2016-07-18, 22:18
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Underbart att se att Mikey Garcia gör comeback efter 2.5 år frånvaro på undercardet till Frampton vs Santa Cruz.
Är det pga skada? Någon som vet.
En fantastisk bra boxare i absolut världsklass i P4P.

Kontraktsbråk, tydligen. Lite som Andre Ward. Synd, för såna killar vill man se en gång i kvartalet.

Sen har jag läst att García inte brinner för boxningen, det är "bara ett jobb". Men det är gott om kritiker på nätet ...
Citera
2016-07-18, 22:28
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Du hade rätt.

http://boxrec.com/media/index.php/The_Ring_Magazine's_Annual_Ratings

Där kan vi se att Scott ligger 4:a och 5:a på rankingen mellan 95-97. På samma lista kan man se självaste Shane Mosley, lite synd att det inte blev något möte mellan honom och Scott.

Scott var riktigt bra, inget snack om den saken. Det syntes redan när han var amatör att han hade nåt extra. Rörde sig fint, fick det att se naturligt och självklart ut. Grämde mig nåt enormt när han torskade mot den där östtyske roboten i Seoul-OS 1988. (DDR måste ha tränat sina boxare i den tråkigaste stilen någonsin ... kan inte påminna mig nån jag nånsin gillat).

När Scott sen mötte Ruelas hade denne just förlorat en match (solklart, på KO i rond 2) mot Oscar de la Hoya om den vakanta lättviktstiteln. När han gick in höll han IBF-titeln, ODLH WBO-bältet.

Vad jag vill säga med det är att Ruelas långtifrån var nån föredetting när George slog honom.
Citera
2016-07-19, 11:58
Medlem
Scott är en av de bästa boxare vi haft - hade gärna
sett en match mot en av de andra europeiska kanonerna
at the tim - Regilio Tuur - hade blivit en intressant o spännande match.
Av någon anledning blev det ingen sån match
Citera
2016-07-20, 15:39
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet
Kontraktsbråk, tydligen. Lite som Andre Ward. Synd, för såna killar vill man se en gång i kvartalet.

Sen har jag läst att García inte brinner för boxningen, det är "bara ett jobb". Men det är gott om kritiker på nätet ...
Yep, tycker det är på tok för sällan när det går 8-10 månader, upp till ett år mellan matcherna. Varför i jösse namn tar de så långa brejk. Jag tycker det vore mer rimligt med 2 månader mellan matcherna.
Citera
2016-07-20, 15:55
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Nå? Vem tycker ni har haft den bästa hakan?
Läste att nån tycker Chauncy Welliver hamnar högst på listan, pga han gick 421 tungviktsronder utan att åka ner. Han mötte ju några hyffsade killar, L Browne, O Solis exempelvis.
Sen är väl Oliver McCall erkänt hård på hakan, han har då 428 ronder utan att åka ner. En för mig okänd, George Chuvalo, har tydligen 501 tungviktsronder bakom sig, även där utan att hamna på backen. Så vad säger ni? Vem enligt er har den bästa hakan bland de tunga gubbarna?

Welliver
http://boxrec.com/boxer/50877

McCall
http://boxrec.com/boxer/451

Chuvalo, jäklar vad stryk han fick av Foreman, man kan tänka sig hur man mår dagen efter med Foremans klubbor svingandes mot huvudet. Hela sista ronden är ju en mardröm;
https://www.youtube.com/watch?v=naUC9jQLytw
Citera
2016-07-20, 18:22
Medlem
Canelo vs Smith. Walk in the park för mexaren?
Citera
2016-07-20, 21:25
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneHallonkvist
Nå? Vem tycker ni har haft den bästa hakan?
Läste att nån tycker Chauncy Welliver hamnar högst på listan, pga han gick 421 tungviktsronder utan att åka ner. Han mötte ju några hyffsade killar, L Browne, O Solis exempelvis.
Sen är väl Oliver McCall erkänt hård på hakan, han har då 428 ronder utan att åka ner. En för mig okänd, George Chuvalo, har tydligen 501 tungviktsronder bakom sig, även där utan att hamna på backen. Så vad säger ni? Vem enligt er har den bästa hakan bland de tunga gubbarna?

Welliver
http://boxrec.com/boxer/50877

McCall
http://boxrec.com/boxer/451

Chuvalo, jäklar vad stryk han fick av Foreman, man kan tänka sig hur man mår dagen efter med Foremans klubbor svingandes mot huvudet. Hela sista ronden är ju en mardröm;
https://www.youtube.com/watch?v=naUC9jQLytw

Helt sjuk vilken grym haka Oliver McCall måste haft. Aldrig blivit nedslagen vare sig som proffs amatör eller i sparring och han sparrade dessutom väldigt mycket med Mike Tyson. Har McCall någonsin varit synligt skakad under någon match?
Citera
2016-07-21, 16:55
Medlem
challiss avatar
Vad tror ni om Postol - Crawford i helgen? Postol ska inte underskattas. Snabb och har bra timing. Dessutom är han rätt mycket längre än Crawford och har längre räckvidd. Tror Crawford kan få det svettigt denna fighten. Men tror Crawford tar det på ett jämnt beslut.
Citera
2016-07-21, 21:11
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Vad tror ni om Postol - Crawford i helgen? Postol ska inte underskattas. Snabb och har bra timing. Dessutom är han rätt mycket längre än Crawford och har längre räckvidd. Tror Crawford kan få det svettigt denna fighten. Men tror Crawford tar det på ett jämnt beslut.

Grymt bra odds på Postol, har hittat upp till 5,5 x pengarna. Lite förvånande eller? Och som du nämner; räckvidden. Ukrainaren har nästan en decimeter på Crawford.
Senast redigerad av Libérée 2016-07-21 kl. 21:16.
Citera
2016-07-22, 17:54
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Grymt bra odds på Postol, har hittat upp till 5,5 x pengarna. Lite förvånande eller? Och som du nämner; räckvidden. Ukrainaren har nästan en decimeter på Crawford.
Yepp, han är inte direkt favorit, denne Postol. Kanske vågar man satsa en slant.
Citera
2016-07-22, 23:02
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av JanneHallonkvist
Yepp, han är inte direkt favorit, denne Postol. Kanske vågar man satsa en slant.

Intressant synpunkter. Jag började jämföra kombattanterna och kom fram till att Crawford faktiskt har rätt tveksamma meriter i lätt weltervikt och inte har mött en toppmotståndare på två år ... medan Postol fick Matthysse att ge upp ...

Ni som ägnar er åt vadslagning kan nog göra er en nätt liten hacka här.
Citera
2016-07-23, 10:23
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet
Intressant synpunkter. Jag började jämföra kombattanterna och kom fram till att Crawford faktiskt har rätt tveksamma meriter i lätt weltervikt och inte har mött en toppmotståndare på två år ... medan Postol fick Matthysse att ge upp ...

Ni som ägnar er åt vadslagning kan nog göra er en nätt liten hacka här.
Yepp, jag har inte spanat in Postol innan, men det jag kollade på igår, gillade jag. Så satte en peng på honom. Vi får se hur det går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in