2016-07-08, 21:28
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

(Om ytterligare en person anhålls kan man förresten kalla dem för Dussinet.)

OT: och om det blir två till så har vi bagardussinet!
Citera
2016-07-08, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Som jag har förstått det fick polisen eld i röven när MB:s lillebror sprang omkring och sade att ingen behövde betala på mopeden som Madde köpt till MB (de hade i samband med köpet kommit överens om återbetalning genom avbetalning. MB följde planen någon månad sen sket i det). Efter mordet hade MB berättat för sin lillebror och han i sin tur sprang omkring och snackade om det med referenser till mopeden.

Kan också berätta att Madde köpte en raggarbil för ca. 40.000 till en inom gänget, som de egentligen skulle dela på, men slutade med att Madde betalade hela. Var den bilen finns nu råder det mystik kring. Antingen dumpad, utbränd eller såld. Typ.

Tydligen hade exet anmält Madde saknad, men polisen hade inte tagit tag i det. Men när MB:s lillebror tjattrade, så började det att hända grejor.

Exakt vad som hände och hur det gick till vid gruvan vet jag inte. Det finns ett par teorier som min källa har presenterat, men inget 100%-igt.

Oh well, vi har några tusen inlägg här men det här speciellt, lika speciellt som personerna i hjärngänget.

Vad för teorier har din källa?
Citera
2016-07-08, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
En bild på den mördade mannen saknas. Då skulle skräckkabinettet bli komplett.

Skräckkabinett var det ja. Fy fan! Ondska finns det? Absolut! Man kan diskutera dåliga uppväxtförhållanden visst, men därifrån att gå till mord är steget långt. Bara lås in fanskapet.
Citera
2016-07-08, 21:37
Medlem
Citat:
Som jag har förstått det fick polisen eld i röven när MB:s lillebror sprang omkring och sade att ingen behövde betala på mopeden som Madde köpt till MB (de hade i samband med köpet kommit överens om återbetalning genom avbetalning. MB följde planen någon månad sen sket i det). Efter mordet hade MB berättat för sin lillebror och han i sin tur sprang omkring och snackade om det med referenser till mopeden.

Kan också berätta att Madde köpte en raggarbil för ca. 40.000 till en inom gänget, som de egentligen skulle dela på, men slutade med att Madde betalade hela. Var den bilen finns nu råder det mystik kring. Antingen dumpad, utbränd eller såld. Typ.

Tydligen hade exet anmält Madde saknad, men polisen hade inte tagit tag i det. Men när MB:s lillebror tjattrade, så började det att hända grejor.

Exakt vad som hände och hur det gick till vid gruvan vet jag inte. Det finns ett par teorier som min källa har presenterat, men inget 100%-igt.
wow det här var bra.Raggarbilen kanske blev brottsplatsen, vilken biL-märke var det, nä tror den inte de bränt el dumpat den. Nånstans gömd, FÖR tänk på gänget, hur de tänker, de hade aldrig räknat med att de skulle åka fast, så varför göra sig av med bilen ?
De trodde nog det var säkert, så bilen finns, kvar.
Citera
2016-07-08, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
Skräckkabinett var det ja. Fy fan! Ondska finns det? Absolut! Man kan diskutera dåliga uppväxtförhållanden visst, men därifrån att gå till mord är steget långt. Bara lås in fanskapet.
vilken mördad man ?
Citera
2016-07-08, 21:49
Medlem
Ett PM, dess trovärdighet....?
Ingen jävla aning.

"Hallå!

Det verkar vara många som väntar på aktivering för att delta i tråden om Långshyttemordet, jag är till exempel en av dem.
Känner att jag egentligen har massor att säga, som till exempel den här bilen i den här artikeln:

http://www.dt.se/dalarna/hedemora/br...-i-langshyttan

som brann på kyrkogården i Långshyttan, samma dag som BO anmäldes saknad av sin exman. Den hade stått där "ett tag", en vecka?, en och en halv?

Jag är väldigt nyfiken på vilka fordon som användes. Mellan Borlänge och Långshyttan är det strax över 4 mil, det tar ungefär 45-50 minuter att köra bil, om man håller sig till hastighetsbegränsningarna. Dom lär ju inte ha promenerat, och moped låter heller inte troligt, jag röstar på bil/bilar. Det är bara BH och MH som överhuvudtaget bor/är skrivna i Långshyttan så på något sätt måste dom ju ha kommit från Borlänge i första hand...

Om du vill får du tillföra detta till tråden, eller så kan du låta bli och jag får ge mig till tåls tills mitt konto blir aktiverat 😀

Bästa fredagshälsningar,
Xxxx"

Så kan någon med energi sammanfatta bilarna i hela sörjan?
Lite sent nu då Transportstyrelsen har stängt, men imorgon kanske?
Citera
2016-07-08, 21:50
Medlem
Gick av ren nyfikenhet in på en fb-sida som tillhör tjejen som erkänt delaktighet i mordet. Där har skickats hjärtan. I min värld borde det skickats frågor om varför? "Varför hände det? Vad tänkte du när du blev inblandad i detta? ". Lever dessa personer i förnekelse? Hur är det fatt med folket i den bygden egentligen?
Citera
2016-07-08, 21:50
Medlem
Citat:

vänta nu- vem var skriven på denna bilen. vem stod som ägare? Madde?
Citera
2016-07-08, 21:59
Medlem
Bilen är En Gammal Cheva
Caprice som hade en trasig startkrans mm , Madde frågade mig dagen före Hen försvann om jag kunde fixa fram en snabbt , fått frågan några månader tidigare på krogen , trodde JH och dom löst problemet .
Och att Madde hade kontakt med MC-gäng är skitsnack , närmaste hon kommer det är väl jag som kört Harley och varit klubbansluten .
Senast redigerad av Alisandali 2016-07-08 kl. 22:07.
Citera
2016-07-08, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alisandali
Bilen är En Gammal Cheva
Caprie som hade en trasig startkrans mm , Madde frågade mig dagen före Hen försvann om jag kunde fixa fram en snabbt , fått frågan några månader tidigare på krogen , trodde JH och dom löst problemet .
Och att Madde hade kontakt med MC-gäng är skitsnack , närmaste hon kommer det är väl jag som kört Harley och varit klubbansluten .

Varför tror DU hon behövde en snabbt?
Citera
2016-07-08, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
Varför tror DU hon behövde en snabbt?
Troligtvis ville dom ut att åka snabbt , det var/är ju sommar , jag hänvisade till Hansen Racing i stan , sen gick jag in och tog en öl .
Citera
2016-07-08, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alisandali
Bilen är En Gammal Cheva
Caprice som hade en trasig startkrans mm , Madde frågade mig dagen före Hen försvann om jag kunde fixa fram en snabbt , fått frågan några månader tidigare på krogen , trodde JH och dom löst problemet ..

Kan dom ha hotat henne att få fram mer pengar? men eftersom dom tömt kontot behövde hon sälja bilen snabbt? eller vad handlar detta om? (eller är det bara jag som är heeelt förvirrad av allt som framkommit det senaste dygnet) rätta mig isåfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in