2016-07-23, 00:10
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du kanske skulle testa? leva som rom i Rumänien i några år…så får vi se hur många "papper" och jobb du kan fixa.

Sen kan du ju även testa få presenter av din fru och därigenom förvandlas till en hora i andras ögon.
Och varför inte testa lite prostitution, det var ju ingen skillnad mellan att gå på gatan och suga av 7 gubbar per kväll mot att vara gift…så? om du nu redan är gift så kan du ju lika väl testa detta…
kanske har Babianen rätt, är helskoj jobba som prostituerad, liksom själva essensen med att vara kvinna.

Det finns ju uppenbart romer som både får jobb och bostad i Sverige och då även måste ha uppvisat papper, brukar ju finnas dessa goodwill berättelser i tidningarna med jämna mellanrum så omöjligt verkar det ju inte vara på långa vägar. Fördelen med att inte ha papper är ju att ingen kan registrera dig när du kom in i landet på ett vettigt sätt och kräva att du lämnar det 6 månader senare. Så det verkar mest vara självvalt.

Varför tror du alla gillar samma saker?
Finns folk som käkar bajs och älskar lavemangsex gör du det automatiskt med?
Det är ju exakt det du gnäller på babianen för som du gör dig skyldig till här tror att alla gillar allt. Jag gillar det inte därför låter jag bli det valet har alla andra med.
Ditt vurmande är ju bara löjligt och vulgärt i brist på vettiga argument.
Citera
2016-07-23, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Det finns ju uppenbart romer som både får jobb och bostad i Sverige och då även måste ha uppvisat papper, brukar ju finnas dessa goodwill berättelser i tidningarna med jämna mellanrum så omöjligt verkar det ju inte vara på långa vägar. Fördelen med att inte ha papper är ju att ingen kan registrera dig när du kom in i landet på ett vettigt sätt och kräva att du lämnar det 6 månader senare. Så det verkar mest vara självvalt.

Varför tror du alla gillar samma saker?
Finns folk som käkar bajs och älskar lavemangsex gör du det automatiskt med?
Det är ju exakt det du gnäller på babianen för som du gör dig skyldig till här tror att alla gillar allt. Jag gillar det inte därför låter jag bli det valet har alla andra med.
Ditt vurmande är ju bara löjligt och vulgärt i brist på vettiga argument.

jepp dessa romer brukar ha svenskt medborgarskap.

Visst finns folk som gillar hash…och några som gillar kokain…och andra som gillar lite mer artificiella små giftpiller. Gör inte att vi därför gör det lagligt att sälja knark ex. eftersom att sälja knark anses
skada andra precis som att köpa sex, vara hallick etc. anses skada andra.

anledningen till att jag inte gillar babianen är att han försvarar våldtäkt… skriver komplett vedervärdiga saker konsekvent och dessutom inte har en endaste logisk följd i vad han skriver..
totalt ko-ko med svans med andra ord.

Mitt vurmande? vad är det jag vurmar för?
Är ju du som vurmar för att män ska ha laglig rätt köpa sex…för är ju fint med den efterfrågan som då uppstår och enligt dig spelar det ju ingen roll för kvinnor om de knullar en äkta man eller 7 främlingar från gatan varje kväll…är ju samma sak för kvinnor.
Så den som "vurmar" här är ju du och inte jag.
Citera
2016-07-23, 08:44
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:

Visst finns folk som gillar hash…och några som gillar kokain…och andra som gillar lite mer artificiella små giftpiller. Gör inte att vi därför gör det lagligt att sälja knark ex. eftersom att sälja knark anses skada andra precis som att köpa sex, vara hallick etc. anses skada andra.

anledningen till att jag inte gillar babianen är att han försvarar våldtäkt… skriver komplett vedervärdiga saker konsekvent och dessutom inte har en endaste logisk följd i vad han skriver..

