Citat:
Ursprungligen postat av
Framgaffel
Jo jag håller med dig, jag tror nästan att jag hellre skulle välja gruvhålet än häktet, framförallt om jag riskerar att bli oskyldigt dömd, bara för att jag vid något svagt tillfälle av någon outgrundlig anledning beblandat mig med personer som hjärngänget....
Undrar vad som pågår i deras hjärnor just nu?
För som sagt, skulle de på något sätt komma ut, oavsett anledning, så har de inte mycket att komma ut till.
Varesig de bor i Långshyttan, Borlänge, Kopparberg etc... men allrahelst i Borlänge är de nog inte välkomna.
Sedan undrar jag, om de verkligen tror att det finns något mc-gäng typ HA, Bandidos etc som vill ha med dessa idioter att göra, och att mörda en "tant" på 60 år för att verka vara nåt 81:a eller något sådant verkar ju för jävla urbota fegt, och så jävla sjukt..
Funderar på om de själva ville ha ett gäng, och skapade en "ball" (i deras ögon) attityd, då jag uppfattat det som att de "snackat" både före och efter mordet på BO, dels att mörda, sedan skridit till verket, och sedan skrytit över, endast för att skapa en attityd, ja, vi är gangsta.. men inte förstått konsekvenserna.
Huruvida någon vill sitta kvar i häktet, det finns ju en psykologi hos vissa människor, som inte klarar av frihet och att ta ansvar för sig själva. Därför lättare att sitta inne i systemet. Men i detta fall kanske det inte stämmer..