2016-07-25, 21:38
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Han och Backe ville väl ta över ett allsvenskt lag, 3-5-2 med mycket fokus på konditionen och ett högt presspel pratades om då om jag inte missminner mig. Jag ser gärna honom som tränare i något lag.

Lider med Pelle men Djurgården fan vad dåliga ni är, lika dåliga som en tvillingklubb Bajen!

Det där får du fan ta tillbaka...

Missat vilka som är tvillingar?
Citera
2016-07-25, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jens Fjellström lämnar TV4/Cmore. Låt tränarryktena starta. Ny Häckentränare kanske?

Han är väl en av delägarna i produktionsbolaget som proddar sändningarna? Har för mig det i alla fall.
Citera
2016-07-25, 21:40
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Han är väl en av delägarna i produktionsbolaget som proddar sändningarna? Har för mig det i alla fall.

Ja, han Åström och Granqvist har tillsammans House of Sports.
Citera
2016-07-25, 21:42
Medlem
ZlatanManias avatar
Har Fjellström ens haft ett enda tränarjobb? Det är en sak att yttra taktiska kunskaper i TV men att bara hoppa in på seniornivå det första man gör kan va jävligt naivt. Gary Neville & hockey pajasen Wikegård är väl bra exempel? (Wikegård gjorde väl ett försök som gick åt helvete eller har jag fel?)
Citera
2016-07-25, 21:43
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
DIF är sämst, Bajen är sämre än sämst.

Frågan är hur många broar Pelle & Nanne har kvar att bränna? Bägge ligger direkt uselt till och det vore komiskt om Pelle får sparken när han förlängde sitt avtal för hela fem veckor och tre matcher sedan. Nanne lär få gå om inte Bajen vinner mot Gefle, då har dom på egen hand lyckats bjuda in Gefle i kvalstriden.

Synd att vi inte har ett derby att vänta, då hade vi kunnat snacka ångest på söder.

För vår del kommer Nannes vara eller icke vara bero på ifall han är beredd att svälja stoltheten och gå tillbaka till mer riskminimerande fotboll. Har vi samma huvudlösa taktik och är lika håglösa bakåt, samt att vi torskar så är det nog good bye. Mig gör det ingenting ifall vi går för 0-0 mot Gefle, vi får nämligen INTE bjuda in dem till fighten om kvalplatsen
Citera
2016-07-25, 21:49
Medlem
Nimelings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jens Fjellström lämnar TV4/Cmore. Låt tränarryktena starta. Ny Häckentränare kanske?

Synd. Jag tycker att Fjellström är ett av de vassare korten TV4/Cmore hade att erbjuda. Allt som ofta skarpa analyser när det kommer till Allsvenskan. Däremot var han bra trött i fotbolls-EM. Det var verkligen inte hans forum.
Citera
2016-07-25, 21:55
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Har Fjellström ens haft ett enda tränarjobb? Det är en sak att yttra taktiska kunskaper i TV men att bara hoppa in på seniornivå det första man gör kan va jävligt naivt. Gary Neville & hockey pajasen Wikegård är väl bra exempel? (Wikegård gjorde väl ett försök som gick åt helvete eller har jag fel?)

Vet inte riktigt vad du tänker på i fallet Wikegård. Han har en lång och gedigen tränarkarriär bakom sig.

Skönt att slippa Fjellström hur som helst. Aldrig gillat honom.
Citera
2016-07-25, 21:58
Medlem
Puckoos avatar
Citat:

Wikegård var tränare i 22 säsonger och var en Sudden Death-förlust ifrån att vinna SM-guld med Djurgården 1998 så det skulle jag kalla ett ganska dåligt exempel!
Citera
2016-07-25, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easter90
Jag undrar hur Bosse tänkte när han förlängde 2 år med Pelle.. Något är ju skumt där.

Jag undrar också hur Bosse tänkte med förlängningen. Sen har ju inte Bosses värvningar slagit väl ut direkt heller... Tino, Mayambela, Ranegie, Olunga och Moon... Visst unga spelare för framtiden men vem ska göra målen nu? Ragge är säkert en vettig deal ekonomiskt men har ju varit katastrof rent sportsligt. Lätt att peka finger åt Pelle, truppen är inte speciellt bra heller och det är Bosses ansvar. Sen tror även jag att det vore bra med en ny tränare så att laget kanske får en nytändning och lyckas klara sig från kval.

En annan grej jag är trött på är att många spelare som kommer till DIF hela tiden tjatar om att vi ska komma ut i Europa så fort som möjligt. Bra med höga målsättningar men känns lite världsfrånvänt när man ligger 1 poäng från kvalplats.
Senast redigerad av Adde1234 2016-07-25 kl. 22:07.
Citera
2016-07-25, 22:02
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Ja, han Åström och Granqvist har tillsammans House of Sports.

Cmore har sagt upp det och företaget ska läggas ned.

http://www.journalisten.se/nyheter/nu-slocknar-sandningen-house-sports
Citera
2016-07-25, 22:10
Medlem
Jontalinens avatar
Har Dif verkligen råd att sparka Pelle en månad efter förlängt kontrakt?
Citera
2016-07-25, 22:12
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Det där får du fan ta tillbaka...

Missat vilka som är tvillingar?
Är det Dif och AIK som är tvillingklubbar? Ber om ursäkt i så fall. Men ni är inte bra Bajenjeppe, det är den bittra sanningen. Och Petter kommer inte tillbaks förrän nästa säsong så han kan inte rädda er den här säsongen.

En förlust mot Gefle och krisen är total och sedan har ni ju även oss och Kalmar och risken finns ju att det blir 2-3 poäng där samtidigt kan ni ta 9 och allt är frid och fröjd oviss framtid för Bajen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in