Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Jag kan nästan välkomna en ny satsning som tvingades fram efter ekonomiska krisen senast. Vi tvingades satsa ungt, och vad man än säger om Arne Erlandsen lyckades han få ut mycket av vårt unga garde som sedan Rehn och Olsson förde till guldet 07.
Nu är jag inte naiv nog att tro att en ny satsning på ungtuppar ger guld bara därför men vi står och stampar på samma jävla ställe år efter år.
Vi är med i toppen de senaste åren men når inte ända fram.
Det kanske är lika bra att vi gör en rejäl utrensning i truppen, satsar på våra egna unga spelare och några rutinerade pjäser som Tobbe, MSD, Alvbåge (men satsa på Dahlberg i målet) och även en sådan som Tom. Resten får vara yngre spelare på väg upp. Få in pengar, köp tillbaka själen i form av Kamratgården och gör en nystart.
Nu är det dock en jävlig seg situation och vi kan givetvis vända det hela mot HJK och vi har fortfarande chansen på guldet men jag blir rätt trött på det här nu.
Vi har en obefintlig marknadsavdelning som inte ens marknadsför matcher på ett vettigt sätt. Två duktiga personer på sådana positioner kostar men hade garanterat lönat sig.
Bara för att jag är så lack och trött på allt nu så slår vi väl J.Södra med 5-0, krossar HJK, får drömlottning i playoff och når EL samt fortsätter mala oss fram till guldet...
Säger inte att det är kört mot HJK, men det finns inget som tyder på att vårt lag + Jörgen har det mentala att ta sig i kragen och motbevisa sin egna historia sista 5-10 åren och bara köra över HJK. Det rimliga är väl att vi gör en till plattmatch och torskar med 1-2 borta eller något, sen ska vi satsa på topp 3 och så är ekorrhjulet igång igen.
Slår vi HJK ska vi ändå slå ett bättre lag än dom, såvida vi inte går vidare på Walkover för något annat lag inte kommer. Det kanske är vår stora möjlighet att nå EL.
Vi når aldrig EL med nuvarande trupp, tränare och tänk. Något nytt behöver ske.
Att vi satt oss i den ekonomiska sist att vi måste nå topp 3 är ju oroväckande också, för det gör oss begränsade och förhindrade från att gå ifrån den ökenvandring vi är inne i nu. Nej, istället bygger vår ekonomiska drift på att vi gör typ det vi gör nu. Nå EL och åka ut i omgång 3, sälj våra bästa spelare och börja om för att ha ett slagkraftigt lag för att nå topp 3.
Då känner jag hellre att man får sälja spelare nog för att täcka ett missat EL 1-2 år och börja bygga om från grunden med en spelidé som inte bygger på kantspel och långbollar. Fy fan vad trött jag blir på detta jävla skräckbygge.
Förövrigt rätt uppenbart att våra två högprofilerande "kaptener" i Hysén och Bjärs inte håller för den här nivån längre rent fysiskt. Inte för att de heller leder via sina prestationer är väl en annan femma, men nej. De två skadade igen, känns som nån av de är småskadade konstant. Våra två högsta löneposter som rimligen ska vara BÄST är varken bäst eller gjutna i en elva då de missar 5-15 matcher per säsong pga sina slitna kroppar.