Citat:
(...)
Lisa Holms misstänkta mördare förnekar allt trots starka bevis. Den sortens förnekande trots överväldigande bevis kan vara personlighetsstörning, konstaterar Ulf Åsgård.
(...)
- Om det finns en person som beter sig på det sättet på detta lilla område på Kinnekulle, så har det nästan ett 100-procentigt samband med mordet på Lisa Holm. Det finns inte två personer på Kinnekulle som försökt få tag på kvinnor för sadistiska övergrepp.
Vad är det för fantasier som ligger bakom den här typen av mord?
- Det är de mest bisarra tankar du kan föreställa dig...
Det handlar om att se rädslan i ögonen på offret och att njuta av det.
http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/den-misst%C3%A4nktes-f%C3%B6rflutna-%C3%A4r-ett-svart-h%C3%A5l-1.157811
Lisa Holms misstänkta mördare förnekar allt trots starka bevis. Den sortens förnekande trots överväldigande bevis kan vara personlighetsstörning, konstaterar Ulf Åsgård.
(...)
- Om det finns en person som beter sig på det sättet på detta lilla område på Kinnekulle, så har det nästan ett 100-procentigt samband med mordet på Lisa Holm. Det finns inte två personer på Kinnekulle som försökt få tag på kvinnor för sadistiska övergrepp.
Vad är det för fantasier som ligger bakom den här typen av mord?
- Det är de mest bisarra tankar du kan föreställa dig...
Det handlar om att se rädslan i ögonen på offret och att njuta av det.
http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/den-misst%C3%A4nktes-f%C3%B6rflutna-%C3%A4r-ett-svart-h%C3%A5l-1.157811
Dina personangrepp lämna jag därhän och koncentrerar mig på ett av dina många citat från s.k. "experter", nämligen Åsgårds uttalanden här.
Det är helt uppenbart att Åsgård inte gör någon självständig bedömning. Han utgår bara från att åklagarens teori är riktig och uttalar sig därefter. Samma sak med LGWP faktiskt, men nu gällde det Åsgård.
1. Om vi tar mitt fetade i tur och ordning kan man börja med att fundera på varför det inte gjordes någon sinnesundersökning av NB, när en så tung expert säger att det rör sig om en personlighetsstörning.
2. Helt uppenbart är också att Åsgård väger in Adrianas vittnesmål i sin analys. Här blir det intressant eftersom det är helt avgörande för sadismteorin att det var NB som stoppade joggerskan. "Det finns inte två personer på Kinnekulle som försökt få tag på kvinnor för sadistiska övergrepp", är Åsgårds förvisso rimliga slutsats. Men han gör det tankefelet, att den som frågade efter vägen hade en sadistisk agenda, vilket ju är något som vi inte har en aning om. Åsgård utgår helt okritiskt från att åklagarens idé är riktig. Inte särskilt skarpsinnigt enligt mig, åtminstone tillmäter jag inte en sådan "expert" någon större tyngd.
Här vill jag rikta ett tack till Moretex som fortsätter att nagelfara bevisningen kring lördagens händelse. Som andra har varit inne på, kryllade det förmodligen av folk på Kinnekulle som kunde tänkas vilja ha vägbeskrivningar, både turister och tillfälliga gästarbetare. Adrianas utpekande är ytterst svagt, vilket tingsrätten också höll med om, men ändå är det just detta vittnesmål som "skapar" sexualsadisten.
3. Om man vill se lidandet i offrets ögon, varför då tejpa för dem?
Det tänkte inte Åsgård på...
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2016-07-30 kl. 13:14.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2016-07-30 kl. 13:14.