Citat:
:
Nee just vi/ jag har inte motbevisat i princip allt du kommit dragandes med i form av påståenden.
Det står att läsa svart på vitt. För var och en som orkar läsa.
Sexmoral handlar om sex och vad man inte tycker ska göras inom området sex.
jag tycker inte man ska våldta andra, knulla små barn, folk som inte kan försvara sig eller säga ifrån, förståndshandikappade ex., jag tycker inte man ska sexuellt trakassera människor som uppenbart inte visar intresse eller knulla framför människor som inte vill ha det mitt framför näsan och / eller ta anstöt badstränder, bussar etc. Jag tycker också man ska undvika köpa sex, eftersom nej då riskerar man att faktiskt knulla någon som är tvingad, eftersom detta kan man faktiskt inte veta. Så bara sluta dra in pengar i sex och ha sex ömsesidigt och på lika villkor. Så är man säker.
Sån ser min moral ut kring sex. I övrigt får folk göra vad fan de vill, bajsa på varandra, pissa på varandra eller knulla varandra i örat…go ahead!
Och säljha sex är som sagt helt lagligt och går göra frivilligt idag så inte det vi pratar om, vi pratar om att köpa sex.
Och du svarade inte på frågan.
så en gång till i fet skrift:
:sneaky
Det står att läsa svart på vitt. För var och en som orkar läsa.
Sexmoral handlar om sex och vad man inte tycker ska göras inom området sex.
jag tycker inte man ska våldta andra, knulla små barn, folk som inte kan försvara sig eller säga ifrån, förståndshandikappade ex., jag tycker inte man ska sexuellt trakassera människor som uppenbart inte visar intresse eller knulla framför människor som inte vill ha det mitt framför näsan och / eller ta anstöt badstränder, bussar etc. Jag tycker också man ska undvika köpa sex, eftersom nej då riskerar man att faktiskt knulla någon som är tvingad, eftersom detta kan man faktiskt inte veta. Så bara sluta dra in pengar i sex och ha sex ömsesidigt och på lika villkor. Så är man säker.
Sån ser min moral ut kring sex. I övrigt får folk göra vad fan de vill, bajsa på varandra, pissa på varandra eller knulla varandra i örat…go ahead!
Och säljha sex är som sagt helt lagligt och går göra frivilligt idag så inte det vi pratar om, vi pratar om att köpa sex.
Och du svarade inte på frågan.
så en gång till i fet skrift:
:sneaky
Om ni har motbevisat det så är det ju märkligt att 300 ledande experter, ytterligare 18 ledande experter från amerikanska toppuniversitetet, en rad människorättsorganisationer inklusive Amnesty international samt 270 organisationer för prostituerade alla håller med mig.
Då misstänker jag att du inte heller köper en hantverkare, som kan vara slavarbetare, eller kläder, som kan vara sydda av slavarbetare etc. Du förstår själv att den typen av resonemang bara är trams och lämnas helt utan avseende.
Ja, det är lagligt att sälja sex men precis som Amnesty konstaterar så får det stora negativa konsekvenser för de som säljer sex bl.a. att de utsätt för mer våld som vi vill undvika.
Citat:
Varför är det så viktigt för dig att man ska kunna köpa sex lagligt när man nu kan ha det med garanterat helt frivilliga personer på samma villkor?
Varför måste prompt människor få denna rättighet i ett samhälle där sex är helt lagligt och inte speciellt stigmatiserat?
Varför måste prompt människor få denna rättighet i ett samhälle där sex är helt lagligt och inte speciellt stigmatiserat?
Det du inte vekar förstå är att det inte är en rättighet att köpa sex, det skulle nämligen innebära att någon har en skyldighet att sälja sex. En ståndpunkt som du förmodligen själv inser är helt absurd.
På ett rent principiellt plan är det flera saker, dels att vi har avtalsfrihet mellan myndiga personer i Sverige. Du har också rätt till din egen kropp och din egen sexualitet och då skall inte staten tvinga dig att utsätta dig för onödiga risker när du utnyttjar den rätten. Inskränkningar i dessa saker måste ha en extremt stark motivering eftersom du inskränker på mänskliga rättighet. Vidare är det så att staten inte skall lägga sig i med vem eller varför dess medborgare väljer att ha sex.
Sedan är det givetvis en stor dubbelmoral att du får ha sex mot ersättning om du spelar in akten. Exakt samma argument som finns mot prostitution går att använda emot porr. Du kan således inte vara stringent i ditt resonemang och vara för betald sex framför kamera och emot betald sex utan kamera. Såvida du inte vill påskina att kameran i sig har några magiska egenskaper.
Varför skall man kunna köpa massage när man kan få det av en garanterat helt frivillig person på samma villkor? Det finns flera anledningar, ett är exempelvis att det är bekvämt, du slipper ge en massage tillbaka, eller vill få det av någon som är ett proffs. Kanske vill du prova saker du skäms för att berätta för en partner/kk. Det kan vara någon som reser mycket och inte har tid att skaffa en partner på varje ställe där denne är. Det kan vara bekvämt i den bemärkelsen att du slipper låtsas vara intresserad av någon du vill ha ha sex med, lyssna på massa meningslöst pladder, ge komplimanger etc för att få ligga. Kanske vill du ha sex med någon som är så attraktiv att du inte hade haft en chans att få till det med annars. Kanske kan du inte få till det alls om du har någon handikapp/osocial. Kanske vill du leva ut en fantasi som är svårt att lösa på annat sett ex. 3-kant eller orgie med partner av motsatt kön. Kanske vill du bara känna närhet och ömhet och detta är det enda sättet. Många av de prostituerade uppger ju att många av deras kunder är stammisar som de de har en bra relation utöver det sexuella etc. Forskning visar ju i övrigt att de som köpt sex är helt indistinguishable (Svenska?) från de som inte gjort det.
Kort och gott, det finns massor med anledningar till att någon skulle kunna tänka sig att betala för sex.
Senast redigerad av Oantastlig 2015-09-02 kl. 19:46.
Senast redigerad av Oantastlig 2015-09-02 kl. 19:46.