Citat:
Karma går ut på att onda människor som gör illa en får det tillbaka per automatik. Jag känner så många som är s onda oh sårar så många och ändå får et bättre och bättre liv för varje år som går så jag tror därför inte p karma, tänk va skönt det skulle vara om man fick garantier på att onda människor för betala för all smärta de orsakat andra människor.
Tror ni på karma (inte ur religiöst perspektiv) eller har ni sett några bevis på att karma existerar?
Har själv funderat en del på karma senaste tiden.
Kom väl fram till frågeställningen: "Men hur kan något så världsomspännande, ofta direkt,
och med en sådan diversitet, faktiskt existera utan intelligens?
Det är alltså troligtvis intelligent. Men är karma då en fristående intelligens?
Rent av sin egen entitet?
Jag kan tänka mig att karma är ett verktyg, för de som jag själv kallar "de goda".
Detta verktyget delas av flera högre stående. Och det existerar på sätt och vis
för att de goda snabbt skall få en möjlighet att agera i situationer när vi begår något fel.
Det är på sätt och vis en väldigt snabb intervention där personen som gör fel, snabbt
kastar sig tillbaka i rätt famnar med sin handling.
Utan detta så hade negativa handlingar snabbt kunnat eskalera innan vi ens själva är
fullt medvetna om vad som händer. Se det som en lagsport före någonting annat.
"HEY! YOU OUT OF ORDER!" "BZZZZZ" "AJ"
För på detta viset så faller man även snabbt tillbaka till "rätt" sida.
Det levereras ett högst intelligent "script" vars yttersta syfte är att få den drabbade
att falla tillbaka till klubben. Snabbast möjligt.
Och den negativa energin som den drabbade medvetet eller omedvetet då skapade,
måste snabbt elimineras i en motaktion.
Och det är då upplever vi detta "aj" -"karmat". Sluten cirkel?