2018-09-05, 13:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ja, det är busenkelt, och det har jag och många andra visat dig massor av gånger i dessa trådar, men du vägrar ta till dig seriösa fakta och logisk tänkande, och bara fortsätter med dina cirkelresonemang om och om igen som om inget hänt fast du får massor med fakta som motbevisar dina påståenden.

T ex, hade det inte blivit liv tror du om man direkt dammet lagt sig sagt ”spärra av hela skiten, inte en pinal får röras innan vi genomfört en mycket noggrann forensisk undersökning, ev skadade och dödade får vänta.....”
Jag har aldrig påstått att ”dödade och skadade” skulle vänta. Jag påstår att dokumentering, fotografering, observationer, uppmärkning, etc, mycket väl kunde ha inletts parallellt med räddnings- och röjningsarbetet, så gott det gick.

Det viktigaste är att man inte heller på uppsamlingsplatserna fick undersöka stålet. Där var ju varken miljö, eller räddningsarbete i vägen.

Eller?
Citera
2018-09-05, 13:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Då kanske du inte skulle ha formulerat dig så som du gjorde, och påstå att de flesta skulle ha insett att det var en falsk flagga. Därför att det finns ingen som helst seriös fakta som styrker ditt påstående.

Bättre då att skriva ”OM” det skulle visar sig (klart bevisas alltså) att det var en FF, hur skulle det påverka och vad skulle hända, t ex...
Så om vi nu återgår till problemställningen med en fråga till dig.

- Vad tror du skulle hända i USA och resten av världen OM det uppdagades att 9/11 var ett inside job?

Förstår du poängen med den frågan?
Citera
2018-09-05, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jag har aldrig påstått att ”dödade och skadade” skulle vänta. Jag påstår att dokumentering, fotografering, observationer, uppmärkning, etc, mycket väl kunde ha inletts parallellt med räddnings- och röjningsarbetet, så gott det gick.

Det viktigaste är att man inte heller på uppsamlingsplatserna fick undersöka stålet. Där var ju varken miljö, eller räddningsarbete i vägen.

Eller?

Du får gärna visa oss alla att ingen som helst dokumentation eller uppmärkning skedde parallellt med räddningsarbetet, påståenden räcker inte.

Ditt påstående om att man inte fick undersöka stålet på uppsamlingsplatserna är felaktigt, vilket vad jag minns redan förklarats för dig många gånger.
Citera
2018-09-05, 14:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Eller?

Vad tror du det var för foton man studerade i NIST-undersöknimgen - vykort på solnedgångar från Brindisi?

The results of the NIST impact analyses matched well with observations (from photos and videos and analysis of recovered WTC steel) of exterior damage and of the amount and location of debris exiting from the buildings. This agreement supports the premise that the structural damage to the towers was due to the aircraft impact and not to any alternative forces.

Some 200 technical experts—including about 85 career NIST experts and 125 leading experts from the private sector and academia—reviewed tens of thousands of documents, interviewed more than 1,000 people, reviewed 7,000 segments of video footage and 7,000 photographs, analyzed 236 pieces of steel from the wreckage, performed laboratory tests, and created sophisticated computer simulations of the sequence of events that occurred from the moment the aircraft struck the towers until they began to collapse.
Citera
2018-09-06, 00:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
.Jag påstår att dokumentering, fotografering, observationer, uppmärkning, etc, mycket väl kunde ha inletts parallellt med räddnings- och röjningsarbetet, så gott det gick.
FEMA hade flera fotografer på plats varav 2 - Andrea Booher och Michael Rieger - hade unlimited access till hela området under flera månader.

Det finns t.ex. 347 bilder i FEMAs publika arkiv som Andrea tagit från den 12 september 2001 och framåt. Där hittar du även Michael Rieger, med 294 bilder tagna mellan 17 september och 31 oktober 2001.
Krånglig länk att göra klickbar av nån anledning - kopiera och klistra in:
https://www.fema.gov/media-library/multimedia/list#{"type":["VideoContainerAsset","AudioContainerAsset","Image Asset"],"sort":"taken_on","direction":"desc","pick_lists" :{"Disaster%20Declarations":"1391+|+DR+|+New+York+ |+Terrorist+Attack"}}

Även "utomstående" fotografer hade access till ground zero - som t.ex. Joel Meyerowitz som mellan 23 september 2001 och 21 juni 2002 tog över 8000 bilder på ground zero..

http://uk.phaidon.com/agenda/photography/picture-galleries/2011/september/08/joel-meyerowitzs-world-trade-center-archive/
https://www.theguardian.com/artanddesign/2006/aug/27/photography.september11
Han har även gett ut fotoböcker: https://www.amazon.de/Aftermath-World-Center-Archive-Centre/dp/0714846554

