2016-07-20, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Varför skulle någon låna ut pengar till personer som varken har jobb eller annan inkomst förutom ekonomiskt bistånd?

Förutom BO, hon försökte hjälpa och tyckte det var skoj för stunden. Inte så roligt när hon vill ha lite återbetalningar.

Om du vore en person på andra sidan lagen och du hade en del pengar. Skulle du då låna ut pengar till någon i hjärngänget?

Förutom att se riktigt snygga ut på foton och att några sägs vara bra på slangsug så vet jag inte om de har någon chans på en vettig inkomst på den andra sidan heller.

Klart att 100 000kr inte är några större pengar, men för hjärngänget så kan jag garantera att det var stora pengar. Inte ens en supporterklubb till HA eller BA skulle låna ut pengar till det här gänget, det vore ju som att kasta 1 000-kronorssedlar i en önskebrunn.

Hjärngänget har antagligen försökt filtrera fulöl. På den nivån är det.
Jag har oftast fel, men mina gissningar är värda en hel del.

Nu menade jag inte att HA skulle vara allternativ till Handelsbanken, men för inte alls länge sedan varen god vän till mej i tablettmissbruk, väl på fyllan hamnade h*n i fel sällskap och knarkade upp sisådär 3000 på krita. Några dagar senare va skulden upptaxerad till 15 000, sen levlade h*n bara på för att köpa tid. Och i gamarnas ögon så är väl detta en väl värd investering. Just nu så är skulden så stor att ber de h*n att göra ett skitjobb så är det nog fan bara att ta och göra skiten för på ett sätt eller ett annat så får de sina pengar, men sista summan kan du addera en nolla på. Kan inte äta bly för att det är sant men det var så denna berättade för mej och nu vågar jag inte gå brevid denna raketforskare.
Senast redigerad av kamelijon 2016-07-20 kl. 20:09.
Citera
2016-07-20, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamelijon
Nu menade jag inte att HA skulle vara allternativ till Handelsbanken, men för inte alls länge sedan varen god vän till mej i tablettmissbruk, väl på fyllan hamnade h*n i fel sällskap och knarkade upp sisådär 3000 på krita. Några dagar senare va skulden upptaxerad till 15 000, sen levlade h*n bara på för att köpa tid. Och i gamarnas ögon så är väl detta en väl värd investering. Just nu så är skulden så stor att ber de h*n att göra ett skitjobb så är det nog fan bara att ta och göra skiten för på ett sätt eller ett annat så får de sina pengar, men sista summan kan du addera en nolla på. Kan inte äta bly för att det är sant men det var så denna berättade för mej och nu vågar jag inte gå brevid denna raketforskare.

Nu förstår jag, tack.

Jag kallade ju hjärngänget för meth-smurfar, men ett kontinuerligt tablettmissbruk som är tillfredsställt via suspekta kanaler med fri räntesättning låter ju inte så långsökt.

Tror att dina inlägg rört om möjligheterna rätt rejält. Intressant som fan. Tack ska du ha.

Avslutar med din mening:
Följer tråden med skräckblandad förtjusning.
Citera
2016-07-20, 22:01
Medlem
Jag brukar inte skriva, men det kliade så i fingrarna och ville ha teorin disskuterad. De kändes så långsökt att de skulle ha ihjäl BO för att hon tjatar, bara att ignorera.. Inte heller att hon skulle hota med indrivning från DV. Mc gäng, tror de misstänkta skulle pissa på sig av rädsla.

Inte heller hot om polis/FSK/socialen teorin käns slående. Hon borde ju ha ventilerat sin plan innan den sätts i verket med någon förtrolig, exet, nära vän, för feedback om hur det kan tänkas mottagas. Jag hade i allafall resonerat så ifall en annars snäll och tollerant person helt plötsligt vågar ställa krav. Då borde även de fatta att de är fetkörda om hon helt plötsligt saknas. Sedan tror jag knappast att hon skulle möta upp dem på tu man hand om hon inte trott att de var hennes vänner.

Däremot om någon av A-laget själva är under hot så kanske även de kan få backning. Jag menar, vad gör man inte för "familjen". vi eller dem typ.

Hur eller hur så är det förjävligt att ingen av dessa inblandade har ryggrad och därmed låter en stackars ensam kvinna dö av ens tystnad, jag har förlorat hoppet om männskligheten totalt.

