Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-27, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Snacka om att skjuta sig själv han verkar arg och sur.

Visste att det här skulle hända så fort bättre polls kom ut.

Fråga: Är du bara dum i huvudet, schizofren, eller ett troll?

Ända sen Trump annonserade sin kampanj så har etablissemanget, media, och "förståsigpåare" skrattat åt honom, och sen gjort allt för att sänka honom. Men Trump har sopat banan med varenda en, se bara vart han är nu. Tror du verkligen att han kommer riskera att göra bort sig nu?

Gå och lägg dig.
2016-07-27, 17:49
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
DNC konvent = Sjukt tråkig tillställning.

Konvent är ju råtrista förutom vid headlines. Men, som sagt, jag hörde inte något tal på RNC som hade bumpat ett tal under prime time igår natt. Nu beror det såklart på att alla med nåt i huvudet och som kan tala för sig tänker bli sin egen lyckas smed i höst.
2016-07-27, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orientexpressen
Fråga: Är du bara dum i huvudet, schizofren, eller ett troll?

Ända sen Trump annonserade sin kampanj så har etablissemanget, media, och "förståsigpåare" skrattat åt honom, och sen gjort allt för att sänka honom. Men Trump har sopat banan med varenda en, se bara vart han är nu. Tror du verkligen att han kommer riskera att göra bort sig nu?

Gå och lägg dig.

Den Trump man såg nu kommer du bara att få se efter bra polls. Jag sa förra veckan att hans ego kommer att stiga efter nya siffror, inte behövde jag vänta länge.

Wisconsin är ett perfekt exempel på vad som händer när han blir för självsäker.
Senast redigerad av seeeg321 2016-07-27 kl. 17:53.
2016-07-27, 18:00
Medlem
Trump har nu alltså slutgiltigt uteslutit ett offentliggörande av sina tax returns, de måste innehålla förbaskat komprometterande saker...
2016-07-27, 18:10
Medlem
I sin senaste presskonferens uppmuntrar han alltså ryskt spionage mot sin motståndare. Trump måste vara den mest antiamerikanske presidentkandidat som funnits.
2016-07-27, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Den Trump man såg nu kommer du bara att få se efter bra polls. Jag sa förra veckan att hans ego kommer att stiga efter nya siffror, inte behövde jag vänta länge.

Wisconsin är ett perfekt exempel på vad som händer när han blir för självsäker.

Vems ego växer inte efter bra polls och medgångar? Vad har Hitler, Stalin, Mussolini, Churchill, Roosevelt, Kim Jong Un & Il, Berlusconi, Merkel, Sarkozy, Hollande, Reinfeldt, Löfven osv osv (bl.a.) gemensamt?

Gjorde Trump bort sig idag? Nej.

Avancerar Trump? Ja.

Wisconsin var ett hack i kurvan, man kan inte lyckas överallt. Han måste/kan inte vinna allt, överallt.
Tagga ner eller sluta trolla.

(Samtidigt vill jag passa på att be om ursäkt att jag var onödigt otrevlig i mitt tidigare inlägg.)
2016-07-27, 18:13
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Trump har nu alltså slutgiltigt uteslutit ett offentliggörande av sina tax returns, de måste innehålla förbaskat komprometterande saker...

Så är det. Det vore nåt att hacka. Hade det varit en domstolsprocess hade jag bett om ett editionsföreläggande.

Frågan är om det kanske går att lirka fram det via nån legal avenue. Bloomberg kanske borde ta ut uppslag i alla stora nationella dailies i en vecka där han gör defamerande påståenden om Trumps förmögenhet, skumma avdrag, nolltaxering. Kanske med otydlig avsändare som knorr. Då får Trump dras med det eller offentliggöra. Kunde vara kul.
2016-07-27, 18:16
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du menar som Saudiarabien gör för Clinton?

Folk upprepar ordet korruption och sedan finns det folk som lämnar.

Jag vet att Trump har inget med Putin att göra. Men Putin har något med Trump att göra.

Putin vill att Trump ska bli ledare för USA för då finns det risk att EU försvagas. Vilket är Putins mål.

Säger inte att Trump behöver be om hjälp utan undrar hur det kan påverka honom eller annan valfri kandidat om en främmande stat hjälper denne genom att bryta mot lagar för att främja denne.

Sist jag kollade så pratade man om att SA skulle ha donerat pengar och inte ha hackat konton osv men jag kan mycket väl ha fel på den punkten.
2016-07-27, 18:22
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast Frankrike och USA har väl inte direkt samma lagar?

Sacre Bleu! Non! Förutom i den oerhört märkliga och störtsköna delstaten Louisiana. Den enda amerikanska delstaten med skrivna lagar. En liten europeisk jurisdiktion mitt i södern. Med en egen code civil, bara en sån sak!

Nej, i USA får väl inte utländska entiteter över huvud taget finansiera politiska kampanjer?

Jag undrar lite öppet nu om det däremot kan gå att skjuta på valet under vissa omständigheter. Det borde jag ju kunna kolla upp. Det känns som att det bör kunna gå.

Som det ser ut nu verkar det väl i och för sig som att just denna ryska gambit verkar få en hel del blowback.
2016-07-27, 18:25
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Säger inte att Trump behöver be om hjälp utan undrar hur det kan påverka honom eller annan valfri kandidat om en främmande stat hjälper denne genom att bryta mot lagar för att främja denne.

Sist jag kollade så pratade man om att SA skulle ha donerat pengar och inte ha hackat konton osv men jag kan mycket väl ha fel på den punkten.
Att ta emot pengar och annan hjälp från främmande makt vore vara ytterst olämpligt. Just allmänna val är en händelse som främmande makter inte har ett piss med att göra. De får ta resultatet av valet och sedan försöka muta vinnande part.
2016-07-27, 18:30
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
PlantaGenista skrev

I sin senaste presskonferens uppmuntrar han alltså ryskt spionage mot sin motståndare. Trump måste vara den mest antiamerikanske presidentkandidat som funnits.

Det vore väl intressant att se dom 33.000 mail som den korrupta Häxan raderade från sina servrar, dom har ju inte ens FBI lyckats få fram. Alla vill se dom mailen. Hennes mailväxling med DNC finns med all säkerhet där.

"Lock her up"
2016-07-27, 18:30
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Var får du 3,75?

Det var ett tag sedan, senast jag tittade låg oddset på 3 på betfair.com

Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Jag vet att rök&krök kommer att rida ut mot nya väderkvarnsbataljer nu, men Clinton-kampanjen har inte "släppt" konspirationsteorin att Trump arbetar med Ryssland [med hackandet av DNC-mejl] (vilket är vad jag antar jag att du menar). De har aldrig och skulle aldrig uttrycka sig så. Och dessutom säger det sig själv att ingen regering eller kampanj med sjölvbevarelsedrift skulle ge sig på nåt sånt. Det är möjligen en handfull netrags/bloggar som knasar runt i den leran.

Vad sägs om Hillarys egen kampanjmanager i en intervju på CNN: https://youtu.be/uDpdOifwVJE

Han kopplar intrånget direkt till ryska hackers med syfte att hjälpa Trump.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in