2016-07-22, 16:31
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
1) Det åter står för dig att bevisa, du har inte varit i närheten av det hittills.

2) Och jag har förklarat för dig varför den typen av retorik är kass.

1) Att kvinnor fungerar likadant sexuellt? Det är empiriskt sant. Du ser inte samma range av fetisher hos kvinnor som hos män. Det finns inga kvinnor som tänder på stora armar, DILFs, manliga redheads och så vidare.

2) Det är fortfarande sant.

Citat:
1) Fullkomligt ointressant vilket innan det är bevisat att det är så.

2) Återstår att bevisa, att tycka "att det bara är så" är fullkomligt ointressant som bevis.

3) Källa?

4) Källa?

5) Källa?

Vad vill du ha för bevis eller källa?
Citera
2016-07-22, 17:01
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Så en hora kan inte vara en vanlig kvinna ??
Jag trodde de flesta horor var kvinnor men se där, fel av mig.

Vi pratar fortfarande om ett utbyte där den ena gnäller till sig en gucci väska(som exempel) och den andra får pengar, i utbyte för sex…och båda har sen villigt sex för att de fick något.

Samma sak låter det som för mig.

Horor är lite sämre sort av kvinnor.
Citera
2016-07-22, 17:03
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Att kvinnor fungerar likadant sexuellt? Det är empiriskt sant. Du ser inte samma range av fetisher hos kvinnor som hos män. Det finns inga kvinnor som tänder på stora armar, DILFs, manliga redheads och så vidare.
Det är bara av typen "det bara är så" retorik.
Vidare är det inget bevis på att alla kvinnor uppskattar våldtäkt.
Utan blir bara till ett logiskt felslut.
Citat:
2) Det är fortfarande sant.

Så hävdar religiösa med när deras argument att deras Gud existerar visat sig vara felaktiga och inte logiskt hållbara. Du kan lika gärna vara en spritt språngande galning som tänder på det mest underliga former av sex, säger inget att alla kvinnor tänder på samma saker som du.
Du har inte bevisat ett skit så enkelt är det bara att du säger nej, nej, nej hela tiden ger dig inte rätt visar bara att du saknar andra argument än att bara för att du tycker så, så är det så.
Helt ok för dig att tycka men betyder inte ett skit för någon annan faktiskt.
Citat:
Vad vill du ha för bevis eller källa?
Empiriska bevis vore trevligt.

Annars kan jag ge dig en videosamling kring beteendevetenskap som förklarar mänskligt beteende utifrån biologiska orsaker som du kan studera så kanske du får en lite annan syn på hur komplexa dessa frågor är. Den är gjord av Stanford university och med andra ord inget skräp.
Ser du från halva lektion 14 tror jag det är så tar de upp frågan om mänsklig sexualitet.

https://www.youtube.com/watch?v=NNnIGh9g6fA&list=PL848F2368C90DDC3D

Annars kan du se hela videoserien så får du en mycket god grund från vilken du kan argumentera kring mänskliga beteenden och dess biologiska orsaker.

Ta den tiden du vill, tråden springer ju inte iväg så att säga.
Citera
2016-07-22, 17:04
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
1) För att kvinnor fungerar ungefär likadant sexuellt?

2) Jag har bevisat det genom att förklara hur det funkar för mig och då funkar det likadant för de flesta kvinnor.

1) Varför skulle det inte vara sant för det? Det kan vara sant eller hur?

2) Men varför skulle man inte bli mentalt upphetsad om man blir fysiskt upphetsad? Det är logiskt att en form av upphetsning leder till en annan.

3) Alltså man kan bli mentalt upphetsad först och sen bli fysiskt upphetsad. Eller man kan bli fysiskt upphetsad först och sen bli mentalt upphetsad.

4) Även om man inte skulle bli mentalt upphetsad av att bli påsatt kan man välja att bli mentalt upphetsad genom att tänka på en man som man tänder på.

