
GW var också inblandad då GMP startade upp och ingick i projektgruppen 1993 initierad av Rikspolisstyrelsen och GMP startade upp 1995.
Åsgård, psykatriker, har jobbat som polisläkare, åt SÄPO, åt Rikskriminalen och KRIPOS i Norge. Han handleder, föreläser och utbildar i ämnet - så att dessa två herrar inte skulle vara kompetenta att bedöma själva är rent bullshit från ditt håll.
Citat:
Om vi tar mitt fetade i tur och ordning kan man börja med att fundera på varför det inte gjordes någon sinnesundersökning av NB, när en så tung expert säger att det rör sig om en personlighetsstörning.
2. Du behöver inte vara bekymrad - han är bedömd på Kumla av psykologer - och Åsgård kan likaväl diskutera personlighetsstörningen p-sy-k-o-p-a-t-i som ligger dansande nära APS utan att vara en diagnos och då ska han sitta där han sitter.
Vore han i behov av RPV kan kriminalvården skicka honom via 5 § LRV.
Han har inte uppvisat några tecken på psykisk sjukdom innan mordet enligt omgivningen - det är idel superlativ om hur lugn, trevlig och duktig han varit.
Han besitter uppenbart planeringsförmåga (läs domslut), är tillräknelig och har inte uppvisat tecken på psykos (vanföreställningar, konfusion och/eller hallucinationer). Att han sen är fullständig pervers och sexuellt störd råder dock ingen tvekan om (behandlas för sexuellt våld).
Citat:
Helt uppenbart är också att Åsgård väger in Adrianas vittnesmål i sin analys. Här blir det intressant eftersom det är helt avgörande för sadismteorin att det var NB som stoppade joggerskan. "Det finns inte två personer på Kinnekulle som försökt få tag på kvinnor för sadistiska övergrepp", är Åsgårds förvisso rimliga slutsats. Men han gör det tankefelet, att den som frågade efter vägen hade en sadistisk agenda, vilket ju är något som vi inte har en aning om. Åsgård utgår helt okritiskt från att åklagarens idé är riktig. Inte särskilt skarpsinnigt enligt mig, åtminstone tillmäter jag inte en sådan "expert" någon större tyngd.
Du är för det första förbannat pinsam som anser dig veta förmer än Åsgård:
"Men han gör det ett tankefelet", " Inte särskilt skarpsinnigt enligt mig"

Du resonerar sen helt baklänges så man undrar hur det är ställt med läsförståelsen för din del.
a) Åsgård utgår från mordet - hur det är utfört. Han anser att det indikerar sexuell sadism.
b) Han diskuterar sen NBs kontakt med Adriana.

Inte fan stod NB där i gott syfte och frågade efter en vägbeskrivning till en plats han mycket väl känner till!
Vad inbillar du dig att han stod på en öde sträcka och hade i syfte? Kallprata lite? Ville veta vägen till Medelplana?

Detta innebär att Åsgård anser att dessa två händelser sammanfaller då det sker dagen innan mordet. Han letar således offer och eftersom han anser att mordet på Lisa ÄR sadistiskt så drar han slutsatsen att Adriana var i riskzonen. Antingen var hon ett potentiellt offer eller så agerade han ut en del av sin sexualsadistiska fantasi. Vad vet bara NB själv men att han stod där mitt i ingenting och kontaktar en ung tjej är givetvis extremt suspekt om han mördar dagen efter.
Citat:
Om man vill se lidandet i offrets ögon, varför då tejpa för dem?
Åsgård utgick nog snarare vetenskap. Han kan tyvärr inte hjälpa att du uppenbart inte begriper dig på sexuell sadism, har bristande läsförståelse eller är totalt faktaresistent.

Du tror inte NB såg Lisas lidande, panik och skräck från den första sekunden då han attackerar henne?
2016-07-30, 18:32
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
(.......)
Personlighetsstörning är t.ex "antisocial personlighetsstörning" där psykopati brukar räknas som den värre graden av antisocial personlighetsstörning. Räknas då INTE som sjuk i lagens mening, då ska man lida av djupgående psykisk störning, ha befunnit sig i psykosliknande tillstånd vid brottet osv.
Citat:
Vad du eller Åsgård TROR här spelar ingen roll. Huvudsaken är att hovrätten var skarpsinniga nog att ta Adrianas vittnesmål på allvar ihop med klockningen av Nerijus hos "Handlarn" strax innan hans försök med henne. Att Åsgård begriper detta likväl som hovrätten gjorde är helt logiskt. Att du inte vill begripa är också helt logiskt.
Citat:
Här vill jag rikta ett TACK till NERIJUS som lämnade så många DNA-spår efter sig, som lät tejp och snöre sitta kvar och som inte brydde sig om att hennes bröst och kön var blottat när han tryckte in kroppen i skåpet - det var HAN SJÄLV som skapade sexualsadisten Nerijus, genom sin gärning och genom de spår han lämnade. Verkligen avslöjande och vidrigt!
Citat:
Nerijus mål var att NJUTA av sitt offers LIDANDE. Han NJÖT av att se Lisa SKRÄCKSLAGEN ända fram tills hon blev medvetslös och sen avled. Makt, kontroll, dominans. HA uppgav i TR (enligt vad som angavs i direktreferat) att när hon letat sig fram till Lisas kropp i det smala klädskåpet så täcktes bara en del av ena ögat med tejp medan det andra inte alls var förtejpat. På ögat som till viss del var tejpat var det ögonlocket som befann sig under tejpen. Kanske det var så jävligt att Nerijus inte ville tillåta sitt offer att blunda utan åtminstone ETT ÖGA skulle vara öppet.
Senast redigerad av magiciadehex 2016-07-30 kl. 18:38.
2016-07-30, 19:07
Medlem
MrFolds avatar
Ska ni fortsätta diskussionen om mordmotivet i evigheter eller? Finns det något argument som inte framförts av minst ett halvdussin gånger vid det här laget av endera sidan?

