2016-07-29, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Vi har en obefintlig marknadsavdelning som inte ens marknadsför matcher på ett vettigt sätt. Två duktiga personer på sådana positioner kostar men hade garanterat lönat sig.

Bara för att jag är så lack och trött på allt nu så slår vi väl J.Södra med 5-0, krossar HJK, får drömlottning i playoff och når EL samt fortsätter mala oss fram till guldet...

Vi har en copywriter från Sveriges kanske bästa reklambyrå(en av de mest prisbelönade i världen förra året, har jag för mig) i styrelsen, han borde väl kunna ha några idéer.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale

Förövrigt rätt uppenbart att våra två högprofilerande "kaptener" i Hysén och Bjärs inte håller för den här nivån längre rent fysiskt. Inte för att de heller leder via sina prestationer är väl en annan femma, men nej. De två skadade igen, känns som nån av de är småskadade konstant. Våra två högsta löneposter som rimligen ska vara BÄST är varken bäst eller gjutna i en elva då de missar 5-15 matcher per säsong pga sina slitna kroppar.

Tobbe la sig ju på en ganska låg nivå lönemässigt pga vår ekonomi, så han är nog inte bland våra bäst avlönade, Bjärsa, John, Danskarna(och kanske Rogne) tjänar nog mer.
Citera
2016-07-29, 14:34
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vi har en copywriter från Sveriges kanske bästa reklambyrå(en av de mest prisbelönade i världen förra året, har jag för mig) i styrelsen, han borde väl kunna ha några idéer.

Tobbe la sig ju på en ganska låg nivå lönemässigt pga vår ekonomi, så han är nog inte bland våra bäst avlönade, Bjärsa, John, Danskarna(och kanske Rogne) tjänar nog mer.

Tyvärr redan trött på Hyséns andra sejour i Blåvitt. Det är så mycket losermentalitet på honom tyvärr.

Det är inte direkt han jag förväntar mig ska leda laget/visa klass när det gäller som mest för Blåvitt längre.
Citera
2016-07-29, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Tyvärr redan trött på Hyséns andra sejour i Blåvitt. Det är så mycket losermentalitet på honom tyvärr.

Det är inte direkt han jag förväntar mig ska leda laget/visa klass när det gäller som mest för Blåvitt längre.

Gillar Tobbe som fan, men more to the point, det skulle vara väldigt, väldigt svårt att hitta en anfallare som producerar det han gör för den summa han får från oss, det är bra bang per krona. Han har trots allt gjort en del mål i år, trots en del skavanker. En anfallare i samma klass är oftast betydligt dyrare.
Citera
2016-07-29, 16:10
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Gracenote Sweden
‏@GracenoteSE

Déjà vu i Stockholm efter 15 omgångar.
2009:
AIK 27 poäng
Hammarby 15
Djurgården 14

2016:

AIK 27
Djurgården 15
Hammarby 14
Citera
2016-07-29, 17:13
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Skjut mig snälla. Ta slut på det.
Citera
2016-07-29, 17:42
Medlem
simonvps avatar
Israelsson ut, Dibba in, och det är bara att gratulera FFF, Gefle och ni andra. Jumboplatsen är vår, helt ohotad!

När vi är tillbaka i Superettan måste Jingblad bort illa kvickt, det här truppbygget blir mer och mer av ett skämt. Bara att gratulera er som såg detta komma tidigare än jag. Själv hade jag väldigt högt förtroende för både Nanne och Jingblad, jag trodde verkligen att det kunde leda till något stort men tyvärr var de inte männen för det.

Kommenterar Åslund fortfarande Superettan btw?
Citera
2016-07-29, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Israelsson ut, Dibba in, och det är bara att gratulera FFF, Gefle och ni andra. Jumboplatsen är vår, helt ohotad!

När vi är tillbaka i Superettan måste Jingblad bort illa kvickt, det här truppbygget blir mer och mer av ett skämt. Bara att gratulera er som såg detta komma tidigare än jag. Själv hade jag väldigt högt förtroende för både Nanne och Jingblad, jag trodde verkligen att det kunde leda till något stort men tyvärr var de inte männen för det.

Kommenterar Åslund fortfarande Superettan btw?

Tror nog ni klarar er, även om det ser rätt illa ut, fortsätter det så här så måste väl åtminstone eran styrelse ha lite sjukdomsinsikt och självbevarelsedrift.

Han gjorde det, men hans kontrakt löpte ut nyligen har jag för mig, borde få bättre gig än så egentligen.
Citera
2016-07-29, 19:50
Medlem
InnesIs avatar
För vår del, Hammarby, tror jag att vi kan säkra uppå en hel del genom att bara byta taktik. Lira defensivt istället för hög press, högt tempo och försök till att driva matcher. Jag tror vår defensiv är mycket bättre än den visat och att det är spelsystemet som måste ändras efter spelarnas förmågor. Men fortsätter vi spela med hög backlinje tror jag det kommer gå dåligt.

Pa Dibba in eller ej spelar i sig ingen roll, det beror på hur vi tänker lägga upp andra halvan av säsongen. Förhoppningsvis offrar Nanne sin manual och börjar spela mer cynisk. Jag tror fortfarande att vi egentligen är bättre än att slåss i absoluta botten.
Citera
2016-07-29, 20:23
Medlem
Bajenjeppes avatar
Ja, fördelen vi har gentemot många andra lag som riskerar att åka ur(både denna säsong, men även tidigare) är ju att vi troligtvis har mycket att hämta bara genom att göra grundläggande taktiska justeringar. Funkade ju inte minst förra säsongen då vi var i liknande sits.

Nanne verkar för övrigt visa tydligt vad han tycker om mittbackarnas prestationer senaste tiden, genom att peta både Sätra och Magyar imorgon. Mycket bra, även om jag förstås hade velat se den typen av förändring tidigare.
Citera
2016-07-29, 21:21
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
AIK:s Alexander Isak är på väg tillbaka, men spelar inte mot Falkenberg på söndag. Dessutom bröt Dickson Etuhu fredagens träning.

Den senaste tiden har AIK:s 16-årige anfallstalang Alexander Isak varit magsjuk. Jag kommer inte spela. Jag har precis börjat träna. Men jag mår bra nu och jag får stegra träningen sakta men säkert framöver.

Etuhu själv meddelade efter träningen att han bara fick lite ont i ryggen och att det inte rör sig om någon allvarlig skada.

Är det någon som sett Obasi på träning?
Citera
2016-07-29, 21:40
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är det någon som sett Obasi på träning?
Det jag sett så är han riktigt snabb och rapp, bra bollkontroll och tekniskt skicklig.

Tveksam i huvudspelet och det defensiva arbetet.

Han är en klasspelare och det syns.

Vore troligtvis en attraktion i allsvenskan om han håller sig skadefri.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Senast redigerad av a.e.g 2016-07-29 kl. 21:43.
Citera
2016-07-29, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Ja, fördelen vi har gentemot många andra lag som riskerar att åka ur(både denna säsong, men även tidigare) är ju att vi troligtvis har mycket att hämta bara genom att göra grundläggande taktiska justeringar. Funkade ju inte minst förra säsongen då vi var i liknande sits.

Nanne verkar för övrigt visa tydligt vad han tycker om mittbackarnas prestationer senaste tiden, genom att peta både Sätra och Magyar imorgon. Mycket bra, även om jag förstås hade velat se den typen av förändring tidigare.
Tar ni Gefle imorgon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in