5) Därför kan kvinnor alltid få en bra sexuell upplevelse när de horar även om de inte vill ha sex med mannen.
En persons personliga åsikter är intet bevis för hur alla fungerar. Skärp dig.
Du har tidigare påstått att mental upphetsning inte är som fysisk upphetsning och att de två inte har något med varandra att göra.
Citera
2016-07-22, 17:10
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Det är bara av typen "det bara är så" retorik.
Vidare är det inget bevis på att alla kvinnor uppskattar våldtäkt.
Utan blir bara till ett logiskt felslut.

Nej det är empiriskt sant att kvinnor inte har samma bredd på sexuella preferenser som män. Det bevisar att kvinnor är mer lika varandra sexuellt än vad män är.

Citat:
Så hävdar religiösa med när deras argument att deras Gud existerar visat sig vara felaktiga och inte logiskt hållbara. Du kan lika gärna vara en spritt språngande galning som tänder på det mest underliga former av sex, säger inget att alla kvinnor tänder på samma saker som du.
Du har inte bevisat ett skit så enkelt är det bara att du säger nej, nej, nej hela tiden ger dig inte rätt visar bara att du saknar andra argument än att bara för att du tycker så, så är det så.
Helt ok för dig att tycka men betyder inte ett skit för någon annan faktiskt.

1) Men vad är sannolikheten att jag är den enda kvinnan på planeten som funkar så? Vad är sannolikheten att jag är ganska representativ?

2) Varför skulle alla andra kvinnor inte bli kåta av att ha sex?

Citat:
Empiriska bevis vore trevligt.

Annars kan jag ge dig en videosamling kring beteendevetenskap som förklarar mänskligt beteende utifrån biologiska orsaker som du kan studera så kanske du får en lite annan syn på hur komplexa dessa frågor är. Den är gjord av Stanford university och med andra ord inget skräp.
Ser du från halva lektion 14 tror jag det är så tar de upp frågan om mänsklig sexualitet.

https://www.youtube.com/watch?v=NNnIGh9g6fA&list=PL848F2368C90DDC3D

Annars kan du se hela videoserien så får du en mycket god grund från vilken du kan argumentera kring mänskliga beteenden och dess biologiska orsaker.

Ta den tiden du vill, tråden springer ju inte iväg så att säga.

1) Okay. Kvinnor har i alla tider fått rådet "ha sex även om du inte vill för efter ett tag blir det bra ändå". Det är ett empiriskt bevis på att kvinnor går från fysisk upphetsning till mental upphetsning.

2) Du har inte svarat på mitt argument att kvinnor kan välja att bli upphetsade mentalt genom att tänka på en man som de tänder på?
Citera
2016-07-22, 17:11
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
En persons personliga åsikter är intet bevis för hur alla fungerar. Skärp dig.
Du har tidigare påstått att mental upphetsning inte är som fysisk upphetsning och att de två inte har något med varandra att göra.

1) Så om Kalle tänder på teens med stora bröst då gäller inte det för Lars och Markus?

2) Man kan vara mentalt upphetsad, fysiskt upphetsad, eller mentalt + fysiskt upphetsad. Alla alternativen funkar om man har sex.
Citera
2016-07-22, 17:36
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Nej det är empiriskt sant att kvinnor inte har samma bredd på sexuella preferenser som män. Det bevisar att kvinnor är mer lika varandra sexuellt än vad män är.
Saknar fortfarande relevans för hur representativ du är eller hur?
Citat:
1) Men vad är sannolikheten att jag är den enda kvinnan på planeten som funkar så? Vad är sannolikheten att jag är ganska representativ?

2) Varför skulle alla andra kvinnor inte bli kåta av att ha sex?
1) Inte min fråga att svara på utan din då du begagnar dig av anekdotisk bevisföring.

2) Därför att i så fall måste du kunna visa att alla kvinnor gillar sex med vem/vad som helst, när som helst och i vilken form som helst. Och enligt din egen utsaga så har inte kvinnor samma bredd på sexuella preferenser som män. Så då behöver man bara sätta ofrivillig sex som en fetisch så har man enkelt från dina argument bevisat att det troligen inte är alla kvinnor som uppskattar detta.
Det vart ju smidigt och enkelt.
Citat:
1) Okay. Kvinnor har i alla tider fått rådet "ha sex även om du inte vill för efter ett tag blir det bra ändå". Det är ett empiriskt bevis på att kvinnor går från fysisk upphetsning till mental upphetsning.

