Citat:
Ursprungligen postat av
Libérée
Kan undra om Klitschko tänker nyttja sin rematch-klausul? Har dock svårt att se vad han skulle göra annorlunda i ringen. Wladimir har alltid varit en ensidig fajter och kommit långt på det, men hu vad svårt det blir att vinna ett eventuellt returmöte utan en plan B...
Bara att gratulera Fury till en finfin seger. Det var varken vackert eller underhållande, men synnerligen effektivt.
För övrigt kul att han lyckades vinna på poäng i Tyskland, brukar ju annars krävas en knockout för att få oavgjort mot hemmaboxaren där borta, hehe.
Trodde Wlad skulle våga ta risker halvägs i matchen men icket. Tyson Fury har såklart slagstyrka, men inte den där riktiga KO-punchen. Förstår inte varför Wlad respekterade Fury till den grad att han inte vågade sticka ut hakan och mata hårda kroppslag och krokar. Finns även bra klipp från fighten där man tydligt ser lägen för Wladimir att slå högern, men i sista stund uteblir slaget ändå...
Känns som att potentialen i Klitschko fortfarande finns där, men det var det psykologiska som höll tillbaka honom - den här gången.