Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-31, 23:31
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Trump kommer bli lugnare i rösten om han bli vald.

Trump fungerar så här:
- Vinner jag röster om jag talar högre och kallar mina motståndare för glopord?

Om svaret är JA så gör Trump det.

Som sittande president så kommer han mest bara peka rakt in i kameran och peka med fingrer och säga "America....", sedan inför han en hård lag.
Är inte detta ett problem? Hur vore det om alla framtida val nu består av idiotiskt Trump-snack? Tråkigt nog så är det väl så det lär bli i framtiden. Debatterna om 4 år lär komma att handla om hur fula alla är, hur illa de luktar och att de har liten kuk. Lägg på lite aggressiva hotelser så har vi en vinnare.

Dagisval.

Men lugnar han ner sig på posten är det bra, ja. Tror också han kommer att göra det. I alla fall med de lågintelligenta ordvalen. Men han lär nog fortfarande köra överkörningsstilen.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-07-31 kl. 23:40.
2016-07-31, 23:33
Medlem
PsychoPaulsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Var glad att Fri och Lille Stockholm verkar turas om att bli avstängda, annars skulle tråden vara helt outhärdlig. Den skulle även kunna vara jäkligt skön och spam-befriad, med lite tur.

Stämmer fint att Trump har bizniz i Saudi. Lita inte på Trump

http://www.independent.co.uk/news/world/americas/donald-trump-saudi-arabia-911-business-deals-a7038991.html

Källan är alltså en artikel från 18maj 2016, och den kommer från buzzfeed. Utöver det måste det anses var bland det luddigaste skit jag läst.

Enda källan som behövs till Hillary är att kolla in i hennes döda ögon.
2016-07-31, 23:41
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Intressant att dessa länder också råkar vara de länder som till högst grad stödjer Trump. Aja. Jag tror dock att Trump kort alliera sig med likadana parter, eller värre.

Trump är själv allierad med Saudi och gör affärer där enligt en snabb googling. Så jag ger inte så mycket för ditt inlägg. Överdrivet, förenklande och inte hela sanningar. Luktar fanatism.
Varför ljuger du avsiktligen att Trump är allierad med Saudiarabien, när du vet att det är falskt, att det tvärtom är Hillary som är allierad och finansierad av Saudiarabien? Uppenbarligen ljuger du däröför att du vet att du har fel, och lögnen är då det enda retoriska trick som återstår. Jag är uppriktigt intresserad av varför lögnare som du ljuger. Du kan ju inte vara så totalt dum i huvet att du inbillar dig själv att andra tror på dina lögner, eller? Kasnske du och annat äckelvänster ljuger misslyckat, det förklarar ju varför ettårs Trump nu leder över 30 års Hitlary. Är man äckelvänster så har man fel, och då misslyckas man. Alltid!

Det är inte olagligt att göra affärer med saudier. Tänk dig om Trump sade nej till någon som vill köpa hyra hans byggnad. Vilken rasistskandal det skulle bli!

Men som utrikesminister kan man faktiskt välja vilka man ska ta emot pengar från. Hitlary Rotten Clinton valde att ta emot tiotals miljoner från världens allra värsta tyrannier! Här talar vi hard core islamists, som direkt dödar alla bögar, som förslavar alla kvinnor. Varför accepterar Hitlary pengar från de allra värsta tyrannerna som exiterar i hela världen? Varför? Vilket motiv kan hon ha? Kan dessa mångmiljonmutor förklara hennes katastrofalt misslyckade utrikespolitik?

Trump kan säkert göra en deal med Saudi eller t.o.m. med den nye islamistiske massmördartyrannen Erdogan. Men Trump skulle inte gå från bordet tomhänt för USAs del, med bara egna fickor fyllda med cash, som Hillary och Obama och Bush alltid gjort.
2016-07-31, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Varför ljuger du avsiktligen att Trump är allierad med Saudiarabien, när du vet att det är falskt, att det tvärtom är Hillary som är allierad och finansierad av Saudiarabien?

