2015-11-29, 00:56
  #7141
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Glädje och vemod.
Citera
2015-11-29, 01:25
  #7142
Medlem
Reggie Hamonds avatar
SHIT, vad fel man kan ha. Trodde Wlad skulle vinna ganska enkelt men någon höjdarfight var det inte. Tyson var bättre på alla plan.....Wlad såg så obekväm och rädd ut genom hela fighten. Wlad hade absolut ingenting att komma med och var livrädd att öppna upp. All respekt till Tyson Fury som höll sig till sin gameplan och lyckades helt ta bort Wlads jab och raka höger.

Tror dock inte Tyson kommer hålla det där bältet särskilt länge. Det positiva nu är att tungviktsklassen verkligen öppnar upp på riktigt. Wilder, Povetkin osv är nog väldigt sugna att ta Tysons bälte nu.

Hoppas mest på Anthony Joshua. Den mannen tror jag har mest potential att bli det stora namnet i tungvikten inom en snar framtid. Anthony Joshua känns som en boxare som faktiskt mycket väl kan börja dominera tungvikts boxningen.

Joseph Parker från Nya Zeeland är en annan ung duktig underhållande boxare som vi kommer få höra mycket av. Han kommer att gå långt.
Citera
2015-11-29, 01:58
  #7143
Medlem
graffsthlms avatar
Att man nästan satte 2000:- på Klittan också, tack som fan för man ej gjorde det då. Deontay nästa skulle vara grymt.
Citera
2015-11-29, 08:39
  #7144
Medlem
James DeGale vinner mot Bute på UD. En ganska så medioker fight. DeGale hade passat Badou Jack perfekt!

Vad Wlandimir höll på med i går är en gåta..... Jag fick det till att han drog iväg högern tre 3!!! gånger på hela matchen. Kan det varit en skada som gjorde honom så sparsam med den?

Fury mest aktiv matchen igenom och segern helt i sin ordning. Inte ens hemmaplan kunde rädda Wladi. Dock var poängen smickrande för den lille ukrainaren denna kväll.
Citera
2015-11-29, 12:45
  #7145
Medlem
DjPuttes avatar
Gav upp efter 4 ronder i går kväll mer intet sägande fight hade man inte sett, Wlad paralyserad medans Tyson körde lite shake and bake style i ringen!

Tyson kommer försvara titeln ngr ggr.....
Citera
2015-11-29, 18:14
  #7146
Medlem
Otroligt imponerad av Tyson Fury, han kanske inte ser glamorös och elegant ut när han boxas, men han är utan tvekan den bästa tungviktaren i världen just nu. Otroligt snabba fötter och händer för en så stor man, han slår olika slag från olika vinklar och inte bara jabb jabb höger.

Det som imponerade mig mest var fotarbetet och hur grym förståelse han har för distans han var alltid för långt ifrån eller för nära Wladimir.
Citera
2015-11-29, 21:07
  #7147
Medlem
Libérées avatar
Kan undra om Klitschko tänker nyttja sin rematch-klausul? Har dock svårt att se vad han skulle göra annorlunda i ringen. Wladimir har alltid varit en ensidig fajter och kommit långt på det, men hu vad svårt det blir att vinna ett eventuellt returmöte utan en plan B...

Bara att gratulera Fury till en finfin seger. Det var varken vackert eller underhållande, men synnerligen effektivt.

För övrigt kul att han lyckades vinna på poäng i Tyskland, brukar ju annars krävas en knockout för att få oavgjort mot hemmaboxaren där borta, hehe.
Citera
2015-11-29, 23:31
  #7148
Medlem
nickoruts avatar
Helt sjuk match. Hade någon för ett år sedan sagt till mig att Fury skulle ta klitchkovs bälten hade jag garvat. Men riktigt kul att divisionen är vidöppen nu!
Citera
2015-11-30, 15:01
  #7149
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Kan undra om Klitschko tänker nyttja sin rematch-klausul? Har dock svårt att se vad han skulle göra annorlunda i ringen. Wladimir har alltid varit en ensidig fajter och kommit långt på det, men hu vad svårt det blir att vinna ett eventuellt returmöte utan en plan B...

Bara att gratulera Fury till en finfin seger. Det var varken vackert eller underhållande, men synnerligen effektivt.

För övrigt kul att han lyckades vinna på poäng i Tyskland, brukar ju annars krävas en knockout för att få oavgjort mot hemmaboxaren där borta, hehe.

Trodde Wlad skulle våga ta risker halvägs i matchen men icket. Tyson Fury har såklart slagstyrka, men inte den där riktiga KO-punchen. Förstår inte varför Wlad respekterade Fury till den grad att han inte vågade sticka ut hakan och mata hårda kroppslag och krokar. Finns även bra klipp från fighten där man tydligt ser lägen för Wladimir att slå högern, men i sista stund uteblir slaget ändå...

Känns som att potentialen i Klitschko fortfarande finns där, men det var det psykologiska som höll tillbaka honom - den här gången.
Citera
2015-11-30, 19:29
  #7150
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Kan undra om Klitschko tänker nyttja sin rematch-klausul? Har dock svårt att se vad han skulle göra annorlunda i ringen. Wladimir har alltid varit en ensidig fajter och kommit långt på det, men hu vad svårt det blir att vinna ett eventuellt returmöte utan en plan B...

Är helt enig med dig. Har alltid hållit WK som snäppet sämre taktiker än broder VK och det har visat sig förut att han ät lättstörd och har svårt att variera. Han har naturligtvis levt på att han oftast varit klart större än motståndaren. Nu mötte han en större boxare och då blev det stillestånd. Tror också att han får svårt att komma tillbaka.
Citera
2015-12-01, 00:46
  #7151
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Fury's cruise control var helt enkelt bättre.

Men Klitschko förlorade också indirekt på att han inte ville byta slagväxlingar då det är oerhört energikrävande - speciellt i högre ålder.
Citera
2015-12-01, 03:43
  #7152
Medlem
Wk är den absolut tråkigaste och fega tungviktsmästare som funnits, glad att han blev av med titlarna.

Det är riktigt tråkigt att dom inte gjort om reglerna lite, ska inte löna sig och vara passiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in