Citat:
Ursprungligen postat av
rufflebutt
Du kan prova lösa upp pulvret i en vattenflaska och dricka hälften på morgonen, sedan resten 1 timme innan du normalt "kommer ned"
Forsberg21, metoden med vattenflaska kan ju vara en lösning?
Citat:
Ursprungligen postat av
Forsberg21
Började med Elvanse i måndags då jag bara stod ut i ett par dagar med concerta pga ångest from hell!
Nästan bara positivt av Elvanse, Knappt några biverkningar alls och känner mig lugnare än någonsin innan, Känns nästan bättre än stesolid som jag gått på i några år

MEN!
Tar 30mg vid 7, Vid 9 mår jag kanon och sen framåt 12-13 kommer ångesten krypande igen och tappar den lust jag haft till allting på förmiddagen.
Vad ska jag göra? Ta 30 mg till vid 13 eller är det en högre morgondos jag behöver? Hur tror ni läkaren tänker om jag säger att jag tagit 30 till? dvs dubbla ordinerade dosen.
Fortsätt med Elvanse, lägg till 20 mg ungefär vid lunchtid, svårt att säga får anpassa efter ditt behov. Vi är alla olika och det beror på hur metabolismen av Elvanse sker i just din kropp. 30 mg Elvanse är vanligare och borde vara lättare att få ut på apotek än 20 mg.
4 huskurer med bikarbonat och citron - Steg för Hälsa Läs
Hur tar jag bikarbonat med citron? om du vill öka effekten, men överdriv inte mängden.
Grapefruktjuice i riktigt små mängder varje morgon är inget jag rekommenderar, speciellt om du tar andra mediciner. Förlänger effekten.