Men som utrikesminister kan man faktiskt välja vilka man ska ta emot pengar från. Hitlary Rotten Clinton valde att ta emot tiotals miljoner från världens allra värsta tyrannier! Här talar vi hard core islamists, som direkt dödar alla bögar, som förslavar alla kvinnor. Varför accepterar Hitlary pengar från de allra värsta tyrannerna som exiterar i hela världen? Varför? Vilket motiv kan hon ha? Kan dessa mångmiljonmutor förklara hennes katastrofalt misslyckade utrikespolitik?
.
Kallar någon lögnare för att sen hålla på å dra lögner själv. Bra där
2016-07-31, 23:49
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Varför ljuger du avsiktligen att Trump är allierad med Saudiarabien, när du vet att det är falskt, att det tvärtom är Hillary som är allierad och finansierad av Saudiarabien? Uppenbarligen ljuger du däröför att du vet att du har fel, och lögnen är då det enda retoriska trick som återstår. Jag är uppriktigt intresserad av varför lögnare som du ljuger. Du kan ju inte vara så totalt dum i huvet att du inbillar dig själv att andra tror på dina lögner, eller? Kasnske du och annat äckelvänster ljuger misslyckat, det förklarar ju varför ettårs Trump nu leder över 30 års Hitlary. Är man äckelvänster så har man fel, och då misslyckas man. Alltid!

Det är inte olagligt att göra affärer med saudier. Tänk dig om Trump sade nej till någon som vill köpa hyra hans byggnad. Vilken rasistskandal det skulle bli!

Trump kan säkert göra en deal med Saudi eller t.o.m. med den nye islamistiske massmördartyrannen Erdogan. Men Trump skulle inte gå från bordet tomhänt för USAs del, med bara egna fickor fyllda med cash, som Hillary och Obama och Bush alltid gjort.
Men för helvete, kan du lugna ner dig och diskutera som en normal människa? Ska du hålla på sådär i fler inlägg så svarar jag dig inte mer.

Jag ljuger inte. Jag Googlade (som sagt). Prova att googla på "Trump saudi".

https://www.google.se/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.independent.co.uk/news/world/americas/donald-trump-saudi-arabia-911-business-deals-a7038991.html&ved=0ahUKEwi6vYj01p7OAhVGiCwKHVZzAA4 QFggpMAM&usg=AFQjCNG6RWgjpyKWzyTAdzzHPjFk37m3Kw&si g2=YbQXmHxpMseNrR3L8n-jqQ

Du säger att det är okej om Trump gör affärer med Saudi om han tjänar på det, men tror du inte att det är precis vad alla de tidigare presidenterna också gjort?
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-07-31 kl. 23:52.
2016-07-31, 23:52
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Människor älskar inte Trump men ser honom som en frisk fläkt. De tycker dock väldigt illa Clinton och ser hellre Trump som president.

Europa vaknar just nu väldigt fort och ställer sig bakom Trumps funderingar kring muslimer på flykt. Alla räknar kallt med fler, tätare och mer blodiga attentat och snart kommer Europa tvingas vända flyktingarna ryggen och fundera över hur de ska hantera invasionen av muslimer.

Det skulle vidare vara fantastiskt intressant att beskåda vad som skulle hända i relationen med Ryssland om Trump vinner!

Jag tror att Trump kommer nog lätta på trycket mot Ryssland igenom att ta bort sanktionerna. Det kan ses som en symbol för neutralitet oavsett vad Ryssland tycker om EU.
2016-07-31, 23:52
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Varför ljuger du avsiktligen att Trump är allierad med Saudiarabien, när du vet att det är falskt, att det tvärtom är Hillary som är allierad och finansierad av Saudiarabien?

