Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
tror inte man kan ta vita jobb utan papper…sen har jag för mig att rumänien inte är med i schengen avtalet, dvs de ingår inte inom EU:s fria rölighet. Men här har jag inte så bra koll så kanske är andra regler för detta jag inte känner till.
Så ta inte för givet att rumänska romer kan ta dessa jobb.
Att babianen uppenbart har något fel i rutan är väl tämligen fastslaget vid det här laget.
Sen vad gäller argumenten för att göra det olagligt för människor knulla andra som inte vill tycker jag är tämligen uppenbara. Är exakt samma typ av argument vi har mot andra saker/ beteenden som uppenbart skadar andra eller kan skada andra.
De har full rörlighet sedan 1 januari 2014.
Och för övrigt får de fan i mig fixa papper då.
Det går liksom inte att köra på att jag är en stackars rom men får inga papper...
Har man inte det är det ju inget som bevisar att de är rumäner heller och då är det bara att placera dem i invandrarverkets förvar tills detta är utrett.
Hur snabbt skulle inte papper åka fram då tror du?
Skulle inte finnas en papperslös romsk rumän i landet samma dag detta infördes.
Men det är ett felslut att tro de inte vill.
Uppenbarligen finns det jobb om de vill.
Kan inte se att gifta sig för pengars skull är förbjudet så det är en lögn.
Inte heller att ha en älskarinna som man "skämmer bort" med dyra presenter.
Skulle detta vara mindre skadligt än att knulla ihop extrapengar till lyxkonsumtion menar du?
Det är ju trams.
Det är den sex för pengar "fattiga" har råd med som skall vara skadlig bara.
Det ligger ju i linje med hur all annan lagstiftning är utformad.
Brott som socialgrupp 1 gör bestraffas extremt lågt om ens alls som t.ex eftertaxeringen.
Beteenden hos socialgrupp 2 och 3 ses som stötande och märks som olagligt medans de i socialgrupp 1 ges en ny kontext och ses i ett annat ljus som sex för pengar.
Du är bara med dina argument en tanklös medlem av moralismens lakejer.
Varken mer eller mindre.