2016-07-17, 19:55
Medlem
Om nu BO har haft kontakter med Mc-gäng o därigenom tänkt driva in skulder, så bör det ju finns fysiska bevis på dessa skulder.
Jag har svårt att se att någon skulle riskera att exponera sig via indrivning på premissen att BO säger att det finns en skuld.
Mig veterligen så krävs det aning solidare bevis för en existerande skuld än en alkoholiserad kärrings ord...
Citera
2016-07-17, 20:00
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akvariegun
Om nu BO har haft kontakter med Mc-gäng o därigenom tänkt driva in skulder, så bör det ju finns fysiska bevis på dessa skulder.
Jag har svårt att se att någon skulle riskera att exponera sig via indrivning på premissen att BO säger att det finns en skuld.
Mig veterligen så krävs det aning solidare bevis för en existerande skuld än en alkoholiserad kärrings ord...
Typ att hela landskapet vet att dom är skyldig henne pengar? Och att det funnits en noggrann skuldlista? Tror du illegala indrivare kräver lånepapper med borgenär, vittnen o dyl?
Citera
2016-07-17, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Typ att hela landskapet vet att dom är skyldig henne pengar? Och att det funnits en noggrann skuldlista? Tror du illegala indrivare kräver lånepapper med borgenär, vittnen o dyl?

När det kommer till indrivning så vet jag att ingen skulle ta i detta med tång ens, allt i kring detta visar att det skulle krävas en, i det närmsta hjärndöd, indrivare helt utan rädsla för exponering till att genomföra det hela.
Alla snackar med alla o ingen har ett uns heder... Nej, att BO skulle få till stånd en indrivning är helt verklighetsfrämmande.
Citera
2016-07-17, 21:23
Medlem
linkebodabos avatar
Angående MC-gängkopplingen..
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Madde betalade för väldigt mycket. Det förekom även rena stölder från hennes kontokort som gänget delade mellan sig och köpte mat och dylikt för.

MB var den drivande bakom det hela. Han ströp henne. BH är mest troligt den som har huggit i kroppen. Pengabråket har pågått i minst ett år. Redan i höstas har flera i gänget hotat Madde och uttryckt vilja att döda henne för att slippa betala tillbaka.
Madde var på väg att kalla in det tunga artilleriet med MC-gäng och vile ha tag på vapen. Madde hade mycket kontakter och var inte den som gick till polisen när något uppstod. Gänget blev livrädda.
Redan i maj månad ska de första faktiska konkreta planerna på mordet ha börjat ta form.
Dementeras dock sedan..
Citat:
Ursprungligen postat av Alisandali
..att Madde hade kontakt med MC-gäng är skitsnack , närmaste hon kommer det är väl jag som kört Harley och varit klubbansluten .

DOCK utesluter det ju varken möjligheten att Madde ändå (utan täckning) kan ha hotat med MC-gäng eller att åtminstone delar av guldgrävargänget hade fått för sig att hon hade dessa kontakter - kan ju ha blivit indragna i mordplanerande/-utförandet med just dessa (falska) förevändningar av nå'n/några av de i detta fall drivande.
Citera
2016-07-17, 21:27
Avslutad
Jag har fått ganska bra info om det med MC-gängen, vill dock inte skriva ut här p.g.a. risk för outning.

Jag säger inte att Madde stod redo att bussa onda gäng efter hjärnisarna, dock var det heller inte en främmande metod eller tanke för henne, om hon fått leva vidare och pengabråken eskalerat.
Citera
2016-07-17, 21:27
Medlem
[quote=akvariegun|57896357]När det kommer till indrivning så vet jag att ingen skulle ta i detta med tång ens, allt i kring detta visar att det skulle krävas en, i det närmsta hjärndöd, indrivare helt utan rädsla för exponering till att genomföra det hela.
Alla snackar med alla o ingen har ett uns heder... Nej, att BO skulle få till stånd en indrivning är helt verklighetsfrämmande.[/QUOTEi
Oj oj oj .du skulle bara veta vilka madde kände och hade kontakt med. Tro mig skulder försvinner inte bara för att man sitter häktad eller på kåken några år..Och jag vet att även fast nu madde inte finns längre så finns skulderna kvar. Även andra skulder som dem har. Försöka gömma sig på kåken är inge lösning .finns folk som känner folk på insidan med. Så är det i den kriminella miljön ...
Citera
2016-07-17, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stocious
Hur ska han kunna säga till sina vänner när han suttit häktad?

Detta inbrott skedde efter mordet men innan han blev häktad..
Citera
2016-07-17, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Mycket rimlig hypotes, eller att tv'n är köpt med Maddes kort.

