2016-07-20, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Hur svårt är det att läsa innantill?
Oantastlig: "Frågande ni vilket parti dessa människor röstade på? Ett rimligt antagande, givet era resultat, är att intelligentare människor röstar mer åt höger"
Artikelförfattaren: "Ja vi frågar om parti och det du antar är vad vi hittar."

Där har du det, svart på vitt. Bästa hade förstås varit om vi även hade haft data på Svenska kvinnor men tills vidare kan vi titta på amerikansk data och notera att vi får samma resultat där även bland kvinnor.
Citera
2016-07-20, 11:41
Medlem
storatoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Mycket välformulerat och en alldeles korrekt analys. Men diskussionen om den kvinnliga rösträttens vara eller icke vara blir felriktad som samhället idag ser ut. Helt genomsyrat av kvinnliga värderingar som samhället är. Inte heller spelar det någon större roll om kvinnor kvoteras in istället för de penisförsedda kvinnor som redan sitter på ledande positioner. Naturligtvis är det här samhället dömt till undergång. Det finns inga samhällen styrt av kvinnliga värderingar som överlevt annat än på isolerade platser och under ytterst primitiva förhållanden. Endast manliga ideal kan bygga och hålla ihop ett välfungerande samhälle över tiden. Något som givetvis även gynnar riktiga kvinnor.

Det finns inte så många valmöjligheter längre. Politiskt är det tvärkört. Svenska kvinnor har politiskt sett bara en framtid som lydiga hustrur under sharialagar, eller sexslavar om de trilskas för mycket. Den enda möjligheten ligger i att tillräckligt många svenska män hittar sina bollar igen och återskapar forna tiders mannaförbund. Fast då måste man först sluta lyssna på den kacklande flocken av höns. Sen gäller det att återta befälet och styra skutan rätt igen genom att kasta ut de primitiva inkräktare som är på väg att kolonisera landet.
Jag har en liten bekännelse att avlägga här - ursäkta om det blir lite off topic...

Det är inlägg som detta och som det du citerade som gör att jag inte kan hålla mig borta från fb. Jag sparar dem i en särskild mapp som jag läser högt ur vid högtidliga tillfällen. Vi vrider oss i skrattparoxysmer.

Det är väl egentligen lite som att tjuvröka. Man vet att det är dåligt men det är ju så gott.
Citera
2016-07-20, 11:48
Medlem
Citat:
nej vi hade inte alls någon svenska data över detta.
Tramsgubbe.

Däremot har du fan så många länkar vid det här laget som alla säger att progressiva är intelligentare än konservativa.

Gäller religion, gäller politik, gäller alla typer av ideologier/ synsätt.

Här har du en artikel till om detta ämne:

https://traditionochfason.wordpress.com/2010/02/27/ar-liberaler-smartare-an-konservativa/

OBS!

"Detta antagande får stöd i undersökningar av intelligenskvot som visar att personer som identifierar sig som konservativa i snitt har lägre IQ än de som identifierar sig som liberala, och de som identifierar sig som religiösa har lägre IQ än ateisterna. De genomsnittliga värdena i undersökningen är för liberaler 106, ateister 103, religiösa 97 och konservativa 95."

Var detta bygger på kan du ju luska fram, jag hinner inte.

I USA är latinos och svarta mer religiösa än vita.
I Sverige är utomeuropeiska invandrare mer religiösa än etniska svenskar.

Har det med IQ att göra?
Citera
2016-07-20, 11:50
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storatora
Jag har en liten bekännelse att avlägga här - ursäkta om det blir lite off topic...

Det är inlägg som detta och som det du citerade som gör att jag inte kan hålla mig borta från fb. Jag sparar dem i en särskild mapp som jag läser högt ur vid högtidliga tillfällen. Vi vrider oss i skrattparoxysmer.

Det är väl egentligen lite som att tjuvröka. Man vet att det är dåligt men det är ju så gott.

Spara dem du i en särskild mapp och skratta som den clown du är. Men glöm inte bort att kika på den där mappen igen om några år eller så. För då kommer ditt skratt att ha fastnat i halsen på dig. Ja, om du ens har någon hals då vill säga.
Citera
2016-07-20, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hammarkungen
I USA är latinos och svarta mer religiösa än vita.
I Sverige är utomeuropeiska invandrare mer religiösa än etniska svenskar.

Har det med IQ att göra?

Kan vara en delorsak ja…men frågan är nog avsevärt mer komplex än så.

