2016-07-15, 21:25
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPS
Nu har jag försökt att komma ikapp den här tråden för länge och ger upp. Efter en veckas semester och 150 nya sidor är det helt enkelt kört

Men det här med att gå med på omhäktning i alla fall. Det handlar om att han inte valt att överklaga i teorin. Hans advokat har nog förklarat för honom att om han inte går med på omhäktning kommer det att bli häktningsförhandling och då kommer han ändå att åka på samma omhäktning.
Hade jag suttit i hans sits hade jag inte heller velat ha en häktningsförhandling med tanke på media och nyfikna personer som kommer vela få en skymt av dig samt osv. Hans advokat har nog rått honom att gå med på detta.

Ahh ok! Den mest rimliga förklaringen hittills (i alla fall för mig)
Citera
2016-07-15, 21:29
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Varför inte? Ifall de misstänker att det är stöldgods..

Men då måste det väl ha funnits en husrannsakan? Inte går väl polisen bara in och tar en tv bara så där?
Varför skulle DM säga att det varit inbrott till sina vänner?
Hmm.....för att han inte ville säga att polisen gjort en husrannsakan hos honom kanske?

Det här fallet har verkligen påverkat mig, nu ställer jag frågor som jag sedan svarar på själv....skrämmande...
Citera
2016-07-15, 21:33
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Vad jag kan förstå är Silvbergs gruva ett populärt bad/grill/sup/hångelställe, eller om det kanske är ett turistmål, blandar ihop saker då och då
Att lägga upp bilder därifrån är kanske inte så konstigt, men intresset för det verkar ju ha kommit efter mordet...

....och att dumpa diverse saker i.
Jag ägnade mig åt dykning för en del år sedan och vi åkte upp till Silvberg för ett antal år sedan och när man pratade med dykare från trakterna så var stället ett välkänt tillhåll för att dumpa ex. bilar etc.
Om jag inte minns fel så är schaktet runt 240m djupt.
Citera
2016-07-15, 21:41
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
....och att dumpa diverse saker i.
Jag ägnade mig åt dykning för en del år sedan och vi åkte upp till Silvberg för ett antal år sedan och när man pratade med dykare från trakterna så var stället ett välkänt tillhåll för att dumpa ex. bilar etc.
Om jag inte minns fel så är schaktet runt 240m djupt.

OffTopic:
Jag hittade den här intressanta artikeln på dt.se och det verkar som om du har rätt!
http://www.dt.se/dalarna/sater/hittade-16-bilar-i-silvbergs-gruva

OnTopic:
Det som är märkligt med gruvbilderna är ju att de är publicerade efter mordet, så de åkte inte dit för att reka, om dom nu inte funderade på att flytta liket...
Citera
2016-07-16, 03:46
Medlem
Citat:
Men då måste det väl ha funnits en husrannsakan? Inte går väl polisen bara in och tar en tv bara så där?
Varför skulle DM säga att det varit inbrott till sina vänner?
Hmm.....för att han inte ville säga att polisen gjort en husrannsakan hos honom kanske?

Det här fallet har verkligen påverkat mig, nu ställer jag frågor som jag sedan svarar på själv....skrämmande...
Hur ska han kunna säga till sina vänner när han suttit häktad?
Citera
2016-07-16, 07:40
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stocious
Hur ska han kunna säga till sina vänner när han suttit häktad?

Fast vad jag förstod så skulle det här inbrottet ha skett efter mordet men innan dom hittade kroppen.
Citera
2016-07-16, 08:22
Medlem
Citat:
Fast vad jag förstod så skulle det här inbrottet ha skett efter mordet men innan dom hittade kroppen.
Mig veterligen fick tvn fötter strax efter han blev häktad. Har han haft två inbrott?
Citera
2016-07-16, 08:35
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Mig veterligen fick tvn fötter strax efter han blev häktad. Har han haft två inbrott?

Åh jaha, måste jag ha missuppfattat.
Men då var det säkert polisen som gjorde husrannsakan. Även om det inte var själva tvn som dom letade efter så tog dom säkert den ändå, om det var stöldgods. Eller så hade han köpt den för Maddes pengar, eftersom han sitter häktad för häleri...
Citera
2016-07-16, 11:21
Avslutad
Citat:

Skumt. Hur visste andra om "inbrottet" då om både DM och han tjej satt häktade? Lägenheten lär ju ha varit avspärrad. Att veta att just en tv är borta tyder på att man varit inne i lägenheten.
Citera
2016-07-16, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Skumt. Hur visste andra om "inbrottet" då om både DM och han tjej satt häktade? Lägenheten lär ju ha varit avspärrad. Att veta att just en tv är borta tyder på att man varit inne i lägenheten.
Det syns ju om någon bär ut en TV, vare sig det är polisen eller någon annan. Och i en mindre stad går väl snacket snabbt.
Om det är polisen som tagit TV:n i beslag kan man ju anta att det är en smart-TV av något slag där man vill se om någon har använt den för att söka på internet etc.
Citera
2016-07-16, 11:35
Avslutad
Citat:
Det syns ju om någon bär ut en TV, vare sig det är polisen eller någon annan. Och i en mindre stad går väl snacket snabbt.
Om det är polisen som tagit TV:n i beslag kan man ju anta att det är en smart-TV av något slag där man vill se om någon har använt den för att söka på internet etc.

Jo, men om polisen tagit den, är det knappast en stor grej.
Därför tror jag helt klart att det är polisen som ligger bakom och inget inbrott.
Det är väl inte förvånande för någon om saker är borta ur en lägenhet där innehavaren är misstänkt i en mordutredning.
Citera
2016-07-16, 11:41
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Mycket rimlig hypotes, eller att tv'n är köpt med Maddes kort.

Om det nu ens har hänt... När jag läste inlägget, det första för den nyreggade medlemmen så hade jag såklart förutfattade meningar, språkbruket och inlägget i stort gjorde att jag tog honom för en ur hjärngänget som fått för sig att han ska hjälpa fria sin kompis genom att så rykten om att någon okänd manipulerat bevis. Helt nya uppgifter, låter lite väl friserade, "hört från en vän", "tror", "ingen anmälan", "vet att", "kanske" "Kanske någon trodde", "Bevis någon ville bli av med?", "vad tror ni?", och avslutningen; "Skulle vara bra intressant att veta hur detta hänger ihop.", vad hänger ihop, hans tro och spekulationer? Jag tror det antingen är väldigt utsvävande fantasier eller en kompis som gått och sagt "jag ska fixa ett alibi åt DM, vänta bara och se hur smart jag är".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in