Citat:
Ursprungligen postat av
SPS
Det syns ju om någon bär ut en TV, vare sig det är polisen eller någon annan. Och i en mindre stad går väl snacket snabbt.
Om det är polisen som tagit TV:n i beslag kan man ju anta att det är en smart-TV av något slag där man vill se om någon har använt den för att söka på internet etc.
Mycket rimlig hypotes, eller att tv'n är köpt med Maddes kort.
Om det nu ens har hänt... När jag läste inlägget, det första för den nyreggade medlemmen så hade jag såklart förutfattade meningar, språkbruket och inlägget i stort gjorde att jag tog honom för en ur hjärngänget som fått för sig att han ska hjälpa fria sin kompis genom att så rykten om att någon okänd manipulerat bevis. Helt nya uppgifter, låter lite väl friserade, "hört från en vän", "tror", "ingen anmälan", "vet att", "kanske" "Kanske någon trodde", "Bevis någon ville bli av med?", "vad tror ni?", och avslutningen; "Skulle vara bra intressant att veta hur detta hänger ihop.", vad hänger ihop, hans tro och spekulationer? Jag tror det antingen är väldigt utsvävande fantasier eller en kompis som gått och sagt "jag ska fixa ett alibi åt DM, vänta bara och se hur smart jag är".