2016-07-25, 00:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jag har aldrig påstått att det inte var ett terrordåd, var har du fått det ifrån? Frågan var och är fortfarande vem som ytterst låg bakom och vad som verkligen utspelade sig före, under och efter dåden.
Förelåt, då ber jag om ursäkt - det är lätt att ryckas med av rådande "läger"-mentalitet här.

Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Nej, jag förstår heller inte "kopplingen" när USA invaderar Afghanistan och senare Irak trots att man 'vet' att majoriteten av kaparna var saudier, att ledaren också han var saudier och att dåden finansierades av högt uppsatta saudiska diplomater och Pakistansk säkerhetstjänst respektive.

De i Afghanistan styrande talibanerna gick med på att utlämna Usama om USA kunde visa att han låg bakom dåden, ett villkor som inte USA godtog. Irak hade noll koppling till Al Qaeda och inget med 9/11 att göra.

Är det inte lite ologiskt att man i det läget invaderar Afghanistan och Irak istället för Pakistan och Saudiarabien?

Jag har aldrig försvarat USAs agerande efter 9-11, var har du fått det ifrån?
Jag tror de helt enkelt försökte göra något för att lugna ner situationen på hemmaplan . självklart gick det åt helvete som vi alla vet. Jag tror dock fortfarande inte att det (9-11) var iscensatt av USA.
Att man inte gett sig på Saudiarabien tror jag har de uppenbara politiska och ekonomiska orsakerna som alla kan förstå. (Samt att det inte fanns någonting som tydde på att Al Qaida och Usama höll till där). Nu har vi dock äntligen fått läsa de 28 sidorna som visar att det inte fanns omedelbar orsak att anfalla Saudi istället för i stort sett vad som helst i mellanöstern.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-07-25 kl. 00:53.
Citera
2016-07-25, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Här är några filmer med ljudet av flygplanen och impact
0:05 in i denna hörs första planet: https://www.youtube.com/watch?v=qu2bXQYFSiU

1:55 in i denna kan du höra andra planet: https://www.youtube.com/watch?v=vwKQXsXJDX4
0:22 in i denna också andra planet: https://www.youtube.com/watch?v=sp2vO1FnQH
Lägg märkte till hur förvånade de blir, liksom att man oj vad var det där. Istället för att höra något som är på gång, de borde höra att planen var på ingång och det borde vara många som hörde planen över Manhattan. Om det var Flight 11 som flög lågt över hela Manhattan innan träff

Citat:
HTramset om "aluminiumplan" och stålbalkar har du blivit motbevisad om så många gånger så det får räcka nu...
Du kan aldrig visa länkar till de motbevis du påstår gjorts. Ditt vanliga trams- Aluminiumburkar skär inte igenom stål som om de vore gjorda av smör
Citera
2016-07-25, 00:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Lägg märkte till hur förvånade de blir, liksom att man oj vad var det där. Istället för att höra något som är på gång, de borde höra att planen var på ingång och det borde vara många som hörde planen över Manhattan. Om det var Flight 11 som flög lågt över hela Manhattan innan träff

Du kan aldrig visa länkar till de motbevis du påstår gjorts. Ditt vanliga trams

Om flygplanen flög så fort som du påstår - hur långt innan impact bör vittnena då ha hört dem komma?

Och för att återgå till det vi diskuterade innan du som vanligt försökte förleda uppmärksamheten:
Om det är så kritiskt med maxhastighet - hur kommer det sig att Boeing 787 som har cruise speed 0,85 mach och max speed 0,89 mach, kunde testflygas utan några som helst problem med flutter eller annat i en dykning i 0,97 mach?
2016-07-25, 01:00
Medlem
Citat:
Att man inte gett sig på Saudiarabien tror jag har de uppenbara
politiska och ekonomiska orsakerna som alla kan förstå.

Saudiarabien = insiders = inside job

Följer man pengarna och vilka som fyller upp politikers löner så finns det väldigt många kranar som kommer från Saudiarabien. Årets val har lärt folket att det inte är politiker som styr utan de som mutar dem
Citera
2016-07-25, 01:01
Medlem
Citat:
Och för att återgå till det vi diskuterade innan du som vanligt försökte förleda uppmärksamheten:
Om det är så kritiskt med maxhastighet - hur kommer det sig att Boeing 787 som har cruise speed 0,85 mach och max speed 0,89 mach, kunde testflygas utan några som helst problem med flutter eller annat i en dykning i 0,97 mach?

