2016-07-20, 12:19
  #709
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storatora
Får passa på att ge dig en ryggdunk också då, är full av beundran för någon som orkar vara så ihärdig med så massivt motstånd. *dunk dunk*


Bara för att lyfta in lite verklighet i vänsterns rosa bubbla så kan ju ni ryggdunkare ta del av det Patrick Calvar, chefen för Frankrikes underrättelsetjänst, har att säga. Istället för att bara förtvivlat försöka övertyga er själva och varandra om att era illusioner är verkliga.

"We’re on the verge of a civil war. I think this confrontation is going to happen. One or two more attacks and it will take place. It is up to us to anticipate and stop all those groups who would trigger clashes."

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3685561/France-verge-civil-war-sparked-mass-sexual-assault-women-migrants-intelligence-chief-warns.html
__________________
Senast redigerad av Iradeorum 2016-07-20 kl. 12:23.
Citera
2016-07-20, 12:25
  #710
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hammarkungen
Så hur kommer det sig att Italien är ett av de länder i Europa med allra högst IQ samtidigt som det är ett av de mest religiösa länderna i Europa?

I stort jämför du alla religiösa länder med alla icke religiösa så finner du följande rätt tydliga drag

Högt IQ = bra utbildning för alla/ I-land/ sekulariserat.
Lågt IQ = dåligt utbildning / U-land / icke sekulariserat.

Jag tillhör dock den falang som anser att IQ styrs i stort av saker som hälsa, utbildning och ekonomi och inte av "ras", "kön" eller dito…Hönan före ägget alltså.

Italien stämmer bra överens med ovan, det är sekulariserat och har en lång historisk tradition av att premiera utbildning/ intellektuella/ kultur etc.
Tror heller inte italienarna är speciellt mycket mer religiösa än average europé.
Citera
2016-07-20, 12:35
  #711
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
I stort jämför du alla religiösa länder med alla icke religiösa så finner du följande rätt tydliga drag

Högt IQ = bra utbildning för alla/ I-land/ sekulariserat.
Lågt IQ = dåligt utbildning / U-land / icke sekulariserat.

Jag tillhör dock den falang som anser att IQ styrs i stort av saker som hälsa, utbildning och ekonomi och inte av "ras", "kön" eller dito…Hönan före ägget alltså.

Italien stämmer bra överens med ovan, det är sekulariserat och har en lång historisk tradition av att premiera utbildning/ intellektuella/ kultur etc.
Tror heller inte italienarna är speciellt mycket mer religiösa än average europé.


Trots att såväl psykologisk som genetisk och neurobiologisk forskning visat att intelligensen till sisådär 80% är genetiskt betingad så tror du på...tabula rasa? Faktaresistens är ordet.
Citera
2016-07-20, 12:38
  #712
Medlem
storatoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Bara för att lyfta in lite verklighet i vänsterns rosa bubbla så kan ju ni ryggdunkare ta del av det Patrick Calvar, chefen för Frankrikes underrättelsetjänst, har att säga. Istället för att bara förtvivlat försöka övertyga er själva och varandra om att era illusioner är verkliga.

"We’re on the verge of a civil war. I think this confrontation is going to happen. One or two more attacks and it will take place. It is up to us to anticipate and stop all those groups who would trigger clashes."

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3685561/France-verge-civil-war-sparked-mass-sexual-assault-women-migrants-intelligence-chief-warns.html
Mm fast du missar någonting viktigt här - att jag inte delar din uppfattning om varför det ser ut som det gör i världen betyder inte att jag inte oroas över saker som terrorism, krig och annat elände.
Men det är ju ett ganska symptomatiskt uttalande du gör. Det är nog nästan bara du och kanske några till som har genomskådat den stora lögnen, vi andra är får, blinda, hjärntvättade etc.
Citera
2016-07-20, 12:43
  #713
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storatora
Mm fast du missar någonting viktigt här - att jag inte delar din uppfattning om varför det ser ut som det gör i världen betyder inte att jag inte oroas över saker som terrorism, krig och annat elände.
Men det är ju ett ganska symptomatiskt uttalande du gör. Det är nog nästan bara du och kanske några till som har genomskådat den stora lögnen, vi andra är får, blinda, hjärntvättade etc.