Citat:
FEMAs broschyr "WTCSteelData Collection" ger en "något" annan bild av verkligheten än dina lögner.
WTC steel data collection efforts were undertaken by the Building Performance Study (BPS) Team and the Structural Engineers Association of New York (SEAoNY) to identify significant steel pieces from WTC 1, 2, 5, and 7 for further study. The methods used to identify and document steel pieces are presented, as well as a spreadsheet that documents the data for steel pieces inspected at various sites from October 2001 through March 2002.
Angående uppmärkning av stålet:
The engineers were able to identify many pieces by their markings. Each piece of steel was originally stenciled in white or yellow with information telling where it came from and where it was going. A sample of the markings can be seen in Figure D-5.
...
After a steel piece was identified for further study, it was set aside. As shown in Figure D-6, each piece was marked with spray paint, labeled “SAVE” and a piece number, such as “C-68.”
....
To document the identified steel pieces of interest, the engineers measured their dimensions. They also drew sketches, and took photographs and videos of the pieces.
Angående din käpphäst WTC7 finns det både beskrivet i text och med fotografier att stål undersöktes även från denna byggnad. Se t.ex. Bild D.17.

Angående att stålet skulle fraktats bort och huggits upp "i ilfart":
As of March 15, 2002, seventeen engineers, visiting four salvage yards, have identified approximately 150 pieces. Pieces have been identified that are from WTC 1, 2, 5, and 7. Documentary photographs and videos have been taken and coupons collected.
Och NIST var också med redan i detta skede trots att de ännu inte hade inlett sin officiella utredning:
The National Institute of Standards and Technology (NIST) is currently conducting environmental tests, abating asbestos as necessary, and shipping available pieces to its Gaithersburg, MD, facility for storage and further study. As of May 2002, a total of 41 steel pieces had been shipped to NIST.
Slutligen en artikel från branschtidningen JOM, december 2001 som beskriver hur ingenjörer från American Society of Civil Engineers och American Institute of Steel Construction tillbringade flera månader på Ground Zero och undersökte rasmassor, strukturella skador, teknisk info och annat som kunde underlätta FEMAs utredning.
https://www.tms.org/pubs/journals/JOM/0112/News/News4-0112.html
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-09-06 kl. 00:58.
Citera
2018-09-06, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
FEMA hade flera fotografer på plats varav 2 - Andrea Booher och Michael Rieger - hade unlimited access till hela området under flera månader.

Det finns t.ex. 347 bilder i FEMAs publika arkiv som Andrea tagit från den 12 september 2001 och framåt. Där hittar du även Michael Rieger, med 294 bilder tagna mellan 17 september och 31 oktober 2001.
Krånglig länk att göra klickbar av nån anledning - kopiera och klistra in:
https://www.fema.gov/media-library/multimedia/list#{"type":["VideoContainerAsset","AudioContainerAsset","Image Asset"],"sort":"taken_on","direction":"desc","pick_lists" :{"Disaster%20Declarations":"1391+|+DR+|+New+York+ |+Terrorist+Attack"}}

Även "utomstående" fotografer hade access till ground zero - som t.ex. Joel Meyerowitz som mellan 23 september 2001 och 21 juni 2002 tog över 8000 bilder på ground zero..

http://uk.phaidon.com/agenda/photography/picture-galleries/2011/september/08/joel-meyerowitzs-world-trade-center-archive/
https://www.theguardian.com/artanddesign/2006/aug/27/photography.september11
Han har även gett ut fotoböcker: https://www.amazon.de/Aftermath-World-Center-Archive-Centre/dp/0714846554

FEMAs broschyr "WTCSteelData Collection" ger en "något" annan bild av verkligheten än dina lögner.
WTC steel data collection efforts were undertaken by the Building Performance Study (BPS) Team and the Structural Engineers Association of New York (SEAoNY) to identify significant steel pieces from WTC 1, 2, 5, and 7 for further study. The methods used to identify and document steel pieces are presented, as well as a spreadsheet that documents the data for steel pieces inspected at various sites from October 2001 through March 2002.
Angående uppmärkning av stålet:
The engineers were able to identify many pieces by their markings. Each piece of steel was originally stenciled in white or yellow with information telling where it came from and where it was going. A sample of the markings can be seen in Figure D-5.
...
After a steel piece was identified for further study, it was set aside. As shown in Figure D-6, each piece was marked with spray paint, labeled “SAVE” and a piece number, such as “C-68.”
....
To document the identified steel pieces of interest, the engineers measured their dimensions. They also drew sketches, and took photographs and videos of the pieces.
Angående din käpphäst WTC7 finns det både beskrivet i text och med fotografier att stål undersöktes även från denna byggnad. Se t.ex. Bild D.17.

