2016-07-28, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ta bort Häcken...annars är det svårt att ta dig på allvar. Häcken har en trupp för topp-5 på riktigt.
Stryk Häcken då, min poäng var väl att Bajen har bättre trupp än placering (efter 15 omgångar). Iofs trodde jag att ni var på väg mot 3-3 när det istället blev 4-2 när ni möttes i Göteborg.
Citera
2016-07-28, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Rejält dålig tajming av Kevin Walker att ta bladet från munnen nu, hade ju varit bättre att ta det efter säsongen så hade det varit utagerat. Nu blir det istället ännu en konfliktlinje för DIF, där deras kapten som redan fått massiv kritik talar ut om den redan usla stämningen bland supportrar.

Nej, DIF känns inte speciellt välmående som klubb just nu.
Han berättade om hoten redan i Lührs allsvenska pod (Expressen) i mitten av april. Avsnittet före långintervjun med Nanne. Värd att lyssna på även om dessa poddar är lite färskvara.
Citera
2016-07-28, 06:57
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Han berättade om hoten redan i Lührs allsvenska pod (Expressen) i mitten av april. Avsnittet före långintervjun med Nanne. Värd att lyssna på även om dessa poddar är lite färskvara.

Ja, jag läste om det. Konstigt då att det blir en artikel nu. Men det är väl så media funkar.

Kul med faktarutan bredvid om alla DIF:s torsk, som att de har något att göra med dödshoten och råttan.
Citera
2016-07-28, 08:13
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Jag skulle gärna sett Rehn i DIF. Vore naturligt, där han slog igenom, avslutade och sedan coachade. Tror att många är rädda för en ny MP, dvs att en stor spelares legacy ska riskera att solkas vid ett eventuellt fiasko. Även jag väljer hellre att ha kvar minnena från ex 2002 än att ta risken.

Dessutom, Rehn är i dagsläget en för lågmäld och analytisk person. Tror att många skulle föredra en med pondus och go efter PO.

Är det inte dessutom så att Rehn är jäkligt bekväm i att träna tjejerna i Kopparberg? Visst att det ifjol sades vara lite missnöje med honom även där men det kan ju inte jämföras med att träna ett herrlag i allsvenskan.
Han har ju dessutom rotat sig rejält i Göteborg nu efter alla år hos oss och sedan hos tjejerna, det känns nog rätt bra för honom att harva vidare med tjejerna. Visst att Sthlm och DIF är hans hemmamarker men jag tror inte han drar dit igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Om man inte kan ta upp någon från akademin för Haitam och Sköld,borde man inte då fundera över akademins framtid då?

Och vad finns på marknaden som ersättare för Sköld?

NU hör ju transfersnack hemma i sillytråden men...För Haitam anser jag att ersättaren redan finns i truppen i form av Billy. För Sköld bör vi hitta någon vettig lösning, Ibrahim Bah som var så väldans lovande verkar inte ha tagit nästa steg även om han fortsatt är ung och utvecklingsbar.
Vi skall enligt Gren inte ersätta Sköld om vi inte slår ut HJK.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Det missade jag, nåväl, offsides reportage kommer oavsett olägligt för DIF då det oavsett om det är känt eller ej blir ytterligare en negativ rubrik.
Citera
2016-07-28, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det missade jag, nåväl, offsides reportage kommer oavsett olägligt för DIF då det oavsett om det är känt eller ej blir ytterligare en negativ rubrik.
Sportmedia skulle kunna vara en egen tråd. Är Anel Avdic som skriver mkt allsvenskt släkt med Denni Avdic i AIK?
http://bloggar.expressen.se/fotbollssilly/2016/07/45880/
Citera
2016-07-28, 14:33
Medlem
Citat:
NU hör ju transfersnack hemma i sillytråden men...För Haitam anser jag att ersättaren redan finns i truppen i form av Billy. För Sköld bör vi hitta någon vettig lösning, Ibrahim Bah som var så väldans lovande verkar inte ha tagit nästa steg även om han fortsatt är ung och utvecklingsbar.
Vi skall enligt Gren inte ersätta Sköld om vi inte slår ut HJK.

Skall vi värva en anfallare hade jag gärna sett att vi la krut på att hämta in Jesper Karlsson från FFF. Han lär dock inte bara det billigaste alternativet, men han har impat på mig i de matcher jag sett, är ung, 18 år, och skulle kunna betala tillbaka det man investerat om han fortsätter utvecklas på samma sätt.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-07-28 kl. 14:38.
Citera
2016-07-29, 08:11
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Skall vi värva en anfallare hade jag gärna sett att vi la krut på att hämta in Jesper Karlsson från FFF. Han lär dock inte bara det billigaste alternativet, men han har impat på mig i de matcher jag sett, är ung, 18 år, och skulle kunna betala tillbaka det man investerat om han fortsätter utvecklas på samma sätt.