Är ju du som vurmar för att män ska ha laglig rätt köpa sex…för är ju fint med den efterfrågan som då uppstår och enligt dig spelar det ju ingen roll för kvinnor om de knullar en äkta man eller 7 främlingar från gatan varje kväll…är ju samma sak för kvinnor.
Nej det är inte sådana jag pratar om utan romer som kommer från utlandet.
Hittade snabbt ett par stycken.
http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/tiggaren-fick-jobb-hos-maklaren
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=6190966
http://www.unt.se/uppland/uppsala/de-soker-jobb-i-sverige-3627038.aspx

På vilket sätt skadar det någon genom att sälja sex?
Blir det någon typ av skada som genom något mystiskt sätt drabbar dem metafysiskt?
Det är fantasier du målar upp.

Tror babianen är en kvinna faktiskt bryr mig inte i vilket iofs...

Så du väljer att fortsätta på den halmgubben.
Du kan inte bättre än så?
Så du menar att bara därför jag argumenterar emot dina kassa argument för att förbjuda sexköp så är jag för det? Är det inte längre än så ditt intellekt kan ta dig?
Jag argumenterar mot kassa argument mot islam med fast jag själv är emot religion.
Gör det mig till muslim då? Dumskalle där. Och du klagar på babianen du...
Det är nog mera så att ni är mer lika varandra än något annat.
Men det är tydligen långt över din fattningsförmåga att fatta sådant.
Även fast man i klartext skrivit ut att det är dina kassa argument man debatterar emot.

Ja du vurmar för alla som säljer sex är offer, så är det ju inte, det är skitsnack.
Finns det något som förhindrar en prostituerad att sluta om hon vill?
Inte ett dugg.
Gör det så av utomstående så är ju det ett brott och skall behandlas av rättsväsendet.
Dina åsikter om prostituerade stigmatiserar nog dessa kvinnor rejält dock.

Sedan kvinnor som säljer sig in i äktenskap/som älskarinna till mycket äldre män.
En fråga du för övrigt verkar ha beröringsskräck inför.
Vad tycker du om detta, du verkar konsekvent undvika detta ämne.
Varför?
En helt jämställd problematik.
Citera
2016-07-23, 08:48
Medlem
Babianens avatar
Citat:
tror inte man kan ta vita jobb utan papper…sen har jag för mig att rumänien inte är med i schengen avtalet, dvs de ingår inte inom EU:s fria rölighet. Men här har jag inte så bra koll så kanske är andra regler för detta jag inte känner till.
Så ta inte för givet att rumänska romer kan ta dessa jobb.

Att babianen uppenbart har något fel i rutan är väl tämligen fastslaget vid det här laget.
Sen vad gäller argumenten för att göra det olagligt för människor knulla andra som inte vill tycker jag är tämligen uppenbara. Är exakt samma typ av argument vi har mot andra saker/ beteenden som uppenbart skadar andra eller kan skada andra.

Om kvinnor som horar inte ville ha sex då skulle de inte hora från början. Ingen kvinna i hela världen är tvingad att sälja sex för att det står alltid 1000 män i kö för att försörja kvinnan i utbyte mot en relation.
Citera
2016-07-23, 08:51
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Om kvinnor som horar inte ville ha sex då skulle de inte hora från början. Ingen kvinna i hela världen är tvingad att sälja sex för att det står alltid 1000 män i kö för att försörja kvinnan i utbyte mot en relation.
Det kan jag faktiskt hålla med dig om.
Se bara när en kvinna sätter in en äktenskapsannons eller antyder om det...
2-300 svar på en större site garanterat, om det ens stannar där.
Citera
2016-07-23, 09:03
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Du kanske skulle testa? leva som rom i Rumänien i några år…så får vi se hur många "papper" och jobb du kan fixa.

Sen kan du ju även testa få presenter av din fru och därigenom förvandlas till en hora i andras ögon.
Och varför inte testa lite prostitution, det var ju ingen skillnad mellan att gå på gatan och suga av 7 gubbar per kväll mot att vara gift…så? om du nu redan är gift så kan du ju lika väl testa detta…
kanske har Babianen rätt, är helskoj jobba som prostituerad, liksom själva essensen med att vara kvinna.

1) Om en man gick på gatan och blev avsugen av 7 kvinnor mot betalning skulle någon tycka synd om honom?

2) Ja kvinnor säljer redan sex i relationer så vad är skillnaden? Förutom att de får mer kuk om de horar.