Angående att stålet skulle fraktats bort och huggits upp "i ilfart":
As of March 15, 2002, seventeen engineers, visiting four salvage yards, have identified approximately 150 pieces. Pieces have been identified that are from WTC 1, 2, 5, and 7. Documentary photographs and videos have been taken and coupons collected.
Och NIST var också med redan i detta skede trots att de ännu inte hade inlett sin officiella utredning:
The National Institute of Standards and Technology (NIST) is currently conducting environmental tests, abating asbestos as necessary, and shipping available pieces to its Gaithersburg, MD, facility for storage and further study. As of May 2002, a total of 41 steel pieces had been shipped to NIST.
Slutligen en artikel från branschtidningen JOM, december 2001 som beskriver hur ingenjörer från American Society of Civil Engineers och American Institute of Steel Construction tillbringade flera månader på Ground Zero och undersökte rasmassor, strukturella skador, teknisk info och annat som kunde underlätta FEMAs utredning.
https://www.tms.org/pubs/journals/JOM/0112/News/News4-0112.html

Sedär, det var precis som jag förväntade mig att det var, av rent sunt förnuft, och jag har sett bitar av det du nu beskrev tidigare men orkade inte rota fram det nu.

Du sopar än en gång mattan med onoponos påståenden, och bevisar hur lite denne vet men ändå påstår en massa som inte kan styrkas, och frekvent ljuger och tramsar samma påståenden om och om igen utan bevis etc.

Här ser vi alltså att man gjorde det man kunde förvänta under de första kaotiska timmarna och dagarna, försökte rädda folk samtidigt som man redan initialt började dokumentera och analysera rasområden etc för att lägga grunden till de utredningar som man såklart visste skulle startas.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2018-09-06 kl. 11:01.
Citera
2018-09-06, 19:51
Medlem
Vad som hände och vilka som utförde 9/11 går uppenbarligen att diskutera. Men varför det hände är uppenbart. Krig, krig och krig..

https://www.youtube.com/watch?v=Moz8hs2lJik
Citera
2018-09-06, 20:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlk00
Vad som hände och vilka som utförde 9/11 går uppenbarligen att diskutera. Men varför det hände är uppenbart. Krig, krig och krig..

https://www.youtube.com/watch?v=Moz8hs2lJik

Någon länkade en artikel idag om en bok om konspirationsteorier där denna passande formulering stod:

När konspirationsteoretikern ställer sig frågan ”vem tjänar på detta?”, blir svaret på frågan detsamma som på frågan ”vem ligger bakom detta?” Exempelvis: Att USA:s krigshökar tjänade på 11 september-attackerna – de fick ju en anledning att starta fler krig – betyder i konspirationsteoriernas värld att det också måste vara de som låg bakom attackerna. Då blir varje inkonsekvens i den officiella historieskrivningen ett bevis på att konspirationen är ett faktum.
Citera
2018-09-06, 20:27
Medlem
Citat:
Någon länkade en artikel idag om en bok om konspirationsteorier där denna passande formulering stod:

När konspirationsteoretikern ställer sig frågan ”vem tjänar på detta?”, blir svaret på frågan detsamma som på frågan ”vem ligger bakom detta?” Exempelvis: Att USA:s krigshökar tjänade på 11 september-attackerna – de fick ju en anledning att starta fler krig – betyder i konspirationsteoriernas värld att det också måste vara de som låg bakom attackerna. Då blir varje inkonsekvens i den officiella historieskrivningen ett bevis på att konspirationen är ett faktum.

Är det orimligt att se den koppling? Du tycker såklart det.

Har du lust att beskriva din syn på kriget i t.ex Afghanistan? Varför det startades och fortfarande pågår?
Citera
2018-09-06, 20:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlk00
Är det orimligt att se den koppling? Du tycker såklart det.

Har du lust att beskriva din syn på kriget i t.ex Afghanistan? Varför det startades och fortfarande pågår?

Jag tyckte citatet beskrev det väldigt bra - för mig är kopplingen du hänvisar till ett oerhört förenklat tankesätt. Jag tror själv på en kombination av de officiella förklaringarna, långvariga motsättningar såväl kulturella som religiösa, oerhörd rädsla för de andra/det okända, politiska misslyckanden, karriärism, hat, girighet etc..
Citera
2018-09-06, 21:58
Medlem
Citat:
Jag tyckte citatet beskrev det väldigt bra - för mig är kopplingen du hänvisar till ett oerhört förenklat tankesätt. Jag tror själv på en kombination av de officiella förklaringarna, långvariga motsättningar såväl kulturella som religiösa, oerhörd rädsla för de andra/det okända, politiska misslyckanden, karriärism, hat, girighet etc..

Citatet stämmer säkert in på många, men jag kan inte säga att det påståendet stämmer för mig.

Du verkar tro på många (alla) olika anledningar.. jag kan hålla med om att under utvecklingen av kriget kan mycket av det du nämnde stämma in. Men jag tror inte att något utav det var orsaken till att kriget startade.
Citera
2018-09-07, 13:04
Avstängd
Citat:

Struntprat. Självklart räcker det inte med motiv, det krävs mer och mer har presenterats och kommer att presenteras.

En sak är säker, om det inte var ”19 muslimska självmords-terrorister tillhörande en förening skapad av CIA/Mossad under ledning av en dödssjuk saudisk miljardärson från grotta i Afghanistan”, så måste det ha varit ett inside job.

Då infinner ju sig frågan varför, eller hur? Det är i detta ”varför” du hittar det enda möjliga svaret på vilka som i så fall låg bakom.

US/Israel National Security State.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in