(Behövs inte påpekas, jag vet att jag skriver som en kratta och att allt låter bättre i huvudet än i text )
Senast redigerad av kamelijon 2016-07-20 kl. 22:15.
Citera
2016-07-20, 22:15
Medlem
Citat:
Jag brukar inte skriva, men det kliade så i fingrarna och ville ha teorin disskuterad. De kändes så långsökt att de skulle ha ihjäl BO för att hon tjatar, bara att ignorera.. Inte heller att hon skulle hota med indrivning från DV. Mc gäng, tror de skulle pissa på sig av rädsla. Inte heller hot om polis/FSK/socialen teorin käns slående. Hon borde ju ha ventilerat sin plan med någon, exet, vänninor osv. Då vore även de fatta att de är fetkörda om hon helt plötsligt saknas. Däremot om någon av A-laget själva är under hot så kanske även de kan få backning. Jag menar, vad gör man inte för "familjen". vi eller dem typ.

Hur eller hur så är det förjävligt att ingen av dessa inblandade har ryggrad och därmed låter en stackars ensam kvinna dö av ens tystnad, jag har förlorat hoppet om männskligheten totalt.

(Behövs inte påpekas, jag vet att jag skriver som en kratta och att allt låter bättre i huvudet än i text )
Nej du skriver bra och klokt. Detta mordet är sanlöst ryggradslöst. Man kan bara hoppas att inte våldet blev utdraget. Men vi hoppas nog förgäves. Det är så konstigt,att ingen enda männska kunde förvarnat offret eller någon annan -när så många visste om vad som planerades.
Citera
2016-07-20, 22:35
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Nej du skriver bra och klokt. Detta mordet är sanlöst ryggradslöst. Man kan bara hoppas att inte våldet blev utdraget. Men vi hoppas nog förgäves. Det är så konstigt,att ingen enda männska kunde förvarnat offret eller någon annan -när så många visste om vad som planerades.

Som det sagts flera gånger tidigare i denna tråd, det var nog ingen som trodde att den här särskoleklassen var kapabla till något annat än att slanga bensin, sno en bil, piska upp nån jämnlike på stan, hota, gapa och skryta. Jag tror till och med att dom blev förvånade själva, när dom insåg vad dom egentligen ställt till med...

Och som så många andra så kan jag inte kalla det något annat än skräckblandad förtjusning...
Citera
2016-07-20, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diadara
Rätta mig gärna om jag har fel, men lååångt tillbaka i tråden var det någon som påstod att BO hotat med att bussa MC-snubbarna på hjärngänget om de inte hostade upp stålarna. Skulle det kunna vara möjligt att BO hade dessa kontakter? Det är ju ett eventuellt styrkt motiv i så fall för då satt de ju rejält i skiten. OM det nu är så, så kan jag förstå om de vill stanna i häktet.

Förmodligen var detta rena spekulationer men det slog mig att jag läst det.

OT: finns det något sätt man kan söka gamla inlägg så man kan citera dem? Letat som fan här 😒
Det har skrivits många osanningar och trollats mycket.
Men tror nog inte att Madde hade tight kontakt med HA eller liknande.
Madde kände en person som fixade med motorcyklar och bilar. Han har skrivit själv i tråden, att han enligt trollerirykten har utpekats som Ha medlem, felaktigt. Sök efter inlägg av Ali.
Citera
2016-07-20, 23:26
Medlem
ztellas avatar
Citat:
Tänkbart motiv kanske?
Madde verkar haft en del i bagaget, kanske kände hon fortfarande folk som kunde skaffa fram bra grejer- men bara till "utvalda". Hon betalade kontant och lät begåvningsreserven krita ett hg här och 500 piller där, det blir snabbt summor om de är 10+ som delar på det.
När det började bli för stor skuld så bromsades leveranserna tills betalning sker, vilket inte frammanade några glädjerop hos vargflocken. Hänsynslös historia, vilket som.
edit: Handeln kan ju ge en viss marginal, så det fanns utrymme att bjuda på några rundor- vinsten täcker upp när det väl betalas.
Senast redigerad av ztella 2016-07-20 kl. 23:28.
Citera
2016-07-20, 23:34
Medlem
Citat:
Jag brukar inte skriva, men det kliade så i fingrarna och ville ha teorin disskuterad. De kändes så långsökt att de skulle ha ihjäl BO för att hon tjatar, bara att ignorera.. Inte heller att hon skulle hota med indrivning från DV. Mc gäng, tror de misstänkta skulle pissa på sig av rädsla.

