2016-07-13, 23:44
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GP63
Jag lovar er, jag har svårt att hålla mig för skratt när ni tror att allt ni läst om mig är sant. Vissa frågor är bara så jävla korkade så man undrar hur dumma ni är. Allt som står skrivit är inte sant, inte heller vad polisen säger.

Varför svarade du inte på min förra fråga? Är det därför att jag har rätt och du vill inte erkänna att du har fel? Det du säger att allt som är skrivit är inte sant. Då innebär det att en del är sant och att du är skyldig till vissa bränder. Känns det som att du har fått din hämnd på samhället nu när du har eldat upp en massa saker?
Citera
2016-07-15, 00:59
Medlem
cossinuss avatar
på 1700 talet om man hade blivit misstänkt för 30 bränder eller mer tror jag inte att sveriges rättsväsende skulle "klarat" av det och skulle istället avslutat problemet genom att hitta på någon olycka bakom dödsfallet för den misstänkte.

du är född i rätt århundrade på så vis att vi är inte så inkorrupta. men om 100 år kanske vårat samhälle blir så pass kontrollerat med hjälp av teknikutveckling att brott inte lönar sig.
Citera
2016-07-15, 00:59
Medlem
Trött på era korkade påståenden frågor så jag tar semester ett tag. Ni finner mig på Facebook.
Citera
2016-07-15, 01:04
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Trött på era korkade påståenden frågor så jag tar semester ett tag. Ni finner mig på Facebook.

jag tror endast de mest engagerade personerna kommer kontakta dig på facebook. och det blir inte så många.
Citera
2016-07-15, 09:56
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
jag tror endast de mest engagerade personerna kommer kontakta dig på facebook. och det blir inte så många.

Där har han möjligheten att censurera bort inlägg som han inte gillar fast dom är sanna. Han är som andra brottslingar han vill inte erkänna sina brott fast han har gjort dom. Helt utan ryggrad, vågar inte stå för det han gör.
Citera
2016-07-15, 11:15
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Där har han möjligheten att censurera bort inlägg som han inte gillar fast dom är sanna. Han är som andra brottslingar han vill inte erkänna sina brott fast han har gjort dom. Helt utan ryggrad, vågar inte stå för det han gör.

Han vill väl ha vänner stackarn Har inte en enda på fejjan TROTS att han kallar sig Ulf Gryningspyromanen Borgström! Varför vill ingen leka?
Citera
2016-07-15, 14:48
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Han vill väl ha vänner stackarn Har inte en enda på fejjan TROTS att han kallar sig Ulf Gryningspyromanen Borgström! Varför vill ingen leka?

hans vänner på facebook syns inte för att han valt att låta det vara osynligt för såna som oss?
Citera
2016-07-15, 15:01
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline

om vi saktar ner lite. om vi hypotetiskt sett säger att han har begått mordbränder han inte blivit dömd för. om han vore rakryggad eller vågar stå för vad han gjort betyder det att rättsmaskineriet kommer igång och börjar misstänka, häkta , utreda och slutligen döma.

det vore samma sak som att han begår brott och vill berätta allting för polisen vad han gjort så att han kan bli dömd. nästan som att ställa sig framför en kamera utan maskering och tutta eld bara för att åka fast.

hur tycker du en sån person skulle beaktas ? en loser ? ett missfoster ?

så enligt ditt synsätt har han följande två alternativ att välja mellan:

1) feg person som inte vågar stå för sina handlingar

2) en loser som blir dömd till att betala miljoners miljoner i skadestånd samt massa år i finkan.

vad skulle DU själv valt mellan dessa två alternativ ?
Citera
2016-07-15, 17:15
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
om vi saktar ner lite. om vi hypotetiskt sett säger att han har begått mordbränder han inte blivit dömd för. om han vore rakryggad eller vågar stå för vad han gjort betyder det att rättsmaskineriet kommer igång och börjar misstänka, häkta , utreda och slutligen döma.

