2016-07-17, 02:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Syftet kan jag tänka mig är att markera att hon tog illa upp och att hon ansåg att det dessutom begåtts minst ett brott. Tycker anmälan är rimlig. Läs gärna mitt tidigare inlägg för min syn på händelsen:

Min syn är diametral, jag håller med teatergruppen, lättkränkta bör stanna hemma på kammaren och inte förpesta världen med sin lättkränkthet.

Varför hade anmälaren inte överseende med händelsen, varför markera genom en polisanmälan, är hon en världsförbättrare som vill visa var skåpet skall stå, har hon ingen talan i sitt eget hem, varför detta behov av självhävdelse?
Citera
2016-07-17, 02:11
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Min syn är diametral, jag håller med teatergruppen, lättkränkta bör stanna hemma på kammaren och inte förpesta världen med sin lättkränkthet.

Varför hade anmälaren inte överseende med händelsen, varför markera genom en polisanmälan, är hon en världsförbättrare som vill visa var skåpet skall stå, har hon ingen talan i sitt eget hem, varför detta behov av självhävdelse?
Du går ute på stan. Jag är starkare än vad du är. Jag tar din matkasse, knuffar undan dig och springer iväg. Jag utövar performance art. Min solo-grupp försöker åskådliggöra orättvisa strukturer i samhället som du och din matkasse förkroppsligar. Antar att du står och klappar händer medan jag löper. För annars kan du stanna hemma, lättkränkta jävel.
Citera
2016-07-17, 02:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Du går ute på stan. Jag är starkare än vad du är. Jag tar din matkasse, knuffar undan dig och springer iväg. Jag utövar performance art. Min solo-grupp försöker åskådliggöra orättvisa strukturer i samhället som du och din matkasse förkroppsligar. Antar att du står och klappar händer medan jag löper. För annars kan du stanna hemma, lättkränkta jävel.

Den händelsen som du beskriver skulle göra att jag hade blivit förbluffad, kissat på det och gått vidare i mitt liv, möjligtvis berättat om händelsen för mina vänner och sagt att vederbörande verkar vara en knäppgök. Steget till en polisanmälan är väldigt långt för min del, men så är jag ju inte sjuk i huvudet.

Jag noterar att ditt exempel innehåller en stöld, det är knappast jämförbart med det aktuella fallet, varför kan du inte låta bli att segla ifrån pudelns kärna?
Citera
2016-07-17, 02:41
Medlem
Då kommer polisen att ta kontakt med de som behöver vägledning i hur man kan agera mot andra människor när de inte förstår det själva.

Citat:
Efter den uppmärksammade slavauktionen planerar polisen att besöka Fotevikens museum för ett samtal om hur man bemöter publiken. – Det som hänt är olyckligt, säger kommunpolis Jörgen Sjåstad.

– En diskussion om vad som är lämpligt. De måste se till att publiken inte utsätts för saker de inte gett sitt medgivande till.

Jörgen Sjåstad har planerat in ett besök redan på måndag.
– Det som hänt är olyckligt. Den här kvinnan upplevde obehag och så får det inte vara när man besöker en marknad, säger Jörgen Sjåstad.

– De på Foteviken måste vara lite mer försiktiga med hur de bemöter folk. Det här är väl menat som någon typ av spex, men alla uppskattar inte det. De måste ta det lite lugnt med folk.
http://www.sydsvenskan.se/2016-07-15/de-maste-ta-det-lugnt-med-folk
Citera
2016-07-17, 02:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Då kommer polisen att ta kontakt med de som behöver vägledning i hur man kan agera mot andra människor när de inte förstår det själva.

http://www.sydsvenskan.se/2016-07-15/de-maste-ta-det-lugnt-med-folk

Citat;

Den här kvinnan upplevde obehag och så får det inte vara när man besöker en marknad, säger Jörgen Sjåstad.

Hade polisen haft lika stort fokus på tiggare med en pappmugg i handen som säger hej, hej varje gång man går in och ut i en butik så skulle jag ta Sjåstad på allvar, det är faktiskt obehagligt att utsättas för zigenartiggare tycker jag, men så får det tydligen vara.

Snacka om att sila mygg och svälja kameler.

Jag inbillar mig att polisen agerar av ett enda skäl, de vill inte ha batikmaffian efter sig, polisen vill ha arbetsro, viktigare saker att ta itu med.
Citera
2016-07-17, 02:51
Medlem
Har Foteviken missat de senaste fem årens diskussioner om samtycke?

Eller alla övergrepp på festivaler i sommar? Hur rimligt är det att kvinnor på er marknad inte ska kunna känna sig trygga?

Och de gav sig på de yngsta mjukaste kvinnorna som har mest svårt att skrika NEJ!

Vad jobbar de här "vikingarna" med när det inte är sommar? Någon av dem var ju fyrtio eller femtioårsåldern så de jobbar?
Citera
2016-07-17, 03:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Har Foteviken missat de senaste fem årens diskussioner om samtycke?

Eller alla övergrepp på festivaler i sommar? Hur rimligt är det att kvinnor på er marknad inte ska kunna känna sig trygga?

Och de gav sig på de yngsta mjukaste kvinnorna som har mest svårt att skrika NEJ!

Vad jobbar de här "vikingarna" med när det inte är sommar? Någon av dem var ju fyrtio eller femtioårsåldern så de jobbar?

Du jämför med festivaler och oftast minderåriga tjejer, kvinnan i det här fallet var en vuxen yrkesarbetare, märklig jämförelse, du överdriver och flyttar fokus.
Citera
2016-07-17, 03:14
Medlem
vigillarfittas avatar
Citat:
Man hade också kunnat sätta upp en skylt vid entrén, SURFITTOR, LÄTTKRÄNKTA OCH ANDRA HJON UNDANBEDES!

Bra idé. Med tillägget : Historiskt inkorrekt moderniserad låtsasslavhandel med arabisk förebild förekommer här, så dra åt helvete.

Det kommer bli dundersuccé.
Citera
2016-07-17, 12:30
Medlem
http://www.dn.se/kultur-noje/kvinnliga-lajvare-slar-tillbaka-mot-slavhandeln/

Tjejerna slår tillbaka, tjejerna har fått nog ...
Citera
2016-07-17, 12:36
Bannlyst
Citat:
Den händelsen som du beskriver skulle göra att jag hade blivit förbluffad, kissat på det och gått vidare i mitt liv, möjligtvis berättat om händelsen för mina vänner och sagt att vederbörande verkar vara en knäppgök. Steget till en polisanmälan är väldigt långt för min del, men så är jag ju inte sjuk i huvudet.

Jag noterar att ditt exempel innehåller en stöld, det är knappast jämförbart med det aktuella fallet, varför kan du inte låta bli att segla ifrån pudelns kärna?
Det fetade kan man allt ifrågasätta. Att du försvarar gärningsmännen tyder ju på att du inte har alla hästar i stallet.
Citera
2016-07-17, 12:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfogg
Det fetade kan man allt ifrågasätta. Att du försvarar gärningsmännen tyder ju på att du inte har alla hästar i stallet.

Att jag är kritisk mot anmälaren betyder inte att jag försvarar de som har anmälts, har du alla hästar hemma så förstår du det.

Ju mer jag tänker på fallet desto mer inser jag att anmälaren sannolikt är en lättkränkt humorbefriad batikhäxa som tar sitt liv på alldeles för stort allvar.
Citera
2016-07-17, 12:50
Medlem
Varför hade gruppen inte en statist? För att ingen tjej står ut med dem..

Självklart ska de anmälas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in