Om det nu ens har hänt... När jag läste inlägget, det första för den nyreggade medlemmen så hade jag såklart förutfattade meningar, språkbruket och inlägget i stort gjorde att jag tog honom för en ur hjärngänget som fått för sig att han ska hjälpa fria sin kompis genom att så rykten om att någon okänd manipulerat bevis. Helt nya uppgifter, låter lite väl friserade, "hört från en vän", "tror", "ingen anmälan", "vet att", "kanske" "Kanske någon trodde", "Bevis någon ville bli av med?", "vad tror ni?", och avslutningen; "Skulle vara bra intressant att veta hur detta hänger ihop.", vad hänger ihop, hans tro och spekulationer? Jag tror det antingen är väldigt utsvävande fantasier eller en kompis som gått och sagt "jag ska fixa ett alibi åt DM, vänta bara och se hur smart jag är".

Tro vad du vill, men jag har definitivt inte mycket till övers för DM! Jag tål inte människan.

Det är så här att jag är helt säker på att tvn försvunnit. Inbrottet skedde efter mordet men innan DM blev häktad. Jag tänker inte hänga ut någon. Jag skrev hört från en vän, eftersom att källan är en vän. En väldigt trovärdig person enligt mig. Jag frågade inte om det var någon anmälan gjord, så därför vet jag inte.

Resten är endast mina egna funderingar, där av frågorna.. och om jag velat fixa ett alibi åt DM, vad har då dessa funderingar med det att göra? Det ger honom knappast ett alibi..
Citera
2016-07-19, 02:47
Medlem
Ang. Den stulna tvn.
Kanske köpt med BOs kreditkort, vilket tjuven visste och räknade kallt med att stölden Inte skulle anmälas?
Citera
2016-07-19, 21:42
Medlem
ska va en riktigt dum jävel som mördar sin kassako för att denna tjatar om att få tillbaka en så liten skuld som 100 000 och Varför skulle så många gå med på att ha ihjäl en uppenbarligen fantastiskt generös person som BO verkar vara. Låter ganska osannolikt. Tror knappast iheller att det finns papper på var enda sak hon har köpt och man kan ju bara hävda att det är gåvor alt. Bara strunta i tjatet.

Tror mer att GM har skuld till HA och hotats där och sett mordet som en lösning, kanske tyckte de andra att det var värt Att skydda GM/männen genom att medverka till mordet. Eller att de som verkar favorisera HA har babblat om sin inkomstkälla och de i sin tur fått upp ögonen för pengarna.

Följer tråden med skräckblandad förtjusning
Citera
2016-07-20, 02:06
Medlem
Handlar inte detta mord om at dessa "nobelpristagare" som är involverad i detta brott helt enkelt är drabbad av droginfernot. Ju mer alkhol och pundartabletter ju mer saker blir möjligt att göra som normala människor inte gör. Speciellt om man är en grupp som lever i en egen värld - försörjda av skattebetalarna - och inte någon från kommunen - eller andra i obygden bryr sig ett skvatt om vad dessa figurer sysslar med om dagarna.
De befinner sig i sin egen värld - där är allt möjligt. Ingen stör dem - ingen bryr sig. Frågan är om i vilken grad de rättsliga myndigheterna nu kommer att bry sig. Halva ligan får en klapp på axeln - någon hamnar på rättspsyke några månader - brottet riskerar bli betraktats som dråp - och den lägsta påföljden är att vänta - Om man överhuvudtaget får klart för sig - i rätten - vem som har gjort vad.
Citera
2016-07-20, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamelijon
ska va en riktigt dum jävel som mördar sin kassako för att denna tjatar om att få tillbaka en så liten skuld som 100 000 och Varför skulle så många gå med på att ha ihjäl en uppenbarligen fantastiskt generös person som BO verkar vara. Låter ganska osannolikt. Tror knappast iheller att det finns papper på var enda sak hon har köpt och man kan ju bara hävda att det är gåvor alt. Bara strunta i tjatet.

Tror mer att GM har skuld till HA och hotats där och sett mordet som en lösning, kanske tyckte de andra att det var värt Att skydda GM/männen genom att medverka till mordet. Eller att de som verkar favorisera HA har babblat om sin inkomstkälla och de i sin tur fått upp ögonen för pengarna.

Följer tråden med skräckblandad förtjusning

Varför skulle någon låna ut pengar till personer som varken har jobb eller annan inkomst förutom ekonomiskt bistånd?

Förutom BO, hon försökte hjälpa och tyckte det var skoj för stunden. Inte så roligt när hon vill ha lite återbetalningar.

Om du vore en person på andra sidan lagen och du hade en del pengar. Skulle du då låna ut pengar till någon i hjärngänget?

Förutom att se riktigt snygga ut på foton och att några sägs vara bra på slangsug så vet jag inte om de har någon chans på en vettig inkomst på den andra sidan heller.

Klart att 100 000kr inte är några större pengar, men för hjärngänget så kan jag garantera att det var stora pengar. Inte ens en supporterklubb till HA eller BA skulle låna ut pengar till det här gänget, det vore ju som att kasta 1 000-kronorssedlar i en önskebrunn.

Hjärngänget har antagligen försökt filtrera fulöl. På den nivån är det.
Jag har oftast fel, men mina gissningar är värda en hel del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in