2016-07-25, 10:57
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Han har till och med sämre räddningsprocent än Otto Martler, trodde inte det ens var möjligt.

Bottentrion:

Martler 59%
Hedvall 58%
Kristinsson 54%

Räddningsprocent säger dock ingenting om varifrån skotten tas, hur bra lägen som släpps till. I och med att Bajens försvar är sämre än värdelöst så släpper de till ganska många "100%-lägen" som man knappast kan lasta målvakten för.

Jag håller väl i viss mån med om att han är överskattad, men det kan verkligen inte vara roligt att vara målvakt i Hammarby idag.
Citera
2016-07-25, 11:10
Medlem
SoderortFTWs avatar
Tycker verkligen inte Ömmi är att lastas för vår dystra facit bakåt. Visst, han är ute och flänger ibland, men med tanke på att Sätra/Magyar hela tiden bjuder på rena frilägen har ju inte Ömmi mycket till val annat än att chansa och dra ut på lite rövare, han gör ju faktiskt någonting, tillskillnad från försvaret som agerar totalt apatiskt.

Hans procent är en produkt utav matcher som igår, han får 3 skott på sig i första halvlek, varav alla är 100%iga lägen. När det ser ut så match efter match, att han får få skott att jobba med men alla är typ frilägen, då är det verkligen inte konstigt att statistiken ser ut som den gör.
Citera
2016-07-25, 11:30
Medlem
skrudiss avatar
Tråkigt att erkänna, men är knappt förväntansfull inför matchen mot Sundsvall. Pelles spel kommer vara precis som alltid, det enda intressanta är istället att se hur laget "klarar sig" utan Faltsetas. Dessvärre lär han vara given redan matchen därpå, Pelle är inte intresserad av att försöka ändra sin strategi. Vi kan bara fortsätta spekulera i hur det skulle vara att spela Berntsen eller Karlström centralt. Troligtvis får Sabovic spela idag.
Citera
2016-07-25, 11:30
Medlem
Tlagnojs avatar
Jag tillhör de som kritiserade Alms avsked mest, men jag kan inte klaga så mycket när jag får se ett 5-3-2 och ett defensivt byte Eero->Saletros i minut ~60. Defensivt. Italienskt. Smart. Vackert.
Citera
2016-07-25, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
....

I övrigt har jag inte sett något från nån annan match men även om intrycket överallt verkar vara hur usla Bajen var undrar jag snarare hur bra AIK var? Bajen är sannerligen inte bra nu men ändå.
Svårt att avgöra. 3-0 efter 40 mot ett ganska passiva och vilsna spelare. Dock tryggt bollinnehav, men Bajen pressade inte alls heller. Om vi håller samma spelidé ska det bli intressant att se om det håller mot Atenarna på torsdag. Andra halvlek spelades bara av

Yasin var väl den som vill gå för fyran.

Denni Dojan på mittfältet och gjorde det bra - men kom ofta en halvmeter från att vara briljant.
Citera
2016-07-25, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Jag tillhör de som kritiserade Alms avsked mest, men jag kan inte klaga så mycket när jag får se ett 5-3-2 och ett defensivt byte Eero->Saletros i minut ~60. Defensivt. Italienskt. Smart. Vackert.
Kommer det se ut som igår med totalkontroll och 0-3 vinster på bortaplan kommer nog ingen att klaga.

Skämt åsido så ser det ljust ut, bara två förluster (Peking och Heif), regerande derbymästare mot både Djurgården 2-0 och Bajen 3-0, kvar i Europakvalet. Djurgården och Bajen ligger för övrigt nära kval

Viss oron över att poängsnittet är klart under 2p/match - vi behöver två raka segrar (Falkenberg och Malmö) för att nå dit. Det är även tajt i toppen. Ser vi en fortsatt skiktning med en handfull topplag? Under hösten tror jag nykomlingarna kommer fall och 30 p krävs för att missa kvalplats.
Citera
2016-07-25, 12:15
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Kommer det se ut som igår med totalkontroll och 0-3 vinster på bortaplan kommer nog ingen att klaga.

Det ger i mina ögon alltid pluspoäng att spela defensiv fotboll oavsett resultat
Citera
2016-07-25, 12:17
Medlem
Captain.Johanssons avatar
20/26 straffar har gått in den här säsongen, 76,9%. Om nu inte jag räknat galet vilket jag mycket väl kan ha gjort.
Vi håller snittet för Europa, tror de största ligorna hade 76%.
Citera
2016-07-25, 12:25
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crunchyshit
Top 5 enligt: http://svenskfotboll.se/allsvenskan/statistikligor/?scr=ml

Andreas Vaikla IFK Norrköping 11 10 37 79 %
Peter Abrahamsson BK Häcken 15 20 73 78 %
Tommy Naurin GIF Sundsvall 14 21 74 78 %
Johan Wiland Malmö FF 15 13 43 77 %
Jacob Rinne Örebro 12 18 59 77 %

Rätt imponerande ändå med en 19-åring i topp, även om statistiken precis som civilian skriver inte avslöjar vad det är för typ av skott som räddats.
Citera
2016-07-25, 13:36
Medlem
Sköld är nästan lika fastnitad i frysboxen som Mané, även om det inte är riktigt samma grej. Men han är får ju ingen speltid alls av JL. Har sagt det förr, men det är bättre att försöka ha någon akademispelare istället för en inköpt kille om det handlar om en spelare i truppen som aldrig får speltid.
Citera
2016-07-25, 13:44
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Sköld är nästan lika fastnitad i frysboxen som Mané, även om det inte är riktigt samma grej. Men han är får ju ingen speltid alls av JL. Har sagt det förr, men det är bättre att försöka ha någon akademispelare istället för en inköpt kille om det handlar om en spelare i truppen som aldrig får speltid.

Varför köptes Sköld överhuvudtaget kan man ju fråga sig? 6 matcher spelade sedan 2015 och uppenbarligen på plats 5 av anfallarna. Borde ju vara dags att hitta en utlåning till stackaren.
Citera
2016-07-25, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj

Ni kommer ju fortfarande inte få till bättre tabellplaceringar dock, Alm gjorde ett mer än godkänt jobb hos er. Men ibland kan det ju vara bra med någon ny bara för sakens skull(vi kickade ju Stahre och rent resultatmässigt sög han inte, även om vi inte vann, bortsett från cupen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in