det vore samma sak som att han begår brott och vill berätta allting för polisen vad han gjort så att han kan bli dömd. nästan som att ställa sig framför en kamera utan maskering och tutta eld bara för att åka fast.

hur tycker du en sån person skulle beaktas ? en loser ? ett missfoster ?

så enligt ditt synsätt har han följande två alternativ att välja mellan:

1) feg person som inte vågar stå för sina handlingar

2) en loser som blir dömd till att betala miljoners miljoner i skadestånd samt massa år i finkan.

vad skulle DU själv valt mellan dessa två alternativ ?

Kan inte välja något av dom eftersom jag håller mig på rätt sida av lagen. GP uppfyller båda kritterna. Samhället behöver inte personer som han.
Citera
2016-07-17, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1094930
Citat:
http://www.ladda-upp.se/bilder/ybyzxaugufqnw/

Duger detta? Inte snyggt gjort men ni får givetvis inte bilden eller signaturen. Vilka troll kan ha tillgång till mitt leg eller mödan att lägga energi på att skapa en kopia?
Ser äkta ut!

Citat:
Ursprungligen postat av Public-Detective
Du lägger upp en bild på ett fotoshoppat ID-kort (kolla till höger på bilden!) och frågar om det duger? Tidigare var jag övertygad om att du lurade oss och nu är jag ännu mer övertygad.

Men vissa okritiska personer har du lyckats föra bakom ljuset så det är bara gratulera till bragden.
Kortet ser ju äkta ut, bara det att han klippt över kortet på sig själv.

Vem lägger upp en 1:1 kopia av sitt legg på internet egentligen?

Citat:
För att ni skulle förstå att jag är jag.
Det jag menade var att det är idiotiskt att ge ut en 1:1 kopia av legget och att ingen som kan använda hjärnan skulle göra det, eftersom att det kan missbrukas ganska hårt om någon vill jävlas och beställa saker i leggets namn osv.

Eftersom att jag har möjligheten att fråga, vill du berätta lite mer om BBS tiden och hur det var på tiden när du kopplade om telefon centralerna för att driva BBSerna och har du kvar backups på dom som vi kan få se? Om det där med centralerna nu är preskriberat vilket det borde vara.
Jag tycker att den biten är intressant och boken som skrevs om dig är ju inte din egen version vad jag vet, jag vill höra din historia.
Har du övervägt att skriva en egen självbiografi?

Kan du berätta några anekdoter när du lurat snuten också? Det stod lite om det i boken att du dök upp bakom dom helt plötsligt och skrämde skiten ur dom.
Citera
2016-07-17, 09:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Det är rätt lätt att skratta åt er. Ni vill mig i stort sett bara skit! Här går jag runt på gatan fri som en fågel med pengar på banken en bra bostad och ett jobb som är jävla nice. Hur kan det vara så att det bara flyter på, på alla vis? Är det för att jag är så jävla korkad eller är det för att ni inte fattar ett skit vad detta handlar om!?

Håller med skribenten Academica. Detta är ett (eller två) troll. Ett sådant uttryck som det fetade ovan skulle aldrig den UB jag träffat, ett par ggr i mitt fd jobb, använt. Detta är klassiskt fbtrolleri
Citera
2016-07-17, 10:22
Medlem
praeteritums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Håller med skribenten Academica. Detta är ett (eller två) troll. Ett sådant uttryck som det fetade ovan skulle aldrig den UB jag träffat, ett par ggr i mitt fd jobb, använt. Detta är klassiskt fbtrolleri

Vad jag kan se skrev inte signaturen "GP63" några detaljer om sitt liv som gjorde att man kunde vara säker på att det verkligen var den omtalade pyromanen som han utgav sig för. Det enda som han publicerade var ett körkort som genomgått bildbehandling, trots detta köpte många här inne att han verkligen var Ulf Borgström. Bara det är skrämmande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in