Det lär icke ske, en sådan lösning med en anfallare som kostar en hel del kommer det inte bli.
Nu ser det ju mycket mörkt ut beträffande avancemang med så jag tror vi får dras med denna forwardsbesättning resten av säsongen.

Baksmällan på söndag mot J.Södra kommer bli jobbig känns det som. För att inte tala om matchen mot DIF om vi åker ur mot HJK...
Förövrigt kan man ge sig f-n på att Pär Ericsson kommer sänka oss på söndag.
Citera
2016-07-29, 08:16
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Det lär icke ske, en sådan lösning med en anfallare som kostar en hel del kommer det inte bli.
Nu ser det ju mycket mörkt ut beträffande avancemang med så jag tror vi får dras med denna forwardsbesättning resten av säsongen.

Baksmällan på söndag mot J.Södra kommer bli jobbig känns det som. För att inte tala om matchen mot DIF om vi åker ur mot HJK...
Förövrigt kan man ge sig f-n på att Pär Ericsson kommer sänka oss på söndag.

Nu känns det mesta rätt nattsvart. Men man var väl naiv som trodde att Blåvitt skulle vara redo för att prestera i EL i år.

Nej, vi får helt enkelt se topp 3 och spela 2 omgångar av EL som det vi kan. Sen efter det är vår säsong över och vi ska bara ta en ny 3:e plats eller så.

Inget i vår verksamhet som tyder på att vi kommer närmare att bryta mönster och vinna SM-guld eller nå EL. Vi står och stampar på samma ställe år efter år.
Fruktansvärt trött på detta lag vi har nu, spelare som är värvade som stjärnor som viker ner sig kollektivt när utmaningar står framför dom. Mot MFF, Peking, EL-matcher samt alla matcher som kan ge oss greppet om SM-guld är matcher vi presterar som sämst i. År efter år.

Orkar inte med mer av detta.
Ska vi börja bli nya Arsenal? Det börjar ju se så ut.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-07-29 kl. 08:18.
Citera
2016-07-29, 08:31
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Nu känns det mesta rätt nattsvart. Men man var väl naiv som trodde att Blåvitt skulle vara redo för att prestera i EL i år.

Nej, vi får helt enkelt se topp 3 och spela 2 omgångar av EL som det vi kan. Sen efter det är vår säsong över och vi ska bara ta en ny 3:e plats eller så.

Inget i vår verksamhet som tyder på att vi kommer närmare att bryta mönster och vinna SM-guld eller nå EL. Vi står och stampar på samma ställe år efter år.
Fruktansvärt trött på detta lag vi har nu, spelare som är värvade som stjärnor som viker ner sig kollektivt när utmaningar står framför dom. Mot MFF, Peking, EL-matcher samt alla matcher som kan ge oss greppet om SM-guld är matcher vi presterar som sämst i. År efter år.

Orkar inte med mer av detta.
Ska vi börja bli nya Arsenal? Det börjar ju se så ut.

Jag kan nästan välkomna en ny satsning som tvingades fram efter ekonomiska krisen senast. Vi tvingades satsa ungt, och vad man än säger om Arne Erlandsen lyckades han få ut mycket av vårt unga garde som sedan Rehn och Olsson förde till guldet 07.
Nu är jag inte naiv nog att tro att en ny satsning på ungtuppar ger guld bara därför men vi står och stampar på samma jävla ställe år efter år.
Vi är med i toppen de senaste åren men når inte ända fram.

Det kanske är lika bra att vi gör en rejäl utrensning i truppen, satsar på våra egna unga spelare och några rutinerade pjäser som Tobbe, MSD, Alvbåge (men satsa på Dahlberg i målet) och även en sådan som Tom. Resten får vara yngre spelare på väg upp. Få in pengar, köp tillbaka själen i form av Kamratgården och gör en nystart.

Nu är det dock en jävlig seg situation och vi kan givetvis vända det hela mot HJK och vi har fortfarande chansen på guldet men jag blir rätt trött på det här nu.
Vi har en obefintlig marknadsavdelning som inte ens marknadsför matcher på ett vettigt sätt. Två duktiga personer på sådana positioner kostar men hade garanterat lönat sig.