Om det ser ut som en anka, går som en anka och låter som en anka så är det så gott som alltid en anka. Dock är det möjligt att argumentera kring att det kanske kan vara något annat rent tekniskt sett. Inte för att det bevisar något - det går som bekant att argumentera för allt från att jorden är platt till att månlandningen aldrig ägde rum. Särskilt om man struntar i regeln som kan härledas ur gamle Occam att det är ett argumentationsfel att kritisera en teori man anser osannolik och ha dåliga bevis för sig genom att istället framföra alternativa teorier som stöds av ännu färre eller inga bevis alls och som är ännu mer osannolika.

Därför kan inga ordkaskader i världen från alternativlägret ändra på faktumet att det på kända fakta och omständigheter bara finns en rimlig förklaring till vem som dödade Lisa och varför. Att det pekar mot någon form av sexuellt motiv när en främling stryper en ung flicka, drar ner hennes kläder och dessutom tycks ha runkat i nära anslutning till vad som med stor säkerhet är mordplatsen är så självklart att det är äkta foliehattvarning att påstå något annat.

Å andra sidan måste vi ju vi som är övertygade om Nerianus Pillapåpickius skuld erkänna att det finns en hel del frågetecken kring den dömde gärningsmannens psyke och person. Genom att han aldrig blev utredd av rättspsyk och genom den dåliga kunskap vi har om hans liv och leverne före ankomsten till Sverige så blir det gissningar som är ganska dåligt underbyggda. Hur hans störning egentligen ser ut, om han verkligen hade för avsikt från början att döda henne och vad han egentligen tänkt att göra med henne och inte förblir höljt i dunkel. Likaså vad han känt och tänkt före, under och efter mordet. Det tycks mig som en del beskrivningar av hans motiv och känsloliv här är väl fantasifulla. Jag kan i viss mån förstå att det provocerar en del "alternativteoretiker" i tråden.

Samtidigt är ju grejen att juridiskt sett spelar detta mindre roll. Oavsett det exakta motivet och vad han tänkt innan och vad som hände före/efter offrets död så är brutaliteten i brottet så stor att livstid var en närmast självklar påföljd.

Motivdiskussionen blir mot bakgrund av det ännu mer poänglös. Särskilt som den inte kommer en millimeter framåt, utan bara vevas om med samma saker från bägge sidor.
2016-07-30, 19:52
Medlem
Dragonflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari

Överklagande till HD: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Hovrättsdom 2016-02-08: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Länk till svar på överklagan: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Länk till överklagan: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Tingsrättsdom 2015-11-17: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Ljudfiler från tingsrätten: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Ljudfiler från hovrätten:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Förundersökning 2015-10-23: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Ännu en länk till FUP, med snabbare nedladdning enligt postaren: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Två länkar till FUP. Uppdelade i mindre filer (eller något sådant):

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Informationssida gjord av medlemmen klurigkluring: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Filmat förhör med den misstänkte:

Länk till slutpläderingarna från tingsrätten: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Länk till diverse förhör från tingsrättsförhandlingarna: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Länk till två bilder från FUP: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Kompletterande sammanfattning 11/7: (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Kompletterande sammanfattning 20/6: (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Länk till häktningsprotokoll: (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Häktningsframställan: (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Personundersökning: (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Karta över viktiga platser av Ympel 2015-06-08 (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Presskonferens lördag 13/6: https://www.youtube.com/watch?v=0ab6ZkHVlGM

Sammanfattning 2015-06-11:
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Kompletterande sammanfattning till sammanfattningen 11/6 här ovan:
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Tidslinje:

Diverse länkar till TV-klipp:

Länk till klipp med AJ: (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Länk till sammanfattning 2015-06-10: (FB) 17-årig kvinna försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Sammanfattning 2015-06-10: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Sammanfattning 2015-06-15: (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

/Mod

http://nlt.se/nyheter/gotene/1.4050411-massiv-polisinsats-vid-blomberg

Någon som vet något om detta, mer än vad som framkommer i media än så länge?
Man verkar flacka och återgå till samma punkter hela tiden och det är på grund utav att det helt enkelt saknas fullständig bevisning. Det verkar lura ögonen fullständigt och lite uttjatat. Eftersom det finns skäliga bevis måste självklart ett motiv lysas fram och området kring staden kanske skulle behöva en genomsökning till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in