Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Den händelsen som du beskriver skulle göra att jag hade blivit förbluffad, kissat på det och gått vidare i mitt liv, möjligtvis berättat om händelsen för mina vänner och sagt att vederbörande verkar vara en knäppgök. Steget till en polisanmälan är väldigt långt för min del, men så är jag ju inte sjuk i huvudet.
Jag noterar att ditt exempel innehåller en
stöld, det är knappast jämförbart med det aktuella fallet, varför kan du inte låta bli att segla ifrån pudelns kärna?
Stöld är väl inte värre än frihetsberövande och sexuella trakasserier.
Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Citat;
Den här kvinnan upplevde obehag och så får det inte vara när man besöker en marknad, säger Jörgen Sjåstad.
Hade polisen haft lika stort fokus på tiggare med en pappmugg i handen som säger hej, hej varje gång man går in och ut i en butik så skulle jag ta Sjåstad på allvar, det är faktiskt obehagligt att utsättas för zigenartiggare tycker jag, men så får det tydligen vara.
Snacka om att sila mygg och svälja kameler.
Jag inbillar mig att polisen agerar av ett enda skäl, de vill inte ha batikmaffian efter sig, polisen vill ha arbetsro, viktigare saker att ta itu med.
Att säga hej hej och tigga kan upplevas som irriterande, men det är inte kriminellt. Polisen har viktigare saker att ta itu med.
Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Du jämför med festivaler och oftast minderåriga tjejer, kvinnan i det här fallet var en vuxen yrkesarbetare, märklig jämförelse, du överdriver och flyttar fokus.
Vi vet inte hennes ålder men tjejerna på filmerna som länkats har sett unga ut. Faktiskt i typisk festivalbesökarålder. Personlig assistent är väl ganska vanligt som första jobb. Om "vikingarna" inte avviker från mönstret i just detta fall finns anledning att tro att hon inte är alltför mogen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alplandskap
Är det bara tjejer som väljs ut i publiken? Ingen kille som trätt fram än?
Förstår inte ens varför de infört det här numret i föreställningen. Ingen ur publiken vid en slavauktion såldes väl? Ingen var väl oförberedd på att säljas som slav? Det var väl minst lika vanligt med försäljning av män och barn som av kvinnor? Om de gör det här numret för att illustrera hur det var på vikingatiden gör dom det väldigt, väldigt dåligt.
Varför låter de inte bara en skådespelare i gruppen spela träl?
/Alplandskap
För det skulle förstöra nöjet för dem att göra showen med sia lajvkoleogor. Även om det vore en kvinnlig så vore det ju inte lika kul som att leta upp någon ny, snygg, ung och ovetande tjej varje gång.
Citat:
Ursprungligen postat av
vigillarfitta
Det kan vara så att de arab-influerade ickenordiska hobbyvikingarna helt enkelt inte kan rekrytera kvinnliga statister. Jag har mycket svårt att se kvinnor frivilligt arbeta med dessa.
Och om det nu ska vara realistiskt så funkar väl någon av deras håriga manliga kollegor lika bra som träl...