För att ha en säkerhetsmarginal för när planet väl börjar "fluttra" är det kört. Tänk med på att plan slits. Detta gäller alltså på hög höjd, lägre höjd och fenomenet kommer vid bra mycket lägre hastigheter
Citera
2016-07-25, 01:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Saudiarabien = insiders = inside job

Följer man pengarna och vilka som fyller upp politikers löner så finns det väldigt många kranar som kommer från Saudiarabien. Årets val har lärt folket att det inte är politiker som styr utan de som mutar dem

Att det finns mycket pengar i SA vet alla som inte bor i en grotta - har du några bevis för dina påståenden om att allt från SA är insidejob och vad det innebär?
Citera
2016-07-25, 01:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
För att ha en säkerhetsmarginal för när planet väl börjar "fluttra" är det kört. Tänk med på att plan slits. Detta gäller alltså på hög höjd, lägre höjd och fenomenet kommer vid bra mycket lägre hastigheter

Jag förstår inte - dels bör du läsa tidigare inlägg och dels bör du lära dig kommunicera på svenska.

Citera
2016-07-25, 01:29
Medlem
Citat:
Nej, jag bad om bevis, inte mer dumheter som inte har med saken att göra. Jag rapporterar både ditt inlägg och mitt svart för det är fullständigt irrelevant tramsande.
De 28 sidorna är släppta, där finns det svart på vitt att saudier var med och finansierade 911. Kommer säkert som en chock för de som trott att 9/11 var ett terrordåd gjort av usama bin laden men för oss som grävt lite är det mer "vad var det vi sa"
Citera
2016-07-25, 01:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
De 28 sidorna är släppta, där finns det svart på vitt att saudier var med och finansierade 911. Kommer säkert som en chock för de som trott att 9/11 var ett terrordåd gjort av usama bin laden men för oss som grävt lite är det mer "vad var det vi sa"

Du har uppenbarligen inte läst de 28 sidorna. Du kanske borde göra det innan du uttalar dig?
Här: http://intelligence.house.gov/sites/intelligence.house.gov/files/documents/declasspart4.pdf

PS Usama var också Saudi - ingen har någonsin hävdat att hans pengar kom från annat håll..
Citera
2016-07-25, 01:38
Medlem
Citat:
Du har uppenbarligen inte läst de 28 sidorna. Du kanske borde göra det innan du uttalar dig?
Här: http://intelligence.house.gov/sites/intelligence.house.gov/files/documents/declasspart4.pdf

PS Usama var också Saudi - ingen har någonsin hävdat att hans pengar kom från annat håll..

Exakt, saudier var mycket involverade och saudier är otroligt inflytelserika. Minns jag rätt så är de bland de största om inte den största utländska ägaren på svenska börsen. Det gäller andra länders börser med. Kan man vara mer insider? Har även ett svagt minne av att jag läste att saudier var clinton foundation största bidragsgivare. Jag tror inte de ger massa pengar till clintons för att de tycker hon är trevlig
Citera
2016-07-25, 01:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Exakt, saudier var mycket involverade och saudier är otroligt inflytelserika. Minns jag rätt så är de bland de största om inte den största utländska ägaren på svenska börsen. Det gäller andra länders börser med. Kan man vara mer insider? Har även ett svagt minne av att jag läste att saudier var clinton foundation största bidragsgivare. Jag tror inte de ger massa pengar till clintons för att de tycker hon är trevlig

Och? Att saudier är rika är ingen nyhet. En nyhet vore om du kan visa att saudier ligger bakom den false flag du påstått att 9/11 är. Men det kan du ju inte.
Citera
2016-07-25, 01:43
Medlem
Citat:
Och? Att saudier är rika är ingen nyhet. En nyhet vore om du kan visa att saudier ligger bakom den false flag du påstått att 9/11 är. Men det kan du ju inte.

Om man är med och finansierar en operation, ligger man då inte bakom? Man kanske inte är enda som ligger bakom men man är definitivt delaktig

Och när förhörde amerikanska staten Saudiarabien för deras inblandning? Eller kan det ha varit så att staten blundade och lät det hända
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in