Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-27, 20:29
Bannlyst
Aaaaaaaaaaaa

Det är ju skit roligt, men varför i helvetet väntade Trump inte till Obama/Hillary talet?
https://www.youtube.com/watch?v=WbfUjotYmUo
https://www.youtube.com/watch?v=0GM7wLno_pk

Han är dock duktig på "media cycle", så får vänta med min analys

Troooooooll

N-word, what the fuck?!
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-07-27 kl. 20:32.
2016-07-27, 20:29
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Ah, I see. "Russia, if you're listening, I hope you're able to find the 30,000 emails that are missing".

Det var ett halt misstag av Trump att åkalla ryssen igen. Tror jag. Jag såg honom inte, han kanske hötte med näven och slet sönder sitt linne?

Det har känts så skönt att lyssna på människor som uttrycker sig rationellt och i fullständiga meningar nu i ett par dagar. Måste vi tillbaka till the soundbite-sewers?

Jag vet att, say, 3/5 av Trumpianerna kommer att kalla det genialt. För de flesta av er tycker helt enkelt alltid det. Jag tror att Ryss-grejen är en bust för Trump. Ingen bryr sig om mejlen eller Donald, annat än i termer av nyttig idiot. Ett beprövat Leninskt uttryck för övrigt.

Nej, du förstår inte. Det Donald Trump gör är att knacka sönder den wolodarsiska neocon globalistfejkade rädslan för Ryssland som media tror att de kan skrämmas med. Han sa "Ryssland, om ni lyssnar, jag hoppas att ni kan hitta dom 30000 email som saknas. Ni kommer antagligen kanske att bli rikligt belönade av våran press."

Snart kommer era rysshot att framkalla skrattsalvor i de breda folklagren.

Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Ha, ha. Breaking News, nu har snart alla glömt DNC konventet och den gamla horbockens snyfthistoria.

Sean Davis ‏@seanmdav 3 min

Hillary has been lying about her e-mails for over a year. Trump just got her campaign to finally admit the truth.

Missade detta. Sjukt skickligt spelat av Donald Trump.
Senast redigerad av Grävulen 2016-07-27 kl. 20:34.
2016-07-27, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Aaaaaaaaaaaa

Det är ju skit roligt, men varför i helvetet väntade Trump inte till Obama/Hillary talet?
https://www.youtube.com/watch?v=WbfUjotYmUo
https://www.youtube.com/watch?v=0GM7wLno_pk

Han är dock duktig på "media cycle", så får vänta med min analys

Troooooooll

N-word, what the fuck?!

För flera dagar sedan skrev jag, att jag fann det märkligt, att han inte svarade på medias påhitt, men inte ens jag kunde föreställa, vad han skulle svara
2016-07-27, 20:38
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Vilka konstigheter? Var konkret. Det enda som jag störde mig på, var hans kärnvapen-åt-alla-uttalandet, men backade typ, tror jag. Jag följer inte så noga honom, men läser då och då media BREAKING NEWS om honom. Såg inte något så farligt.

Jag har ju sagt att jag tycker han är motsägelsefull i sina uttalanden om Iran och Syrien. Hans uttalanden om Mexiko och muren klassar jag också definitivt som konstigheter.

Citat:
Dessutom:
a) Hillary/Bush klanerna är mycket värre

På en hel del sätt, ja. Jag tror Trump helst ville möta Hillary av alla kandidater.
2016-07-27, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Tittar på den med ett öga men ser inte vad det är du reagerar så starkt över. Helt vanligt Trumptal. Han vill stjäla rampljus från demokraterna, vilket förmodligen är en rätt vis taktik.
Håller med. Däremot tycker jag, att han borde vänta tills imorgon. Eller kommer han med något ännu mer "kontroversiellt" imorgon?
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Du, jag är inte särskilt säker på det. Nu är förvisso Snowden och Assange helt olika fall. Assange har ju uttryckligen hjälpt Trump (tja, egentligen bara genom sin sanningsiver), men Snowden mest indirekt (som jag ser det). Trump har dock tidigare sagt att Snowden är en förrädare som borde avrättas. Det är ganska långt därifrån till "nationens hjälte". Och visst är han en förrädare (i strikt mening), men de han har förrått är ju storskurkarna som stulit och förrått landet. Så åtminstone jag tycker att Trump borde tänka om. I så fall kan han mjukstarta med Assange.

Jag hoppas att inte den nyväckta amerikanska nationalismen tar samma chauvinistiska väg som den ryska nationalismen gjort, där man känner behov av att rationalisera och försvara(*) landets gamla brott (i båda fallen under våldsmarxistiskt inflytande).

(*) delvis försvara, ska jag säga, men redan det är för mycket när det gäller kriminellt beteende.
Jag tror, att Snowden är kört. Han kommer iaf aldrig återvända till USA.