2) Du har inte svarat på mitt argument att kvinnor kan välja att bli upphetsade mentalt genom att tänka på en man som de tänder på?
1) Det är en utsaga och inget bevis, det enda som kan bevisas är att rådet evt har givits.
En argumentation mot detta skulle ju evt kunna vara skilsmässofrekvensen idag.
Men det återstår för dig som sagt att bevisa att allt vart bra.

2) Det har jag inte för att det påståendet kräver en källa.
Jag kan ju lika gärna bara säga nej till ett sådant påstående utan att ge en källa.
Då finns det två kassa ansatser utan källa att bara negligera,
Vad nytta gör det?
Senast redigerad av MeanME 2016-07-22 kl. 17:44.
Citera
2016-07-22, 18:08
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Saknar fortfarande relevans för hur representativ du är eller hur?

Um, nej? Om kvinnor är lika varandra sexuellt då är jag ganska representativ för average kvinnan.

Citat:
1) Inte min fråga att svara på utan din då du begagnar dig av anekdotisk bevisföring.

2) Därför att i så fall måste du kunna visa att alla kvinnor gillar sex med vem/vad som helst, när som helst och i vilken form som helst. Och enligt din egen utsaga så har inte kvinnor samma brädd på sexuella preferenser som män. Så då behöver man bara sätta ofrivillig sex som en fetisch så har man enkelt från dina argument bevisat att det troligen inte är alla kvinnor som uppskattar detta.
Det vart ju smidigt och enkelt.

1) Svara på argumentet vad är sannolikheten att jag är den enda kvinnan på 3 miljarder som funkar så här? 0. Så som minst finns det en massa kvinnor som funkar på samma sätt som jag.

2) Varför skulle alla kvinnor inte gilla sex med vem som helst, när som helst, hur som helst? Varför skulle det krävas någon speciell grej för att kvinnor ska gilla sex?

3) Ja ofrivilligt sex är en fetish för alla kvinnor.

Citat:
1) Det är en utsaga och inget bevis, det enda som kan bevisas är att rådet evt har givits.
En argumentation mot detta skulle ju evt kunna vara skilsmässofrekvensen idag.
Men det återstår för dig som sagt att bevisa att allt vart bra.

2) Det har jag inte för att det påståendet kräver en källa.
Jag kan ju lika gärna bara säga nej till ett sådant påstående utan att ge en källa.
Då finns det två kassa ansatser utan källa att bara negligera,
Vad nytta gör det?

1) Det är ett råd som kvinnor har fått i alla tider. Om du inte tror mig kan du googla själv.

2) Det kräver en källa att kvinnor kan bli mentalt upphetsade genom att tänka på något som är upphetsande? Det är som att kräva en källa på att kvinnor kan bli sexuellt upphetsade överhuvudtaget.
Citera
2016-07-22, 18:55
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Um, nej? Om kvinnor är lika varandra sexuellt då är jag ganska representativ för average kvinnan.
Nej därför det återstår för dig att bevisa att du är som "alla andra kvinnor".
Citat:
1) Svara på argumentet vad är sannolikheten att jag är den enda kvinnan på 3 miljarder som funkar så här? 0. Så som minst finns det en massa kvinnor som funkar på samma sätt som jag.

2) Varför skulle alla kvinnor inte gilla sex med vem som helst, när som helst, hur som helst? Varför skulle det krävas någon speciell grej för att kvinnor ska gilla sex?

3) Ja ofrivilligt sex är en fetish för alla kvinnor.
1) Fullkomligt ointressant, det är din sak att bevisa att din anekdotiska bevisföring är relevant och det enda du hävdar är att du tycker den är det. Intresseklubben kan ju notera det om de vill, retoriskt är det trams dock. Läser en mängd inlägg per dag där folk tycker det som de hävdar är objektiv sanning men inte i något fall från UFOs med tillhörande analprober över gudar och spöken till att alla judar konspirerar emot mänskligheten blir deras påståenden sanna bara för att de tycker så, inte heller dina påståenden.

