Jag brukar inte skriva, men det kliade så i fingrarna och ville ha teorin disskuterad. De kändes så långsökt att de skulle ha ihjäl BO för att hon tjatar, bara att ignorera.. Inte heller att hon skulle hota med indrivning från DV. Mc gäng, tror de misstänkta skulle pissa på sig av rädsla.
Inte heller hot om polis/FSK/socialen teorin käns slående. Hon borde ju ha ventilerat sin plan innan den sätts i verket med någon förtrolig, exet, nära vän, för feedback om hur det kan tänkas mottagas. Jag hade i allafall resonerat så ifall en annars snäll och tollerant person helt plötsligt vågar ställa krav. Då borde även de fatta att de är fetkörda om hon helt plötsligt saknas. Sedan tror jag knappast att hon skulle möta upp dem på tu man hand om hon inte trott att de var hennes vänner.
Däremot om någon av A-laget själva är under hot så kanske även de kan få backning. Jag menar, vad gör man inte för "familjen". vi eller dem typ.
Hur eller hur så är det förjävligt att ingen av dessa inblandade har ryggrad och därmed låter en stackars ensam kvinna dö av ens tystnad, jag har förlorat hoppet om männskligheten totalt.
(Behövs inte påpekas, jag vet att jag skriver som en kratta och att allt låter bättre i huvudet än i text

)