Utbildningsnivå/ IQ/ Tröstbehov/ traditioner, sociala normer/ grupptillhörighet/ grad av "andlighet" i ens hjärna etc.

skulle jag säga är några av de saker som avgör om man blir och stannar som religiös eller inte.
Citera
2016-07-20, 11:56
Medlem
storatoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Spara dem du i en särskild mapp och skratta som den clown du är. Men glöm inte bort att kika på den där mappen igen om några år eller så. För då kommer ditt skratt att ha fastnat i halsen på dig. Ja, om du ens har någon hals då vill säga.
Jag får väl hoppas på att du och dina artsfränder inte har dött ut vid det laget så ni kan glädjas åt att ha haft rätt
Citera
2016-07-20, 11:59
Medlem
Citat:

Spara dem till nästa utgåva av "vita kränkta män".

(och jag håller med, och jag brukar slå vad om vilken tid det kommer ta innan div. ryggdunkare hoppar in och skriver något ännu mer "kränkt" och hatiskt)
Citera
2016-07-20, 12:04
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Jag får väl hoppas på att du och dina artsfränder inte har dött ut vid det laget så ni kan glädjas åt att ha haft rätt

Du borde nog bekymra dig mer om din egen överlevnad. Men du tillhör väl den liberalmarxistiska inbilska sorten som inte har några längre perspektiv utan lever i nuet och därför saknar den förmågan. Historiens skräphög är full av sådana som du och dina villfarelser.
Citera
2016-07-20, 12:06
Medlem
Citat:
Kan vara en delorsak ja…men frågan är nog avsevärt mer komplex än så.

Utbildningsnivå/ IQ/ Tröstbehov/ traditioner, sociala normer/ grupptillhörighet/ grad av "andlighet" i ens hjärna etc.

skulle jag säga är några av de saker som avgör om man blir och stannar som religiös eller inte.

Så hur kommer det sig att Italien är ett av de länder i Europa med allra högst IQ samtidigt som det är ett av de mest religiösa länderna i Europa?
Citera
2016-07-20, 12:08
Medlem
storatoras avatar
Citat:
Spara dem till nästa utgåva av "vita kränkta män".

(och jag håller med, och jag brukar slå vad om vilken tid det kommer ta innan div. ryggdunkare hoppar in och skriver något ännu mer "kränkt" och hatiskt)
Får passa på att ge dig en ryggdunk också då, är full av beundran för någon som orkar vara så ihärdig med så massivt motstånd. *dunk dunk*
Citera
2016-07-20, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Tro mig, jag lever inte i någon villfarelse att jag skall övertyga ex. Merpi, Lupac eller någon annan som är ideologiskt övertygad. De kommer aldrig ändra sig oavsett vad forskningen visar med det är inte för dessa vi argumenterar utan för de som läser. De som inte redan är ideologiskt övertygad kommer ju förhoppningsvis titta på argumenten och källorna och sedan skapa sig en uppfattning. Fördelen vi har är ju att vi har forskningen och faktan på vår sida men tyvärr har de många av de mest emotionellt tilltalande argumenten (det är alltid någon annans fel). De vill inte ha en saklig debatt, de vill försöka hålla det till personangrepp och svartmåla den andra sidan, vi bör knappast hjälpa dem i detta.

tycker du Dolsen m.fl uppvisar saklighet och har forskning och argumenten på sin sida?
Tycker du seriöst med utgångspunkt från detta forum att din sida har sakligheten på sin sida och inte min…??

var har du din läsförståelse egentligen? i armhålan?
Du sitter i en tråd som ska avhandla kvinnors rätt till rösträtt!
Du har själv skapat ex. antal trådar vid det här laget som alla i stort avhandlar hur mycket sämre kvinnor är på än det ena än det andra. Verkar vara väldigt, väldigt viktigt för dig.

Du sitter och blåljuger om dina akademiska meriter, länkar oftast rent skit och som sagt djupt upptagen med att nedvärdera kvinnor, feminister, vänster i oändlighet etc.

Tycker du detta är "saklighet" och oantastlighet?

Senast redigerad av Merapi 2016-07-20 kl. 12:15.
Citera
2016-07-20, 12:18
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammarkungen
Så hur kommer det sig att Italien är ett av de länder i Europa med allra högst IQ samtidigt som det är ett av de mest religiösa länderna i Europa?
Italienarna har faktiskt blivit mer sekulariserade under de senaste åren. Ett högt genomsnittligt IQ betyder inte att ALLA invånare är lika intelligenta. Det finns idioter, medelmåttor och genier i Italien precis som i alla andra länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in