2016-07-18, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Om du nu är bra på att tänka själv, och bevisligen har ägnat väldigt många timmar på detta, vad har din tankeverksamhet lett till? Vad tror du skedde, i grova drag, 9/11?!
Kan du dela med dig av det?
Omöjligt att veta hur de exakt utförde det om man inte får facit, alternativa lösningar blir bara teorier. Det man kan konstatera är att den officiella versionen är omöjlig - den är långt ifrån hur verkligheten fungerar.

Jag funderar knappt på hur det gjordes eftersom det är ganska bortkastad tid, däremot tycker jag det är intressant och se de bakomliggande orsakerna. Hur makten fungerar och hur de agerar. För det sträcker sig långt bak i tiden

Beroende på hur valet går i USA i år kan det finnas en möjlighet till att vi får reda på mer om man inte förstört allt för mycket dokumentation
Citera
2016-07-18, 11:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Omöjligt att veta hur de exakt utförde det om man inte får facit, alternativa lösningar blir bara teorier. Det man kan konstatera är att den officiella versionen är omöjlig - den är långt ifrån hur verkligheten fungerar.

Jag funderar knappt på hur det gjordes eftersom det är ganska bortkastad tid, däremot tycker jag det är intressant och se de bakomliggande orsakerna. Hur makten fungerar och hur de agerar. För det sträcker sig långt bak i tiden

Beroende på hur valet går i USA i år kan det finnas en möjlighet till att vi får reda på mer om man inte förstört allt för mycket dokumentation

Du vet inte vem som gjorde det.
Du vet inte hur de gjorde det.
Du vet inte varför de gjorde det.
Du har inte lyckats bevisa några fel i den officiella versionen.

Ändå "vet" du att den officiella versionen inte stämmer..
Citera
2016-07-18, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du vet inte vem som gjorde det.
Du vet inte hur de gjorde det.
Du vet inte varför de gjorde det.
Du har inte lyckats bevisa några fel i den officiella versionen.

Ändå "vet" du att den officiella versionen inte stämmer..

Jag vet varför de gjord det och jag samt många med mig har krossat den officiella versionen vid fotknölarna, den är ett skämt
Citera
2016-07-18, 11:58
Medlem
Bra bild som visar det absurda i att planens flygbränsle skulle bidra till att byggnaderna rasade. Bilden jämför bränslets volym kontra byggnadernas storlek. Även om allt bränsle brunnit i byggnaderna (det mesta ha självklart brunnit upp utanför) hade det inte kunnat göra något för rasen

http://i.imgur.com/2Dh8xiB.jpg
Citera
2016-07-18, 12:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag vet varför de gjord det och jag samt många med mig har krossat den officiella versionen vid fotknölarna, den är ett skämt

Aha så du vet varför - då borde du väl även veta vilka som gjorde det?
Kan du inte vara snäll och länka till var du krossade den officiella versionen - jag och resten av läsarna måste ha missat det.
Citera
2016-07-18, 12:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Man får inte lägga in länkposter
Beskriv det igen då - det finns förstås ett oerhört intresse för uppgifter som avslöjar att det skulle ha rört sig om en false flag, du kommer givetvis bli uppmärksammad globalt om det skulle stämma.
Citera
2016-07-18, 13:18
Medlem
Citat:
Beskriv det igen då - det finns förstås ett oerhört intresse för uppgifter som avslöjar att det skulle ha rört sig om en false flag, du kommer givetvis bli uppmärksammad globalt om det skulle stämma.

Bara det att du inte klarar bevisa något i den officiella versionen är väl bevis nog? Den kraft och tid du spenderar på att förstöra konstruktiva och kritiska diskussioner och ändå inte klarar hitta bevis.

Innan någon döms i domstol måste det bevisas och det har man inte klarat
Citera
2016-07-18, 14:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Bara det att du inte klarar bevisa något i den officiella versionen är väl bevis nog? Den kraft och tid du spenderar på att förstöra konstruktiva och kritiska diskussioner och ändå inte klarar hitta bevis.

Innan någon döms i domstol måste det bevisas och det har man inte klarat

Man ska väl gärna hitta någon att åtala också - "tyvärr" så är ju kaparna såväl som binLaden döda redan så det blir nog svårt. Men du har helt rätt, några konspirationsteorier utöver kaparnas egen har man inte hittat eller bevisat.
Citera
2016-07-18, 14:05
Medlem
Citat:
Man ska väl gärna hitta någon att åtala också - "tyvärr" så är ju kaparna såväl som binLaden döda redan så det blir nog svårt. Men du har helt rätt, några konspirationsteorier utöver kaparnas egen har man inte hittat eller bevisat.

Du tror inte det finns någon annan som varit involverad än bin laden och kaparna?
Citera
2016-07-18, 14:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du tror inte det finns någon annan som varit involverad än bin laden och kaparna?

Det kan det mycket väl göra, det återstår att bevisa då.. Vi får väl se om t.ex. saudierna kan bindas till ansvar och vetskap om attacken om/när de 28 sidorna offentliggörs. Jag gissar dock att det mest rör sig om indicier och antydningar som vanligt, visst att de kanske har försett al Qaida med pengar, tror dock knappast att de haft insyn i 9-11 i förväg.
Citera
2016-07-18, 17:56
Medlem
Citat:

En av kaparna lever ju idag, och har fått gästa det amerikanska rättsväsendet där han under tämligen diger bevisning fick erkänna att han ingick i en grupp som planerade att genomföra terrordåd i USA och i dessa döda en massa människor.

https://en.wikipedia.org/wiki/Zacarias_Moussaoui
Citera
2016-07-18, 18:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
En av kaparna lever ju idag, och har fått gästa det amerikanska rättsväsendet där han under tämligen diger bevisning fick erkänna att han ingick i en grupp som planerade att genomföra terrordåd i USA och i dessa döda en massa människor.

https://en.wikipedia.org/wiki/Zacarias_Moussaoui

Ja det har du rätt i (även om jag inte skulle kalla honom för en av kaparna).
Men det var ju konstigt med tanke på att KlokOchSnygg anser att viljan att åtala skurkarna är allt annat än stor..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in