2016-07-25, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antalpromille
Ja vi har förstått att du är helt i ställd på det, att spexet är sexuellt och jämställt med våldtäkt eller annat sexuellt våld. Tänk för fan lite ut andra perspektiv och sluta va så enkelspårig!

Är det så konstigt att dom ställer den frågan när dom försöker lokalisera videon från tillfället? Eller tror du polisen har tid att titta igenom alla videos dom har?

Eftersom de där gubbarna bara tagit smala små jätteunga tjejer och tafsar på dem så är ju inte det så konstigt att det ses som sexuellt nöje för gubbarna.

Problemet är att de kastar ett nät och exakt tio SEKUNDER senare har hon händerna bundna bak på ryggen och ett halsjärn och en kedja där de börjar dra henne samtidigt som de börjar skrika högt och blåsa högt i det där hornet!

Och så säger de "Vi har då inte hört någon protestera högljutt".

Dessa gubbar ska polisen ha NOGA koll på!

Ett halvtusen kvinnor filmade och som de skapar fotografier till och tittar på hit och dit det är inte annat än ett riktigt riktigt sjukt beteende.
Citera
2016-07-25, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Eftersom de där gubbarna bara tagit smala små jätteunga tjejer och tafsar på dem så är ju inte det så konstigt att det ses som sexuellt nöje för gubbarna.

Problemet är att de kastar ett nät och exakt tio SEKUNDER senare har hon händerna bundna bak på ryggen och ett halsjärn och en kedja där de börjar dra henne samtidigt som de börjar skrika högt och blåsa högt i det där hornet!

Ett halvtusen kvinnor filmade och som de skapar fotografier till och tittar på hit och dit det är inte annat än ett riktigt riktigt sjukt beteende.

Tack för det, det tyder på att tjejen var med på det hela. Anmälan är bara trams från nån "kränkt" feministsurkärring. Gamla gubbar behöver också stimulans och ömhet.
Citera
2016-07-25, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jisses vilken fantasi du har!

De menar att man behöver någon form av jössefantasi för att förstå att materialet används som runkmaterial för dem?

Det tycker jag inte. Ett halvt tusen kvinnor små och jätteunga!

Och alla är filmade och de tittar på dem och drar upp foton på dem och grejar.

Det finns faktiskt ingen rimlig anledning än att utgå från att detta är ett sätt att ha ett sexliv. Blir nog inte så mycket annat då det är fantastiskt fula och utvecklingsstörda. Går där med sina svettiga kroppar och trycker sig mot den stackars flickan och på TIO sekunder är händerna bakbundna och de drar i halsjärnet och börjar skrika som fan.
Citera
2016-07-25, 09:19
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evanderross
Solklart överfall, olaga frihetsberövande och kanske nåt till, in i buren med dessa svin i några(många ) år.

Att inskränka andra människors frihet genom våld är ett grovt brott, skulle nån teaterfjant överfallit min flickvän på detta sätt när vi passerat kan jag garantera att det hade förekommit en hel del slag och sparkar.

Hur *an tänker ni som säger att "det är inte på riktigt", visst *** är det på riktigt för henne eftersom hon inte är med på det, jämför med att någon tvärnitar intill er på gatan, brottar ned er, binder er och slänger in er i bagageutrymmet och kör iväg. Sen säger de efter en stund att det var en konstinstallation och låter dig gå.

För det första är din fiktiva händelse inte jämförbar (att bli inslängd i bakluckan på en bil och ivägkörd skiljer sig markant från att stå helt öppet och synligt med nät över huvudet) och för det andra så skulle jag inte ens anmält din fiktiva situation om jag blivit utsatt för den när jag förstod att det var ett "prank".
Har du sett sådana händelser på tv förresten? När de lurar skiten ur människor på olika vis. Dessa människor anmäler inte att de blivit drivna med, dvs. utsatta för ett prank.
Jag anser att anmälaren i detta trådfall borde sansat sig så fort hon insåg att vikinga-mesarna (ja de är töntiga, mesiga och irriterande) inte var allvarliga och inte avsåg att utsätta henne för ett ondsint brott.
Citera
2016-07-25, 09:21
Medlem
vigillarfittas avatar
Citat:

Jomen visst är det sjukt. När jag läste rubriken om detta tog jag också detta i försvar rent reflexmässigt. Och det är pga allt trams som publiceras i fulmedia man gör det. Man är van att det oftast handlar om lättkränkta kvinnor som törstar efter uppmärksamhet.
Som kvinnan som tyckte att Kappahls klädhängare påminde om hakkors. Eller muslimska kvinnor som ljuger om att horder med svenska män sliter av dom hucklet varje dag. Såna saker är man van vid.

