Citat:
Ursprungligen postat av
Statistenidittliv
Själv ser jag helst att man inte har sex som arbete, men det är väl som med droger att man inte kan förhindra det. Det positiva jag ser med att legalisera prostitution vore att färre män skulle låtsas att gilla kvinnor för att komma innanför deras trosor.
Finns väl egentligen inget positiv alls med prostitution då det bara visar att många människor kan inte finna en partner att som går att leva troget med, och/eller som kan tillfredsställa lustarna… men det är en utopi att vi alla skulle vara stöpta i samma form och finna vår livs kärlek, även om feminismen önskar att så var fallet.
Sex är helt enkelt inte samma sak för oss alla ..och det gäller både män o kvinnor.
Men så är det, och kommer alltid vara oavsett vad någon tycker och vilka lagar som skrivs, världen har alltid sett ut så…..fattar bara inte varför det skall vara så svårt för vissa att förstå att sexualitet och sex är inte samma sak för alla på klotet och respektera det.
Att vissa frivilligt anser att pengarna är värt att jobba som sexarbetare o.s.v. , det beslutet måste vara individens.
Vi är alla överens om att trafficking och tvång skall bestraffas, men som feminismen gör…klassar allt inom den kategorin är inte hållbart, men med det överskott av män Sverige har kommer nog den synen förändras.
Jag skrev tidigare i en tråd…jag tror vi kommer börja acceptera sexköp för att vi kommer börja tycka synd om alla de män som inte finner någon att leva och ha sex med.