2016-07-22, 11:45
Medlem
skunkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyfang
Det är säkert något som gjorde att Elvanse inte blev godkänd för att behandla depression. Men det finns Voxra som har en inverkan på noradrenalin och dopamin, se (FB) Ni som äter/har ätit Voxra...

Läs mer: "Fel ge serotonin-hämmare till alla deprimerade" | Psykiatri | Dina mediciner

Alla deprimerade har inte brist på dopamin.

Jag självmedicinerade elvanse mot deppression och det gjorde faktist depressionen mycket värre första månaderna hjälpte det ju men sen blev den bara värre ångesten också så tror inte det är en jättebra ide att ge deprimerade amfetaminpreparat.
inte i längden iallafall för man behöver tillslut höja dosen extremt mycket för att få samma antideppressiva effekt men när man höjer dosen får man ångest på köpet också o blir pundig
Citera
2016-07-22, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazze93lazze
Enligt mej personligen så är inte onyttighetet som chips dip rätt väg för behålla vikt ellee gå upp. Träna regelbundet om du kan annars kan du testa med att äta lite mer pasta ris potatis. Drick så mycket som din kropp ska ha. Du kan alltid laga feta såser på ren grädde. Vill du ha lite mer konkret och mer text att läsa om kost så säg till så kan jag skriva. Utbildad kostkonsult och hjälper dej gärna!

Mvh Nemo

Ren mat går inte för mig, hade rätt seg aptit redan innan elvanse och med elvanse blev det 100ggr för mig, däremot kommer jag upp i 2500+ kalorier per dag genom näringsdryck nu, vilket är mer än tillräckligt (med min ålder, längd och vikt behöver jag 1500 per dag för att stå still, 2000 för att gå upp 0.5kg/vecka)
Citera
2016-07-23, 13:07
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunky
Jag självmedicinerade elvanse mot deppression och det gjorde faktist depressionen mycket värre första månaderna hjälpte det ju men sen blev den bara värre ångesten också så tror inte det är en jättebra ide att ge deprimerade amfetaminpreparat.
inte i längden iallafall för man behöver tillslut höja dosen extremt mycket för att få samma antideppressiva effekt men när man höjer dosen får man ångest på köpet också o blir pundig
Det tar emot att erkänna faktiskt... Men det var samma här och jag är numera blandmissbrukare! Vet inte vad jag skall ta mig till med mitt liv asså
Citera
2016-07-24, 09:54
Medlem
Forsberg21s avatar
60mg elvanse kl 07:00. Törs man dricka lite ikväll? Har imovane i nödfall...
Citera
2016-07-24, 11:23
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsberg21

Imovane känns ju värre att blanda med alkohol skulle jag säga.
Citera
2016-07-24, 15:53
Medlem
skunkys avatar
Citat:

Det är lugnt drick hur mycket du vill det är inte farligt men du behöver ju inte gå överstyr 60 mg elvanse är ju ingen rekreationell dos direkt så du känner väll antagligen inte ens av det mer än lite bättre fokus
Citera
2016-07-24, 16:06
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:

Inga problem alls. Drack alkohol varje helg och ibland lite på vardagarna när jag gick på elvanse utan problem.
Citera
2016-07-24, 18:18
Medlem
skunkys avatar
Är detnågon som har riktig info om hur mycket som kan vara letalt av elvanse. Har tagit 500-600 mg ett tag nu ja mår inte dåligt men är väldigt rädd att hjärtat ska stanna så om någon har info om dödlighet av dexamfetamin och fakta om någon faktist avlidit av det i medicinsk form. För det är ju inte tjack direkt men likt antar jag. Är väldigt ung nyss fyllt 18 så mitt hjärta borde vara väldigt starkt antar jag
Har även lite tolerans har övelevt 1 gram lisdex förut men. var tweakad i 3 dagar nästan