Dessutom är Trump förhoppningsvis för massövervakning
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Ryska agencies har väl öppet donerat till Marine Le Pen?
Nej. Varken öppet eller i smyg.
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Nej det gör du inte. Det gör du aldrig.

https://www.youtube.com/watch?v=RDjCqjzbvJY&t=3m42s

seeeg321 är en sann Trump Bro!

Saknar verkligen Fri
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Ingen kommer att tycka synd om PK-packet när de förlorat allt de har. Hur ska de kunna försörja sig, de som aldrig har arbetat en enda dag i sina liv? Om de inte hade varit så hatfulla äckliga svin så hade det varit synd om dem. Hur ska de klara sig nakna bakom taggtråden i sina läger om vintern? Vad har de tänkt sig? Deras strategi går inte ihop, de har själva att bära konsekvenserna av det.
Du är saknad!
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-07-27 kl. 21:01.
2016-07-27, 20:46
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Men hur ska Ryssland hitta dessa mail? Jag lovar till 100% att Demokraterna har bytt servrar nu bara för att dem ska försöka dölja.

Men då är ju hela partiet i korruption om servrarna byts ut?

Vad var Trump's taktik att be ryssland göra dataintrång? Tror han att dem kommer att lyckas eller försöker han vädja till utländska makter när inte FBI inte vill kolla efter dessa e-mails?

Vad händer det om Demokraterna försöker försvara dessa servar?
2016-07-27, 20:47
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
30000 mail är väldigt många för en person, hur många mail lämnade hon över? Det är inte så att hon kopierade 30000 st, lämnade över dem och sedan raderade dem?

Jag tror att inte bara hon har skrivit alla dessa 30K helt själv. Det är snarare att hon blev beordrad att radera dessa mail för att allmänheten inte ska få reda på vad som egentligen händer i partiet.
2016-07-27, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Jag har ju sagt att jag tycker han är motsägelsefull i sina uttalanden om Iran och Syrien. Hans uttalanden om Mexiko och muren klassar jag också definitivt som konstigheter.
Trump fick $5 bln genom fri TV-tid. Jag såg bara hans AIPAC talet och läst lite till. Så?

Samma gäller muren. Om du syftar på, att "Mexico will pay for it", ser jag inget speciellt konstigt, att det landet, varifrån människor kommer, får större ansvar.
Eller? http://time.com/4268754/finland-russia-border-restrict-migrants/
Mexiko är avsiktligt nonchalanta, tror jag. Och det är inte USA:s problem.
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
På en hel del sätt, ja. Jag tror Trump helst ville möta Hillary av alla kandidater.
Helst Jeb!, vilket kommer från värsta klanen
2016-07-27, 21:00
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Men hur ska Ryssland hitta dessa mail? Jag lovar till 100% att Demokraterna har bytt servrar nu bara för att dem ska försöka dölja.

Men då är ju hela partiet i korruption om servrarna byts ut?

Vad var Trump's taktik att be ryssland göra dataintrång? Tror han att dem kommer att lyckas eller försöker han vädja till utländska makter när inte FBI inte vill kolla efter dessa e-mails?

Vad händer det om Demokraterna försöker försvara dessa servar?

Han talade om raderade emails som inte existerar på USAs servrar om de inte redan finns sparade någon annanstans. Han bad inte Ryssland att göra dataintrång eftersom Clinton har raderat emailen och de är försvunna. Han förnedrade Clinton och USAs media genom att be Ryssland göra presskårens arbete att granska Clinton och att de skulle tacka Ryssland om de försvunna emailen kommer tillrätta.
Han lurade Clintons presstalesman att erkänna att de försvunna Clinton-emailen innehåller information som är viktig för den nationella säkerheten.
Han mjukade även upp synen på Ryssland och drev med den spelade ryssrädslan som den wolodarsiska neoconmassmedian sprider.
Senast redigerad av Grävulen 2016-07-27 kl. 21:04.
2016-07-27, 21:04
Medlem
Före detta CIA-chefen general Michael Hayden:

Citat:
If he's talking about State Dept emails on her server, he’s inviting a foreign intelligence service to steal sensitive US govt information. If he's talking about allegedly private emails she destroyed, he’s inviting foreign intel service to violate privacy of individual. Perhaps he doesn't know what he's talking about. Just a theory.
2016-07-27, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Om ryssen hittar "sensitive US govt information", innebär det, att FBI hade fel, och Hillary borde [ska enligt lagen?] fängslas

Undrar verkligen, om Obama/Biden hinner ändra talet. Fast om han är så bra retoriker, som det brukar påstås [?], borde han kunna svara impromptu [fast han har 8 timmar på sig; räknas nog inte som improvisation]
2016-07-27, 21:12
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista

Återigen, hur ska han kunna inbjuda någon till att hacka emails som redan är raderade?

Perhaps Michael Hayden doesn't know what he's talking about. Just a theory.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in