2016-07-25, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Har Dif verkligen råd att sparka Pelle en månad efter förlängt kontrakt?

Enligt Bosse fick man ju multum för Sam Jonsson. Men antar att den summan åts upp av värvningen av Magnus Eriksson.
Citera
2016-07-25, 22:16
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vet inte riktigt vad du tänker på i fallet Wikegård. Han har en lång och gedigen tränarkarriär bakom sig.

Skönt att slippa Fjellström hur som helst. Aldrig gillat honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Puckoo
Wikegård var tränare i 22 säsonger och var en Sudden Death-förlust ifrån att vinna SM-guld med Djurgården 1998 så det skulle jag kalla ett ganska dåligt exempel!
Ja okej, då var jag helt ute och cykla. Hade fått för mig att hans tränarkarriär var katastrofal.
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
För vår del kommer Nannes vara eller icke vara bero på ifall han är beredd att svälja stoltheten och gå tillbaka till mer riskminimerande fotboll. Har vi samma huvudlösa taktik och är lika håglösa bakåt, samt att vi torskar så är det nog good bye. Mig gör det ingenting ifall vi går för 0-0 mot Gefle, vi får nämligen INTE bjuda in dem till fighten om kvalplatsen
Hur långt tror du ni tar er på riskminimerande fotboll? Vet att taktiken med att spela mer cyniskt fungerade ifjol och tog er till säker mark. En sak som är solklar är att nuvarande trupp och tänk förmodligen kommer leda till en kvalplats.
Citera
2016-07-25, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Tråkigt att erkänna, men är knappt förväntansfull inför matchen mot Sundsvall. Pelles spel kommer vara precis som alltid, det enda intressanta är istället att se hur laget "klarar sig" utan Faltsetas. Dessvärre lär han vara given redan matchen därpå, Pelle är inte intresserad av att försöka ändra sin strategi. Vi kan bara fortsätta spekulera i hur det skulle vara att spela Berntsen eller Karlström centralt. Troligtvis får Sabovic spela idag.
Vad hände i andra? Jag såg bara första och tyckte det såg ut att luta mot Djurgården. Vad hade ni - 12 avslut på mål (varav två i stolpen) mot Sundsvalls 1. Är det motflyt eller ngt annat? Gjorde Giffarna ngn taktisk förändring?
Citera
2016-07-25, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gottfrieds
Enligt Bosse fick man ju multum för Sam Jonsson. Men antar att den summan åts upp av värvningen av Magnus Eriksson.
Stämmer det att Magnus Eriksson inte hade koll på var DIF låg i tabellen/hur de gått för DIF denna säsongen innan han skrev på?
Citera
2016-07-25, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill
Stämmer det att Magnus Eriksson inte hade koll på var DIF låg i tabellen/hur de gått för DIF denna säsongen innan han skrev på?

En klen tröst i sammanhanget är ju i alla fall att av alla värvningar Bosse gjort denna säsong så har ju Magnus Eriksson spelsinne och kämpar för sitt lag. Afrikanerna har däremot varit usla tillsammans med Ranegie.
Citera
2016-07-25, 22:32
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vad hände i andra? Jag såg bara första och tyckte det såg ut att luta mot Djurgården. Vad hade ni - 12 avslut på mål (varav två i stolpen) mot Sundsvalls 1. Är det motflyt eller ngt annat? Gjorde Giffarna ngn taktisk förändring?
Vi(gif) spelar upp oss sista 10-15 i första halvleken då vi egentligen borde legat under med 2-0, är resultatet rättvist, nej men fotboll är inte rättvist.
Djurgården spelade dåligt och förtjänade att förlora på grund av det. Men det är 2 fina prestationer av Silva som ger oss 2-0 för spelmässigt förtjänade vi inte 2-0 där och 3-0 kommer av bara farten av Erik Granat en av våra talanger.
Citera
2016-07-25, 23:03
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ja okej, då var jag helt ute och cykla. Hade fått för mig att hans tränarkarriär var katastrofal.

Hur långt tror du ni tar er på riskminimerande fotboll? Vet att taktiken med att spela mer cyniskt fungerade ifjol och tog er till säker mark. En sak som är solklar är att nuvarande trupp och tänk förmodligen kommer leda till en kvalplats.

Kanske att vi tar oss upp på en 12: plats, med lite flyt. Vi har en trupp (om än en med något för få spelare atm) som bara SKA kunna hålla sig kvar. Gör vi det lite enklare för oss ska vi kunna klättra lite. Men värvas kommer det behöva göras jo. Oroväckande att det knappt är några rykten om spelare på väg in
Citera
2016-07-25, 23:03
Medlem
Ovcharkas avatar
Ut:
Höie
Faltsetas
Radetinac
Berntsen
Mayambela
Jawo
Ranegie
Tino
PELLE OLSSON

Hyfsad, kan stanna:
Hampus
Björkström
JUL
Augustinsson
Hansson
Moon
Walker
Karlström
Olunga

Bra - behåll:
Käck
Colley
Mrabti

Övriga/ej bedömda:
Ceesay
Sabovic
El Kabir
M-E

In:
Målvakt
Högerback
Anfallare

Typ. Till att börja med... Ugh...
Citera
2016-07-25, 23:05
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Ut:
Höie
Faltsetas
Radetinac
Berntsen
Mayambela
Jawo
Ranegie
Tino
PELLE OLSSON

Hyfsad, kan stanna:
Hampus
Björkström
JUL
Augustinsson
Hansson
Moon
Walker
Karlström
Olunga

Bra - behåll:
Käck
Colley
Mrabti

Övriga/ej bedömda:
Ceesay
Sabovic
El Kabir
M-E

In:
Målvakt
Högerback
Anfallare

Typ. Till att börja med... Ugh...

Skämtar du!? Hansson/Björkström/Olunga e ju skit!
Citera
2016-07-25, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Skämtar du!? Hansson/Björkström/Olunga e ju skit!

Kan inte annat än att hålla med. Olunga har varit katastrof. Satt och specialstuderade honom och det är helt otroligt att en anfallare på dryg 190 cm lyckades med konststycket att förlora varje nickduell i mitt och anfallspelet.

Det finns ingen spets att tala om längre. Mittfältarna känns mer hungriga och vassa än anfallarna som är chockerande orörliga. Olunga och Ranegie påminner om varandra mer och mer för varje match som går.
Citera
2016-07-25, 23:13
Medlem
Kan ni inte bara byta tränare med varandra?
Citera
2016-07-25, 23:17
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gottfrieds
Kan inte annat än att hålla med. Olunga har varit katastrof. Satt och specialstuderade honom och det är helt otroligt att en anfallare på dryg 190 cm lyckades med konststycket att förlora varje nickduell i mitt och anfallspelet.

Det finns ingen spets att tala om längre. Mittfältarna känns mer hungriga och vassa än anfallarna som är chockerande orörliga. Olunga och Ranegie påminner om varandra mer och mer för varje match som går.

Ja helt sjukt hur lika dem är spelmässigt! Försöker på sig massa cirkus konster. Båda är 190+ väger väl 85-95 pannor men ramlar som yra höns!? Torskar alla nickdueller trots att man är två huvuden längre än mittbackarna...

Fan vad man saknar Mushekwi nu alltså... Vi behöver en riktig jävla måltjuv som bara står där och petar in skiten! Långa frisparkarna från Walker gillar jag och det vore perfekt men en riktig måltjuv då.

Älskar att man sålde Seb Andersson till Peking också.. Han går från Djurgården till förra mästarna och tar en startplats.. Men hos oss dög han inte.. Bra där Bosse!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in