Bara för att jag är så lack och trött på allt nu så slår vi väl J.Södra med 5-0, krossar HJK, får drömlottning i playoff och når EL samt fortsätter mala oss fram till guldet...
Citera
2016-07-29, 08:37
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Jag kan nästan välkomna en ny satsning som tvingades fram efter ekonomiska krisen senast. Vi tvingades satsa ungt, och vad man än säger om Arne Erlandsen lyckades han få ut mycket av vårt unga garde som sedan Rehn och Olsson förde till guldet 07.
Nu är jag inte naiv nog att tro att en ny satsning på ungtuppar ger guld bara därför men vi står och stampar på samma jävla ställe år efter år.
Vi är med i toppen de senaste åren men når inte ända fram.

Det kanske är lika bra att vi gör en rejäl utrensning i truppen, satsar på våra egna unga spelare och några rutinerade pjäser som Tobbe, MSD, Alvbåge (men satsa på Dahlberg i målet) och även en sådan som Tom. Resten får vara yngre spelare på väg upp. Få in pengar, köp tillbaka själen i form av Kamratgården och gör en nystart.

Nu är det dock en jävlig seg situation och vi kan givetvis vända det hela mot HJK och vi har fortfarande chansen på guldet men jag blir rätt trött på det här nu.
Vi har en obefintlig marknadsavdelning som inte ens marknadsför matcher på ett vettigt sätt. Två duktiga personer på sådana positioner kostar men hade garanterat lönat sig.

Bara för att jag är så lack och trött på allt nu så slår vi väl J.Södra med 5-0, krossar HJK, får drömlottning i playoff och når EL samt fortsätter mala oss fram till guldet...

Säger inte att det är kört mot HJK, men det finns inget som tyder på att vårt lag + Jörgen har det mentala att ta sig i kragen och motbevisa sin egna historia sista 5-10 åren och bara köra över HJK. Det rimliga är väl att vi gör en till plattmatch och torskar med 1-2 borta eller något, sen ska vi satsa på topp 3 och så är ekorrhjulet igång igen.

Slår vi HJK ska vi ändå slå ett bättre lag än dom, såvida vi inte går vidare på Walkover för något annat lag inte kommer. Det kanske är vår stora möjlighet att nå EL.

Vi når aldrig EL med nuvarande trupp, tränare och tänk. Något nytt behöver ske.
Att vi satt oss i den ekonomiska sist att vi måste nå topp 3 är ju oroväckande också, för det gör oss begränsade och förhindrade från att gå ifrån den ökenvandring vi är inne i nu. Nej, istället bygger vår ekonomiska drift på att vi gör typ det vi gör nu. Nå EL och åka ut i omgång 3, sälj våra bästa spelare och börja om för att ha ett slagkraftigt lag för att nå topp 3.

Då känner jag hellre att man får sälja spelare nog för att täcka ett missat EL 1-2 år och börja bygga om från grunden med en spelidé som inte bygger på kantspel och långbollar. Fy fan vad trött jag blir på detta jävla skräckbygge.

Förövrigt rätt uppenbart att våra två högprofilerande "kaptener" i Hysén och Bjärs inte håller för den här nivån längre rent fysiskt. Inte för att de heller leder via sina prestationer är väl en annan femma, men nej. De två skadade igen, känns som nån av de är småskadade konstant. Våra två högsta löneposter som rimligen ska vara BÄST är varken bäst eller gjutna i en elva då de missar 5-15 matcher per säsong pga sina slitna kroppar.
Citera
2016-07-29, 08:48
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Förövrigt rätt uppenbart att våra två högprofilerande "kaptener" i Hysén och Bjärs inte håller för den här nivån längre rent fysiskt. Inte för att de heller leder via sina prestationer är väl en annan femma, men nej. De två skadade igen, känns som nån av de är småskadade konstant. Våra två högsta löneposter som rimligen ska vara BÄST är varken bäst eller gjutna i en elva då de missar 5-15 matcher per säsong pga sina slitna kroppar.

Tobbe lär dock inte ha en av de högsta löneposterna nu även om han självfallet inte är gratis.
Bjärs däremot lär kosta mer än det smakar. Jag var inne på det i våras att jag hellre sålt Bjärsa och behållit Hjörtur för de pengarna.

Nåväl, nu slipper man se laget i två dagar innan man står på Stadsparksvallen iaf.
Citera
2016-07-29, 12:41
Avslutad
Ni med större insyn i IFK Göteborg, hur väl stämmer bloggposten som jag länkar till angående arbetsgivaravgifterna?

http://fotboll.cfopartner.se/2016/07/arbetsgivaravgifter-ifk/

Ifall det verkligen stämmer att ni endast minskat arbetsgivaravgifterna med 5% så måste det verkligen till att sälja spelare ifall ni ska klara driften om ni nu inte tar er till EL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in