Vad gäller slavfetishisterna så ÄR det faktiskt nånting. Men det blir syntax error i huvudet på den enkelspåriga fulmedialäsaren som trots alla sjuka filmer som gruppen publicerat på youtube, alla idiotiska uttalanden och alla småperversa bilder fortsätter att ta gruppen i försvar. Bara för att. Bara för att fulmedia har dom i sina klor. Bara för att dä här mä vikingar ä as heftigt.

Och det sämsta argumentet av alla är : Ägna er åt riktiga övergrepp och våldtäkter istället.

Bara för att vi har problem med invandrarhorder som våldtar kvinnor i parti och minut innebär inte det att ett gäng fylleröda överåriga låtsasvikingar ska få tafsa på brudar som går på en familjetillställning.
Och har man lite (bara liiiite) stolthet över vårt kulturarv så vill man inte att turister ska få bilden av vikingarna som ett gäng perversa lönnfeta hebefiler.
Sen är han med hornet som är mest aktiv en jävla tysk. Vad fan ska han larva runt i Norden för och leka slavhandlare på vårt kulturarvs bekostnad? Det är redan nedsvärtat som det är.
Lek germansk vildman istället och kladda på romarnas döttrar. Jag bryr mig inte.

Men nu är det nog färdiglekt för "vikingarna" och vi kan återgå till att uppmärksamma "riktiga" övergrepp.

Sen har jag väldigt svårt för personer som klär ut sig till viking, riddare, cowboy, indian eller vad det än må vara och anser sig vara "expert" på området.
Kunskap om vikingatiden får man genom akademiska meriter och slitsamt arkeologiskt fältarbete, inte genom att sitta och kreta på en pinne och se lite svår ut med "tidstypisk" klädsel på nån tillrättalagd marknad i doften av brända mandlar och andra vikingatida godsaker såsom flottyrmunkar. Ej heller genom att anamma 1800-talets romantiserade bild av vikingen som en kvinnojagande barbar.
Man är på samma sätt inte på något sätt expert på Nordamerikas nyggartid för att man besöker High Chapparal 10 gånger per år och äter jättedyra hamburgare och pangar knallpulverpistol.

Här har vi att göra med nån form av bakvänd politiskt korrekthet. Det mest PK man kan göra som svensk är att ta gruppen i försvar och på så sätt vara ett PK-hjon som anammar PK-bilden av nordbor som barbarer. Precis som en viss flintskallig Fredde tycker.

TUUUT TUUUT TUUUUT
"SLAVE FOR SALE, SLAVE FOR SALE!!!!"
TUUUT TUUUT TUUUUT
Senast redigerad av vigillarfitta 2016-07-25 kl. 10:15.
Citera
2016-07-25, 09:26
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
De menar att man behöver någon form av jössefantasi för att förstå att materialet används som runkmaterial för dem?

Det tycker jag inte. Ett halvt tusen kvinnor små och jätteunga!

Och alla är filmade och de tittar på dem och drar upp foton på dem och grejar.

Det finns faktiskt ingen rimlig anledning än att utgå från att detta är ett sätt att ha ett sexliv. Blir nog inte så mycket annat då det är fantastiskt fula och utvecklingsstörda. Går där med sina svettiga kroppar och trycker sig mot den stackars flickan och på TIO sekunder är händerna bakbundna och de drar i halsjärnet och börjar skrika som fan.