Varför är ointressant ifall du lyckats ta in ATT det ser ut som det gör. Då innebär det ju bara att din förmåga inte räcker till för att dra de slutsatser som exempelvis en chef för underrättelsetjänsten i Frankrike dragit. Det ska du inte skämmas över men det vore däremot klädsamt ifall du insåg dina begränsningar.
Citera
2016-07-20, 12:56
  #714
Medlem
storatoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Varför är ointressant ifall du lyckats ta in ATT det ser ut som det gör. Då innebär det ju bara att din förmåga inte räcker till för att dra de slutsatser som exempelvis en chef för underrättelsetjänsten i Frankrike dragit. Det ska du inte skämmas över men det vore däremot klädsamt ifall du insåg dina begränsningar.
Du menar att monsieur Calvar delar din "analys" att vi sitter i skiten pga "kvinnliga värderingar"?
Citera
2016-07-20, 13:01
  #715
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storatora
Du menar att monsieur Calvar delar din "analys" att vi sitter i skiten pga "kvinnliga värderingar"?


Ett uselt försök till avledande manöver. Calvar talar om inbördeskrig och det är vad jag också gör. Sen kan du ju alltid pröva med att i sak bemöta det jag skrev tidigare. Berätta för mig varför vi inte har en terapeutisk kvinnlig omhändertagandestat byggd på kvinnligt godhetstänk. En överempatisk skapelse som dränker landet med taharrushtroll.
Citera
2016-07-20, 13:54
  #716
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Var nog lite otydligt. Med min "sida", och det jag avsåg med "vi", var ju de forskare som använder sig av en riktigt vetenskaplig metod och utifrån dessa argumenterar emot ex. genusfeminismen. Vad Dolsen etc. har skrivit har jag inte en aning om och jag försvara såklart bara det jag skrev ovan.

Ja, i alla våra diskussioner du, jag och ex. Lupac haft har jag alltid haft det klart bäst vetenskapligt stödet. Jag har ju bett dig vid flera tillfällen lägga fram ditt bästa exempel där jag haft fel i en ståndpunkt, jag väntar fortfarande. Bara titta i den här tråden.

Det är väl inga konstigheter att diskutera olika gruppers rösträtt ex. låter vi inte barn rösta och vi skulle kunna diskutera varför människor som inte bidrar till samhället skulle få rösta etc. Inget märkligt med det så länge man gör det utifrån en vetenskaplig utgångspunkt (i ärlighetens namn har jag inte läst TS ännu men som princip)
__________________
Senast redigerad av Oantastlig 2016-07-20 kl. 14:05.
Citera
2016-07-20, 14:34
  #717
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Var nog lite otydligt. Med min "sida", och det jag avsåg med "vi", var ju de forskare som använder sig av en riktigt vetenskaplig metod och utifrån dessa argumenterar emot ex. genusfeminismen. Vad Dolsen etc. har skrivit har jag inte en aning om och jag försvara såklart bara det jag skrev ovan.

Ja, i alla våra diskussioner du, jag och ex. Lupac haft har jag alltid haft det klart bäst vetenskapligt stödet. Jag har ju bett dig vid flera tillfällen lägga fram ditt bästa exempel där jag haft fel i en ståndpunkt, jag väntar fortfarande. Bara titta i den här tråden.

Det är väl inga konstigheter att diskutera olika gruppers rösträtt ex. låter vi inte barn rösta och vi skulle kunna diskutera varför människor som inte bidrar till samhället skulle få rösta etc. Inget märkligt med det så länge man gör det utifrån en vetenskaplig utgångspunkt (i ärlighetens namn har jag inte läst TS ännu men som princip)

Så? vilken ovetenskaplig metod anser du då att de studier/ rapporter jag lagt i denna tråd kring denna sista sak vi diskuterat, har följt? Hmm?

http://davesource.com/Fringe/Fringe/Politics/Conservatism-and-cognitive-ability.pdf
https://www.sciencedaily.com/releases/2010/02/100224132655.htm
https://www.psychologytoday.com/files/attachments/56143/wai-americas-elite-2013.pdf
http://2012election.procon.org/sourcefiles/low-effort-thought-promotes-political-conservatism-2012.pdf
http://www.cell.com/current-biology/abstract/S0960-9822(11)00289-2

några av de studier jag bifogat i denna sak….så? HUR exakt är dessa mindre vetenskapliga än ditt
svar-på-en-kommentar-bevis?
HMMM?


Min iakttagelse av ditt länkande är att det du tror dessa studier säger rätt sällan faktiskt säger det du påstår att de gör, jag har bevisat detta angående dina länkar åtskilliga ggr. vid det här laget.

Och vi kan ju ta ditt "bevis" nu…du tar alltså ett svar i ett kommentatorsfält som "vetenskapligt bevis" för något..ursäkta men…..
Enbart vad män röstar på i förhållande till deras IQ som unga män som bevis för hela befolkningen ställningstagnade kontra IQ etc etc.
Är ju INTE korrekt vetenskapligt för fem öre.

Du påstår också massa saker som där absolut INTE finns några studier eller bevis för
ex. att feminister skulle ha lägre intelligens, att genusvetenskap/ socialism/ vänster etc. är korrelerat till lägre intelligens, att politisk höger är korrelerat till högre IQ etc etc.