3) Hur skulle du som fulgubbe känna om kvinnor betalade för att ha sex med dig?
Citera
2016-07-23, 09:10
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:

Ja självklart är det roligt att vara prostituerad, det är bara kvinnor som gillar sex som valt det som yrke.
Citera
2016-07-23, 09:23
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Visst finns folk som gillar hash…och några som gillar kokain…och andra som gillar lite mer artificiella små giftpiller. Gör inte att vi därför gör det lagligt att sälja knark ex. eftersom att sälja knark anses
skada andra precis som att köpa sex, vara hallick etc. anses skada andra.

1) Är det skadligt för män om kvinnor betalar dem för sex? Så varför skulle det vara skadligt för kvinnor om män betalar dem för sex?

2) Till exempel min man får sex + presenter av mig. Är det sämre för honom än om han bara får sex? Så hur är det sämre för kvinnor om de får sex + pengar än om de bara får sex?

3) Män har redan laglig rätt att köpa sex genom att genom att ge en kvinna en högre levnads-standard i en relation i utbyte mot att kvinnan har sex med mannen. Det är 0 skillnad mellan det och att ge en kvinna pengar i handen annat än att det är mycket dyrare för mannen med en relation.
Citera
2016-07-23, 09:26
Medlem
Citat:
Nej det är inte sådana jag pratar om utan romer som kommer från utlandet.
Hittade snabbt ett par stycken.
http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/tiggaren-fick-jobb-hos-maklaren
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=6190966
http://www.unt.se/uppland/uppsala/de-soker-jobb-i-sverige-3627038.aspx

På vilket sätt skadar det någon genom att sälja sex?
Blir det någon typ av skada som genom något mystiskt sätt drabbar dem metafysiskt?
Det är fantasier du målar upp.

Så du väljer att fortsätta på den halmgubben.
Du kan inte bättre än så?
Så du menar att bara därför jag argumenterar emot dina kassa argument för att förbjuda sexköp så är jag för det? Är det inte längre än så ditt intellekt kan ta dig?
Jag argumenterar mot kassa argument mot islam med fast jag själv är emot religion.
Gör det mig till muslim då? Dumskalle där. Och du klagar på babianen du...
Det är nog mera så att ni är mer lika varandra än något annat.
Men det är tydligen långt över din fattningsförmåga att fatta sådant.
Även fast man i klartext skrivit ut att det är dina kassa argument man debatterar emot.

Ja du vurmar för alla som säljer sex är offer, så är det ju inte, det är skitsnack.
Finns det något som förhindrar en prostituerad att sluta om hon vill?
Inte ett dugg.
Gör det så av utomstående så är ju det ett brott och skall behandlas av rättsväsendet.
Dina åsikter om prostituerade stigmatiserar nog dessa kvinnor rejält dock.

Sedan kvinnor som säljer sig in i äktenskap/som älskarinna till mycket äldre män.
Varför?

Vilka alternativ finns det för att vara för eller emot att folk ska ha laglig rätt köpa sex?
Halvrätt till eller?

Och fantastiskt måste jag verkligen börja sitta och länka rapporter kring sextrafficking ex.?
För att gubbe som du inte fattar att joooo det finns folk som tvingas in i detta.
Är för denna grupp som far rejält illa av sexhandel som vi har denna lag.
Precis som vi har knarkförbud för de som far illa av knark och inte för den där gruppen som tar sig en liten joint då och då.
Jag har skrivit, vet inte hur många ggr att jag är väl medveten om att där finns människor som inte har några som helst problem med att sälja sex, men är inte dessa för hundrade gången som denna lag vänder sig emot…den vänder sig mot de som köper andra.

Vad tycker du om unga män som "säljer sig" till äldre rika kvinnor via att gifta sig…

finns åtskilliga som är 10-20 år yngre än sin fru…vilka små horor inte sant?
Citera
2016-07-23, 09:37
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Ja jag är kvinna, https://kum.com/SVf2BHi

http://www.imagebam.com/image/53849a494922243

http://www.imagebam.com/image/8be8e1495918200

Citat:
Varför?