Jo du har mycket god fantasi. Det kan vara bra att ha det ibland, men säkert också en nackdel i vissa situationer. Ungefär som i denna då du fantiserar ihop vad "lajvare" gör med bilder och filmer från sina lajv.
Det är din fantasi och inte någons verklighet. Sjukt lamt och töntigt runkmaterial som inte ens är naket och samtidigt finns allsköns porr på nätet att runka till. Du tror ändå att "lajvet" är deras runkfilm?
Citera
2016-07-25, 10:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jo du har mycket god fantasi. Det kan vara bra att ha det ibland, men säkert också en nackdel i vissa situationer. Ungefär som i denna då du fantiserar ihop vad "lajvare" gör med bilder och filmer från sina lajv.
Det är din fantasi och inte någons verklighet. Sjukt lamt och töntigt runkmaterial som inte ens är naket och samtidigt finns allsköns porr på nätet att runka till. Du tror ändå att "lajvet" är deras runkfilm?
Varför drar du in lajvare i detta. Det handlar inte om ett lajvspel.
Citera
2016-07-25, 10:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
För det första är din fiktiva händelse inte jämförbar (att bli inslängd i bakluckan på en bil och ivägkörd skiljer sig markant från att stå helt öppet och synligt med nät över huvudet) och för det andra så skulle jag inte ens anmält din fiktiva situation om jag blivit utsatt för den när jag förstod att det var ett "prank".
Har du sett sådana händelser på tv förresten? När de lurar skiten ur människor på olika vis. Dessa människor anmäler inte att de blivit drivna med, dvs. utsatta för ett prank.
Jag anser att anmälaren i detta trådfall borde sansat sig så fort hon insåg att vikinga-mesarna (ja de är töntiga, mesiga och irriterande) inte var allvarliga och inte avsåg att utsätta henne för ett ondsint brott.
Nej, jag har inte sett något program på TV där de tillfångatar människor, binder dem, sexuellt ofredar och kränker dem på skoj .. Vilket program talar du om?
Citera
2016-07-25, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Är du på riktigt? Jämför du detta med att få en hand uppkörd under kjolen på en festival, bli omringad och tafsad på av en grupp testofyllda oskulder, eller att bli våldtagen i en bajamaja?

Jag kan absolut acceptera att slavförsäljning är en del av denna typen av evenemang. Dock tycker jag det är märkligt, som påpekats tidigare, att de enbart ger sig på kvinnor, och oftast(?) yngre sådana. Dessutom är ett nej ett nej, och vill man inte utstå den uppmärksamhet osv som detta medför, och säger nej, så ska de självklart respektera detta.

Så du tycker att de ensamkommande männen på festivaler kan få bakbinda kvinnor och sätta halsjärn på dem och sälja henne till varandra på skoj?
Citera
2016-07-25, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det är märkligt att de här tafsskandalerna som tas upp,det som sker på musikfestivalerna anses allmänt att det är Sveriges- nytillkomna som alltid är de skyldiga.
Så är det förvisso inte. Detta tafsande har pågått länge och de mest ihärdiga tafsarna är ju de som
inte är nysvenskar, nu har väl tafsandet ökat och plötsligt så pekas de nya ut. DE är ofta i grupp så det blir synligt på annat sätt.Och övriga kränkningsbrott har också förekommit tidigare
Jag vill hävda att den unge man som aldrig någonsin kränkt eller tafsat på en tjej- skriv här och berätta.

Men tillbaka till vikingabyn. Birger Jarl införde en lag om att det är förbjudet att våldta och kränka.
Vi har alltså fortfarande samma kultur bland män fortfarande. Vikingarna var kvinnoskändare under vikingatiden,så att det leks slavmarknad idag hör till den epoken.

Man får väl informera de nyanlända att halsjärn och kedja på en främmande tjej kan sättas på samtidigt som man bakbinder hennes händer då? Tio sekunder tar det när vikingarna gör det de bör dessa också klara!
Citera
2016-07-25, 12:24
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Man får väl informera de nyanlända att halsjärn och kedja på en främmande tjej kan sättas på samtidigt som man bakbinder hennes händer då? Tio sekunder tar det när vikingarna gör det de bör dessa också klara!
Ja men va skönt att du förstår att det är precis samma sak dom händer i vikingabyn och bland nyanlända. Vikingarna gör precis på samma sätt, går på i gäng, sliter av kläder, stoppar fingrar i alla kroppsöppningar och turas om att våldta dem. Precis det som hänt denna gången, eller?!
Citera
2016-07-25, 13:55
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Nä nät kastat över hela kroppen av en och två drar i varsin arm och en knyter ihop händerna på ryggen och en sätter halsjärn på kvinnan på 10 SEKUDNER

och vad jag förstår tycker du att det är okej att göra så

Om du går ut ur din port i morgon och fem män kastar nät på dig bakbinder dina händer och sätter på dig ett halsjärn på tio sekunder och sen börjar dra iväg med dig så skrattar du bara då?

Säg gärna till när detta hänt ute på random plats, där det inte pågår en interaktiv teater/larv. Då stöttar jag dig, det lovar jag. Men att du jämför detta spex med skarpa övergrepp av nyanlända får mig att vilja kräkas på dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in