det är svårt o röra sig inte för att man är trött men det känns som kroppen är slut o min hud har blivit skrynklig på händerna som en reptil när ja rör på mig känns det som mina organ ger upp
Senast redigerad av skunky 2016-07-24 kl. 18:24.
Citera
2016-07-24, 18:47
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunky
Är detnågon som har riktig info om hur mycket som kan vara letalt av elvanse. Har tagit 500-600 mg ett tag nu ja mår inte dåligt men är väldigt rädd att hjärtat ska stanna så om någon har info om dödlighet av dexamfetamin och fakta om någon faktist avlidit av det i medicinsk form. För det är ju inte tjack direkt men likt antar jag. Är väldigt ung nyss fyllt 18 så mitt hjärta borde vara väldigt starkt antar jag
Har även lite tolerans har övelevt 1 gram lisdex förut men. var tweakad i 3 dagar nästan

det är svårt o röra sig inte för att man är trött men det känns som kroppen är slut o min hud har blivit skrynklig på händerna som en reptil när ja rör på mig känns det som mina organ ger upp

Så länge du inte har dåligt hjärta så är 500-600mg lugnt annars är det nog inte så bra med såna doser. Har för mig att det krävs höga doser för att dö av en överdos på amfetamin. Inte säker på hur mycket dock. Se till att dricka mycket vatten och få dig näring och försök rör på dig så mycket det går så borde du nog piggna till. Det är ju endå mer eller mindre ett halvt gram tjack när du petar i dig 500-600mg.
Citera
2016-07-24, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Så länge du inte har dåligt hjärta så är 500-600mg lugnt annars är det nog inte så bra med såna doser. Har för mig att det krävs höga doser för att dö av en överdos på amfetamin. Inte säker på hur mycket dock. Se till att dricka mycket vatten och få dig näring och försök rör på dig så mycket det går så borde du nog piggna till. Det är ju endå mer eller mindre ett halvt gram tjack när du petar i dig 500-600mg.

500-600mg elvanse skulle jag säga motsvara minst 2-3 gubbar hyffsat gatutjack... tar sällan mer än 100mg elvanse när jag ska bli tjackad. Och tjackad blir jag så det står härliga till. Ger mig knappt vad 300-500mg bra dos ger. Beror ju såklart på tolerans men jag har hållt på i ett par år.
Hur jäkla länge blir du uppe på de där doserna? Om du har bra hjärta vet du inte förens du får hjärtstopp... om en ska vara krass. Verkar vara onödigt mycket för någon som är 18 bast. Verkar bara dumt i min mening.
Senast redigerad av TechnoVen 2016-07-24 kl. 21:00.
Citera
2016-07-24, 21:21
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TechnoVen
500-600mg elvanse skulle jag säga motsvara minst 2-3 gubbar hyffsat gatutjack... tar sällan mer än 100mg elvanse när jag ska bli tjackad. Och tjackad blir jag så det står härliga till. Ger mig knappt vad 300-500mg bra dos ger. Beror ju såklart på tolerans men jag har hållt på i ett par år.
Hur jäkla länge blir du uppe på de där doserna? Om du har bra hjärta vet du inte förens du får hjärtstopp... om en ska vara krass. Verkar vara onödigt mycket för någon som är 18 bast. Verkar bara dumt i min mening.

Jag tar inte elvanse längre utan kör på vanligt tjack istället. Men funderar dock på att gå tillbaka och få attentin istället men vet inte riktigt. Visar sig i framtiden. Det är skunky som tar såna doser som är på 500-600mg och inte jag När jag tar vanligt tjack så är jag upe max 2 dagar nu mera. Förut orka man hålla på längre men det är bättre att sova varje natt istället så hjärnan hinner återhämta sig något.
Citera
2016-07-25, 01:28
Medlem
skunkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez

500 mg elvanse är inte direkt som en halvgubbetjack elvanse är ju 100 procent rent stor stor skillnad är det Men tack för tipsen ska börja trappa ner nu Är inte överdos ja är rädd för utan ja kör det dagligen o mår mer o mer skit för varje dag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in