Rent strunt i exakt samma kaliber som den jämföresle du just nu gjorde via att jämföra kvinnor som grupp med barn eller icke-bidragande-till-samhället.

OM vi skulle diskutera just könet kvinnors icke rätt till rösträtt seriöst, går det precis lika bra …av exakt samma skäl; nämligen sitt köns "oduglighet"…att diskutera mäns rösträtt.
BÅDA exakt lika absurda, eftersom det fan inte går klassa ett helt kön som "odugligt" annat än om man är en könshatande idiot.

Jag ger dig dock att du tillhör de fåtaliga på detta forum som har något "bitbart" att bidra med i div. diskussioner samt i kombination att du håller en någorlunda uthärdlig ton, det hedrar dig.
Dock så fort det börjar osa hett kring dina öron så går du över till personpåhopp och nonsens av denna typ.
Citera
2016-07-20, 16:34
  #718
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
I stort jämför du alla religiösa länder med alla icke religiösa så finner du följande rätt tydliga drag

Högt IQ = bra utbildning för alla/ I-land/ sekulariserat.
Lågt IQ = dåligt utbildning / U-land / icke sekulariserat.

Jag tillhör dock den falang som anser att IQ styrs i stort av saker som hälsa, utbildning och ekonomi och inte av "ras", "kön" eller dito…Hönan före ägget alltså.

Italien stämmer bra överens med ovan, det är sekulariserat och har en lång historisk tradition av att premiera utbildning/ intellektuella/ kultur etc.
Tror heller inte italienarna är speciellt mycket mer religiösa än average europé.

Italienare är mer religiösa än avarage europé.

Här är siffror på hur stor del av befolkningen i olika EU-länder som går i kyrkan en gång i veckan:

http://www.gallup.com/poll/13117/religion-europe-trust-filling-pews.aspx

Italien har en av de högsta siffrorna (31%). I andra änden finns Danmark (3%), Estland (4%) samt Sverige och Finland (5% vardera).
Citera
2016-07-20, 16:38
  #719
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Italienarna har faktiskt blivit mer sekulariserade under de senaste åren. Ett högt genomsnittligt IQ betyder inte att ALLA invånare är lika intelligenta. Det finns idioter, medelmåttor och genier i Italien precis som i alla andra länder.

Religiositeten sjunker i alla europeiska länder. I Italien sjunker den dock från en mycket högre nivå vilket gör att de fortfarande har en av de mest religiösa befolkningarna i Europa, medan Sverige har haft låg religiositet i generationer. Men jämfört med typ muslimska eller afrikanska länder så är givetvis religiositeten i Italien låg.
Citera
2016-07-20, 17:59
  #720
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Men dina invändningar mot sådana som Lynn, Jensen, Rushton, Bouchard och andra framstående forskare är lika relevanta som påpekandet av det faktum att du är pedofil. Pioneer fund har funnits väldigt länge och det är en av få stiftelser som inte sponsrar vänstervriden social-ekonomisk deterministisk forskning. Att du är missnöjd med forskning som inte stödjer din tabula rasa illusion av verkligheten är ovidkommande. Begriper du inte det? Bland era sponsorer hittar vi filurer som George Soros. Värst är väl att er agenda också sponsras av skattebetalarnas pengar som ni snyltat till er genom röda terrororganisationer som Expo. Fast inte heller detta utgör sakliga invändningar mot de argument ni lägger fram utan det är bara för att påvisa vilken nivå du argumenterar på. En väldigt låg sådan.
Om du tycker att mätningar av svarta mäns penisar och skallar som Rushton sysslade med är seriös forskning, då är du verkligen helt blåst. APA och The Human Genome Project förkastar å det grövsta Murrays och Herrnsteins "The Bell Curve". Så min invändning mot nämnda bok är i allra högsta grad relevant.

The Pioneer Fund har verkligen skrala finanser, endast $326,929 i total inkomst, $403,102 i totala utgifter och $234,119 i nettotillgångar (2011). Säkerligen ännu skralare idag fem år senare. Jag har betydligt större nettotillgångar än den i princip luspanka organisationen. Inte många som vill förknippas med en rasbiologisk stiftelse med nazistsympatier. Därför trillar det inte in några sköna, gröna sedlar till deras skattekista från förmögna filantroper. Varken Bill Gates eller Mark Zuckerberg är pigga på att bidra med en dime till en "white supremacist" -organisation. Ingen annan heller, utom möjligen en och annan sinnesförvirrad nazist eller en bindgalen korsbrännare som just vunnit på Lotto eller ärvt familjens förmögenhet.

Nu är rasfrågan helt off-topic så jag sätter stopp för vidare diskussion här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in