2) Ja ett exempel på argumentation skulle ju kunna vara mänsklig divergens i olika frågor, alla gillar ju inte samma mat så varför skulle de uppskatta alla former av sex när du själv hävdar deras preferenser är mindre? Men som sagt du vart just motbevisad av din egen retorik så varför argumenterar du emot? Ska du ändra dig nu när du har själv bevisat att du har fel?

3) Kan så vara men det bevisar som sagt inte att de gillar det IRL.

Citat:
1) Det är ett råd som kvinnor har fått i alla tider. Om du inte tror mig kan du googla själv.

2) Det kräver en källa att kvinnor kan bli mentalt upphetsade genom att tänka på något som är upphetsande? Det är som att kräva en källa på att kvinnor kan bli sexuellt upphetsade överhuvudtaget.
1) Säger fortfarande inget om dess riktighet.
Finns massor som man hävdat som "sant" genom tiderna men varit ren rappakalja.

2) Inte mitt problem att din anekdotiska bevisföring skär ihop.
Då är det väl bättre då att hävda att man inte kan med fog hävda det du gör?
Saknar man bevis för det man hävdar bör man väl avstå att dryfta det som sanning utan lägga till att det är vad man tror, eller hur?
Citera
2016-07-22, 19:04
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Nej därför det återstår för dig att bevisa att du är som "alla andra kvinnor".

Bevisat är att det är extremt osannolikt att jag är den enda kvinnan på planeten som är på det sättet.

Citat:
1) Fullkomligt ointressant, det är din sak att bevisa att din anekdotiska bevisföring är relevant och det enda du hävdar är att du tycker den är det. Intresseklubben kan ju notera det om de vill, retoriskt är det trams dock. Läser en mängd inlägg per dag där folk tycker det som de hävdar är objektiv sanning men inte i något fall från UFOs med tillhörande analprober över gudar och spöken till att alla judar konspirerar emot mänskligheten blir deras påståenden sanna bara för att de tycker så, inte heller dina påståenden.

2) Ja ett exempel på argumentation skulle ju kunna vara mänsklig divergens i olika frågor, alla gillar ju inte samma mat så varför skulle de uppskatta alla former av sex när du själv hävdar deras preferenser är mindre? Men som sagt du vart just motbevisad av din egen retorik så varför argumenterar du emot? Ska du ändra dig nu när du har själv bevisat att du har fel?

3) Kan så vara men det bevisar som sagt inte att de gillar det IRL.

1) Nej är väldigt relevant att det finns en massa kvinnor som är som jag för då är det sannolikt att de kvinnorna är överrepresenterade i hor-branschen. Det betyder att det är legit att köpa sex för att tjejerna gillar det.

2) Men det finns väldigt lite variation i kvinnors sexuella preferenser. Du ser aldrig kvinnor med samma typ av preferenser som män har. Gå och titta på undersökningar där man frågat kvinnor vad de tänder på de flesta saker har någonting med undergivenhet att göra. Du kommer aldrig att se kvinnor som tänder på att köpa sex av män eller att tvinga män till sex.

3) Det är som att säga att män inte gillar 3kanter med 2 kvinnor IRL. Om män kunde gå på gatan och ha kvinnor som plockar upp dem i sina bilar och betalar för att få suga av dem eller för att bli påsatta i parker skulle män inte gilla det då? Skulle män må dåligt av det?

Citat:
1) Säger fortfarande inget om dess riktighet.
Finns massor som man hävdat som "sant" genom tiderna men varit ren rappakalja.

2) Inte mitt problem att din anekdotiska bevisföring skär ihop.
Då är det väl bättre då att hävda att man inte kan med fog hävda det du gör?
Saknar man bevis för det man hävdar bör man väl avstå att dryfta det som sanning utan lägga till att det är vad man tror, eller hur?

1) Man varför tror du att kvinnor har fått det rådet?