Varför ägnar ni tid åt sånt här tjafsande om hemliga förbud, korruption och allsköns trams som en procent av folk tror på? Konspirationerna om Clinton som mutkolv dog väl i samma ögonblick som Peter Schweizer satt och stammade på frågor i en intervju med ABC?

https://youtu.be/8hc6ESwRf8c

Många roliga ögonblick. Ett är när Stephanopoulos frågar varför republikanska senatorer fick boken och en personlig dragning av dess talking points före publiceringen. Även när Stephanopoulos nämner i föregående att Schweizer var talskrivare åt GW Bush...
2016-07-31, 23:53
Medlem
Citat:
Men för helvete, kan du lugna ner dig och diskutera som en normal människa? Ska du hålla på sådär i fler inlägg så svarar jag dig inte mer.

Jag ljuger inte. Jag Googlade. Prova att googla på "Trump saudi".

https://www.google.se/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.independent.co.uk/news/world/americas/donald-trump-saudi-arabia-911-business-deals-a7038991.html&ved=0ahUKEwi6vYj01p7OAhVGiCwKHVZzAA4 QFggpMAM&usg=AFQjCNG6RWgjpyKWzyTAdzzHPjFk37m3Kw&si g2=YbQXmHxpMseNrR3L8n-jqQ

Du säger att det är okej om Trump gör affärer med Saudi om han tjänar på det, men tror du inte att det är precis vad alla de tidigare presidenterna också gjort?
Självklart skillnad på vad en privat affärsman gör och vad en i offentlig tjänst gör. Tycker du inte?
2016-07-31, 23:54
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Är inte detta ett problem? Hur vore det om alla framtida val nu består av idiotiskt Trump-snack? Tråkigt nog så är det väl så det lär bli i framtiden. Debatterna om 4 år lär komma att handla om hur fula alla är, hur illa de luktar och att de har liten kuk. Lägg på lite aggressiva hotelser så har vi en vinnare.

Dagisval.

Men lugnar han ner sig på posten är det bra, ja. Tror också han kommer att göra det. I alla fall med de lågintelligenta ordvalen. Men han lär nog fortfarande köra överkörningsstilen.

Jag ser hellre att politiker öppnar käften för mycket ändrar lite.

Kolla på Svenska politiker. De klarar inte av att använda de ord som de känner för.

Kolla på Trump hur han kallar kriminella.
2016-08-01, 00:37
Bannlyst
Men är det klart att det blir Clinton mot Trump? Finns det en risk eller chans, beroende på hur man ser på det, att republikanerna kommer att säga att de vill ha en annan kandidat, eller att demokraterna säger att de vill ha en annan kandidat. Kan det t.e.x. helt plötsligt bli Ted Cruz som kommer vara republikanernas kandidat, genom ett spel bakom kulisserna av #nevertrump rörelsen?
2016-08-01, 00:46
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
En svart man, Aedonis Bravo, som skriver att han hade tänkt rösta på Trump har noggrant gått igenom påståenden om att Trump vore rasist. Detta eftersom han inte vill stödja någon form av "white supremacist". Bravo har kommit fram till att det inte finns några som helst belägg för att republikanernas kandidat skulle vara rasist. Och han tänker därför rösta på honom. Han poängterade också att Trump arbetade mot diskriminering av minoriteter i Palm Beach på 90-talet.

http://unlockyourbravado.com/2016/07/03/trump-racist-lets-take-look/
2016-08-01, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
Men är det klart att det blir Clinton mot Trump? Finns det en risk eller chans, beroende på hur man ser på det, att republikanerna kommer att säga att de vill ha en annan kandidat, eller att demokraterna säger att de vill ha en annan kandidat. Kan det t.e.x. helt plötsligt bli Ted Cruz som kommer vara republikanernas kandidat, genom ett spel bakom kulisserna av #nevertrump rörelsen?

Ja det kommer definitivt bli Clinton mot Trump. Nevertrump rörelsen var aldrig särskilt stor och den är nu utdöd och enda chansen till att det inte skulle bli Hillary som representerar demokraterna i November vore ifall hon blir fängslad, men det kommer inte hända.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in