Citat:
Vad svamlar du om?
Hur kan man älska och dyrka en död flicka man aldrig träffat? Hur kan man så intensivt hata en man man aldrig mött, som inget sagt något av värde som man kan hata och som säger sig vara oskyldig (trots bevis som finns ska tilläggas)? Allt jag kan göra är att beklaga sorgen och smärtan hos alla inblandade. Man kanske kan hata vissa typer av brott eller företeelser i samhället, ideologier eller politik men enskilda människor man aldrig mött och egentligen inte vet något om?
Kan man älska eller hata en stad man aldrig satt sin fot i?
Kan man älska eller hata en stad man aldrig satt sin fot i?
Citat:
Som ett brev på posten kommer offerrollen fram med jämna mellanrum. Så extremt patetiskt. Gilla läget att bli ifrågasatt - du är i ett debattforum.
Så fort någon kritiserar eller ifrågasätter vittnen och bevis så krävs det att man är expert på området eller har 240 poäng från högskola i närliggande område, irriterande men förstårligt då man inser hur många av er fungerar. Men allt man egentligen behöver i många fall är sunt förnuft, lite begåvning och erfarenhet av människor (eller teknologier). Man kan enkelt resonera sig fram till en slutsats. Jag väjer att beskriva hur jag kommit fram till att Adrianas historia om mannen som frågar efter vägbeskrivning inte stämmer.
Grunden till att du ifrågasätts är att du framför korkade slutsatser, att du verkar bokstavstroende och inte klarar av att extrahera det som är väsentligt ur en text och se sammanhang då citeringar från vetenskap presenteras. Det är urdåliga motargument du kommer med gällande gärning och motiv samt att du smiter från motfrågor där det glappar nåt för jävligt och som nu börjar rapa annan skit istället. Du är en feg jävel med andra ord.
Är jag tydlig nog?
Citat:
Redan förklarat via Långström som i sin tur grundar via forskning och vetenskap:
Om det var mördaren varför lät han henne springa vidare om hon vore ett tänkt offer, han hade henne inom räckhåll, inga vittnen, dög hon inte? Rädd och orolig kan han ju inte ha varit då han dagen efter begår ett sådant grovt brott på en sådan illa vald plats.
Gärningsmän likt NB prövar ut delar av sin fantasi innan det övergår till mord. Testar, modifierar. Alternativt tycker det är spännande att leka katt och råtta och njuter.
Citat:
Personligen tror jag NB har psykopatiska drag. Jag tror fortsättningsvis inte att han gillade AJ för fem öre. Han slickade hans röv för att få förmåner men hatade underdog positionen samtidigt. Parallellt så njöt han av att bedra folk i sin omgivning. Det handlar om makt. Att i det fördolda, sjuka och mörka utöva makt. Makt som inte finns externt. Jag tror att NB är bland det mest sjuka som funnits i Sverige på lång tid och för att ens nudda vid hans sjuka hjärnas tänk så får man sänka sig ner till hans nivå, in i beteendestörningars värld. Han mördar i sin arbetsgivares lada. Han gömmer offret i sin arbetsgivares bod. Han möter Adriana för första gången samma dag när AJ svansar runt och stoltserar på sina domäner.
Om det var NB, varför skulle han ha valt sin arbetsgivares svärdotter som offer? Arne som gett honom och hans bror arbete, betalade relativt bra lön, lät dom bo gratis och uppskattate honom.
Vem vore det ultimata offret att stå jävligt nära och tänka:
Jag kan utöva den ultimata hämnden på en sekund. Jag kan krossa din familjelycka även om du äger halva Blomberg din jävel.
Det måtte vara rejält upphetsande för en sjuk hjärna som har en plan och fantasi i sin skalle.
Att han är komplett rubbad sexuellt behöver man inte fundera över.
Krydda den hypotesen med ett pyrande kvinnohat som skymtar fram via hur han behandlat sitt ex och sin fru.
Jag anser att NB var en hatisk stinkande bomb via gamla oförrätter och det ligger ända bak till hans ex separation och förlusten av sin dotter.
Samma avsky kan nämligen skådas mot Lisas pappa. Lisa som han mördade och som älskade sin dotter och hade en en bra relation till. Triggern samma dag (irritation) får honom att skrida till verket - med grogrund av kringliggande stressfaktorer. Hårt pushad av sin arbetsgivare, en bror som ska flytta och en mor på intågande. Droppen som får bägaren att rinna över och där runkandet inte längre fungerar som medicin.
Detta är min psykologiska profilering av NB. Take it or leave it.
Citat:
Så resonerar en enkel man med sunt förnuft.
Senast redigerad av develi 2016-07-29 kl. 23:21.
Senast redigerad av develi 2016-07-29 kl. 23:21.
Jag kan inte tänka mig att Nerijus kan botas från sina demoner, han måste väl vara alldeles för förstörd och skadad efter så lång tid och efter att ha briserat i detta han nu gjorde mot Lisa.