2) Förnekar du att kvinnor kan bli upphetsade av att tänka på saker som de tycker är upphetsande?
Citera
2016-07-22, 19:56
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Bevisat är att det är extremt osannolikt att jag är den enda kvinnan på planeten som är på det sättet.
Det bevisar bara att du tror det blir sant om du hävdar det likt en papegoja tillräckligt ofta även det är ett argumentationsfel. Du har inget relevant att komma med med andra ord än ditt eget tyckande ska vi stanna där då din impotens att presentera något annat verkar vara dig övermäktigt och din oförmåga att förstå att anekdotisk bevisföring inte duger är väldigt stor?
Citat:
1) Nej är väldigt relevant att det finns en massa kvinnor som är som jag för då är det sannolikt att de kvinnorna är överrepresenterade i hor-branschen. Det betyder att det är legit att köpa sex för att tjejerna gillar det.

2) Men det finns väldigt lite variation i kvinnors sexuella preferenser. Du ser aldrig kvinnor med samma typ av preferenser som män har. Gå och titta på undersökningar där man frågat kvinnor vad de tänder på de flesta saker har någonting med undergivenhet att göra. Du kommer aldrig att se kvinnor som tänder på att köpa sex av män eller att tvinga män till sex.

3) Det är som att säga att män inte gillar 3kanter med 2 kvinnor IRL. Om män kunde gå på gatan och ha kvinnor som plockar upp dem i sina bilar och betalar för att få suga av dem eller för att bli påsatta i parker skulle män inte gilla det då? Skulle män må dåligt av det?

1) Helt ointressant varför jag inte svarade på din fråga.

2) Fullkomligt ointressant när det kommer till huruvida kvinnor gillar att bli våldtagna IRL.

3) Halmgubbe, försök bevisa det du påstår istället.
Citat:
1) Man varför tror du att kvinnor har fått det rådet?

2) Förnekar du att kvinnor kan bli upphetsade av att tänka på saker som de tycker är upphetsande?
1) Ditt påstående att bevisa dess relevans.

2) En halmgubbe till. Din sak är att bevisa att kvinnor gillar att bli våldtagna, håll dig till den uppgiften istället för att fråga mig om vad kvinnor tycker och tänker.
Jag säger varken bu eller bä här utan frågar bara dig om vad du har för belägg för det du säger och konstaterar att du inte kunnat ge ett enda vettigt belägg hittills för det du hävdat.

Utan du ägnar dig åt eget tyckande och för en anekdotisk bevisföring något ingen accepterar.
Antingen får du föra fram något vettigt i din argumentation i ditt nästa inlägg eller så kan vi konstatera att du hade inget vettigt att komma med och avsluta diskussionen. Att läsa upprepande inlägg från din sida som hela tiden upprepar samma fel intresserar mig faktiskt inte.
Citera
2016-07-22, 20:06
Medlem
Babianens avatar
Citat:

1) Ditt påstående att bevisa dess relevans.

2) En halmgubbe till. Din sak är att bevisa att kvinnor gillar att bli våldtagna, håll dig till den uppgiften istället för att fråga mig om vad kvinnor tycker och tänker.
Jag säger varken bu eller bä här utan frågar bara dig om vad du har för belägg för det du säger och konstaterar att du inte kunnat ge ett enda vettigt belägg hittills för det du hävdat.

Utan du ägnar dig åt eget tyckande och för en anekdotisk bevisföring något ingen accepterar.
Antingen får du föra fram något vettigt i din argumentation i ditt nästa inlägg eller så kan vi konstatera att du hade inget vettigt att komma med och avsluta diskussionen. Att läsa upprepande inlägg från din sida som hela tiden upprepar samma fel intresserar mig faktiskt inte.

1) För att det är så kvinnors sexualitet fungerar. De flesta kvinnor blir inte sexuellt upphetsade före sexet de blir sexuellt upphetsade under sexet.

2) Här talar vi om att sälja sex. Jag hävdar att kvinnor automatiskt blir upphetsade av att ha sex därför är horande en rolig upplevelse för kvinnan i det flesta fall.

3) Även om kvinnan inte skulle bli upphetsad av att ha sex kan hon välja att bli det genom att tänka på något som är upphetsande och då blir hon kåt och glad även om hon inte vill ha sex med den specifika mannen. Därför är det inget problem om kvinnor säljer sex till män som de "egentligen" inte vill ha sex med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in