Här är ett exempel, https://www.youtube.com/watch?v=5EZ-NfIxIjQ är det synd om den här kvinnan för att hon är gift med Hugh Hefner som är mycket äldre och rikare än henne? Har hon blivit tvingad till det för att hon inte kunde få ett jobb och tjäna sina egna pengar?

Citat:
Det kan jag faktiskt hålla med dig om.
Se bara när en kvinna sätter in en äktenskapsannons eller antyder om det...
2-300 svar på en större site garanterat, om det ens stannar där.

1) Inte bara det en kvinna kan gifta sig med män som är "över" henne. Till exempel en kvinna som är arbetslös kan gifta sig med en man som har utbildning, bra jobb, egen bostad, och så vidare. En man som är arbetslös kan inte gifta sig med en kvinna som är VD och bli försörjd av henne.

2) Så om kvinnor kan gifta sig med män som är "bättre" än dem och ändå väljer att hora då är det ett val som de har gjort själva.
Citera
2016-07-23, 09:46
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Vilka alternativ finns det för att vara för eller emot att folk ska ha laglig rätt köpa sex?
Halvrätt till eller?

Och fantastiskt måste jag verkligen börja sitta och länka rapporter kring sextrafficking ex.?
För att gubbe som du inte fattar att joooo det finns folk som tvingas in i detta.
Precis som vi har knarkförbud för de som far illa av knark och inte för den där gruppen som tar sig en liten joint då och då.
Jag har skrivit, vet inte hur många ggr att jag är väl medveten om att där finns människor som inte har några som helst problem med att sälja sex, men är inte dessa för hundrade gången som denna lag vänder sig emot…den vänder sig mot de som köper andra.

Vad tycker du om unga män som "säljer sig" till äldre rika kvinnor via att gifta sig…

1) Finns det män som blir tvingade till att sälja sex till kvinnor också?

2) Men ingen far illa av att ha sex? Det är som att säga att kvinnor far illa av att få massage.

3) Ingen kvinna har problem med att sälja sex för att alla kvinnor horar i relationer. Det är kvinnors natur.

4) Tycker någon att det är synd om den där killen som var gift med Demi Moore, http://topnews.in/light/files/Rumors-about-Demi-Moore-and-Ashton-Kutchers-wedding.jpg ? Blev han typ tvingad för att han skulle svälta ihjäl annars?
Citera
2016-07-23, 09:56
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Halvrätt till eller?
Det finns inga.
Man kan bara hävda att det är ett demokratiskt fattat beslut och som sådant kommer det alltid att ifrågasättas och inte alltid kan empiriskt ledas i bevis lika lite som en budgets fördelnings korrekthet kan det. Vi lever i en demokrati och i en sådan kommer alltid frågor som saknar empirisk grund behandlas och lagstiftas kring.
Citat:
Det behöver du inte men det är ingen vettig orsak att luta sig emot, du förbjuder inte bilar eller lastbilar för vissa missbrukar dem och kör över folk. Det är tramsretorik du kommer med.
Citat:
Nej det är det inte, det är en 100% moralistiskt grundad lag som bygger på att man tycker det är moraliskt fel att sälja sex inget annat. Traffickingoffren är en kriminell verksamhet och utnyttjas enbart för att rättfärdiga på felaktiga grunder deras moralistiska noja.
Finns inte en politiker i Sverige som direkt gör ett skit för dessa kvinnor på hemmaplan deras så orsakerna till att de flyttar till väst stävs.
Citat:
Kan tycka dessa är lätt underliga med då det inte brukar vara några problem att få napp om man vill ifall man går ut på en dansrestaurang imho. Ser dock inte deras verksamhet mer konstig än folk som köper massage, det är enbart personlig moral som gör den till något mer.
Citat:

Som sagt var du har beröringsskräck för frågan...
Varför är du så feg att du inte vågar besvara en fråga som varit uppe flera gånger nu?
Du visar bara att dina argument inte klarar en närmare granskning fattar du väl när du håller på på det sättet. Vågar du verkligen inte beröra frågan, menar du det?
Då är du verkligen helkass faktiskt.
Eller det kanske är så att du har själv givit efter för en gubbe med pengar och därför inte vill debattera det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in