Inte heller hot om polis/FSK/socialen teorin käns slående. Hon borde ju ha ventilerat sin plan innan den sätts i verket med någon förtrolig, exet, nära vän, för feedback om hur det kan tänkas mottagas. Jag hade i allafall resonerat så ifall en annars snäll och tollerant person helt plötsligt vågar ställa krav. Då borde även de fatta att de är fetkörda om hon helt plötsligt saknas. Sedan tror jag knappast att hon skulle möta upp dem på tu man hand om hon inte trott att de var hennes vänner.

Däremot om någon av A-laget själva är under hot så kanske även de kan få backning. Jag menar, vad gör man inte för "familjen". vi eller dem typ.

Du behöver inte ursäkta dig. Du är skarp som fan. Skriv mer, tveka inte.

Det där med att berätta för någon annan innan man försöker kräva in en skuld är ju egentligen självklart. Nämnde inte exmaken skulderna tlll media bland det första han gjorde?
Citera
2016-07-21, 00:48
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Du behöver inte ursäkta dig. Du är skarp som fan. Skriv mer, tveka inte.

Det där med att berätta för någon annan innan man försöker kräva in en skuld är ju egentligen självklart. Nämnde inte exmaken skulderna tlll media bland det första han gjorde?

I någon av de första tidningsartiklarna nämndes "ekonomiska förehavanden parterna emellan". Jag fattade det som om exmaken hade berättat det redan från början för polisen.
Citera
2016-07-21, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det har skrivits många osanningar och trollats mycket.
Men tror nog inte att Madde hade tight kontakt med HA eller liknande.
Madde kände en person som fixade med motorcyklar och bilar. Han har skrivit själv i tråden, att han enligt trollerirykten har utpekats som Ha medlem, felaktigt. Sök efter inlägg av Ali.

Jag är ganska säker på att Madde inte hade någon kontakt med HA eller någon liknade klubb .
Själv så bar jag en väst med döskalle på ryggen , så sent som i början på Maj , fast märkena var Röd/svarta HA har Röd/vita .
Och det var en bilklubb jag var med i , inte hojklubb .

Fick frågan om att fixa startkrans till hennes bil redan i Januari , gjorde ett lamt försök via Facebook och sen fick JH 4 tusen i förskott för att fixa det , enligt rykten .
Och dagen innan hon försvann på Torsdagen träffade jag henne på en bänk utanför puben och då frågade hon igen om hjälp och jag sa att hon kunde kolla med Hansen Racing för dom har mycket delar till Cheva .
Senast redigerad av Alisandali 2016-07-21 kl. 15:48.
Citera
2016-07-21, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alisandali
Jag är ganska säker på att Madde inte hade någon kontakt med HA eller någon liknade klubb .
Själv så bar jag en väst med döskalle på ryggen , så sent som i början på Maj , fast märkena var Röd/svarta HA har Röd/vita .

Fick frågan om att fixa startkrans till hennes bil redan i Januari , gjorde ett lamt försök via Facebook och sen fick JH 4 tusen i förskott för att fixa det , enligt rykten .
Och dagen innan hon försvann på Torsdagen träffade jag henne på en bänk utanför puben och då frågade hon igen om hjälp och jag sa att hon kunde kolla med Hansen Racing för dom har mycket delar till Cheva .
hej ali, bra att du klargör, för detta rykte med HA återkommer hela tiden i tråden.
Olika uppgiftslämnare ger anspelningar om Maddes kontakter med HA.
Detta fall behöver ingen extrakryddning - välkryddad soppa utan HA,Inblandning.
Polisen har inte släppt mer information så spekulationerna gårigång några varv då igen.
Citera
2016-07-21, 18:40
Medlem
Epimetheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alisandali

Begära 4.000:- för att byta startkrans på en cheva 350?!
Bara det borde ju vara kriminellt, det tar ju max en timme i lugnt tempo.
Lådan plockar man ner på en pisskvart.

Det är värmebölja i Falun nu...
Hoppas solen ligger på ordentligt mot väggen på häktet här i stan.
Kan vi hoppas på en temperatur över 30 grader i cellerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in